kar90 Skrevet 28. september 2022 #21 Del Skrevet 28. september 2022 Warrior skrev (15 minutter siden): Husk også dette med atomvåpen/atomkrig, ingen land vil nok risikere å starte en atomkrig. Helt sikker på at ikke en gang Russland vil det, for det hadde jo gått utover Russland og den russiske befolkningen også. Ja, for det er jo så mye med det russiske regime som er spesielt opptatt av å beskytte sin egen befolkning, der de fengsles for å protestere og kastes ut i frontlinjene gjennom tvungen mobilisering. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 28. september 2022 #22 Del Skrevet 28. september 2022 (endret) Maleficenta skrev (22 minutter siden): det du skriver her det tenkte folk før Norge ble okkupert under 2 verdenskrig. Vi bor i trygge Norge... Det er liten sjans for at det blir krig her... Jeg håper dp inderlig at du har rett, men man vet faktisk aldri her. Vi har med en psykisk ustabil president å gjøre. Tror ikke det er logikk i hans handlinger. Vi kan aldri vite nei, men jeg velger å tro at det ikke ender i verdenskrig. Det har jo vært mange kriger rundt om i verden etter 2.verdenskrig uten at det har endt i ny verdenskrig. Tror ikke en gang Putin vil starte noe verre, som en verdenskrig som går utover hele verden og Russland også. Velger i alle fall å tro på det. At han kommer til å holde på lenge med krigen i Ukraina tror jeg dessverre men på tide han gir seg. Så nei er ikke bekymret eller redd i det hele tatt, blir bare irritert og sint på denne unødvendige krigen Putin startet. Endret 28. september 2022 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 28. september 2022 #23 Del Skrevet 28. september 2022 Russerne har bevist for alle at de ikke har kapasitet til å krige overalt, de sliter jo med å ta to fylker i Ukraina. Så jeg er ikke redd for noen invasjon, for å si det sånn. Men så utrivelig det blir i verden hvis de sender en atomrakett mot et amerikansk militærfartøy eller noe sånt. Responsen de får i retur vil være helt jævlig, og når russerne børster grusen av jakka har de sikkert noen atombomber igjen som de kan dele med verden. Det er helt surrealistisk å følge med på dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. september 2022 #24 Del Skrevet 28. september 2022 Warrior skrev (7 minutter siden): Vi kan aldri vite nei, men jeg velger å tro at det ikke ender i verdenskrig. Det har jo vært mange kriger rundt om i verden etter 2.verdenskrig uten at det har endt i ny verdenskrig. Tror ikke en gang Putin vil starte noe verre, som en verdenskrig som går utover hele verden og Russland også. Velger i alle fall å tro på det. At han kommer til å holde på lenge med krigen i Ukraina tror jeg dessverre men på tide han gir seg. Så nei er ikke bekymret eller redd i det hele tatt, blir bare irritert og sint på denne unødvendige krigen Putin startet. samme her. Jeg forstår ikke hva krigen handler om en gang. Jeg forstår ikke hva han er ute etter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 28. september 2022 #25 Del Skrevet 28. september 2022 evybergen skrev (1 time siden): Jeg blir også redd.Klart jeg er redd.Gale gamle gubber som truer med å utslette kloden.Jo mer desperate de blir,jo reddere blir jeg. I min omgangskrets føler jeg at jeg er den eneste med klump i magen og høye skuldre om dagen.Tror nordmenn er en smule naive Naiv? Nei. Men jeg gidder ikke å bekymre meg over ting jeg ikke kan gjøre noe med. Hva godt skulle komme av det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 28. september 2022 #26 Del Skrevet 28. september 2022 Klappe skrev (2 timer siden): Hvordan klarer folk å leve vanlig og forholde seg rolig? Jeg blir så stresset og urolig av alt dette med Russland, atomvåpen, ødelegging av gassrør, droner i Nordsjøen. Blir det 3 verdenskrig? Russland har jo med seg psychoene Kina og Nord-Korea. Er vi fucked? Hvordan jeg klarer å leve? Tja.. har aldri i mitt liv klart å være særlig engasjert i politikk siden jeg vet at det hjelper lite hva noen få av oss gjør så lenge folk flest er lette å påvirke og feige nok til å holde med de sterkeste eller være stille. Så jeg passer bare på meg selv. Har også slitt med depresjoner, tvangstanker og angst i mange år (ikke deprimert for tiden nå, begynte på ssri for et år siden), så jeg har liksom alltid hatt nokk med å bekymre meg for å aldri bli bra psykisk/glad og få fred inni meg. En psykolog sa en gang at slike som meg skulle bodd i et krigsherjet land for da hadde jeg ikke hatt tid til å tenke sånn, og heller måttet fokusere ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 28. september 2022 #27 Del Skrevet 28. september 2022 Optimo skrev (3 minutter siden): Russerne har bevist for alle at de ikke har kapasitet til å krige overalt, de sliter jo med å ta to fylker i Ukraina. Så jeg er ikke redd for noen invasjon, for å si det sånn. Men så utrivelig det blir i verden hvis de sender en atomrakett mot et amerikansk militærfartøy eller noe sånt. Responsen de får i retur vil være helt jævlig, og når russerne børster grusen av jakka har de sikkert noen atombomber igjen som de kan dele med verden. Det er helt surrealistisk å følge med på dette her. Det vil være lettere for Russland å lykkes å åpne en ny front mot landene i baltikum enn det vil være å ta store områder i et natostøttet Ukraina. Russland kan mobilisere store styrker fra Belarus og har fortsatt et enormt arsenal av langdistanseraketter som kan gjøre et lappeteppe av hele baltikum. Hvis de i tillegg saboterer infrastruktur for norsk gasseksport, så har de virkelig skapt problemer for mange natoland i å kunne bistå. Det er ingenting som tyder på at Putin er villig til å ta et tap over å dra alle inn i krigen. Så at de kan gamble på at en ny front mot baltikum, samt sabotasjeangrep mot rør i nordsjøen kan hjelpe dem både i Ukraina og trykke tilbake NATO er på ingen måte utenkelig. Russland kommer ikke til å la noe være uprøvd. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evybergen Skrevet 28. september 2022 #28 Del Skrevet 28. september 2022 -jk- skrev (4 minutter siden): Naiv? Nei. Men jeg gidder ikke å bekymre meg over ting jeg ikke kan gjøre noe med. Hva godt skulle komme av det? Hadde det bare vært meg,så hadde jeg ikke vært bekymret.Men å ha barn oppi dette kaoset som rår nå,det er vondt.Veldig vondt 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 28. september 2022 #29 Del Skrevet 28. september 2022 Maleficenta skrev (37 minutter siden): det du skriver her det tenkte folk før Norge ble okkupert under 2 verdenskrig. Vi bor i trygge Norge... Det er liten sjans for at det blir krig her... Jeg håper dp inderlig at du har rett, men man vet faktisk aldri her. Vi har med en psykisk ustabil president å gjøre. Tror ikke det er logikk i hans handlinger. Jeg hørte senest idag en eldre dame jeg kjørte at Norge ble tatt på senga i 1940, vi kommer til å bli det igjen. Håper for guds skyld hun ikke får rett. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 28. september 2022 #30 Del Skrevet 28. september 2022 USA klare til å svare når Russland annekterer til helgen. https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=108184 Forøvrig skriver det er stor spenning knyttet til om Russland vil gjøre alvor av annektering. Nei, det er det ikke. Alle vet at Russland kommer til å gjennomføre annektering, det er ingen spenning knyttet rundt det i det heletatt. Kun de som ikke lærer noe av denne konflikten tror det er noe å lure på. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evybergen Skrevet 28. september 2022 #31 Del Skrevet 28. september 2022 kar90 skrev (1 minutt siden): USA klare til å svare når Russland annekterer til helgen. https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=108184 Forøvrig skriver det er stor spenning knyttet til om Russland vil gjøre alvor av annektering. Nei, det er det ikke. Alle vet at Russland kommer til å gjennomføre annektering, det er ingen spenning knyttet rundt det i det heletatt. Kun de som ikke lærer noe av denne konflikten tror det er noe å lure på. De skulle svare om Russland