Gå til innhold

Blir redd av alle nyhetene om Russland

Klappe

Anbefalte innlegg

Melkebarten skrev (2 minutter siden):

I forrige innlegget mente jeg det Russiske strømnettet, beklager at det ikke kom frem mer synlig. Det jeg i utgangspunktet var uenig i var forholdet i maktbruken, sabotasje av en gassrørledning vs bombing av en flåtebase.

For og kunne drive en ekspansjonskrig så må man jo ha:

1. Folk til og gjøre jobben, man kan ikke sette Mikhail som har erfaring fra og gjete sauer i Ulan-Ude til og håndtere kompliserte systemer knyttet til rakettoppskytinger eller drive vedlikehold på fly og stridsvogner.

2. Nok våpen, ammunisjon, mat samt drivstoff. Og når vi vet at de har knapt med de 2 første ser jeg ikke hvordan dette skal gå.

Dersom det kommer ett væpnet angrep på ett eller flere NATO land, så er det jo klart at man må reagere. Men hva skal det angrepet komme med?

Krigen kommer til og drøye, da vil man se seg om etter enkle mål, ett helt land er ikke ett enkelt mål, iallefall ikke nå for Russland, men f.eks flere gassrørledninger eller strømnettet i Europa midtvinters kan være det.

Angrep på flåtebase(r) vil kunne bidra til å sette ut ubåter og droner som har kapasitet til å slå ut gassrør og elektriske/fiberoptiske kabler, så jeg syntes ikke det er et for usymmetrisk angrep. Forutsatt at det faktisk var Russland som sprengte gassrørene. 

Dersom et NATO land angripes direkte, så må man i det minste slå ut alle baser som benyttes til å sende rakettsystemer, fly og personell som minimum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så på nyheter på TV2 nå, og støtten til Putin blir mindre og mindre. Og mye tyder på at dette blir slutten for han.

Kanskje det er det som skjer, og som stopper krigen?

Russiske soldater trekker seg også tilbake, og mange overgir seg. De er ikke interessert i denne krigen, og det er også en grunn til at Ukraina vinner fram.

Endret av Tutte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Tutte said:

Så på nyheter på TV2 nå, og støtten til Putin blir mindre og mindre. Og mye tyder på at dette blir slutten for han.

Kanskje det er det som skjer, og som stopper krigen?

Russiske soldater trekker seg også tilbake, og mange overgir seg. De er ikke interessert i denne krigen, og det er også en grunn til at Ukraina vinner fram.

Dersom Russland følger Ramzan Kadyrovs råd om å bruke taktiske atomvåpen, så er det rimelig at russiske soldater nå trekker seg tilbake.

Jeg tror denne krigen bare så vidt har begynt. Krigen i Øst-Ukraina foregår nå (ifølge Russland) på russisk jord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Averyx skrev (13 minutter siden):

Dersom Russland følger Ramzan Kadyrovs råd om å bruke taktiske atomvåpen, så er det rimelig at russiske soldater nå trekker seg tilbake.

Jeg tror denne krigen bare så vidt har begynt. Krigen i Øst-Ukraina foregår nå (ifølge Russland) på russisk jord.

Ja hvis Putin regimet fortsetter. Men spørsmålet er om han blir tvunget til å gå av. Han får som nevnt mindre og mindre støtte, og i følge han som uttalte seg i TV2, så er det mye som tyder på at dette er slutten for han.

Endret av Tutte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterbie

Er også redd. Går med jodtabletter på meg hele tiden. Er også redd for å være i Oslo og vil helst dra hjem til foreldrene mine som bor mer på landet. Selv om vi er med i NATO forhindrer det ikke Russland å slippe atombomber på Ukraina som kan gjøre mye skade i Europa generellt. Og Putin er i ferd med å bli så gal og desperat nå at man vet faktiske ikke hva han gjøre, han kan likesågodt angripe et nato land for allt vi vet. Og selv om han da får hele NATO etter seg, så vet vi ikke hva Kina kommer til å gjøre. Det kan hende drittsekkene i midtøsten finner en gylden mulighet da også fy søren. Jeg er så redd at jeg har problemer med å konsentrere meg med studiene. Har mest lyst til å flytte til arktis eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWoodville
Some guy skrev (1 time siden):

Dette er veldig sant. I mange land er ikke avisene stappafylt med skremsel propaganda. Vg, dagbladet og til og med lokalaviser er ren skremsel propaganda. Ikke måte på hva det skal være.  Når du leser vg og dagbladet får du følelsen at alt er ren helvete og ikke noe godt i verden i det hele tatt. 

Alt fra krig, sykdomer, ulykker, børs krakk. De plukker med vilje ut de 1 av million sjanse sykdom du kan få og lager stor greie ut av det med svær overskrift på toppen av avisen. «DENNE SYKDOMMEN MÅ DU PASSE DEG FOR» . Også leser du artikkelen og finner ut at en eller annen i bangladesh i en liten landsby har fått en genetisk sykdom eller noe.

Skal ikke være måte på. Bare drama i dette kongehuset, drama i denne serien, skrekk og gru på i sporten. Bokstavelig talt elendighet over det hele. Og på toppen av det så fyffer de det opp med artikker om sexleketøy, beste orgasmer, trekanter for menn med liten tiss.

Lokalaviser er ikke mye bedre. Romerike blad følger samme stil. Elendighet over det hele. INGEN artikkler om barne sporten i lokalsamfunet, eller om små ting som skjet eller lignende. Null. Store begivenhetet ja, men selv de klarer de å vri på noe dårlig. «USIKKER PÅ HVORDAN DE SKAL FÅ RÅD TIL STRØM PÅ X KONSERT». 

Eidsvoll blad er for eksempel mye bedre. Masse good feel artikler. Interessante ting som skjer i lokale samfunnet.

Kanskje noe å gjore med at eidsvoll blad er uavhengig avis og romerike blad er eid av samme folka som vg og dagbladet. 

Men ja, lese vg/dagbladet vil gi deg bare angst. Du er null i stand til å påvirke noe som helst. Så beste forslaget her er å lage deg en god kopp kakao, sette på vennet for livet og gled deg litt til julestemningen skal komme.  

Ja er enig. Vil nesten påstå at det er angsttriggende å bo her, for det er så mye skremsel overalt i nyhetene. Og det er ikke slik at nyheter er nyheter- mye handler om hvordan de presenteres. Så jeg tenker man må ta noen grep for å skjerme seg selv og for å kunne ha et godt liv. Og myndighetene lurer på hvorfor ungdommer har angst 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Averyx skrev (4 timer siden):

Så Russland skal knuses militært uten krig?

Nei, de skal knuses militært for å stoppe krigen. Det er krig alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterbie skrev (2 timer siden):

Er også redd. Går med jodtabletter på meg hele tiden. Er også redd for å være i Oslo og vil helst dra hjem til foreldrene mine som bor mer på landet. Selv om vi er med i NATO forhindrer det ikke Russland å slippe atombomber på Ukraina som kan gjøre mye skade i Europa generellt. Og Putin er i ferd med å bli så gal og desperat nå at man vet faktiske ikke hva han gjøre, han kan likesågodt angripe et nato land for allt vi vet. Og selv om han da får hele NATO etter seg, så vet vi ikke hva Kina kommer til å gjøre. Det kan hende drittsekkene i midtøsten finner en gylden mulighet da også fy søren. Jeg er så redd at jeg har problemer med å konsentrere meg med studiene. Har mest lyst til å flytte til arktis eller noe. 

Det er ikke Putin selv som bruker atomvåpen. Han kan bare gi ordre om at det skal brukes. Og da er det en hel kjede av folk som må involveres.

Dessuten, tror vi Kina ønsker atomkrig? Neppe. Så hvis det er risiko for det så vil nok Kina sette foten ned. Husk at Kina og Russland "samarbeider" nå, og Kina ønsker for all del ikke at hele verden pulveriseres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (8 timer siden):

Fossilindustrien blir da ikke noe mindre råtten av at vi fortsatt er avhengige av den.

Denne krigen viser tvert imot hvorfor det er særdeles viktig å dumpe fossilt brennstoff og bevege seg over til fornybar energi.

Vera skrev (8 timer siden):

Ja..jeg er bare redd alt det vi ikke ser..og hvilke joker-kort Russland har på hånd. Jeg tror dette har vært planlagt i flere tiår, og har gått rett over hodet på feks NATO. Vi vet ikke hvem som har kaniner med hvem. Og det er mange maktsyke idioter i denne verdenen. 

Her er du inne på noe. 

Nato har sovet i timen. For hvert grep vesten tar nå, enten det er sanksjoner eller what not, har det alltid slått tilbake på vesten. Putin har et alltid motsvar. 

jabx skrev (8 timer siden):

Nå må det handles, og deeskalering må skje ved å beseire Russland.

Russland kan ikke beseires. Dette vet Nato utmerket godt. Derfor prøver de fortvilet å holde seg unna konflikten og forsøker med moralsk støtte som alternativ.

jabx skrev (7 timer siden):

Putin har "utmanøvrert vesten":

Han har gjort så EU og Europa står mer samlet enn noen gang.

Han har økt rekrutteringen til NATO kraftig.

Han har avslørt at de militære styrkene hans er ubrukelige, og fantasien om det mektige Russland som hersket før denne krigen har blitt knust. Over 50K av soldatene hans er drept.

Han har fått innført ekstreme sanksjoner som vil gjøre at økonomien hans kollapser over tid. Han har desperat prøvd å motvirke dette med å blant annet forby salg av rubelen slik at den blir kunstig holdt høyt.

Han startet i god tid før vinteren så Europa fikk god tid på å forberede seg på en vinter uten russisk gass. Det vil ikke bli gøy for Europa, men for hver dag som går så blir Europa bedre og bedre forberedt. De har allerede fått fylt opp gasslagrene til nesten maks.

Han sørget så Europa valgte å gå over til å importere gass fra USA og andre som nå tjener gode penger på det.

Hvis du vil ha flere eksempler på Putlers sjakktrekk så følg denne linken.

Vesten "har få eller ingen naturlige ressurser"? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

EU og Europa står samlet? 😂 Bare vent til folk begynner å sulte og fryse ihjel over vinteren her pga skyhøye energipriser, så skal du se hvor "samlet" Europa og EU egentlig er. Jeg tipper solidariteten med Ukraina forsvinner som dugg for solen straks det går opp for folk flest at alle sparepengene deres har gått med til våpenstøtte i Ukraina, i en krig som ikke kan vinnes og som atpåtil er delvis fremprovosert av vesten over flere tiår.

Vi så under pandemien nå hvor samlet og solidariske folket egentlig er. Det tippet over i facisme og samfunnsgrupperinger selv i de mest velstående landene.

Putin har flere handelsavtaler foruten vesten. Undersøkelser viste desuten at eksporten til Russland har økt etter sanksjonene ble innført, så her klarer selv ikke vesten å overholde sine egne prinsipper. Russerne vil klare seg fint. I Europa derimot er både demokratiet og økonomien på full fart utfor stupet med rekordhøy inflasjon og korrupte politikere.

Har du fulgt med i timen? Under pandemien måtte vi vente på respirstorer og beskyttelsesutstyr fordi vi var avhengige av at Kina kunne levere. Noe de ikke kunne. Vi er klin avhengige av å få importert stort sett alt av varer vi trenger fra både asia og afrika. Og når vi endelig klarer å fremstille noenlunde ren energi, som i atomkraftverk, så legges de ned i rekordtempo for så å satse på russisk gass! Vi ser jo nå hvordan det går 🙄

Du bærer preg av et veldig sort/hvitt politisk bilde malt av vesten, der Russland er den stygge onde ulven og vesten er rødhette. Det er ikke slik virkeligheten er. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (27 minutter siden):

Her er du inne på noe. 

Nato har sovet i timen. For hvert grep vesten tar nå, enten det er sanksjoner eller what not, har det alltid slått tilbake på vesten. Putin har et alltid motsvar. 

Russland kan ikke beseires. Dette vet Nato utmerket godt. Derfor prøver de fortvilet å holde seg unna konflikten og forsøker med moralsk støtte som alternativ.

EU og Europa står samlet? 😂 Bare vent til folk begynner å sulte og fryse ihjel over vinteren her pga skyhøye energipriser, så skal du se hvor "samlet" Europa og EU egentlig er. Jeg tipper solidariteten med Ukraina forsvinner som dugg for solen straks det går opp for folk flest at alle sparepengene deres har gått med til våpenstøtte i Ukraina, i en krig som ikke kan vinnes og som atpåtil er delvis fremprovosert av vesten over flere tiår.

Vi så under pandemien nå hvor samlet og solidariske folket egentlig er. Det tippet over i facisme og samfunnsgrupperinger selv i de mest velstående landene.

Putin har flere handelsavtaler foruten vesten. Undersøkelser viste desuten at eksporten til Russland har økt etter sanksjonene ble innført, så her klarer selv ikke vesten å overholde sine egne prinsipper. Russerne vil klare seg fint. I Europa derimot er både demokratiet og økonomien på full fart utfor stupet med rekordhøy inflasjon og korrupte politikere.

Har du fulgt med i timen? Under pandemien måtte vi vente på respirstorer og beskyttelsesutstyr fordi vi var avhengige av at Kina kunne levere. Noe de ikke kunne. Vi er klin avhengige av å få importert stort sett alt av varer vi trenger fra både asia og afrika. Og når vi endelig klarer å fremstille noenlunde ren energi, som i atomkraftverk, så legges de ned i rekordtempo for så å satse på russisk gass! Vi ser jo nå hvordan det går 🙄

Du bærer preg av et veldig sort/hvitt politisk bilde malt av vesten, der Russland er den stygge onde ulven og vesten er rødhette. Det er ikke slik virkeligheten er. 

Ingenting er selvfølgelig sort/hvitt. Men si meg en ting, har du lest for mye Russiske nyheter eller noe?

Til og med russere selv er flaue over landet sitt og Putin mister mer og mer støtte. Synes det sier veldig mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (16 timer siden):

Ingenting er selvfølgelig sort/hvitt. Men si meg en ting, har du lest for mye Russiske nyheter eller noe?

Til og med russere selv er flaue over landet sitt og Putin mister mer og mer støtte. Synes det sier veldig mye.

Selvfølgelig er det russerne som er bøllene og overgriperne her. Det er kun Putin som sitter med ansvaret for selve invasjonen av Ukraina.

MEN, så var det dette med årsaker og nyanser. Vesten lovet Gorbatsjov å ikke presse seg på grensene til Russland den gangen Sovjet ble oppløst. Det var altså en del av avtalen den gangen mellom vesten og Russland. Så holder altså Russland fred med vesten, mens Nato eskalerer sin tilstedeværelse i øst og sin medlemsliste, deretter forsøk på å få Ukraina inn. Som jo er Russlands nærmeste nabo. Det har blitt plassert ut raketter, skjold og militærbaser helt inn på dørstokken til russerne! Hvordan tror du USA hadde reagert om russerne plasserte stridshoder i mexico??

Vi må evne å se saken fra russernes side! De har følt seg truet av oss siden Sovjets fall! En sakte opptrapping av den nye kalde krigen rett og slett! Og her er vesten en stor del av problemet.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Thanos said:

Selvfølgelig er det russerne som er bøllene og overgriperne her. Det er kun Putin som sitter med ansvaret for selve invasjonen av Ukraina.

MEN, så var det dette med årsaker og nyanser. Vesten lovet Gorbatsjov å ikke presse seg på grensene til Russland den gangen Sovjet ble oppløst. Det var altså en del av avtalen den gangen mellom vesten og Russland. Så holder altså Russland fred med vesten, mens Nato eskalerer sin tilstedeværelse i øst og sin medlemsliste, deretter forsøk på å få Ukraina inn. Som jo er Russlands nærmeste nabo. Det har blitt plassert ut raketter, skjold og militærbaser helt inn på dørstokken til russerne! Hvordan tror du USA hadde reagert om russerne plasserte stridshoder i mexico??

Vi må evne å se saken fra russernes side! De har følt seg truet av oss siden Sovjets fall! En sakte opptrapping av den nye kalde krigen rett og slett! Og her er vesten en stor del av problemet.

Nei, man må ikke se saken fra siden til de som dreper\voldtar\annekterer andre land ulovlig. Punktum.

Se litt mindre på RIA og Putin Daily, hjerner som vaskes krymper. Russland lovet også Ukraina at de ikke skulle gjøre noe med dem om de ga fra seg sine atomvåpen. Hvordan føler du det gikk?

Endret av Anonio
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (7 timer siden):

Har du sett hvordan Putin har gått fram rundt denne krigen og hvordan han har lurt og sviktet sin egen befolkning blant annet ved å kalle det en spesialoperasjon? Nå når Ukraina tar tilbake byer så kaller han det plutselig krig, og det ble andres skyld igjen. Heldigvis har russiske folk nå i langt større grad tilgang til nyheter fra resten av verden, og klarer mer enn før i tiden å se utenfor Russland og et mer helhetlig bilde av alt.

Putin er forferdelig gammeldags og ønsker blant annet å få tilbake gamle Sovjet. 

Sier ikke at Vesten er feilfrie, men Putin er den verste. Truet av Vesten? Ganske ironisk av en mann som har startet en krig i Ukraina, mens han stadig truer med sine atomvåpen hvis det ikke går hans vei. Russland med sine ekstreme våpen har aldri på noen måte vært truet, dette handler om en mann som kun ønsker større makt.

Men det høres jo selvfølgelig bedre ut å si til det Russiske folk at landet deres er truet og at han som en helt skal redde dem og landet. Men det son skjer nå er at han blir gjennomskuet i større og større grad. Vi lever i en mer moderne verden nå med tilgang til det meste av informasjon for de som søker utenfor propagandaen.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/28/2022 at 3:12 PM, Klappe said:

Hvordan klarer folk å leve vanlig og forholde seg rolig? Jeg blir så stresset og urolig av alt dette med Russland, atomvåpen, ødelegging av gassrør, droner i Nordsjøen. Blir det 3 verdenskrig? Russland har jo med seg psychoene Kina og Nord-Korea. Er vi fucked?

Politikerne kjører krigspropaganda for å skremme deg. Forstår du ikke det? Redde mennesker er lette å styre.

Tidligere brukte politikerne korona-hysteriet til å skremme folk, men korona-hysteriet virker ikke lenger. Det er ytterst få som tar den fjerde vaksinen. Så nå må politikerne finne på noe nytt for å holde befolkningen i hysteri-tilstand, og derfor lager de en krigspsykose i Norge.

Politikere og statlig kontrollerte medier i Norge har derfor begynt å fylle alle flater med uniformer og militæreffekter. I gatene i norske byer er det betydelig økt militær aktivitet, med grønne kjøretøyer og grønnkledde soldater overalt. Her i Trondheim kryr det av dem nå.

På sosiale medier er det uvanlig mye snakk om forsvar, beredskap, kapasitet, heimevern, styrker, jagerfly, fregatter, tropper og bataljoner. Avisene skriver om skumle atomvåpen, og den statlige TV-kanalen NRK snakker om «auka trugselnivå».

Budskapet vi får gir lite mening, men det er trolig heller ikke hensikten. De skal ha oss til å tro at Putin er gal. Så gal at han bomber sin egen infrastruktur, og også gal nok til å skyte rundt med atomvåpen. Hensikten med den statlig styrte krigspropagandaen er å fyre opp befolkningen i en ny kollektiv psykose, ved bruk av frykt og løgner.

Godt nytt: Jeg tror ikke at vi får atomkrig. Biden-regimet vil ha krig med Russland for å få opp populariten (alle amerrikanske presidenter de siste hundre årene unntatt Trump har startet en krig for å få opp populariteten), men Pentagon holder igjen, og foreløpig serr det ut som Pentagon vinner.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (20 timer siden):

Nei, man må ikke se saken fra siden til de som dreper\voldtar\annekterer andre land ulovlig. Punktum.

Se litt mindre på RIA og Putin Daily, hjerner som vaskes krymper. Russland lovet også Ukraina at de ikke skulle gjøre noe med dem om de ga fra seg sine atomvåpen. Hvordan føler du det gikk?

Går det an å annektere land lovlig?

Jo man skal  A L L T I D  se saker fra begge sider. Uten det vil man ikke klare å løse gitte konflikt. USA har ranet, voldtatt, drept, skutt, bombet forgiftet og gått inn i andre land 100x flere ganger enn Russland siden 2.verdenskrig. Men dette mener du selvsagt ikke noe om siden USA er en del av vesten og oss. Og siden du bare leser vg og dagbladet, får du selvsagt ikke med deg at dette er like galt som at russerne kriger i Ukraina.

Vil anbefale deg å lese deg hardt opp på konflikten, historikken mellom landene, hvem som har mest å tjene på krigen og hvordan Ukraina styres. Du vil trolig bli sjokkert.

For ordens skyld: ja, Putin har ansvaret for invasjonen, men den startet ikke fordi Putin plutselig fikk lyst på gamle sovjet. Les deg opp!

Tutte skrev (15 timer siden):

Har du sett hvordan Putin har gått fram rundt denne krigen og hvordan han har lurt og sviktet sin egen befolkning blant annet ved å kalle det en spesialoperasjon? Nå når Ukraina tar tilbake byer så kaller han det plutselig krig, og det ble andres skyld igjen. Heldigvis har russiske folk nå i langt større grad tilgang til nyheter fra resten av verden, og klarer mer enn før i tiden å se utenfor Russland og et mer helhetlig bilde av alt.

Putin er forferdelig gammeldags og ønsker blant annet å få tilbake gamle Sovjet. 

Sier ikke at Vesten er feilfrie, men Putin er den verste. Truet av Vesten? Ganske ironisk av en mann som har startet en krig i Ukraina, mens han stadig truer med sine atomvåpen hvis det ikke går hans vei. Russland med sine ekstreme våpen har aldri på noen måte vært truet, dette handler om en mann som kun ønsker større makt.

Men det høres jo selvfølgelig bedre ut å si til det Russiske folk at landet deres er truet og at han som en helt skal redde dem og landet. Men det son skjer nå er at han blir gjennomskuet i større og større grad. Vi lever i en mer moderne verden nå med tilgang til det meste av informasjon for de som søker utenfor propagandaen.

Nå har jeg aldri sagt at Putin er kul og vesten er satan.

Putin HAR ansvar og skyld for krigen i Ukraina. MEN det er ikke slik at Putin plutselig våknet opp en dag og fant ut at han ønsket å få større land og dermed invaderte Ukraina. Det er en grunn til at det skjedde! Jeg sier IKKE at den grunnen rettferdiggjør invasjon, men noe har ledet frem til den situasjonen vi befinner oss i nå. Forholdet vesten vs Russland er ikke svart hvitt. Det er poenget. Vi blir også lyvd til av våre styresmakter. Tror du ikke det er du passe naiv.

amit skrev (3 timer siden):

Politikerne kjører krigspropaganda for å skremme deg. Forstår du ikke det? Redde mennesker er lette å styre.

Tidligere brukte politikerne korona-hysteriet til å skremme folk, men korona-hysteriet virker ikke lenger. Det er ytterst få som tar den fjerde vaksinen. Så nå må politikerne finne på noe nytt for å holde befolkningen i hysteri-tilstand, og derfor lager de en krigspsykose i Norge.

Politikere og statlig kontrollerte medier i Norge har derfor begynt å fylle alle flater med uniformer og militæreffekter. I gatene i norske byer er det betydelig økt militær aktivitet, med grønne kjøretøyer og grønnkledde soldater overalt. Her i Trondheim kryr det av dem nå.

På sosiale medier er det uvanlig mye snakk om forsvar, beredskap, kapasitet, heimevern, styrker, jagerfly, fregatter, tropper og bataljoner. Avisene skriver om skumle atomvåpen, og den statlige TV-kanalen NRK snakker om «auka trugselnivå».

Budskapet vi får gir lite mening, men det er trolig heller ikke hensikten. De skal ha oss til å tro at Putin er gal. Så gal at han bomber sin egen infrastruktur, og også gal nok til å skyte rundt med atomvåpen. Hensikten med den statlig styrte krigspropagandaen er å fyre opp befolkningen i en ny kollektiv psykose, ved bruk av frykt og løgner.

Godt nytt: Jeg tror ikke at vi får atomkrig. Biden-regimet vil ha krig med Russland for å få opp populariten (alle amerrikanske presidenter de siste hundre årene unntatt Trump har startet en krig for å få opp populariteten), men Pentagon holder igjen, og foreløpig serr det ut som Pentagon vinner.

Mye sannhet i dette! ☝

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (28 minutter siden):

Ja, land som ingen annen stat eier. Men da er man nok noen hundre å for sent ute ;) Beste mulighet fr lovlig annektering nå er vel på Mars tenker jeg ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Thanos skrev (1 time siden):

Putin HAR ansvar og skyld for krigen i Ukraina. MEN det er ikke slik at Putin plutselig våknet opp en dag og fant ut at han ønsket å få større land og dermed invaderte Ukraina. Det er en grunn til at det skjedde! Jeg sier IKKE at den grunnen rettferdiggjør invasjon, men noe har ledet frem til den situasjonen vi befinner oss i nå. Forholdet vesten vs Russland er ikke svart hvitt. Det er poenget. Vi blir også lyvd til av våre styresmakter. Tror du ikke det er du passe naiv.

Da er vi enige da. Det kan være så mange årsaker det vil som har ledet fram til dette, men det er ingenting som rettferdiggjør denne invasjonen og trusler om bruk av atomvåpen.

En ting er å bli lurt av styresmakter, det har vi alle blitt i alle år. Men Putin har lurt sitt eget folk inn i krig mot sitt naboland og som han nå truer bruk av atomvåpen hvis han ikke vinner fram med annekteringen. Han er en gal mann, og årsaken til alt ble i så fall en bagatell i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Thanos said:

Jo man skal  A L L T I D  se saker fra begge sider. Uten det vil man ikke klare å løse gitte konflikt. USA har ranet, voldtatt, drept, skutt, bombet forgiftet og gått inn i andre land 100x flere ganger enn Russland siden 2.verdenskrig. Men dette mener du selvsagt ikke noe om siden USA er en del av vesten og oss. Og siden du bare leser vg og dagbladet, får du selvsagt ikke med deg at dette er like galt som at russerne kriger i Ukraina.

Vil anbefale deg å lese deg hardt opp på konflikten, historikken mellom landene, hvem som har mest å tjene på krigen og hvordan Ukraina styres. Du vil trolig bli sjokkert.

For ordens skyld: ja, Putin har ansvaret for invasjonen, men den startet ikke fordi Putin plutselig fikk lyst på gamle sovjet. Les deg opp!

Nå har jeg aldri sagt at Putin er kul og vesten er satan.

Mye sannhet i dette! ☝

Det er så lavmål og typisk Putin-vrøvl å nevne USA på ut og innpust mens man selv voldtar og dreper i et naboland, akkurat nå. Jeg leser langt mer enn VG og Dagbladet, men jeg holder meg for god til å dykke ned i kaninhullet til de samme folkene som var antivaksere, MAGA-gjøkene og andre. Det burde du også, for mye av det du skriver kommer rett fra krefter som er sponset av Putin.

Det eneste jeg blir sjokkert av, er hvor naive folk som deg i Vesten er. Du bor i et land som har gitt deg alt pga et demokratisk styresett, og selv om du ikke klarer å forstå det selv er det bare trist at du velger å være kontrær og tro på Russisk propaganda 'bare fordi' det går mot strømmen. Nå stopper jo pengestrømmen til mye av de 'alternative' mediene opp fordi Putin ikke har råd lengre, så forvent deg mye mindre vrøvl fra Kari Jacquesson, Carl I Hagen, Tucker Carlson, George Galloway, Marie Le Pen og resten av klovnegjengen som mener Ukraina eller Vesten har skyld i at Putin driver som han gjør.

Du har ikke kommet med ett eneste saklig argument med kilder som ikke er www.vaksineneerdårligputinerbesttrump4evah.com som viser at Ukraina har gjort noe mot folk i Donbas, det finnes ikke biolabs, det finnes ikke flertall for den russiske stats annektering av noe av Ukraina og det finnes kun EN side som gjør dette med det Ukrainske folk. Han heter Putin, og desverre har han brukt flere tiår på å betale arbitrære krefter i Vesten til å argumentere akkurat som det du gjør.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (2 timer siden):

Da er vi enige da. Det kan være så mange årsaker det vil som har ledet fram til dette, men det er ingenting som rettferdiggjør denne invasjonen og trusler om bruk av atomvåpen.

En ting er å bli lurt av styresmakter, det har vi alle blitt i alle år. Men Putin har lurt sitt eget folk inn i krig mot sitt naboland og som han nå truer bruk av atomvåpen hvis han ikke vinner fram med annekteringen. Han er en gal mann, og årsaken til alt ble i så fall en bagatell i forhold.

Ingenting rettferdiggjør det Putin gjør nå. Men husk også at det er forskjell på å true verden med atomvåpen fordi vesten hjelper Ukraina med våpen og det å true med å bruke dem dersom Nato/Ukraina går inn i Russland og dermed direkte truer Russlands eksistens. Det er vel strengt tatt det Putin har sagt, ikke at han random bare vil sende atomstridshoder helt vilkårlig rundt over europa. Det er slik vestlig media elsker å fremstille det.

Anonio skrev (1 time siden):

Det er så lavmål og typisk Putin-vrøvl å nevne USA på ut og innpust mens man selv voldtar og dreper i et naboland, akkurat nå. Jeg leser langt mer enn VG og Dagbladet, men jeg holder meg for god til å dykke ned i kaninhullet til de samme folkene som var antivaksere, MAGA-gjøkene og andre. Det burde du også, for mye av det du skriver kommer rett fra krefter som er sponset av Putin.

Det eneste jeg blir sjokkert av, er hvor naive folk som deg i Vesten er. Du bor i et land som har gitt deg alt pga et demokratisk styresett, og selv om du ikke klarer å forstå det selv er det bare trist at du velger å være kontrær og tro på Russisk propaganda 'bare fordi' det går mot strømmen. Nå stopper jo pengestrømmen til mye av de 'alternative' mediene opp fordi Putin ikke har råd lengre, så forvent deg mye mindre vrøvl fra Kari Jacquesson, Carl I Hagen, Tucker Carlson, George Galloway, Marie Le Pen og resten av klovnegjengen som mener Ukraina eller Vesten har skyld i at Putin driver som han gjør.

Du har ikke kommet med ett eneste saklig argument med kilder som ikke er www.vaksineneerdårligputinerbesttrump4evah.com som viser at Ukraina har gjort noe mot folk i Donbas, det finnes ikke biolabs, det finnes ikke flertall for den russiske stats annektering av noe av Ukraina og det finnes kun EN side som gjør dette med det Ukrainske folk. Han heter Putin, og desverre har han brukt flere tiår på å betale arbitrære krefter i Vesten til å argumentere akkurat som det du gjør.

Litt artig at du er så sykelig opptatt av Putins propaganda, samtidig som du ikke innser at vi i vesten også lever under propaganda...

Du er venstreraddis og fullblods sosialist? Det tyter igjennom i argumentasjonen din. Vesten er de snille og Russland og Kina er de onde ikke sant? Alle som argumenterer imot er nazister, facister og leser reset? Vi digger også Kari Jacquesson og Carl i. Hagen? Og alle som argumenterer imot masseinnvandring og hasteutviklede vaksiner er rasister og konspirasjonsteoretikere? 🙄 Djeeeezas! Jeg kjenner stanken av Mussolini.

At én stat, som du er indoktrinert til å hate fra du var født, voldtar, kriger, bomber og dreper, feier ikke det faktum under teppe, at vesten gjør akkurat det samme men under en hvitvasket agenda. Man sammenligner oppførsel og politikk og påpeker hykleriet og brudd i logikk. Det er ikke det samme som å støtte Putins krig! I den virkelige verden som jeg lever i, der ingen har 100% rent mel i posen, hvor stort sett alle lyver litt og pynter på sannheten, bidrar mange forskjellige politiske beslutninger verden over til den situasjonen vi er i nå. Å tro at Putin bare er jævla ond og vil drepe alt han ser og at USA og Nato bare ønsker fred på jord og barnekor, er så spinnvillt naivt og rett og slett forbannet barnslig at det bør kjøres en realitycheck!

Som jeg har presisert så jævla mange ganger tidligere og som alle her tydeligvis har fått med seg, så har jeg gitt klart uttrykk for hva jeg mener om Putin og invasjonen hans. Det er en forbrytelse mot menneskeheten! Putin er en diktator! Samtidig bør vesten gå kraftig i seg selv for måten de trykker den satans verdenspoliti politikken sin ned over hodene på land som ikke deler vårt levesett og vår kultur. At vi som enkeltindivider lever godt fordi vi jobber hardt, strukturert og lever i et demokrati, betyr ikke at staten ikke begår overgrep. Det ene utelukker ikke det andre. Ta en titt på Bush jr.s krig mot terror etter 9/11. En rekke løgner og forbrytelser mot Irak og sivilbefolkningen der som knapt mangler sidestykke i verdenshistorien!!! Hvor ble det av sanksjonene mot USA og UK den gangen?? Det gjør altså ikke den amerikanske sivilbefolkningen delaktig i svineriet, like lite som det Putin gjør nå, gjør russere til krigskriminelle.

Les deg opp før du kommer tilbake med mer ensidig piss og hersketeknikker.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Hva skal man ellers gjøre? Man kan ikke slutte å leve, bare fordi noe kanskje kommer til å skje. Det er utenfor vår kontroll uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...