Gå til innhold

Svoger som ødelegger tingene mine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne tråden er da helt utrolig...tror på alle sammen altså, men er sjokkert over at det finnes folk som holder på sånn. Aldri hørt om før 😟

Anonymkode: aea96...7fd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er havnet i en narsissistisk familie og samboeren din er en av dem. Nytter ikke jatte med her- sett grenser og be dem holde kjeft. Disse folka er proffe til å utnytte andre folks høflighet og manglende evne til å konfrontere bullshitten deres.. ha ingen empati med sånne møkkamennesker og ihvertfall ikke sem som støtter dem. Kom deg vekk

Anonymkode: dc0e1...5bf

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 2.10.2022 den 11.35):

Lås katten din inne på soverommet og ha nøkkelen på deg. Sett frem en bolle med kaldt vann og litt mat mens han er der. Husk også på dokassen.

Og hvorfor skal svogeren være der? Han burde aldri gå gå inn i ts sitt hjem!

Anonymkode: 02977...917

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange slike opplevelser som jeg selv har opplevd. Nå er det slik at mine foreldre, spesielt min mor, holdt på sånn -og i noen år av livet så gjorde faktisk jeg også noen slike kjipe ting. Det tok meg mange år å "gå av" meg alle disse rare greiene. Nå ser jeg jo hvor det kom i fra. 

Anonymkode: 729ab...c93

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvorfor skal svogeren være der? Han burde aldri gå gå inn i ts sitt hjem!

Anonymkode: 02977...917

Nå slipper jo ts han inn i huset og da får hun sørge for at katten er trygg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min narc eks og hans kompis til å hjelpe meg med å flytte inn i ny bolig. Der lagde de stygge riper i gulvet. 

Er ganske redd for slike folk, mye rart de finner på. Kanskje  deres fine hjem gir han en narsistisk "skade"? Kanskje han opplever at du / dere tror dere er "bedre" og vil da ødelegge for dere. Hvem vet. 

Støtter det med å sette opp kamera.

Anonymkode: 09652...900

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 4.10.2022 den 13.41):

Nå slipper jo ts han inn i huset og da får hun sørge for at katten er trygg.

Og det burde hun aldri gjøre igjen!

Anonymkode: 02977...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og det burde hun aldri gjøre igjen!

Anonymkode: 02977...917

Abolutt.

Det hjelper jo ikke med overvåkningskamera når det gjelder katten. Det kan være for seint etter at han har skadet/skremt katten. Da er den beste løsningen å ha katten bak en låst dør, men pass på døren slik at han ikke finner på å bryte den opp.

Slike "mennesker" gjør hva som helst for å nå "målet" sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 11.50):

Overvåkingskamera både inne og utendørs, kan kobles via telefonen så du får varsel hvis noe skjer. Lås katten inne på soverom eller vaskerom når dere har besøk av svoger. Lås også alle andre dører uten om toalettet som gjestene kan bruke. Ingen gjester har noe å gjøre i deres private rom å gjøre. 
 

Samboeren din høres ikke riktig frisk ut han heller. Hadde jeg hatt slike tanger og følelser rundt hans søster eller bror, og ting hadde skjedd - så hadde han støttet meg fult ut. Du burde ta en alvorsprat med han typen din, virker ikke riktig empatisk han heller.

Anonymkode: 94ee2...6aa

Ikke helt uvanlig at nærmeste familie er blinde for slikt. Ikke vil se det. 

Jeg har en svoger jeg kaller slangen, og umiddelbart fikk dårlige følelser for. Han utnytter alle rundt seg, skaper drama, og skylder på andre. Min mann var lenge helt blind for hvordan han og andre i familien ble utnyttet, og presenterte til og med å kalle broren snill. Det sa og sier de fleste ennå, men min mann åpnet øynene en periode broren dro det for langt iallefall. Satte da ned foten for å bli utnyttet, og for at slangen utnyttet moren deres også. 

Nå er slangen imidlertid inni varmen igjen, "har lært " påstår min mann, men en slange er og blir en slange. Han er bare blitt smartere angående å ikke dra ting altfor langt. Utnytte, skape drama og skylde på andre gjør han ennå, men familien er tilbake til å kalle ham snill. 

Det er nok enklere å se slikt utenfra. 

Anonymkode: 74b6c...12a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2022 den 12.36):

Og hvorfor skal svogeren være der? Han burde aldri gå gå inn i ts sitt hjem!

Anonymkode: 02977...917

Nå slipper de han over dørstokken og da må katten beskyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff. Jeg håper du får opp kamera og får tatt han der på fersken. Slike folk går det ikke ann å konfrontere heller for de klarer alltid å snakke seg ut av det, så man må nesten ty til litt "sprø" knep selv.

Jeg hadde en svigerfamilie (moren og to søstre av mannen min) som jeg hadde dårlige vibber av. De var alltid veldig hyggelige mot meg men, jeg fikk en intens følelse av at det var falskt. Så en dag svigermor og disse søstrene skulle komme hit å passe kjæledyret vårt mens vi var på helgetur la jeg en plan. Jeg puttet diktafoner i et par potteskjulere (dette var før alt ble digitalt). De snakket så mye stygt om meg og barnet mitt at jeg begynte å gråte. Sa jeg var stygg og tjukk med fæl klesstil, ungen min var dum og dårlig oppdratt, hjemmet vårt var dårlig/lite pent innredet, jeg tjente for dårlig og var derfor fattig. De kunne altså ikke skjønne hva min samboer så i meg og ønsket at det skulle bli slutt. De sa også at det var såååå dårlig gjort at samboeren min, som er barnløs valgte å skrive testament slik at jeg og barnet mitt arver han istedet for dem.

Etter at jeg spilte dette for samboer så kuttet han kontakten med dem tvert. Har ikke snakket med dem på 20 år. Noen folk greier man seg bra uten.

Anonymkode: ea411...385

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hvordan har det gått, ts? (hvis du ser denne tråden igjen) Fikk du satt opp overvåkingskameraer? Har han ødelagt noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 4.10.2022 den 1.39):

Ja det er en kjip svoger :( 

Ja ganske.

Anonymkode: 2184d...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde en i familien som var alkoholiker og pleide å snoke etter drikkevarer under besøk. Gikk gjennom skap i soverom og ellers alle steder som man har privat. Jeg gjemte drikkevarer på de utroligste steder, men borte ble innholdet. Da la jeg ut gule lapper på slike steder med beskjed om at jeg visste hva som foregikk og hva jeg syntes om slik oppførsel. Vedkommende kunne ikke konfrontere meg med dette uten å avsløre seg selv, men det ble slutt på snokingen og jeg fikk «sagt fra» uten at det ble en konflikt. 

Anonymkode: 5e423...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...