AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Del Skrevet 29. september 2022 Og jeg følte kanskje det i starten, etter et par uker. Men nå er jeg sliten, sikkert mest av andre faktorer i livssituasjonen. Hadde håpet at treningen skulle gi energi og overskudd, men akkurat nå er det et slit å få gjort det. Bruker sånn PAI-poeng og føler jeg må trene litt nesten hver dag for å holde verdien oppe. Styrete å dusje hver dag. Vil legge meg og ikke stå opp før våren kommer. Anonymkode: 0ba91...c87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Del Skrevet 29. september 2022 For det første: legg fra deg appen dersom den ikke motiverer deg. For det andre: Jeg trente i over et halvt år før det ga meg energi, og ble en rutine. I mange måneder var det mest stress, og jeg måtte tvinge meg gjennom treningen. Grunnen til at jeg fortsatte var at jeg faktisk ble sterkere og mer utholden når jeg klarte å være så rutinert. Og det ga motivasjon til å fortsette, selv om jeg ikke hadde lyst. Men hvorfor føler du at du må trene hver dag? Du må jo ikke det. 3 dager i uken klarer du. Det trenger ikke å være alt eller ingenting. Anonymkode: 373d3...3a1 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Del Skrevet 30. september 2022 Kan være lurt å tenke litt på hva en spiser også, jeg kjenner i hvertfall enorm forskjell på eget energinivå på perioder jeg spiser dårlig kontra bedre. trenger ingen spesiell diett, men reduser mengden sukker og ferdiglagd/tygd mat som bare varmes og spis mer frukt/grønt og reint kjøtt/fisk/kylling etc og jeg tipper du kan merke god forskjell. om du da også får til noen trimturer i uka er du godt i gang. 😊 Anonymkode: a2b5e...e1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Del Skrevet 30. september 2022 For min del tok det litt tid før jeg fikk energi av treningen. De første ukene ble jeg mer sliten, men så snudde det gradvis. Nå gir det meg mye overskudd. Anonymkode: 017e6...cc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 30. september 2022 #5 Del Skrevet 30. september 2022 Du må jo også bruke tid på hvile for å få mer energi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Og jeg følte kanskje det i starten, etter et par uker. Men nå er jeg sliten, sikkert mest av andre faktorer i livssituasjonen. Hadde håpet at treningen skulle gi energi og overskudd, men akkurat nå er det et slit å få gjort det. Bruker sånn PAI-poeng og føler jeg må trene litt nesten hver dag for å holde verdien oppe. Styrete å dusje hver dag. Vil legge meg og ikke stå opp før våren kommer. Anonymkode: 0ba91...c87 Sover du nok? Spiser du nok og sunt nok? stresser du mye? er du fornøyd med livet? er du deprimert? Det er mange energityver som ikke har noe med trening å gjøre. Trening vil hjelpe uansett, din får mer energi av trening. Pass på at du får nok restitusjon. Det er nok ikke mangelen på trening eller trening som gjør deg mer trøtt, men heller andre faktorer. Det tar også lang tid med regelmessig trening før du får mer energi i hverdagen (som kommer fra trening) men sover du lite vil det stjele denne energien du egentlig skulle fått av treningen. Anonymkode: f92c9...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 30. september 2022 #7 Del Skrevet 30. september 2022 Finn en rutine som passer DEG. Drit i PAI og alskens apper. All trening er bedre enn ingenting, og hvis trening en eller to dager i uka er det du får til uten stress, så er en eller to dager BRA. Jeg kan også kjenne på stress i perioder av livet der mine planlagte 3 økter i uka bare blir to, eller de verste ukene bare én. Er i en sånn periode nå. Jeg får som regel energi av trening, men når resten av livet er travelt må jeg faktisk redusere treningen for å få hodet over vannet. Og da er en eller to økter i uka mer enn bra nok! Tenk over når det passer deg best å trene. Før jobb? Etter jobb? Lørdag morgen? Sykle/gå til eller fra jobb? Er det alt et ork så tar du et steg tilbake og sikter deg inn på én økt i uka. Eller to kortere økter. Du MÅ ingenting, du kan selv sette rammene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #8 Del Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 29.9.2022 den 23.32): For det første: legg fra deg appen dersom den ikke motiverer deg. For det andre: Jeg trente i over et halvt år før det ga meg energi, og ble en rutine. I mange måneder var det mest stress, og jeg måtte tvinge meg gjennom treningen. Grunnen til at jeg fortsatte var at jeg faktisk ble sterkere og mer utholden når jeg klarte å være så rutinert. Og det ga motivasjon til å fortsette, selv om jeg ikke hadde lyst. Men hvorfor føler du at du må trene hver dag? Du må jo ikke det. 3 dager i uken klarer du. Det trenger ikke å være alt eller ingenting. Anonymkode: 373d3...3a1 Jeg synes jo i utgangspunktet det er motiverende med tall. F.eks å se at den økta tjente jeg mange poeng på. Og egentlig lettere å forholde seg til en løpende poengsum enn antall økter i uka. Men ja, kanskje jeg må venne meg til å la PAIen falle under 100 hvis jeg er for sliten og ikke orker å trene flere dager på rad. Et halv år faktisk før du merket effekt for fullt, det er jo en stund. AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 17.38): Sover du nok? Spiser du nok og sunt nok? stresser du mye? er du fornøyd med livet? er du deprimert? Det er mange energityver som ikke har noe med trening å gjøre. Trening vil hjelpe uansett, din får mer energi av trening. Pass på at du får nok restitusjon. Det er nok ikke mangelen på trening eller trening som gjør deg mer trøtt, men heller andre faktorer. Det tar også lang tid med regelmessig trening før du får mer energi i hverdagen (som kommer fra trening) men sover du lite vil det stjele denne energien du egentlig skulle fått av treningen. Anonymkode: f92c9...448 Du har kanskje rett i at det er noen ting som stjeler energien. Sover kanskje ca. 7 timer i snitt, med noen oppvåkninger dessverre. Spiser sjeldent flere enn 2 måltider, det har passet meg bra før og er egentlig ikke sulten til flere måltider. Trenger å ta av meg en del kilo også. Men stresser en del på jobb, har mange oppgaver som jeg ikke får fullført og lagt bort. Er nedfor til tider men det er vel ikke så uvanlig. Albbas skrev (På 30.9.2022 den 17.51): Finn en rutine som passer DEG. Drit i PAI og alskens apper. All trening er bedre enn ingenting, og hvis trening en eller to dager i uka er det du får til uten stress, så er en eller to dager BRA. Jeg kan også kjenne på stress i perioder av livet der mine planlagte 3 økter i uka bare blir to, eller de verste ukene bare én. Er i en sånn periode nå. Jeg får som regel energi av trening, men når resten av livet er travelt må jeg faktisk redusere treningen for å få hodet over vannet. Og da er en eller to økter i uka mer enn bra nok! Tenk over når det passer deg best å trene. Før jobb? Etter jobb? Lørdag morgen? Sykle/gå til eller fra jobb? Er det alt et ork så tar du et steg tilbake og sikter deg inn på én økt i uka. Eller to kortere økter. Du MÅ ingenting, du kan selv sette rammene! Jeg føler at jeg må😆 Og alltid hørt at trening gir overskudd og energi til å takle hverdagen. Likte PAI så godt fordi det er motiverende. Jeg er en del alene med barn og da er det begrenset hva jeg får til, men pleier å trene litt i stua eller gå i bakker med barnevogn og bikkje. Ikke alltid det gir så mange poeng da. Kanskje jeg bør legge det litt bort. Eller i alle fall ta noen fridager. Anonymkode: 0ba91...c87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 3. oktober 2022 #9 Del Skrevet 3. oktober 2022 (endret) Du er overtrent. Jeg vet at det er vanskelig å finne balansen, men du trenger også å hvile. Endret 3. oktober 2022 av Embla Othea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #10 Del Skrevet 3. oktober 2022 Embla Othea skrev (1 time siden): Du er overtrent. Jeg vet at det er vanskelig å finne balansen, men du trenger også å hvile. Nei, det skal vel noe mer til? Jeg var helt utrent i utgangspunktet og har bare holdt på i 7-8 uker. Anonymkode: 0ba91...c87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #11 Del Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, det skal vel noe mer til? Jeg var helt utrent i utgangspunktet og har bare holdt på i 7-8 uker. Anonymkode: 0ba91...c87 Hvor ofte har du trent i denne perioden da? Anonymkode: f2ba9...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #12 Del Skrevet 4. oktober 2022 Vil tro du har godt av et par treningsfrie dager i uka. Restitusjon er viktig - kroppen trenger hvile også. Anonymkode: 953c4...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå