Gå til innhold

Hvorfor vinner ikke Kattnakken tester?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av regntøy? Alle skryter jo sånn av det regntøyet.

Anonymkode: 18349...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker vinterregndressen deres pga vestlandsvinter, men føler ikke nødvendigvis at resten av regntøyet deres er bedre enn andre. Så jeg synes det ikke er rart at de ikke vinner alt.

Anonymkode: df8b0...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Av regntøy? Alle skryter jo sånn av det regntøyet.

Anonymkode: 18349...836

den er oppskrytt

Anonymkode: 359c9...be5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi tester ofte er kjøpt og betalt. Altså firmaene betaler seg med.

Anonymkode: ff4dc...bc4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra barnehageperspektiv så opplever jeg ikke disse dressene og regntøyene som så veldig mye bedre enn andre billigere merker. Ser ofte at de sprekker fort i sømmer, og blir fort slitt på knær. 
 

opplever at Reflex og Stormberg holder bedre, ser oftere disse gå i arv feks, og lite lekkasjer og slitasje. 

Anonymkode: 4ff65...7e2

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare hatt en dress derfra og det var fordi jeg fant den billig på salg, men jeg har i ettertid stusset fælt på hvor mye dette regntøyet blir solgt for brukt. Folk er jo helt ville 😂 

Husker forresten ikke noe spesielt med dressen, den var vel like grei som det andre regntøyet vi har hatt (som oftest Didrikson eller Reima) 

 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fra barnehageperspektiv så opplever jeg ikke disse dressene og regntøyene som så veldig mye bedre enn andre billigere merker. Ser ofte at de sprekker fort i sømmer, og blir fort slitt på knær. 
 

opplever at Reflex og Stormberg holder bedre, ser oftere disse gå i arv feks, og lite lekkasjer og slitasje. 

Anonymkode: 4ff65...7e2

Jeg opplever det samme. Kattnakken vinterregndresser er praktiske i surt, vått og slapsete vær, og jeg kan godt tenke meg at de passer bra på Vestlandet. Nå om dagen kan de være litt upraktiske på Østlandet fordi en del barn blir veldig varme og klamme i dem, og det er lettere å regulere med mellomlag, og mulighet til å ta av jakka når sola titter frem, i uforet, todelt regntøy. Jeg har også tenkt over at jeg syns nettopp Reflex og Stormberg holder gjennom flere sesonger og flere barn. 

Anonymkode: 9bb08...1c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi tester ofte er kjøpt og betalt. Altså firmaene betaler seg med.

Anonymkode: ff4dc...bc4

Er det noen som har dokumentasjon på dette her, eller er det bare noe man trøster seg med når man ikke gidder eller har mulighet til å bruke penger på skikkelig klær og utstyr til barn?

Anonymkode: 9548d...87f

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de med i tester i det hele tatt? Ser se verken på 1 eller 10 plass noe sted 🤷‍♀️ 
 

 

Anonymkode: 1821d...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er de med i tester i det hele tatt? Ser se verken på 1 eller 10 plass noe sted 🤷‍♀️ 
 

 

Anonymkode: 1821d...430

Ja er de så dårlige at de ikke en gang blir tatt med? Noe annet er jo rart når de er så mye kjøpt. 

Anonymkode: 18349...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trendy, og da kan man ta den prisen man vil og folk kjøper fortsatt. Men erfaringen her er at det er litt stivere enn fx fra Reima, og ikke noe bedre. Så som med andre merkeklær, betaler du 50% for «rett» merke.

Anonymkode: ff0cd...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke fornøyd med regntøyet fra kattnakken. Hadde det til frøkna i 1.klasse, ble bløt på knærne i den buksa.

Anonymkode: d229b...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men min personlige mening er at mitt barn har vært like tørr i didriksons til 400kr som kattnakken til mye mer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett at de har vert med i tester.
Som småbarnsmamma og barnehagelærer syns jeg de regndressene er noe av det beste på markedet. De er slitesterke, holder vannet ute og har ikke fleecefor som suger til seg fuktighet på innsiden. Det glatte stoffet inni tørker veldig raskt dersom en faktisk har blitt våt på innsiden.

De to-delte settene er greie nok, men ikke noe «must have». Stormberg er stivere, reima, reflex osv er mykere. 

Anonymkode: d19ad...7fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt todelt sett. Det var bra, men det samme synes jeg HH, Reima og name it er. Pluss andre. 

Utenom et veldig billig merke har jeg knapt nok merket forskjell på regntøy. Det billige var veldig tynt

Anonymkode: f2238...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker kattnakken. Minsten går i friluftsbarnehage og er ute i all slags vær, kattnakken har aldri skuffet. Har aldri opplevd at de har revnet i sømmen slik noen her skriver. De har mye høyere vannsøyle enn annet regntøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra både ansatt i barnehage- og mannsperspektiv: de er mye bedre enn noe annet vi har prøvd! Men det gjelder bare de forede regndressene. Elsker (som nevnt tidligere) at det ikke er fleece på innsiden, som bruker en evighet på å tørke. Vi bor på Vestlandet, så det er mye surt og vått vær der det er helt gull. Det tynne, todelte er også bra, men der merker jeg ikke så stor forskjell fra andre merker. 
 

Har forøvrig ikke erfaring med at det har sprekt i sømmer eller blitt slitt på knær 😊

Anonymkode: 8b32f...150

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem leser tester? Jeg vet hvordan de tester bæretøy og bilstoler, det er grunn nok til å aldri lese tester av barneutstyr. 

Anonymkode: 15da2...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem leser tester? Jeg vet hvordan de tester bæretøy og bilstoler, det er grunn nok til å aldri lese tester av barneutstyr. 

Anonymkode: 15da2...c9f

Opplys oss gjerne.

Anonymkode: 9548d...87f

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine går også i barnehage hvor de er ute nesten hele tiden. Har kjøpt kattnakken flere ganger og er det vi er mest fornøyd med. 

Anonymkode: efc65...8a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...