Gå til innhold

Hva syns dere om disse jentenavnene :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altfor tunge kombinasjoner. Navnene passer best som enkeltnavn. 

Er det en grunn for at det må være dobbeltnavn?

Anonymkode: 06bbc...48f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Altfor tunge kombinasjoner. Navnene passer best som enkeltnavn. 

Er det en grunn for at det må være dobbeltnavn?

Anonymkode: 06bbc...48f

Det er ikke dobbeltnavn :) Vi vurderer to navn fordi far er svensk og i Sverige er der normalt med tre navn, men man bruker bare ett. Så vi tenker kunn å bruke det ene navnet. Storebror har også to navn, men vi bruker bare det ene. Hvilket navn liker du best av de som foreslått? Eller har du andre finere forslag så kom gjerne med de ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 23.05):

Alle var helt jævlige. Gi jenta en sjangs i livet. Det er ikke bare Ex on the beach som gir inntekt.

Anonymkode: 4a2d0...ad6

Hehe, huff da, hvilke navn liker du?  Kom gjerne med forslag ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg tenker unge mødre. 

Anonymkode: 99f71...94f

Tenker du at jeg er en ung mor, eller refererer du til programmet unge mødre? Har ikke sett noe særlig på det programmet og er selv 43 år, så ikke akkurat ung 😅 hehe kom gjerne med innspill til finere navn ☺️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv dobbeltnavn og synes det er forferdelig upraktisk. For å toppe det hele blir jeg kalt mellomnavnet mitt, og fornavnet ble kun lagt til i tilfelle jeg ikke likte mellomnavnet mitt når jeg ble eldre, siden det er uvanlig.  Jeg kommer aldri til å gi mine barn dobbeltnavn. Som regel bruker folk begge navnene når de snakker til personer med dobbeltnavn, men hos meg sier folk kun fornavnet, som jeg aldri bruker. I en alder av 25 år vurderer jeg nå å fjerne fornavnet mitt fordi jeg ikke på noen måte identifiserer meg med det, annet enn på venterom hvor jeg vet at tannlegen kun roper ut fornavnet mitt. 

Så mitt råd til dere er å velge ett navn som dere elsker, og gjør livet til datteren deres litt lettere 🫶🏻

Anonymkode: 2a60d...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har selv dobbeltnavn og synes det er forferdelig upraktisk. For å toppe det hele blir jeg kalt mellomnavnet mitt, og fornavnet ble kun lagt til i tilfelle jeg ikke likte mellomnavnet mitt når jeg ble eldre, siden det er uvanlig.  Jeg kommer aldri til å gi mine barn dobbeltnavn. Som regel bruker folk begge navnene når de snakker til personer med dobbeltnavn, men hos meg sier folk kun fornavnet, som jeg aldri bruker. I en alder av 25 år vurderer jeg nå å fjerne fornavnet mitt fordi jeg ikke på noen måte identifiserer meg med det, annet enn på venterom hvor jeg vet at tannlegen kun roper ut fornavnet mitt. 

Så mitt råd til dere er å velge ett navn som dere elsker, og gjør livet til datteren deres litt lettere 🫶🏻

Må rette på meg selv, jeg er 28 år og ikke 25. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2022 den 12.52):

Hei 😃

Jeg ønsker tilbakemeldinger på disse jentenavnene, hva syns dere er finest/ikke fint? Gjerne ranger om dere vil ☺️ Vi tenker ikke nødvendigvis å bruke begge navnene, men ønsker to navn da storebror også har det. Han bruke forresten bare det første navnet sitt. 

Emilie Christin(e)

Martine Othilie

Emilie Martine (ev. omvendt) 

Naomi Christin(e) 

Noelia Christin(e)

Mille Martine 

Anonymkode: a8ce7...075

Alle er fine og greie ❤️ Milli Martine og Emilie Christine er mine favoritter av dem men alle funker og flotte navn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😃

Jeg ønsker tilbakemeldinger på disse jentenavnene, hva syns dere er finest/ikke fint? Gjerne ranger om dere vil ☺️ Vi tenker ikke nødvendigvis å bruke begge navnene, men ønsker to navn da storebror også har det. Han bruke forresten bare det første navnet sitt. 

Emilie Christin(e)

Martine Othilie

Naomi Christin(e) 

Noelia Christin(e)

Mille Martine 

Martine Othilie 

Anonymkode: c28d3...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig i at det er infulencer navn kunne like gjerne ha vært navn fra bedre strøk 120 år tilbake i tid

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 2 navn bare på papiret. Første navn blir det folk bruker og kjenner til. Enig i hun som skrev at  dere heller burde velge et navn dere liker

Anonymkode: 65472...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei 😃

Emilie Christin(e)

Martine Othilie

Naomi Christin(e) 

Noelia Christin(e)

Mille Martine 

Martine er fint,  men ikke i kombinasjon med Othilie. 

Emilie er også fint.  

Naomi og Noelia er grusomme! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Takk for innspill ☺️ det er ikke dobbelt navn, det er bare to navn, og vi tenker på navnet Christin fordi farmoren hennes i Sverige har dette navnet og derfor hadde det vært koselig å kinne bruke det, selv om vi vil ikke binde oss til å måtte bruke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (9 minutter siden):

Martine er fint,  men ikke i kombinasjon med Othilie. 

Emilie er også fint.  

Naomi og Noelia er grusomme! 

Takk 🥰 Jeg liker også Martine og Emilie veldig godt selv ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kaneel skrev (21 minutter siden):

Uenig i at det er infulencer navn kunne like gjerne ha vært navn fra bedre strøk 120 år tilbake i tid

Takk for innspill, jeg er helt enig med deg!! ☺️ Alle kan bli influencere, uavhengig av hvilket navn man har. Feks er Emilie navnet til justisministeren vår ☺️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, FrkTuva said:

Takk for innspill ☺️ det er ikke dobbelt navn, det er bare to navn, og vi tenker på navnet Christin fordi farmoren hennes i Sverige har dette navnet og derfor hadde det vært koselig å kinne bruke det, selv om vi vil ikke binde oss til å måtte bruke det. 

Altså jeg har fornavn og mellomnavn, slik som dere vurderer. Litt keitete formulert fra min side. Men jeg anbefaler det fortsatt ikke, når dere ikke har til hensikt å bruke begge aktivt. Det blir bare ekstra jobb for dattern deres 🫶🏻 

Hilsen hun som kommentere det forrige også!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ingen av dem dessverre. Høres ut som navnene til barn som nå er i 20-åra.

Anonymkode: 46c38...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså jeg har fornavn og mellomnavn, slik som dere vurderer. Litt keitete formulert fra min side. Men jeg anbefaler det fortsatt ikke, når dere ikke har til hensikt å bruke begge aktivt. Det blir bare ekstra jobb for dattern deres 🫶🏻 

Hilsen hun som kommentere det forrige også!

Nå er jo ungen halvt svensk, alle der borte har 3 fornavn eller flere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...