Gå til innhold

Blir redd av alle nyhetene om Russland

Klappe

Anbefalte innlegg

Thanos skrev (28 minutter siden):

Ingenting rettferdiggjør det Putin gjør nå. Men husk også at det er forskjell på å true verden med atomvåpen fordi vesten hjelper Ukraina med våpen og det å true med å bruke dem dersom Nato/Ukraina går inn i Russland og dermed direkte truer Russlands eksistens. Det er vel strengt tatt det Putin har sagt, ikke at han random bare vil sende atomstridshoder helt vilkårlig rundt over europa. Det er slik vestlig media elsker å fremstille det. 

Hvis Putin mener de har vært så truet av Vesten, tror du ikke da han har vært fullt forberedt på at Vesten kom til å sende våpen å hjelpe Ukraina da han startet denne invasjonen?

Hvis han følte seg så truet, så er det litt rart om han trodde at han bare kunne gjøre dette og at Vesten bare skulle se på uten å gjøre noe.

Endret av Tutte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tutte skrev (17 minutter siden):

Hvis Putin mener de har vært så truet av Vesten, tror du ikke da han har vært fullt forberedt på at Vesten kom til å sende våpen å hjelpe Ukraina da han startet denne invasjonen?

Hvis han følte seg så truet, så er det litt rart om han trodde at han bare kunne gjøre dette og at Vesten bare skulle se på uten å gjøre noe.

Han forventet dette helt klart. Men han har heller ikke truet vesten med atomvåpen FORDI de støtter Ukraina med våpen. Putin har vært tydelig på dette. Han sa: Om russlands eksistens blir truet, er de villige til å forsvare seg med alle midler. Også atomvåpen. Dvs om Nato aktivt går inn i krigen som aktiv part og trenger inn i russisk territorium. Så det betyr ikke at Putin nå sitter ved knappen og vurderer å trykke, fordi vesten bistår Ukraina med konvensjonelle våpen. Det vet Putin vil fremkalle hele verdens vrede over Russland. Han tør ikke bruke våpen av det kaliberet.

Endret av Thanos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger litt spenning i verden.

Tenk at om 100 år lager folk helleristninger om 3.verdenskrig 😄

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (2 minutter siden):

Han forventet dette helt klart. Men han har heller ikke truet vesten med atomvåpen FORDI de støtter Ukraina med våpen. Putin har vært tydelig på dette. Han sa: Om russlands eksistens blir truet, er de villige til å forsvare seg med alle midler. Også atomvåpen. Så det betyr ikke at Putin nå sitter ved knappen og vurderer å trykke, fordi vesten bistår Ukraina med konvensjonelle våpen.

Nei, ikke fordi Vesten sender våpen, men han har mest sannsynlig også vært forberedt på at Russlands eksistens vil bli truet pga våpen sendt fra Vesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke fordi Vesten sender våpen, men han har mest sannsynlig også vært forberedt på at Russlands eksistens vil bli truet pga våpen sendt fra Vesten.

Nei det tror jeg ikke. Vesten har aldri gitt utrykk for eller vist tegn til å trenge inn på Russisk jord. Det har heller aldri Ukraina gjort. De har kun ønsket å jage russerne ut av Ukraina og få fred. Dette vet Putin godt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (16 minutter siden):

Nei det tror jeg ikke. Vesten har aldri gitt utrykk for eller vist tegn til å trenge inn på Russisk jord. Det har heller aldri Ukraina gjort. De har kun ønsket å jage russerne ut av Ukraina og få fred. Dette vet Putin godt.

Så hva er da grunnlaget hans for å mene at Russland var truet av Vesten?

Kan i så fall si at den "frykten" for Vesten som han har servert sin befolkning, har han nå lagt opp til selv.

Endret av Tutte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Tutte said:

Så hva er da grunnlaget hans for å mene at Russland er truet av Vesten?

I hans hode?

• At det har vært en økende andel av tidligere Sovjet republikker, som har orientert seg mer og mer mot Vesten, ved og bli medlem av NATO samt EU (Polen, Latvia, Litauen, Bulgaria for og nevne noen)
  • Beskyldninger om at NATO bokser Russland inne ved og etablere baser nært grensene og at de føler at de får NATO på dørstokken så og si, noe som er helt feil NATO er allerede på dørstokken i nordområdene, samt at Russland allerede deler en grense med Usa i det fjerne østen.
  • De grunnløse beskyldningene om at 2014 revolusjonen var ett direkte resultat av statskupp organisert av Eu, samt Usa. Det riktige her er at det skulle bli signert en avtale, som den tidligere presidenten senere gikk tilbake på, de trekker inn Usa, ved og hevde at bistandsmidler gitt igjennom Usaid 6 milliarder dollar før krigen var smøring.

De har sett med stadig økende misnøye på situasjonen tidlig på 90 tallet forsøkte de og etablere bånd med EU,så i 2014 ble den pro-russiske presidenten kastet i en revolusjon deretter mistet de avtalen med Russland deretter rykket de inn på Krim og okkuperte halvøya, Russland har følt at Ukraina ble på den måten enda mer knyttet opp mot vesten, nå har de også koblet seg av det Russiske strømnettet (forståelig nok)

Fantasifortellingen hans om at de rykket inn i Donbass for og beskytte sivilbefolkningen der har forsåvidt heller ingen rot i virkeligheten, det stemmer at det i de østlige delene av landet, så er folk mer pro-russiske enn i de vestlige delene, men igjennom og spre propaganda så har de selv opphøyd seg til de høye herrer ved og hevde at titusener har mistet livet i krigen (klart at mange har mistet livet, men eksakte tall er vanskelige og finne, og de jeg spør sier at jeg må jo for faen være opplyst nok til og finne de selv, LOL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Melkebarten said:

I hans hode?

• At det har vært en økende andel av tidligere Sovjet republikker, som har orientert seg mer og mer mot Vesten, ved og bli medlem av NATO samt EU (Polen, Latvia, Litauen, Bulgaria for og nevne noen)
  • Beskyldninger om at NATO bokser Russland inne ved og etablere baser nært grensene og at de føler at de får NATO på dørstokken så og si, noe som er helt feil NATO er allerede på dørstokken i nordområdene, samt at Russland allerede deler en grense med Usa i det fjerne østen.
  • De grunnløse beskyldningene om at 2014 revolusjonen var ett direkte resultat av statskupp organisert av Eu, samt Usa. Det riktige her er at det skulle bli signert en avtale, som den tidligere presidenten senere gikk tilbake på, de trekker inn Usa, ved og hevde at bistandsmidler gitt igjennom Usaid 6 milliarder dollar før krigen var smøring.

De har sett med stadig økende misnøye på situasjonen tidlig på 90 tallet forsøkte de og etablere bånd med EU,så i 2014 ble den pro-russiske presidenten kastet i en revolusjon deretter mistet de avtalen med Russland deretter rykket de inn på Krim og okkuperte halvøya, Russland har følt at Ukraina ble på den måten enda mer knyttet opp mot vesten, nå har de også koblet seg av det Russiske strømnettet (forståelig nok)

Fantasifortellingen hans om at de rykket inn i Donbass for og beskytte sivilbefolkningen der har forsåvidt heller ingen rot i virkeligheten, det stemmer at det i de østlige delene av landet, så er folk mer pro-russiske enn i de vestlige delene, men igjennom og spre propaganda så har de selv opphøyd seg til de høye herrer ved og hevde at titusener har mistet livet i krigen (klart at mange har mistet livet, men eksakte tall er vanskelige og finne, og de jeg spør sier at jeg må jo for faen være opplyst nok til og finne de selv, LOL)

Du blander det å ville utvikle seg og få til noe som land med å nærme seg vesten. Man kan da ikke klandre tidligere undertrykkede land for å søke vekk fra Putin.

Vesten og NATO står for det levesettet som gir sine borgere mest frihet og det beste livet noen sinne i verdens historie. At Putin-fansene ikke klarer å innse at land som Ukraina også vil dette for sitt folk er bare døvt.

Jeg forstår godt at folk som Xi og Putin ikke liker det, for man kan ikke være diktator med evig tilgang til folks penger i et demokrati. Dette er det de begge frykter mest av alt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Thanos said:

Ingenting rettferdiggjør det Putin gjør nå. Men husk også at det er forskjell på å true verden med atomvåpen fordi vesten hjelper Ukraina med våpen og det å true med å bruke dem dersom Nato/Ukraina går inn i Russland og dermed direkte truer Russlands eksistens. Det er vel strengt tatt det Putin har sagt, ikke at han random bare vil sende atomstridshoder helt vilkårlig rundt over europa. Det er slik vestlig media elsker å fremstille det.

Litt artig at du er så sykelig opptatt av Putins propaganda, samtidig som du ikke innser at vi i vesten også lever under propaganda...

Du er venstreraddis og fullblods sosialist? Det tyter igjennom i argumentasjonen din. Vesten er de snille og Russland og Kina er de onde ikke sant? Alle som argumenterer imot er nazister, facister og leser reset? Vi digger også Kari Jacquesson og Carl i. Hagen? Og alle som argumenterer imot masseinnvandring og hasteutviklede vaksiner er rasister og konspirasjonsteoretikere? 🙄 Djeeeezas! Jeg kjenner stanken av Mussolini.

At én stat, som du er indoktrinert til å hate fra du var født, voldtar, kriger, bomber og dreper, feier ikke det faktum under teppe, at vesten gjør akkurat det samme men under en hvitvasket agenda. Man sammenligner oppførsel og politikk og påpeker hykleriet og brudd i logikk. Det er ikke det samme som å støtte Putins krig! I den virkelige verden som jeg lever i, der ingen har 100% rent mel i posen, hvor stort sett alle lyver litt og pynter på sannheten, bidrar mange forskjellige politiske beslutninger verden over til den situasjonen vi er i nå. Å tro at Putin bare er jævla ond og vil drepe alt han ser og at USA og Nato bare ønsker fred på jord og barnekor, er så spinnvillt naivt og rett og slett forbannet barnslig at det bør kjøres en realitycheck!

Som jeg har presisert så jævla mange ganger tidligere og som alle her tydeligvis har fått med seg, så har jeg gitt klart uttrykk for hva jeg mener om Putin og invasjonen hans. Det er en forbrytelse mot menneskeheten! Putin er en diktator! Samtidig bør vesten gå kraftig i seg selv for måten de trykker den satans verdenspoliti politikken sin ned over hodene på land som ikke deler vårt levesett og vår kultur. At vi som enkeltindivider lever godt fordi vi jobber hardt, strukturert og lever i et demokrati, betyr ikke at staten ikke begår overgrep. Det ene utelukker ikke det andre. Ta en titt på Bush jr.s krig mot terror etter 9/11. En rekke løgner og forbrytelser mot Irak og sivilbefolkningen der som knapt mangler sidestykke i verdenshistorien!!! Hvor ble det av sanksjonene mot USA og UK den gangen?? Det gjør altså ikke den amerikanske sivilbefolkningen delaktig i svineriet, like lite som det Putin gjør nå, gjør russere til krigskriminelle.

Les deg opp før du kommer tilbake med mer ensidig piss og hersketeknikker.

Du klarer tydeligvis fortsatt ikke å skille vesten og Putin. Det er bare sidelange innlegg med whataboutism om Bush og Irak. Du glemmer tydeligvis hvor mye opposisjon det var mot denne invasjonen både i Norge og andre land i Vesten.

Man kan faktisk ha to tanker i hodet samtidig. Man trenger ikke skrike om Vesten hver gang man snakker om Putin, det er en kvalitet mange folk i Vesten må lære seg, deg inkludert.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (På 4.10.2022 den 20.31):

Så hva er da grunnlaget hans for å mene at Russland var truet av Vesten?

Kan i så fall si at den "frykten" for Vesten som han har servert sin befolkning, har han nå lagt opp til selv.

Han gir vesten klar beskjed dersom Nato vurderer å kaste seg inn i krigen. Han vet at Nato ikke tør å involvere seg ytterligere så lenge han kan true med atomvåpen.

Frykten for vesten har vært i russland siden 2.verdenskrig.  Det er ikke Putin som har skapt den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (13 timer siden):

Du klarer tydeligvis fortsatt ikke å skille vesten og Putin. Det er bare sidelange innlegg med whataboutism om Bush og Irak. Du glemmer tydeligvis hvor mye opposisjon det var mot denne invasjonen både i Norge og andre land i Vesten.

Man kan faktisk ha to tanker i hodet samtidig. Man trenger ikke skrike om Vesten hver gang man snakker om Putin, det er en kvalitet mange folk i Vesten må lære seg, deg inkludert.

Det er jo nettop det jeg har. To tanker i hodet samtidig. Jeg mener jo at Putin er en diktatorisk krigsforbryter som har det fulle ansvar for invasjonen, samtidig som jeg mener vesten bør se seg selv i speilet og endre tankegang når det gjelder verdenspolitikken. 

Når man snakker om Putin må man snakke om vesten. Vi er i direkte konflikt med dem. Og det har ikke sprunget ut av det tomme intet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (3 timer siden):

Han gir vesten klar beskjed dersom Nato vurderer å kaste seg inn i krigen. Han vet at Nato ikke tør å involvere seg ytterligere så lenge han kan true med atomvåpen.

Frykten for vesten har vært i russland siden 2.verdenskrig.  Det er ikke Putin som har skapt den.

Det kan han ikke vite. Putin er ikke den eneste som har tilgang til atomvåpen. Han vet også veldig godt hva NATO er istand til å svare med, så det å true med atomvåpen er også en trussel mot egen befolkning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (På 4.10.2022 den 20.25):

Vi trenger litt spenning i verden.

Tenk at om 100 år lager folk helleristninger om 3.verdenskrig 😄

Før 2020 klaget jeg over hvor kjedelig verden var og hvordan det ikke ble skrevet og gjort noe historieverdig den dag. Be careful what you wish for I guess

Endret av Nilb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Thanos said:

Det er jo nettop det jeg har. To tanker i hodet samtidig. Jeg mener jo at Putin er en diktatorisk krigsforbryter som har det fulle ansvar for invasjonen, samtidig som jeg mener vesten bør se seg selv i speilet og endre tankegang når det gjelder verdenspolitikken. 

Når man snakker om Putin må man snakke om vesten. Vi er i direkte konflikt med dem. Og det har ikke sprunget ut av det tomme intet.

Du forstår fortsatt ikke innlegget. Om man bruker all sin tid på å sammenligne to ulovlige aktiviteter blir det som å tyste på sine søsken 'MAMMA BROREN MIN GJORDE DET OGSÅ'. Du fordeler skylden vekk fra den som gjør tingene ved å fokusere på andre ting.

Jeg synes også Irak og mye av det 'vi' har gjort var galt, det betyr ikke at jeg bruker hver eneste mulighet når det snakkes om Putin til å si "MEN USA OG BUSH OG IRAK!!!!". Det er bare døvt. Fokuser på nåtiden, du får ikke fikset at Bush løy, jeg er enig i at Bush løy og det var det mange som protesterte mot i Vesten. 

Akkurat nå er det Putin som gjør noe, og for å være helt ærlig er det han driver med et par steg forbi det Bush drev med. Kanskje du skal fokusere på det, og ikke nevne vesten hele tiden?

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

amit skrev (På 4.10.2022 den 11.12):

Politikerne kjører krigspropaganda for å skremme deg. Forstår du ikke det? Redde mennesker er lette å styre.

Tidligere brukte politikerne korona-hysteriet til å skremme folk, men korona-hysteriet virker ikke lenger. Det er ytterst få som tar den fjerde vaksinen. Så nå må politikerne finne på noe nytt for å holde befolkningen i hysteri-tilstand, og derfor lager de en krigspsykose i Norge.

Politikere og statlig kontrollerte medier i Norge har derfor begynt å fylle alle flater med uniformer og militæreffekter. I gatene i norske byer er det betydelig økt militær aktivitet, med grønne kjøretøyer og grønnkledde soldater overalt. Her i Trondheim kryr det av dem nå.

På sosiale medier er det uvanlig mye snakk om forsvar, beredskap, kapasitet, heimevern, styrker, jagerfly, fregatter, tropper og bataljoner. Avisene skriver om skumle atomvåpen, og den statlige TV-kanalen NRK snakker om «auka trugselnivå».

Budskapet vi får gir lite mening, men det er trolig heller ikke hensikten. De skal ha oss til å tro at Putin er gal. Så gal at han bomber sin egen infrastruktur, og også gal nok til å skyte rundt med atomvåpen. Hensikten med den statlig styrte krigspropagandaen er å fyre opp befolkningen i en ny kollektiv psykose, ved bruk av frykt og løgner.

Godt nytt: Jeg tror ikke at vi får atomkrig. Biden-regimet vil ha krig med Russland for å få opp populariten (alle amerrikanske presidenter de siste hundre årene unntatt Trump har startet en krig for å få opp populariteten), men Pentagon holder igjen, og foreløpig serr det ut som Pentagon vinner.

Man trenger vel ikke å abonnere på nyheter fra statskanalen for å forstå at Putin er en gal mann? 

Krigen i Ukraina..bare oppspinn det også eller?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (11 timer siden):

Det kan han ikke vite. Putin er ikke den eneste som har tilgang til atomvåpen. Han vet også veldig godt hva NATO er istand til å svare med, så det å true med atomvåpen er også en trussel mot egen befolkning.

Nei. Begge vet at ingen tør å gå til det skrittet å bruke atomvåpen. Derfor har det ikke blitt startet noen atomkrig enda. Begge parter er redd den andre vil ta igjen dersom en selv bruker det.

Om det var slik at kun Putin hadde atomvåpen, ville trolig hele vesten vært borte nå. Han har fryktelig lyst å bruke dem, men vet hva som kommer dersom han bruker rakettene. Samme med USA og Nato. De står trolig å klør i fingrene etter å bruke sine raketter mot Putin, men vet at Putin vil utslette Europa dersom de prøver seg.

"Pappa'n min er sterkere enn pappa'n din!" Det er faktisk nivået vi ligger på i 2022.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Thanos skrev (På 2.10.2022 den 21.05):

Nato har sovet i timen. For hvert grep vesten tar nå, enten det er sanksjoner eller what not, har det alltid slått tilbake på vesten. Putin har et alltid motsvar. 

Hva er det du snakker om? Det er ikke vesten som må sende 70-åringer uten våpen til frontlinjene. Det er ikke vesten som har fått sine militære styrker desimert. Det er ikke vesten som ikke får tak i databrikker og annet.

Russland kan ikke beseires. Dette vet Nato utmerket godt. Derfor prøver de fortvilet å holde seg unna konflikten og forsøker med moralsk støtte som alternativ.

Selvsagt kan Russland beseires. De er i ferd med å bli beseiret. Ukraina slår dem stadig mer tilbake.

EU og Europa står samlet? 😂 Bare vent til folk begynner å sulte og fryse ihjel over vinteren her pga skyhøye energipriser, så skal du se hvor "samlet" Europa og EU egentlig er. Jeg tipper solidariteten med Ukraina forsvinner som dugg for solen straks det går opp for folk flest at alle sparepengene deres har gått med til våpenstøtte i Ukraina, i en krig som ikke kan vinnes og som atpåtil er delvis fremprovosert av vesten over flere tiår.

Europas gasslagre er nesten fulle.

Alt er verre i Russland på alle måter.

Putin har flere handelsavtaler foruten vesten. Undersøkelser viste desuten at eksporten til Russland har økt etter sanksjonene ble innført, så her klarer selv ikke vesten å overholde sine egne prinsipper. Russerne vil klare seg fint. I Europa derimot er både demokratiet og økonomien på full fart utfor stupet med rekordhøy inflasjon og korrupte politikere.

Nei, Russland sliter med skyhøy inflasjon, skyhøye renter, ekstrem mangel på alt mulig, osv.

Korrupsjon? Haha, det er Russland det.

Har du fulgt med i timen? Under pandemien måtte vi vente på respirstorer og beskyttelsesutstyr fordi vi var avhengige av at Kina kunne levere. Noe de ikke kunne. Vi er klin avhengige av å få importert stort sett alt av varer vi trenger fra både asia og afrika. Og når vi endelig klarer å fremstille noenlunde ren energi, som i atomkraftverk, så legges de ned i rekordtempo for så å satse på russisk gass! Vi ser jo nå hvordan det går 🙄

Kina er ikke med i krigen.

Uansett, du klarte ikke å svare på et eneste av eksemplene mine. Sjakk matt.

Du bærer preg av et veldig sort/hvitt politisk bilde malt av vesten, der Russland er den stygge onde ulven og vesten er rødhette. Det er ikke slik virkeligheten er. 

Ja, det er Russland som er den onde her. Russland er de som startet en krig, invaderte et naboland, og startet folkemord. Så enkelt er det faktisk.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (På 3.10.2022 den 14.35):

MEN, så var det dette med årsaker og nyanser. Vesten lovet Gorbatsjov å ikke presse seg på grensene til Russland den gangen Sovjet ble oppløst. Det var altså en del av avtalen den gangen mellom vesten og Russland. Så holder altså Russland fred med vesten, mens Nato eskalerer sin tilstedeværelse i øst og sin medlemsliste, deretter forsøk på å få Ukraina inn. Som jo er Russlands nærmeste nabo. Det har blitt plassert ut raketter, skjold og militærbaser helt inn på dørstokken til russerne! Hvordan tror du USA hadde reagert om russerne plasserte stridshoder i mexico??

Vesten lovet? Kilde, takk.

Faktum er at Ukraina ga fra seg sine atomvåpen mot lovnader om at de skulle være trygge. Det løftet ble brutt, av Russland, som invaderte i 2014. Russland er de første som bryter alle avtaler.

NATO eskalerer ikke. Land søker seg inn i NATO. Og vi ser nå hvorfor.

Uansett er NATO irrelevant. Denne krigen er ren imperialisme. NATO er bare en løgnaktig unnskyldning.

Thanos skrev (På 3.10.2022 den 14.35):

Vi må evne å se saken fra russernes side! De har følt seg truet av oss siden Sovjets fall! En sakte opptrapping av den nye kalde krigen rett og slett! Og her er vesten en stor del av problemet.

Nei, for Russerne har ingen rettigheter eller krav her.

Russland har ikke vært truet heller. De har atomvåpen. Ingen kommer til å invadere Russland.

Russland er problemet.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 minutter siden):

Hva er det du snakker om? Det er ikke vesten som må sende 70-åringer uten våpen til frontlinjene. Det er ikke vesten som har fått sine militære styrker desimert. Det er ikke vesten som ikke får tak i databrikker og annet.

Selvsagt kan Russland beseires. De er i ferd med å bli beseiret. Ukraina slår dem stadig mer tilbake.

Europas gasslagre er nesten fulle.

Alt er verre i Russland på alle måter.

Nei, Russland sliter med skyhøy inflasjon, skyhøye renter, ekstrem mangel på alt mulig, osv.

Korrupsjon? Haha, det er Russland det.

Kina er ikke med i krigen.

Uansett, du klarte ikke å svare på et eneste av eksemplene mine. Sjakk matt.

Ja, det er Russland som er den onde her. Russland er de som startet en krig, invaderte et naboland, og startet folkemord. Så enkelt er det faktisk.

Der var den indoktrinerte nordmannen på plass ja! Sluker alt som msn serverer han like fjern som alltid! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikerne kjører krigspropaganda for å skremme deg. Forstår du ikke det? Redde mennesker er lette å styre.

Eh, det er Russland som starter krig og kjører krigspropaganda.

Tidligere brukte politikerne korona-hysteriet til å skremme folk, men korona-hysteriet virker ikke lenger. Det er ytterst få som tar den fjerde vaksinen. Så nå må politikerne finne på noe nytt for å holde befolkningen i hysteri-tilstand, og derfor lager de en krigspsykose i Norge.

Nei, korona var et reelt og farlig virus.

Mener du at Putin var med på en korona-konspirasjon og nå en konspirasjon der han går til krig for å la vestlige politikere styre befolkningene sine?! 🤣

Politikere og statlig kontrollerte medier i Norge har derfor begynt å fylle alle flater med uniformer og militæreffekter. I gatene i norske byer er det betydelig økt militær aktivitet, med grønne kjøretøyer og grønnkledde soldater overalt. Her i Trondheim kryr det av dem nå.

Kilde?

På sosiale medier er det uvanlig mye snakk om forsvar, beredskap, kapasitet, heimevern, styrker, jagerfly, fregatter, tropper og bataljoner. Avisene skriver om skumle atomvåpen, og den statlige TV-kanalen NRK snakker om «auka trugselnivå».

Ja, det er da naturlig siden det er krig i Europa. En krig startet av Russland.

Budskapet vi får gir lite mening, men det er trolig heller ikke hensikten. De skal ha oss til å tro at Putin er gal. Så gal at han bomber sin egen infrastruktur, og også gal nok til å skyte rundt med atomvåpen. Hensikten med den statlig styrte krigspropagandaen er å fyre opp befolkningen i en ny kollektiv psykose, ved bruk av frykt og løgner.

Russland har da gjennomført utallige False Flag-operasjoner mot seg selv. Også under opptakten til invasjonen av Ukraina. Putin har ingen problemer med å drepe sine egne eller ødelegge egen infrastruktur hvis det fremmer agendaen hans.

Godt nytt: Jeg tror ikke at vi får atomkrig. Biden-regimet vil ha krig med Russland for å få opp populariten (alle amerrikanske presidenter de siste hundre årene unntatt Trump har startet en krig for å få opp populariteten), men Pentagon holder igjen, og foreløpig serr det ut som Pentagon vinner.

Selvsagt får vi ikke atomkrig. Putin har truet med atomkrig i mange år. Han bare bjeffer, men biter ikke så lenge man slår tilbake.

Trump startet da også kriger. Oops!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...