Gå til innhold

Svoger som ødelegger tingene mine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker at min svoger er narsisist etter å ha lest mye om dette og han skårer på alt! 

Min svoger oppdaget for en god stund siden at jeg hadde snakket ned hans merkelige oppførsel til en god venninne- og etter at han oppdaget det så har han gått etter meg. 

Jeg er ganske sikker på at det er han som ødelegger alt rundt meg. 

Jeg oppdaget etterhvert at hver gang han var på besøk her, så manglet det ting, eller at ting rett og slett av ødelagte. Brillene mine var plutselig forsvunnet etter at han var her, likeså en sølvgaffel, han søler alltid rødvin på hvite tepper eller duker (hvor han ikke sier I fra- men dekker over en serviett eller skjuler rødvinsflekkene), skinnstol har blitt skåret opp på undersiden (så oppdaget ikke det før en stund etterpå), bilen min får jevnlig riper og små "bulker". Det verste er min søte lille katt som plutselig har begynt å halte. Hun freser og gjemmer seg når han kommer, noe som er veldig merkelig siden hun ellers ellers er veldig kosete mot alle (har bestilt time til vet. )

Jeg prøver å unngå han så godt som mulig, men det er vanskelig. Vi bor nærme hverandre, og rett som det er blir hele familien bedt opp til svigerforeldre. Og innimellom må vi også invitere for synsskyld. Og da føler jeg at jeg hele tiden må ha et øye med han for at han ikke skal få sjansen til å ødelegge tingene mine. 

Hans væremåte er veldig ubehagelig. Han snakker nedlatende om de fleste, men samtidig veldig morsom og hyggelig mot alle som er rundt han der og da- og en mann "alle" hører på. 

Jeg er rett og slett redd denne mannen. Redd for å komme på kant med han. 

Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette, men ønsker kanskje synspunkter hvordan jeg skal håndtere han? Og er det andre som har familiemedlemmer som dere er bevisst ødelegger ting og det rundt dere? Vil gjerne høre erfaringer rundt dette. 

 

Anonymkode: 92449...4a3

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også hatt en sånn svigerbror. Han scoret også på alle tegn på å være en narsissistisk psykopat.

Foreslår at du ordner med overvåkingskamera og utelys med bevegelsessensor om du kan. Ellers er det bare å holde deg lengst mulig unna han.

Anonymkode: 1baac...88f

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter overvåkningskamera og utelys med bevegelsessensor. Men ikke konfronter ham eller gå i klinsj med han. Skaff deg bevis i smug for å ha det om det trengs, og for å slippe å invitere.

Hva sier samboeren din om dette?

Anonymkode: 6902d...afc

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvåkningskamera er min umiddelbare tanke. Både ute og inne, hvor han enn kan tenkes å bevege seg.

Anonymkode: 9425f...87e

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for råd. Ja, muligens må jeg gå for overvåkingskamera, vet ikke om det finnes sånne kameraer som ikke vises? Men usikker hvor jeg isåfall skal plassere kameraene. Han er faktisk over hele huset når han først er på besøk. Han kan finne på å gå opp i 2.etg på barnas rom og loftstue uten at vet jeg hva han gjør der.... Jeg kan ikke akkurat springe etter han... Men kamera i garasjen kan jeg henge opp, problemet er at jeg er redd for bilen når vi er hos svigerforeldrene. 

Jeg tror jeg bare må akseptere at han er en farlig mann som jeg må holde meg mest mulig borte i fra. 

Samboeren min vil ikke høre snakk om mine mistanker. Han mener det er feil og blir sint om jeg viser eller forteller hva jeg har sett. 

 

Anonymkode: 92449...4a3

  • Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe små videokameraer på Elkjøp eller Power som knyttet til mobilen din. Så kan du plassere dem litt skjult rundt og hvis den gærningen gjør noe galt så har du det på film.

Ps. Samboeren din er en gjøk.

Anonymkode: 3f72d...d9a

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dashcam til bilen. Gull å ha i tilfelle trafikkulykke/forsikringssak, kan du fortelle samboeren din.

Sannsynligvis finnes det en app som kan få mobiltelefonen til å fungere som overvåkningskamera. Mobiltelefoner ligger henslengt både her og der, og blir ikke lagt merke til. Det samme kan nok fungere på en datamaskin med webkamera, som alltid har stått der. 
Lyspære med overvåkningsfunksjon kan kanskje vurderes?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=234024515

Jeg har tidligere sett slike på Clas Ohlson, men jeg kan ikke se at de selges nå. 

Anonymkode: 9425f...87e

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som jeg pleier med drittsekker, heng han ut på facebook til spott og spe. Skriv at han er en gæren sosiopat som ødelegger andres ting og mishandler dyr. Også kan du tagge foreldrene hans og spørre om de er stolte av å ha fått en sosiopatisk jævel til sønn. 

Evt så får du ta en samtale med foreldrene til denne psychoen og spørre hva de tenker om å ha fått en sønn som er gæren? Jeg hadde nektet å ha besøk med en sånn person. Om du installerer dashcam og får bevis så anmeld han til politiet. Og da hadde jeg HVERTFALL hengt han ut på facebook! For en taper. Håper han blir påkjørt og dør. HATER sånne folk! Tenk om han er den neste Jeffrey Dahmer?! 

Anonymkode: 9d1b2...47f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gjør som jeg pleier med drittsekker, heng han ut på facebook til spott og spe. Skriv at han er en gæren sosiopat som ødelegger andres ting og mishandler dyr. Også kan du tagge foreldrene hans og spørre om de er stolte av å ha fått en sosiopatisk jævel til sønn. 

Evt så får du ta en samtale med foreldrene til denne psychoen og spørre hva de tenker om å ha fått en sønn som er gæren? Jeg hadde nektet å ha besøk med en sånn person. Om du installerer dashcam og får bevis så anmeld han til politiet. Og da hadde jeg HVERTFALL hengt han ut på facebook! For en taper. Håper han blir påkjørt og dør. HATER sånne folk! Tenk om han er den neste Jeffrey Dahmer?! 

Anonymkode: 9d1b2...47f

Gjør du det uten bevis? For TS har jo ingen bevis her. Isåfall er jo du like psycho som de du henger ut

Anonymkode: 99688...3cf

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 10.46):

Jeg mistenker at min svoger er narsisist etter å ha lest mye om dette og han skårer på alt! 

Min svoger oppdaget for en god stund siden at jeg hadde snakket ned hans merkelige oppførsel til en god venninne- og etter at han oppdaget det så har han gått etter meg. 

Jeg er ganske sikker på at det er han som ødelegger alt rundt meg. 

Jeg oppdaget etterhvert at hver gang han var på besøk her, så manglet det ting, eller at ting rett og slett av ødelagte. Brillene mine var plutselig forsvunnet etter at han var her, likeså en sølvgaffel, han søler alltid rødvin på hvite tepper eller duker (hvor han ikke sier I fra- men dekker over en serviett eller skjuler rødvinsflekkene), skinnstol har blitt skåret opp på undersiden (så oppdaget ikke det før en stund etterpå), bilen min får jevnlig riper og små "bulker". Det verste er min søte lille katt som plutselig har begynt å halte. Hun freser og gjemmer seg når han kommer, noe som er veldig merkelig siden hun ellers ellers er veldig kosete mot alle (har bestilt time til vet. )

Jeg prøver å unngå han så godt som mulig, men det er vanskelig. Vi bor nærme hverandre, og rett som det er blir hele familien bedt opp til svigerforeldre. Og innimellom må vi også invitere for synsskyld. Og da føler jeg at jeg hele tiden må ha et øye med han for at han ikke skal få sjansen til å ødelegge tingene mine. 

Hans væremåte er veldig ubehagelig. Han snakker nedlatende om de fleste, men samtidig veldig morsom og hyggelig mot alle som er rundt han der og da- og en mann "alle" hører på. 

Jeg er rett og slett redd denne mannen. Redd for å komme på kant med han. 

Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette, men ønsker kanskje synspunkter hvordan jeg skal håndtere han? Og er det andre som har familiemedlemmer som dere er bevisst ødelegger ting og det rundt dere? Vil gjerne høre erfaringer rundt dette. 

 

Anonymkode: 92449...4a3

Han høres ikke helt frisk i hodet hvis han gjør alt dette.

Men hvorfor får han lov å komme på besøk hos deg tross alt han gjør? Det gir ikke mening å la ham være i ditt hjem. Det er bare å invitere de andre, men ikke ham. Hvis noen spør, forklarer du hvorfor. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Samboeren min vil ikke høre snakk om mine mistanker. Han mener det er feil og blir sint om jeg viser eller forteller hva jeg har sett. 

Anonymkode: 92449...4a3

Du trenger ikke samboerens tillatelse å nekte svogeren adgang til boligen. 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lås katten din inne på soverommet og ha nøkkelen på deg. Sett frem en bolle med kaldt vann og litt mat mens han er der. Husk også på dokassen.

  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lås dørene til rommene han ikke trenger å gå inn på. Eventuelt en alarm som begynner å hyle når han tar i dørhåndtaket. Legg ut feller for ham som å plassere ting du tror han kan ødelegge eller stjele. Ta så bilder av hvordan det så ut før han kom. 

Dette vil ikke kunne brukes som bevis, men du vil i hvert fall få bekreftet for deg selv hva som skjer. 

Anonymkode: 1d3c2...8a0

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gjør du det uten bevis? For TS har jo ingen bevis her. Isåfall er jo du like psycho som de du henger ut

Anonymkode: 99688...3cf

Nei, har bare gjort det der jeg har bevis altså. Sånne folk fortjener litt sosial korreks mener jeg. Men hvis han er sosiopat så går det nok ikke inn på denne fyren her, derfor kan det være en god idè å blande inn foreldrene. Jeg har hengt ut en som var slem mot hunden sin, en annen som var ekkel på Tinder og en som har vært voldelig og ufin i fylla. De ble sure, men var vel fortjent tro meg! Og jeg anmeldte disse også men politiet gjorde ingenting. 

Anonymkode: 9d1b2...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slipp han over dørstokken. Jeg måtte gjøre det med min egen far. Ble slutt på kaffebesøk. Han ødela et hvitt teppe ved å deise kaffekoppen nedi. Skyldte på katta som aldri i sitt åtteårige liv hadde revet ned eller ødelagt noe.

Hadde en coffeetable-book i en verdi av 1500kr…. Han tok den og knakk permen på den. Boka er helt skjev og ødelagt.

Han gikk på kjøkkenet, helte noe etsende i vasken og ødela krana. Må skifte både vask og kran, men har ikke hatt råd. 
 

På badet likeså, ødela knappen på toalettet og ripet opp servanten. Ripet på dusjveggene likeså. Han har gjort sånn i årevis. Alltid ødelagt noe når han får sjansen. Jeg har tapt så mange møbler og penger pga han. Nok er nok. 
 

Har også en «venn» som gjorde likedan. Lagde store hakk i gulvet med brekkjern da han skulle hjelpe med oppussing men malte det siste rommet og ripet opp veggene sånn at det ble ødelagt, da motivasjonen hans var å oppnå sex men ikke fikk det. Var igjen ett rom å male, og jeg må få en profesjonell maler til å rydde opp i det og pusse veggene først pga alle skadene i veggene…. Tar på nymalte vegger med fettete fingre. Lener seg hardt oppå spisebordet som er rundt og ble skjevt. Ikke slipp sånne inn dørstokken! Det er noe som heter materiell vold. Er bare syke mennesker som gjør sånt.

Jeg har ikke råd til å ha de på besøk, de ødelegger noe hver eneste gang. 

Det du må huske på er at det er DITT hjem. Du bestemmer. 

Anonymkode: 05bb6...df4

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si at han ikke får vandre rundt i huset? Han har vel ingenting å gjøre i andre etasjer ol?

Anonymkode: 33227...755

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Monterer du kamera i en eller annen form, må du ikke finne på å si det til samboeren din. Sjansen er stor for at han forteller det videre til din svoger, som beleilig nok oppfører seg eksemplarisk der det er overvåket, og tar igjen det tapte der det ikke er overvåkning. I tillegg vil han få deg til å fremstå som den store, stygge ulven. 
Unntaket er selvsagt dashcam, som jeg nevnte tidligere. Det er såpass vanlig å ha at det neppe vekker mistenksomhet. 

Anonymkode: 9425f...87e

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren virker jo ikke helt god heller, som aksepterer dette her. Er han og sosiopat? Født uten empati? 

Anonymkode: 9d1b2...47f

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg invistert i et kamera, ute for å overvåke så godt det lar seg gjøre bil, garasje osv. Lås på dører som soverom osv når han var på besøk, fulgt godt med han. Krevd erstatning om noe blir ødelagt, rydd unna servietter og sånn fortløpende så han ikke kan skjule noe. Sånn kan du naturligvis ikke ha det i lengden, men når du har noe å si i fra om så kan det hende det løser seg. Og enig i at katten må skånes!

Har en svoger og som tar seg til rette. Han har jeg sagt til at han tøyer sin velkomst når han går inn på rom han ikke trenger å gå inn på, og begynner å tukle med ting som skal få stå i fred. Katten vår får han ikke lov å røre. Vanligvis er jeg veldig vennlig, men akkurat han er jeg streng med, føler meg som en lærer som passer på et lite barn! Men ellers går det over styr. 

Anonymkode: f9a55...fde

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvåkingskamera både inne og utendørs, kan kobles via telefonen så du får varsel hvis noe skjer. Lås katten inne på soverom eller vaskerom når dere har besøk av svoger. Lås også alle andre dører uten om toalettet som gjestene kan bruke. Ingen gjester har noe å gjøre i deres private rom å gjøre. 
 

Samboeren din høres ikke riktig frisk ut han heller. Hadde jeg hatt slike tanger og følelser rundt hans søster eller bror, og ting hadde skjedd - så hadde han støttet meg fult ut. Du burde ta en alvorsprat med han typen din, virker ikke riktig empatisk han heller.

Anonymkode: 94ee2...6aa

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...