Utsiden Skrevet 1. oktober 2022 #61 Del Skrevet 1. oktober 2022 On 9/28/2022 at 5:37 PM, lady90 said: Jeg er også stressa for dette. Vedder en million på at kar90 eller captain obvious kommer inn i tråden her og kommer med dommedagsprofetiene sine som vanlig. Vi bør være redde, det er helt rasjonelt å være redd. De nevnte, pluss en del andre er fanatikere som ønsker eskalering av krigen, de ignorerer virkeligheten rundt denne konflikten og reduserer det hele til en gal person som har gått amok på Europa med sin hær av av de de ser på som undermennesker. De er fantikerne og rasistene som styrer mye av debatten HER og delvis der ute. Slike personer er den viktigste ingrediensen i oppløpet til enhver krig, de dehumaniserer fienden og skremmer folk fra motforestillnger ved å kalle de forrædere og Putins løpegutter/jenter. Jo Putin er en jævel. Det er også de som styrer Biden.. og Biden selv dengang han fungerte. Om dette eskalerer slik krefter blandt våre "alierte" åpenbart ønsker vil slagmarken bli vårt nabolag, de døde lemmelestede kroppene på TV er våre barn foreldre og venner. Kanskje når vi sitter der i søla med venners istykker revne lemmer, forvrengte tryner, alt vi eier og kjenner til har brent til helvete, at vi lurer på om det er noe vi kunne gjort? Det jeg ikke skjønner (jeg skal ikke snakke) Hvor er fredsbevegelsen? Er vi blitt så passive? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Averyx Skrevet 1. oktober 2022 #62 Del Skrevet 1. oktober 2022 4 minutter siden, Utsiden said: Vi bør være redde, det er helt rasjonelt å være redd. De nevnte, pluss en del andre er fanatikere som ønsker eskalering av krigen, de ignorerer virkeligheten rundt denne konflikten og reduserer det hele til en gal person som har gått amok på Europa med sin hær av av de de ser på som undermennesker. De er fantikerne og rasistene som styrer mye av debatten HER og delvis der ute. Slike personer er den viktigste ingrediensen i oppløpet til enhver krig, de dehumaniserer fienden og skremmer folk fra motforestillnger ved å kalle de forrædere og Putins løpegutter/jenter. Jo Putin er en jævel. Det er også de som styrer Biden.. og Biden selv dengang han fungerte. Om dette eskalerer slik krefter blandt våre "alierte" åpenbart ønsker vil slagmarken bli vårt nabolag, de døde lemmelestede kroppene på TV er våre barn foreldre og venner. Kanskje når vi sitter der i søla med venners istykker revne lemmer, forvrengte tryner, alt vi eier og kjenner til har brent til helvete, at vi lurer på om det er noe vi kunne gjort? Det jeg ikke skjønner (jeg skal ikke snakke) Hvor er fredsbevegelsen? Er vi blitt så passive? Fredsbevegelsen er mest aktive når det er fredstid. Tror vi nå er langt over grensen for hvor dialog fører fram. Krig er eneste løsning nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 1. oktober 2022 #63 Del Skrevet 1. oktober 2022 Utsiden skrev (2 minutter siden): Vi bør være redde, det er helt rasjonelt å være redd. De nevnte, pluss en del andre er fanatikere som ønsker eskalering av krigen, de ignorerer virkeligheten rundt denne konflikten og reduserer det hele til en gal person som har gått amok på Europa med sin hær av av de de ser på som undermennesker. De er fantikerne og rasistene som styrer mye av debatten HER og delvis der ute. Slike personer er den viktigste ingrediensen i oppløpet til enhver krig, de dehumaniserer fienden og skremmer folk fra motforestillnger ved å kalle de forrædere og Putins løpegutter/jenter. Jo Putin er en jævel. Det er også de som styrer Biden.. og Biden selv dengang han fungerte. Om dette eskalerer slik krefter blandt våre "alierte" åpenbart ønsker vil slagmarken bli vårt nabolag, de døde lemmelestede kroppene på TV er våre barn foreldre og venner. Kanskje når vi sitter der i søla med venners istykker revne lemmer, forvrengte tryner, alt vi eier og kjenner til har brent til helvete, at vi lurer på om det er noe vi kunne gjort? Det jeg ikke skjønner (jeg skal ikke snakke) Hvor er fredsbevegelsen? Er vi blitt så passive? Det som er mer utrolig er jo at du bruker så mye energi og på å komme opp med halvsannheter og løgner for å gi næring til din tro på at det å bøye seg for Russland liksom skulle resultert i mindre risiko for en fullskala krig med våre nabolag som slagmarker. Det er vår feighet og underdannighet som har ført til at Russland har startet denne krigen. Vi har fjaset bort deres åpenbare opprusting og imperialistiske ambisjoner, og stått å sett på at de har turet fram som de vil fram til i år. Forøvirg har du ingen løsning på problemet. Løsningen på problemet for deg er at vi later som om alt er bra og lever videre med livene våre. Stikke hode i sanden. Skjønner ærlig talt ikke hva det er du og andre som er som mot retten til å forsvare seg selv ønsker å oppnå? Tilintetgjørelse av frie demokratier og styrking av autoritære staters innflytelse og territorium? Det er ingen andre enn Russland som vil ha denne krigen, Ukraina og vesten har ikke valgt denne krigen og vi kjemper fordi vi må. Så hva er det egentlig du kakler om? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 1. oktober 2022 #64 Del Skrevet 1. oktober 2022 Utsiden skrev (1 time siden): Vi bør være redde, det er helt rasjonelt å være redd. De nevnte, pluss en del andre er fanatikere som ønsker eskalering av krigen, de ignorerer virkeligheten rundt denne konflikten og reduserer det hele til en gal person som har gått amok på Europa med sin hær av av de de ser på som undermennesker. De er fantikerne og rasistene som styrer mye av debatten HER og delvis der ute. Slike personer er den viktigste ingrediensen i oppløpet til enhver krig, de dehumaniserer fienden og skremmer folk fra motforestillnger ved å kalle de forrædere og Putins løpegutter/jenter. Jo Putin er en jævel. Det er også de som styrer Biden.. og Biden selv dengang han fungerte. Om dette eskalerer slik krefter blandt våre "alierte" åpenbart ønsker vil slagmarken bli vårt nabolag, de døde lemmelestede kroppene på TV er våre barn foreldre og venner. Kanskje når vi sitter der i søla med venners istykker revne lemmer, forvrengte tryner, alt vi eier og kjenner til har brent til helvete, at vi lurer på om det er noe vi kunne gjort? Det jeg ikke skjønner (jeg skal ikke snakke) Hvor er fredsbevegelsen? Er vi blitt så passive? Dere kan i det minste tørre å tagge folk før dere velger å beskrive noen som fanatiker, men det er vel tryggere å sitte som tastaturkriger og anklage folk i hytt og pine enn å se dem inn i øynene. Nei, jeg har på ingen måte redusert krigen til å kun handle om Putin. Hele regimet der er gjennomsyret av økonomisk korrupsjon, og det er sikkert noen som ikke er fremmed for tanken om å gå mot Putin og de andre haugkene. Om de kommer til å gjøre det er en annen sak, for risikoen er stor, og det er i så fall noe de gjør med livet sitt og sin familie som innsats. Summa sumarum så fortsetter krigen, og nå eskaleres den også. Da er det på tide å mane NATO til faktisk å gjøre noe, i stedet for å vente på at det som skjedde i forkant av 2. verdenskrig skjer igjen. At nære og kjære rundt deg dør vil i alle fall skje om Russland får lov til å ture på, med stadig utvidelse av Russland gjennom krig. Noen ledere skjønner kun maktbruk som språk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 1. oktober 2022 #65 Del Skrevet 1. oktober 2022 MissWoodville skrev (På 28.9.2022 den 17.39): Ja jeg har lagt merke til disse to. Det er noen som liker å tenke dommedag og skremme seg selv og andre. Har noen slike i familien og, har måttet kutte ut noen kaffebesøk for å si det sånn.. Og jeg har herved lagt merke til at du omtaler andre på forumet her, uten å involvere dem. Dette vil potensielt bli tatt videre til moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissWoodville Skrevet 1. oktober 2022 #66 Del Skrevet 1. oktober 2022 Capt. Obvious skrev (44 minutter siden): Og jeg har herved lagt merke til at du omtaler andre på forumet her, uten å involvere dem. Dette vil potensielt bli tatt videre til moderator. Å gidameg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 1. oktober 2022 #67 Del Skrevet 1. oktober 2022 Mooza skrev (17 timer siden): Jeg tror kanskje - med fare for å virke like gal som Putin selv- at vi må se på Kina og India. Putin har fått støtte av disse. De har støttet han angående ukraina, men når det nå går dårligere, og han truer med å utløse atomkrig, så kan jeg ikke tenke meg at de er fornøyd med situasjonen? ...men det er jo deres hund! De har støttet Putin. Det er Kina som trener krig med Putin. Hvis jeg hadde vært USA, så hadde jeg tatt en telefon til Kina og sagt at i tilfelle det går av en atombombe, så bør de passe seg. For de blir holdt ansvarlig og de vil ikke slippe unna det ansvaret. Går vi ned i flammer, så går de ned med oss. Så kan det føre til at HELE verden går opp i flammer, eller det kan føre til at Kina forstår at Putin har gått for langt, og får noen til å skjære over halsen på han. Hvis Putin er ute av kontroll, så får vi rette oppmerksomheten til noen som ikke er det, og kanskje har sjans til å få mannen under kontroll. Og hvis vi ikke skulle gå opp i flammer, så bør vi ta en god og hard kikk på oss selv, vår sårbarhet mht produksjon- der vi er så avhengig av Kina. Vi må be grønne urealistiske 18 åringer som tenker 1 meter foran seg, stappe kjeften sin langt til helvete unna og ikke la dem ta over fornuft og spalteplass. Vi må utvinne metaller vi trenger, energi vi behøver¨, produksjon vi behøver, medisiner.... og vi må gjøre oss selv uavhengig av Kina. Kina som forurenser verden med drittvarer og ingen miljøtiltak mens de planlegger vår undergang. Russland er en selvfølge. Jeg kjenner at jeg ikke er redd. Jeg er forbanna. Helt enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 1. oktober 2022 #68 Del Skrevet 1. oktober 2022 MissWoodville skrev (1 time siden): Å gidameg 🖕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 1. oktober 2022 #69 Del Skrevet 1. oktober 2022 Etter alt hysteriet om korona, trump og klima så valgt jeg å kutte ut nyhetene. Det er jo bare krisemaksimering fra ende til anen. Regner med at jeg får beskjed om vi blir dratt inn i en verdenskrig, så da er det den tid - den sorg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 1. oktober 2022 #70 Del Skrevet 1. oktober 2022 2 hours ago, Capt. Obvious said: Dere kan i det minste tørre å tagge folk før dere velger å beskrive noen som fanatiker, men det er vel tryggere å sitte som tastaturkriger og anklage folk i hytt og pine enn å se dem inn i øynene. Nei, jeg har på ingen måte redusert krigen til å kun handle om Putin. Hele regimet der er gjennomsyret av økonomisk korrupsjon, og det er sikkert noen som ikke er fremmed for tanken om å gå mot Putin og de andre haugkene. Om de kommer til å gjøre det er en annen sak, for risikoen er stor, og det er i så fall noe de gjør med livet sitt og sin familie som innsats. Summa sumarum så fortsetter krigen, og nå eskaleres den også. Da er det på tide å mane NATO til faktisk å gjøre noe, i stedet for å vente på at det som skjedde i forkant av 2. verdenskrig skjer igjen. At nære og kjære rundt deg dør vil i alle fall skje om Russland får lov til å ture på, med stadig utvidelse av Russland gjennom krig. Noen ledere skjønner kun maktbruk som språk. Det er heller ikke dere jeg henvender meg til. Men siden du er der, hva mener du NATO skal gjøre? 2 hours ago, Capt. Obvious said: Og jeg har herved lagt merke til at du omtaler andre på forumet her, uten å involvere dem. Dette vil potensielt bli tatt videre til moderator. Værsågod, sett i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritisk Skrevet 1. oktober 2022 #71 Del Skrevet 1. oktober 2022 Klappe skrev (På 28.9.2022 den 17.12): Hvordan klarer folk å leve vanlig og forholde seg rolig? Jeg blir så stresset og urolig av alt dette med Russland, atomvåpen, ødelegging av gassrør, droner i Nordsjøen. Blir det 3 verdenskrig? Russland har jo med seg psychoene Kina og Nord-Korea. Er vi fucked? Fryktpropaganda virker!Det er meningen du skal bli stresset og urolig.Et god tips er å skru av tv og pc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 1. oktober 2022 #72 Del Skrevet 1. oktober 2022 Prøv å ikke bli redd, bli heller beredt. Ta tak i frykten og gjør noe med det. Kanskje er det noen ting du kan lære deg? (lære å håndtere en jaktrifle, lære seg førstehjelp, lære seg å bygge noe, lære seg basismekking av bil) ting som kan bety liv og død i en krigsituasjon. Jeg tror ikke det blir "krig" i norge, men jeg tror helt klart at ting vil bli verre og verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 1. oktober 2022 #73 Del Skrevet 1. oktober 2022 Utsiden skrev (1 time siden): Det er heller ikke dere jeg henvender meg til. Men siden du er der, hva mener du NATO skal gjøre? Værsågod, sett i gang. Joda, når du siterer noen som omtaler andre og fortsetter beskrivelsen som ekstremister, så gjør du jo det. Hva NATO skal gjøre? Begynne å tenke på å forsvare seg, slik at man ikke ender opp som en underkuet russisk vasallstat. For det er det som vil skje om ekspansjonen fortsetter, og da vil du få se mange av av de avkuttede lemmene blant venner og kjære du beskylder andre for å ønske fordi man er mot russisk ekspansjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 2. oktober 2022 #74 Del Skrevet 2. oktober 2022 12 hours ago, Capt. Obvious said: Joda, når du siterer noen som omtaler andre og fortsetter beskrivelsen som ekstremister, så gjør du jo det. Hva NATO skal gjøre? Begynne å tenke på å forsvare seg, slik at man ikke ender opp som en underkuet russisk vasallstat. For det er det som vil skje om ekspansjonen fortsetter, og da vil du få se mange av av de avkuttede lemmene blant venner og kjære du beskylder andre for å ønske fordi man er mot russisk ekspansjon. Nå har jo NATO styrket nærværet sitt i baltikum, samt sendt ekstra mannskaper til Polen, samt at man har gitt sikkerhetsgarantier til Sverige og Finland i påvente av at de blir fullverdige NATO medlemmer. Dette i tillegg til at vi har gjennom våre allierte fått ytterligere hjelp til og sikre norsk sokkel. Jeg vil jo kalle dette en begynnelse. Det er greit og vise at man tar situasjonen på alvor, og handler deretter, men unødvendig krisemaksimering tjener ingen. Hittil så har man sett ann situasjonen og handlet deretter. Begynne og hisse opp den andre parten er jo helt unødvendig, det greier de helt fint selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 2. oktober 2022 #75 Del Skrevet 2. oktober 2022 Melkebarten skrev (2 timer siden): Nå har jo NATO styrket nærværet sitt i baltikum, samt sendt ekstra mannskaper til Polen, samt at man har gitt sikkerhetsgarantier til Sverige og Finland i påvente av at de blir fullverdige NATO medlemmer. Dette i tillegg til at vi har gjennom våre allierte fått ytterligere hjelp til og sikre norsk sokkel. Jeg vil jo kalle dette en begynnelse. Det er greit og vise at man tar situasjonen på alvor, og handler deretter, men unødvendig krisemaksimering tjener ingen. Hittil så har man sett ann situasjonen og handlet deretter. Begynne og hisse opp den andre parten er jo helt unødvendig, det greier de helt fint selv. Det er fint, men man må også være rakrygget nok til å tørre å bruke styrkene. Hvis man f. eks. finner ut over enhver rimelig tvil at det faktisk er Russland som angriper europeisk infrastruktur som gassinnstallasjoner, hva gjør NATO da? Skal man "vente og se" og sende et signal om at det Russland gjør er helt ok, eller skal man vise at man ikke finner seg i det og sette i gang angrep? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 2. oktober 2022 #76 Del Skrevet 2. oktober 2022 Kina og USA har allerede fortalt Putin at atombomber er uaktuelt. Om det ville blitt en krig ville både Kina og NATO rullet over Russland på to uker. Husk at Russland også har tatt territorier fra Kina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 2. oktober 2022 #77 Del Skrevet 2. oktober 2022 Denne artikkelen beroliget meg, velger heller å tro på ekte eksperter enn de "såkalte" ekspertene her inne https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/ekspertene-svarer-er-det-storre-fare-for-krig-na/15148003/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 2. oktober 2022 #78 Del Skrevet 2. oktober 2022 Klappe skrev (På 28.9.2022 den 17.12): Hvordan klarer folk å leve vanlig og forholde seg rolig? Jeg blir så stresset og urolig av alt dette med Russland, atomvåpen, ødelegging av gassrør, droner i Nordsjøen. Blir det 3 verdenskrig? Russland har jo med seg psychoene Kina og Nord-Korea. Er vi fucked? Ja vi er fucked! 3.verdenskrig har vart i flere måneder allerede og først nå oppskaleres den. Den har ikke ført til at soldater er involvert i flere land per nå, men det kommer. Putin er smart. Til nå har han utmanøvrert hele vesten og USA på få trekk. Vesten er bankrupt og har få eller ingen naturlige ressurser å leve av. Vi er avhengige av russisk gass for å overleve og den er nå stengt permanent. Ikke la deg lure av vestens propaganda. Sanksjonene har 0 effekt. Faktisk styrker de russisk økonomi og dreper vår økonomi. Og atpåtil tyr nå USA til terrorvirksomhet for å få russerne til å fremstå enda ondere. Å sprenge nordstream kablene var råttent gjort av dem! Lev hver dag som om den var din siste. Kos deg med venner og familie mens du kan. Verden har alltid hatt en sluttdato, og den nærmer seg. Ikke noe vi kan gjøre med det. Og det man ikke kan kontrollere er det heller ingen vits i å bruke energi på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 2. oktober 2022 #79 Del Skrevet 2. oktober 2022 DildoShwaggins skrev (18 timer siden): Etter alt hysteriet om korona, trump og klima så valgt jeg å kutte ut nyhetene. Det er jo bare krisemaksimering fra ende til anen. Regner med at jeg får beskjed om vi blir dratt inn i en verdenskrig, så da er det den tid - den sorg. Enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 2. oktober 2022 #80 Del Skrevet 2. oktober 2022 Capt. Obvious skrev (1 time siden): Det er fint, men man må også være rakrygget nok til å tørre å bruke styrkene. Hvis man f. eks. finner ut over enhver rimelig tvil at det faktisk er Russland som angriper europeisk infrastruktur som gassinnstallasjoner, hva gjør NATO da? Skal man "vente og se" og sende et signal om at det Russland gjør er helt ok, eller skal man vise at man ikke finner seg i det og sette i gang angrep? Nato kommer aldri noensinne til å involvere seg fysisk i denne konflikten. De er bare tomme ord, traktater, diplomasi og rør! De tør ikke sette hardt mot hardt fordi de er livredde for Putins atomraketter. Om russerne starter å bombe norske oljeplatformer, vil Jens finne frem en ny artikkel i 3.ledd i traktaten som sier at Nato ikke kan gripe inn. Nato er en bløff. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå