Gjest Sirisiri10 Skrevet 28. september 2022 #41 Del Skrevet 28. september 2022 Vi er vel allerede i en slags krig eller starten? Men ikke slik vi forbinder med krig som eks Ukraina. Sanksjoner, eksplosjon på gassrør, stenging av gassrør, provokasjon, trusler, negative økonomiske virkninger, økt beredskap etc etc. Vi lever ihvertfall ikke i fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
judith52 Skrevet 28. september 2022 #42 Del Skrevet 28. september 2022 Klappe skrev (6 timer siden): Hvordan klarer folk å leve vanlig og forholde seg rolig? Jeg blir så stresset og urolig av alt dette med Russland, atomvåpen, ødelegging av gassrør, droner i Nordsjøen. Blir det 3 verdenskrig? Russland har jo med seg psychoene Kina og Nord-Korea. Er vi fucked? Ved å ikke være en pingle 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 29. september 2022 #43 Del Skrevet 29. september 2022 Capazitet skrev (21 timer siden): Russlands propaganda og psykologiske krigføring vil at folk skal væra redde. Ikkje gi etter for terroristane Alt jeg vet er at i norske nyheter er det bare frykt, enten det er Russland, corona eller strømprisene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 29. september 2022 #44 Del Skrevet 29. september 2022 Jeg også. Livredd. Nå den siste uken synes jeg det har blitt skikkelig skummelt. Kjenner jeg i blant er så redd at jeg ikke får puste. Går med konstant vondt i magen. Lyst til å legge meg under dynen å gråte. 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 29. september 2022 #45 Del Skrevet 29. september 2022 Putin fortsetter å klandre vesten for det blodbadet han har laget. Ingentvil om at han har planer om å eskalere ytterligere. Det er på tide at UD oppfordrer samtlige nordmenn til å forlate Russland. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 29. september 2022 #46 Del Skrevet 29. september 2022 Optimo skrev (23 timer siden): - Russland bruker snart en søt, liten "taktisk" atomkinaputt mot et mål i Ukraina - NATO svarer med å angripe en drøss russiske militære mål - Russland gjør... hva da? ja, dette scenariet går jeg nesten å venter på. .. Når han på et tidspunkt merker at Vesten ikke gir etter (hvis vi ikke gir etter...) vil han jo vise at han ikke bløffer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 30. september 2022 #47 Del Skrevet 30. september 2022 Blir selv redd og har hatt en klump i magen siden februar. Det veksler mellom å være redd og sint på meg selv for at jeg bare et halvt år tidligere satte et barn til verden. Hater denne situasjonen og er så redd for at vi alle dør, at vi foreldrene dør fra barnet eller barnet blir hardt skadet. Synes også situasjonen er veldig urettferdig. Hvorfor skal jeg måtte være redd og bekymret med dødsangst?Hvorfor skal andres uenigheter gå utover «oss vanlige». Vi som ikke ønsker krig. Går det virkelig ikke ann å finne en diplomatisk løsning som løser seg gjennom munnen? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 30. september 2022 #48 Del Skrevet 30. september 2022 Nå snakker Putin om at vesten ikke bare nøyer seg med sanksjoner, men nå angriper russisk infrastruktur gjennom å sprenge nordstream. Så der har vi motivet til Russland og opplagt dem som står bak. Dette er kun et forsøk på å øke støtten innad til denne absurde okkupasjonen han forsøker å gjennomføre. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 30. september 2022 #49 Del Skrevet 30. september 2022 Finnes ikke redd for tar ikke sorgene på forskudd, samme som med Coronaen den gang. Det som skjer det skjer … Det har vært så mye galskap og rariteter de siste årene og det får vel snart sitt utløp på noe vis. Uansett får ikke vi gjort noe fra eller til … 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Merula Skrevet 30. september 2022 #50 Del Skrevet 30. september 2022 Det som skjer, det skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 30. september 2022 #51 Del Skrevet 30. september 2022 Det som skjer, det skjer. Du kan ikke gjøre noe med dette. 🤷♀️ Fælt? Åja. Men du må nesten distansere deg fra verdenssituasjonen, konsentrer deg om her og nå -i din hverdag - heller enn hva som k a n skje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 30. september 2022 #52 Del Skrevet 30. september 2022 Jeg blir også redd, men som flere sier - lite vi kan gjøre. Det lille vi kan gjøre for at vi skal føle oss sikrere er å handle inn nødlager og tenke litt på hvordan en eventuell verdenskrig vil påvirke deg direkte. Vi kan vel allerede nå se at en mangel på diverse matvarer, drivstoff og elektrisitet kommmer til å bli et problem, uansett hvordan krigen utvikler seg. Jeg har kjøpt inn - Batterier - Lommelykter - Lyskilder som går på batterier - Stormkjøkken - Ved - Diverse pasta, mel, sukker, hermetikk og andre matvarer - Et par kanner diesel og bensin - Førstehjelpsutstyr og hella mye smertestillende til både menneskene og dyra - Hunde og kattemat som holder i 6mnd - Ulltøy - Vaskemidler, sjampo, såpe etc pleie til både oss og huset - Powerbanks Ikke sikkert vi trenger bruke dette pga krig, men uansett om krigen er over i morgen og Putin gir Stoltenberg en stor bamseklem så er det jo ting vi kan bruke uansett. Ingen av disse tingene vil hjelpe om vi blir plapra ned med atombomber, men med mindre du har tilgang på en fullt utstyrt bunkers i hagen så er det lite som gjør ... Det tror jeg iike skjer. Blir det atombomber tror jeg førstemann er Ukraina, før Russland og så kanskje de baltiske landene. Og da er et nødlager fint å ha. Men jeg tror ikke det går så langt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 30. september 2022 #53 Del Skrevet 30. september 2022 Selvom det er et mindre gemyttelig scenario så gidder jeg ikke bekymre meg mer enn nødvendig om slikt drit som alltid vil være utenfor min kontroll. For å se litt større på det - om menneskehetens uunngåelige skjebne er at vi utrydder hverandre i et selvpåført atomhelvete så vil det skje før eller siden, så like greit å få det overstått. Selvfølgelig er det kun noen få individer som ville være direkte skyldige i en slik elendighet, men om vi som art ikke evner å strukturere oss bedre enn at maktsyke psykopater kommer til toppen av pyramiden hver bidige gang så fortjener vi muligens ikke bedre. Om vi hadde hatt litt tæl og besatt høyere visdom ville vi jo kollektivt nektet å godta slike masseødeleggelsesvåpen fra dag 1. Om det så være sivil ulydighet eller regelrett lynsjestemning i gatene. Vår iboende krigerske natur skal ikke undervurderes selvsagt, men burde heller ikke overstyre vår utviklede intelligens og resonnering for fremtidsutsikter. Dessverre er vår største svakhet at vi gir for mye makt til autoriteter og deres ufine metoder for å beholde kontrollen. Uansett om en sympatiserer med høyre eler venstre tankegang burde foten settes ned når lederskapet er på ville veier. Jeg forventer ikke at det skjer med det første, muligens for sent. 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. september 2022 #54 Del Skrevet 30. september 2022 Merula skrev (4 timer siden): Det som skjer, det skjer. Alt under himmelen har sin tid. Tid for å leve, tid for å dø. Osv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fotosyntesen Skrevet 30. september 2022 #55 Del Skrevet 30. september 2022 (endret) Litt morsomt i all elendigheten er jo at den mest utskjelte næringa og de mest "skitne" arbeiderne, nå blir helter og skal passes på av hele Europa og USA. Hat-næringa til MDG og deler av ytre venstre er blitt det som nå skal redde Europa fra å fryse ihjel. The Great comeback of Stavanger og Nordsjøen😆 Endret 30. september 2022 av fotosyntesen 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. september 2022 #56 Del Skrevet 30. september 2022 fotosyntesen skrev (4 minutter siden): Litt morsomt i all elendigheten er jo at den mest utskjelte næringa og de mest "skitne" arbeiderne, nå blir helter og skal passes på av hele Europa og USA. Hat-næringa til MDG og deler av ytre venstre er blitt det som nå skal redde Europa fra å fryse ihjel. The Great comeback of Stavanger og Nordsjøen😆 Jepp. 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 30. september 2022 #57 Del Skrevet 30. september 2022 Optimo skrev (På 28.9.2022 den 19.48): Russerne har bevist for alle at de ikke har kapasitet til å krige overalt, de sliter jo med å ta to fylker i Ukraina. Så jeg er ikke redd for noen invasjon, for å si det sånn. Men så utrivelig det blir i verden hvis de sender en atomrakett mot et amerikansk militærfartøy eller noe sånt. Responsen de får i retur vil være helt jævlig, og når russerne børster grusen av jakka har de sikkert noen atombomber igjen som de kan dele med verden. Det er helt surrealistisk å følge med på dette her. Jeg tror kanskje - med fare for å virke like gal som Putin selv- at vi må se på Kina og India. Putin har fått støtte av disse. De har støttet han angående ukraina, men når det nå går dårligere, og han truer med å utløse atomkrig, så kan jeg ikke tenke meg at de er fornøyd med situasjonen? ...men det er jo deres hund! De har støttet Putin. Det er Kina som trener krig med Putin. Hvis jeg hadde vært USA, så hadde jeg tatt en telefon til Kina og sagt at i tilfelle det går av en atombombe, så bør de passe seg. For de blir holdt ansvarlig og de vil ikke slippe unna det ansvaret. Går vi ned i flammer, så går de ned med oss. Så kan det føre til at HELE verden går opp i flammer, eller det kan føre til at Kina forstår at Putin har gått for langt, og får noen til å skjære over halsen på han. Hvis Putin er ute av kontroll, så får vi rette oppmerksomheten til noen som ikke er det, og kanskje har sjans til å få mannen under kontroll. Og hvis vi ikke skulle gå opp i flammer, så bør vi ta en god og hard kikk på oss selv, vår sårbarhet mht produksjon- der vi er så avhengig av Kina. Vi må be grønne urealistiske 18 åringer som tenker 1 meter foran seg, stappe kjeften sin langt til helvete unna og ikke la dem ta over fornuft og spalteplass. Vi må utvinne metaller vi trenger, energi vi behøver¨, produksjon vi behøver, medisiner.... og vi må gjøre oss selv uavhengig av Kina. Kina som forurenser verden med drittvarer og ingen miljøtiltak mens de planlegger vår undergang. Russland er en selvfølge. Jeg kjenner at jeg ikke er redd. Jeg er forbanna. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evybergen Skrevet 1. oktober 2022 #58 Del Skrevet 1. oktober 2022 Ukraina har søkt om medlemskap i nato .Men de kan vel ikke få innvilget den så lenge landet har en pågående konflikt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 1. oktober 2022 #59 Del Skrevet 1. oktober 2022 evybergen skrev (2 timer siden): Ukraina har søkt om medlemskap i nato .Men de kan vel ikke få innvilget den så lenge landet har en pågående konflikt? De blir ikke natomedlem så lenge de har denne konflikten. Men det spiller ingen rolle. Nato og Ukraina vil veldig snart kjempe side om side mot Russland. Det er uunngåelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla80 Skrevet 1. oktober 2022 #60 Del Skrevet 1. oktober 2022 Jegern Puahate skrev (14 timer siden): For å se litt større på det - om menneskehetens uunngåelige skjebne er at vi utrydder hverandre i et selvpåført atomhelvete så vil det skje før eller siden, så like greit å få det overstått. Selvfølgelig er det kun noen få individer som ville være direkte skyldige i en slik elendighet, men om vi som art ikke evner å strukturere oss bedre enn at maktsyke psykopater kommer til toppen av pyramiden hver bidige gang så fortjener vi muligens ikke bedre. Om vi hadde hatt litt tæl og besatt høyere visdom ville vi jo kollektivt nektet å godta slike masseødeleggelsesvåpen fra dag 1. Om det så være sivil ulydighet eller regelrett lynsjestemning i gatene. Vår iboende krigerske natur skal ikke undervurderes selvsagt, men burde heller ikke overstyre vår utviklede intelligens og resonnering for fremtidsutsikter. Dessverre er vår største svakhet at vi gir for mye makt til autoriteter og deres ufine metoder for å beholde kontrollen. Uansett om en sympatiserer med høyre eler venstre tankegang burde foten settes ned når lederskapet er på ville veier. Jeg forventer ikke at det skjer med det første, muligens for sent. Dette ! Synes egentlig det er helt absurd at EN person skal kunne sitte med så mye makt . Har selvfølgelig ikke noe ønske om å dø , men er lite man kan gjøre med dette ... Og de som eventuelt kan gjøre noe med dette fremstår like blåst i topplokket som Putin ..🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå