Gå til innhold

Drikker 0.4l melk pr dag, farlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det er en logisk brist at denne melkekalsiumen er så farlig og det er levealderen til youghurtspisende kurdere. Jeg kjenner en som hadde en nabo som i følge han var temmelig sprek da han var mer enn 120 år.

Jeg har forøvrig fått anbefalt å drikke mye kulturmelk og spise mye Yoghurt av en medisinprofessor. 

Endret av I Grosny
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
I Grosny skrev (2 minutter siden):

eg kjenner en som hadde en nabo som i følge han var temmelig sprek da han var mer enn 120 år.

Drakk han melk?

Anonymkode: e7bc5...8f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har vært forskning som tilsier at det kan inneholde enkelte stoffer som øker kreftrisikoen. Se denne:

https://www.nettavisen.no/mye-melk-kan-gi-kreft/s/12-95-3296381

Nesten 11 år gammel artikkel tho.

Risikoen er ifølge artikkelen forbindelse med prostatakreft.

Jeeeez...

Anonymkode: 78b1f...78a

Skrevet

Melk er sunt, og helmelk er sunnere enn lettmelk.

Anonymkode: 33088...d10

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Drakk han melk?

Vet ikke, men det var iallfall mye yoghurt, og det som forskningsartikkelen fryktet var jo den kalsiumen som finnes i yoghurt og melk.

Skrevet

Jeg leste den artikkelen en gang til og så at de advarte mot å få i seg for lite d-vitaminer samtidig som man drikker mer enn 1,5 liter melk om dagen. Derfor kan jeg tenke meg at de som er veldig glad i melk kan ta d-vitamintilskudd om vinteren, og særlig dersom de også er mørkhudede (har hus som er slik pigmentert at det hemmer d-vitaminopptak).

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Så helmelk er farlig og drikke? Joda, kan ta olje, men blir ikke det samme, er såpass tomme kalorier i olje.

Helmelk er sunt. Sjekk ut Marit kolby på Instagram, hun bruker helmelk til barna sine. Om du er bekymret kan du kjøpe økologisk melk, men 4dl melk er helt uproblematisk uansett type melk.

Anonymkode: 78dff...cf0

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er realtivt treningsnarkoman, så blir mye kylling, ris og brokkoli dessverre.

Men tenker jo det er bedre, enn og gafle i seg chips og annet dritt.

Du er bekymret for tomme kalorier, men spiser mye ris? 🙄

Bytt ris med potet eller byggryn, det har mer å si enn den lille skvetten med melk du får i deg.

Anonymkode: b0d89...896

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg så en studie som slår fast at kaffe øker risikoen for å få livmorhalskreft. Det viste seg at sju av ti som fikk livmorhalskreft hadde drukket kaffe!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har deg sånn at jeg nesten hver dag drikker 0.4l melk hver dag, dette med havregrøt som jeg spiser hver dag. Drikker helmelk, da jeg trenger fettet. Jeg trener hver dag.

Men er det trygt? Jeg spiser ellers ekstremt sunt. Bla brokkoli hver dag og.

Nei, det er dødsfarlig. De selger nemlig en liters og 1,75 liters kartonger med melk i alle butikker som et ledd i myndighetenes plan om at folk skal drikke hele på en gang og daue av det. 

Har du ikke skjønt det før nå?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Melk er sunt, og helmelk er sunnere enn lettmelk.

Anonymkode: 33088...d10

Trodde man skulle unngå melkefett? 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trodde man skulle unngå melkefett? 😅

Det er en sannhet som ble etablert mens Jesus levde og Ingrid Espelid regjerte mat-Norge. 

Det har rent mange forskningsstudier i havet siden den tid. Men gamle sannheter og myter er seigliva. 

• Liker 10
Skrevet

Man kan jo undres, med tanke på all den vitenskapen vi har om mat i dag at antall krefttilfeller har økt de siste 20-30-40 årene blant folk under 50 år.. 

https://www.nrk.no/trondelag/dramatisk-okning-av-kreft-blant-voksne-under-50-ar_-viser-forskning-1.16098064

Det er jo derfor litt interessant at alle de som peker på at man hele tiden spiser "feil", og som følger alle dagens råd for hva de skal spise også er den gruppen som er mest utsatt for å få kreft. 

Nå er jeg ikke Nostradamus eller noen vitenskapsmann, men det er noe galt som ikke er riktig med de rådene man får når krefttilfellene øker. 

Anonymkode: ddca0...1de

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Mettet fett er ikke spesielt sunt, nei.

Du bør kanskje gå over til lettmelk og få i deg andre typer fett.

Skrevet
Isambard skrev (4 minutter siden):

Mettet fett er ikke spesielt sunt, nei.

Du bør kanskje gå over til lettmelk og få i deg andre typer fett.

Helmelk er sunnere enn lettmelk, det er poenget her.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Man kan jo undres, med tanke på all den vitenskapen vi har om mat i dag at antall krefttilfeller har økt de siste 20-30-40 årene blant folk under 50 år.. 

https://www.nrk.no/trondelag/dramatisk-okning-av-kreft-blant-voksne-under-50-ar_-viser-forskning-1.16098064

Det er jo derfor litt interessant at alle de som peker på at man hele tiden spiser "feil", og som følger alle dagens råd for hva de skal spise også er den gruppen som er mest utsatt for å få kreft. 

Nå er jeg ikke Nostradamus eller noen vitenskapsmann, men det er noe galt som ikke er riktig med de rådene man får når krefttilfellene øker. 

Ikke rart det øker. Alkohol, røyking, rødt kjøtt, bearbeidet mat og lista går.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke rart det øker. Alkohol, røyking, rødt kjøtt, bearbeidet mat og lista går.

Rødt kjøtt har man spist i all tid. Alkohol har man drukket i hundrevis av år. Det samme gjelder røyk.. Folk flest røyker mindre, drikker mindre og spiser mindre rødt kjøtt. 

Hva er det som gjenstår da? 

• Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helmelk er sunnere enn lettmelk, det er poenget her.

Du påstår det, men helsedirektoratet anbefaler at man kutter ned på fett fra melk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Rødt kjøtt har man spist i all tid. Alkohol har man drukket i hundrevis av år. Det samme gjelder røyk.. Folk flest røyker mindre, drikker mindre og spiser mindre rødt kjøtt. 

Liker at du forsvarer rødt kjøtt, røyking og alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...