Pipaluk Skrevet 29. september 2022 #1 Del Skrevet 29. september 2022 Og har du noen tips til meg? Jeg trenger ny inspirasjon. Jeg har lest ferdig alle bøkene til Camilla Grebe. Jeg liker at hun har et allsidig persongalleri. Hun er psykolog i bunn og det skinner igjennom i bøkene. Så det er alltid gøy å lære litt underveis også. Så har jeg lest krim av Odd Harald Hauge. Han er polfarer med mye lokalkjennskap. Det er velskreven krim bøker som samtidig forteller en del om geografien både på Mount Everest og Svalbard Nå leser jeg en bok av Særa Blædel som er Danmarks krimdronning. Jeg vet ikke om hun har dårlig skrivespråk eller om hun har en dårlig oversetter. Det blir mye " sa hun", " sa han", " sa gikk han inn" får i blant følelsen av at jeg leser et manus. I tillegg er det veldig hyppig bruk av eiendomsord og possessiven "sin" Hun satte sekken sin foran pulten. Han hadde vond i ryggen sin. Han parkerte bilen sin foran huset. Er det noe spesielt dansk over dette? Jeg er forundret over at hun er så stor i Danmark når jeg synes at språket er så platt. Så hva bør jeg lese som er fengende, ikke for komplisert å henge med på, nogenlunde realistisk, interessant persongalleri, lærerikt og velskrevet? suggestions? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 29. september 2022 #2 Del Skrevet 29. september 2022 Patricia Highsmith, bøkene om mr. Ripley. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 29. september 2022 #3 Del Skrevet 29. september 2022 Nå hører jeg på bøker for det meste, da jeg pusler med andre ting ved siden av. Når det er sagt så har jeg hørt på bøkene til Johanna Mo, og er nå godt i gang med bøkene til Jonas Moström. Begge svenske forfattere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 29. september 2022 #4 Del Skrevet 29. september 2022 Jussi Adler-Olsen, Lars Kepler, Johan Theorin, Nicci French, Yrsa Sigurðardóttir. Anders de la Motte,.......for å nevne noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liebe Skrevet 29. september 2022 #5 Del Skrevet 29. september 2022 Agatha Christie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koktreke Skrevet 29. september 2022 #6 Del Skrevet 29. september 2022 Athena Catalina skrev (1 minutt siden): Jussi Adler-Olsen, Lars Kepler, Johan Theorin, Nicci French, Yrsa Sigurðardóttir. Anders de la Motte,.......for å nevne noen. Enig i disse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #7 Del Skrevet 29. september 2022 Karin Fossum🙌🏻 Anonymkode: 9d62a...797 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 29. september 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 29. september 2022 Hva er grunnen til at norn bøker havner på bibliotek mens andre "bare" er å få kjøpt i bokhandel? Er det ekstra kvalitetsstempel at de også kan lånes gratis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 30. september 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 30. september 2022 Thildamor skrev (21 timer siden): Nå hører jeg på bøker for det meste, da jeg pusler med andre ting ved siden av. Når det er sagt så har jeg hørt på bøkene til Johanna Mo, og er nå godt i gang med bøkene til Jonas Moström. Begge svenske forfattere. Anbefaler du å starte på bok nr 1 i seriene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #10 Del Skrevet 30. september 2022 Elizabeth George. Britisk. Knallbra. Anonymkode: d0f04...ad7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #11 Del Skrevet 30. september 2022 Tom Egeland. Han sine bøker er ti ganger bedre enn Dan Brown sine. Anonymkode: 8dffa...083 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #12 Del Skrevet 30. september 2022 Håkan Nesser - skriver veldig bra! Spesielt liker jeg Barbarotti-serien, bør leses kronologisk. Anonymkode: c3167...9df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 30. september 2022 #13 Del Skrevet 30. september 2022 Pipaluk skrev (7 minutter siden): Anbefaler du å starte på bok nr 1 i seriene? Ja, egentlig. Det er fordi en i tillegg til sakene som løses, så følger en også hovedpersonene i deres privatliv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. september 2022 #14 Del Skrevet 30. september 2022 Raymond Chandler. Løp og kjøp!!! Phillip Marlowe er privatdetektivEN. Gunnar Staalesens første Varg Veum roman var en Chandler pastisj, Veum er en slags norsk Marlowe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #15 Del Skrevet 30. september 2022 noen av bøkene til Yrsa Sigurðardóttir? Anonymkode: 62673...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #16 Del Skrevet 30. september 2022 Dekkdekktiv nænsi druuu. Eller den som har skrevet de bøkene da. Anonymkode: 59e5d...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #17 Del Skrevet 30. september 2022 On 9/29/2022 at 10:15 PM, Athena Catalina said: Anders de la Motte 👍 Anonymkode: d60e7...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #18 Del Skrevet 1. oktober 2022 Jeg liker Christina Ohlsson, serien om Fredrika Bergman og Alex Reicht (ikke den med Martin Brenner), Jussi Adler-Olsen, Cille og Rolf Börjlind og Emelie Schepp sin serie om Jana Berzelius. Anonymkode: dae4e...b82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. oktober 2022 #19 Del Skrevet 2. oktober 2022 Lars Kepler. Om du tåler makabre detaljer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 2. oktober 2022 Forfatter #20 Del Skrevet 2. oktober 2022 MarianneE skrev (1 time siden): Lars Kepler. Om du tåler makabre detaljer Har lest bøker av ham. Det blir for makabert og tar nattesøvnen fra meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå