Gå til innhold

Bestille halve porsjoner på restaurant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aksepterer restauranter at en ønsker å bestille halve porsjoner? Jeg er slankeoperert og klarer ikke spise så mye. Barnemenyer er ofte meget lite fristende mat ser jeg. Kan jo ta med rester hjem selvfølgelig, men det kommer jo litt an på hvilken mat det er…

Anonymkode: fed1e...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok helt an på hviken rett du bestiller, hvem som er på jobb og hvor fancy restauranten er. Det bør jo f.eks ikke være et problem å lage en halv porsjon med biffsnadder, men det er ikke alle retter som er like lett å tilpasse og jeg vil tro det er mange som bare ikke gidder.

Anonymkode: 43c22...501

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks der jeg jobbet før hadde vk lasagne og porsjonerte den opp, så om noen bare ville hatt en halv porsjon hadde det blitt en bit igjen som ikke kunne selges. Med mindre det kom noen andre som ville ha en halv porsjon såklart.

Anonymkode: 43c22...501

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å velge forrett? Jeg er ofte ganske småspist og velger gjerne en forrett og noe ost/lett dessert og dropper hovedrett.

Anonymkode: e6747...bde

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

F.eks der jeg jobbet før hadde vk lasagne og porsjonerte den opp, så om noen bare ville hatt en halv porsjon hadde det blitt en bit igjen som ikke kunne selges. Med mindre det kom noen andre som ville ha en halv porsjon såklart.

Anonymkode: 43c22...501

Vet om en restaurant i nærheten her som har skilt om at en kan bestille halve porsjoner, deriblant lasagne. Det er veldig bra for en som meg og andre som er småspist eller bare småsulten. Skulle vært flere slike restauranter. 
Skal på Egon en av dagene, men spørs om de lager halve porsjoner.

Anonymkode: fed1e...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrett er tingen da. Eller så har mange finere restauranter egentlig ganske små porsjoner siden det er beregnet at man spiser minst to retter (altså hovedrett + forrett og ofte også dessert eller ost)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan be om en liten porsjon, men man kan ikke forvente å betale halv pris.  Halv porsjon er nesten like dyr å lage som hel.

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrett kan jeg bestille ja. Men ikke alle restauranter som har så mange forretter på menyen. Bruschetta er vel en gjenganger ofte, men ikke særlig spennende. Og så trenger jeg proteiner. Så det kommer an på restauranten om forrett er best alternativ. Men det er et godt tips da. 👍😊

Anonymkode: fed1e...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankeopererte får halve porsjoner til halv pris hos oss. Du kan jo ev sende en mail til restauranten i forkant. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forrett kan jeg bestille ja. Men ikke alle restauranter som har så mange forretter på menyen. Bruschetta er vel en gjenganger ofte, men ikke særlig spennende. Og så trenger jeg proteiner. Så det kommer an på restauranten om forrett er best alternativ. Men det er et godt tips da. 👍😊

Anonymkode: fed1e...4bb

Hva slags restauranter spiser du på? :fnise: 

Anonymkode: a6397...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vet om en restaurant i nærheten her som har skilt om at en kan bestille halve porsjoner, deriblant lasagne. Det er veldig bra for en som meg og andre som er småspist eller bare småsulten. Skulle vært flere slike restauranter. 
Skal på Egon en av dagene, men spørs om de lager halve porsjoner.

Anonymkode: fed1e...4bb

Ja, jeg brukte aldri å være vanskelig på det. Er selv småspist, så er enig i at det burde være mulig med mindre porsjoner. 

Anonymkode: 43c22...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer nok helt an på hviken rett du bestiller, hvem som er på jobb og hvor fancy restauranten er. Det bør jo f.eks ikke være et problem å lage en halv porsjon med biffsnadder, men det er ikke alle retter som er like lett å tilpasse og jeg vil tro det er mange som bare ikke gidder.

Anonymkode: 43c22...501

Pastasentralen har halve porsjoner(lunsjmeny). 

Anonymkode: 882f6...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mulig å gi deg mindre porsjoner, hvis du betaler like mye. Ellers tror jeg neppe det er særlig populært hvis du da skal betale mindre for det. Da vil vel mange spørre om de kan få bestille halv porsjon. 

Jeg kunne godt tenke meg det. Spiser alltid lite. Men kunne ikke falle meg inn å betale mindre for mindre porsjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kunne man bestille halv porsjon før, men da til 80% av prisen siden kostnader for ingredienser er bare en liten del av prisen, men gjestene ble helt utrolig surt for det så vi slutta med det hele og har ett par barnevennlig retter som er allere i mindre porsjoner. 

Anonymkode: 25f1b...76f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aksepterer restauranter at en ønsker å bestille halve porsjoner? Jeg er slankeoperert og klarer ikke spise så mye. Barnemenyer er ofte meget lite fristende mat ser jeg. Kan jo ta med rester hjem selvfølgelig, men det kommer jo litt an på hvilken mat det er…

Anonymkode: fed1e...4bb

Generelt sett nei. kjøtt, fisk osv. er skjært opp på forhånd, så for restauranten så er den halve porsjonen med proteiner svinn. Bestill en rett du og spis så mye eller lite du har lyst til.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hva slags restauranter spiser du på? :fnise: 

Anonymkode: a6397...4db

Det er jo variabelt det. Kan jo være alt fra en enkel pizzeria til finere restaurant det. Hvis forrett består av type salat, bruschetta, nachos, suppe etc så er det lite proteiner for meg som slankeoperert. Er jeg ute å spiser et måltid som skal være en middag, så ønsker jo jeg å faktisk få ordentlig mat og da. Men de fleste har vel utvalg. 

Anonymkode: fed1e...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i familien min, og flere jeg kjenner er slankeoperert, alle har fått et kort de kan vise fram på restaurant for å få halv porsjon. Merkelig at du ikke har fått dette hvis du er slankeoperert?

Anonymkode: 4f77d...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Pastasentralen har halve porsjoner(lunsjmeny). 

Anonymkode: 882f6...aea

Det var pastasentralen jeg var hos som hadde halveporsjoner. Mulig en ikke betaler halv pris, men de er billigere enn vanlig porsjon.

Anonymkode: fed1e...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...