brukte taktiske avåpen ja.Hva tenker du de kan svare med her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 28. september 2022 #32 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg er også redd og stressa av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Averyx Skrevet 28. september 2022 #33 Del Skrevet 28. september 2022 19 minutter siden, Optimo said: Russerne har bevist for alle at de ikke har kapasitet til å krige overalt, de sliter jo med å ta to fylker i Ukraina. Så jeg er ikke redd for noen invasjon, for å si det sånn. Men så utrivelig det blir i verden hvis de sender en atomrakett mot et amerikansk militærfartøy eller noe sånt. Responsen de får i retur vil være helt jævlig, og når russerne børster grusen av jakka har de sikkert noen atombomber igjen som de kan dele med verden. Det er helt surrealistisk å følge med på dette her. Disse fylkene er trolig Russisk land innen førstkommende helg, avgjort med "folkeavstemning". De bruker alle retoriske triks for å få igjen disse områdene. Det er heller ikke krig - bare en liten spesialoperasjon. Til Trådstarter: Putin, Medvedev, Patrushev, Bortnokov (og noen andre i den innerste sirkel) har en ting til felles. De ønsker å gjenopprette Russland til den stormakten det var under Soviet-tiden. 3 av de nevnte har bakgrunn fra tidligere KGB. At Russland mistet disse landene har Putin beskrevet som det verste som har hendt for nasjonen. Krigen i Øst-Ukraina har pågått siden annekteringen av Krim i 2014. Det er derfor ikke noen grunn til å være mer bekymret nå enn for et år siden. Atomtrusselen har vært der siden 50-tallet. Dette dreier seg i stor grad om Historie for Putin & Co. Som sivilist i Norge vil du trolig være rimelig trygg. Norge og Russland har aldri vært i krig mot hverandre. Når det er sagt, sabotasje mot deler av norsk industri er ikke usannsynlig. Dersom sabotasje innenfor landegrensene i et vestlig Nato-land kan spores direkte til Russland - da skal du begynne å bekymre deg - men ikke før. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 28. september 2022 Forfatter #34 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg ser jeg ikke er alene om å være redd. Takk for alle tips til hvordan jeg kan unngå å bli redd. Jeg prøver å ikke lese så mye nyheter, men må innom innimellom. Føler alle kollegaer snakker om dagligdagse ting som hva de skal ha til middag, henting og kjøring av barn, mens jeg sitter med hjerte i halsen og krisemaksimerer. Tenker at vi er jo døde snart hele gjengen. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 28. september 2022 #35 Del Skrevet 28. september 2022 Klappe skrev (5 minutter siden): Jeg ser jeg ikke er alene om å være redd. Takk for alle tips til hvordan jeg kan unngå å bli redd. Jeg prøver å ikke lese så mye nyheter, men må innom innimellom. Føler alle kollegaer snakker om dagligdagse ting som hva de skal ha til middag, henting og kjøring av barn, mens jeg sitter med hjerte i halsen og krisemaksimerer. Tenker at vi er jo døde snart hele gjengen. Det er ikke bra å stikke hodet i sanden. Her er det folk som tror at Norge ikke vil være utsatt for krig fordi vi aldri har vært i krig mot Russland, og at vi vist nok skal være immune mot konsekvenser mot en krig som eskalerer utenfor Ukraina. Disse folkene er på skiferie i Østeriket 2020. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 28. september 2022 #36 Del Skrevet 28. september 2022 Tenker at noen forbereder noe Det er liten tvil om at vi kan forvente et sabotasjeangrep på norsk sokkel veldig snart. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 28. september 2022 #37 Del Skrevet 28. september 2022 Averyx skrev (26 minutter siden): Disse fylkene er trolig Russisk land innen førstkommende helg, avgjort med "folkeavstemning". De bruker alle retoriske triks for å få igjen disse områdene. Det er heller ikke krig - bare en liten spesialoperasjon. Og "russisk land" skal de forsvare med "alle midler". Hei, atombombe. Amerikanerne har lovt at bruk av atomvåpen vil gjøre det månelyst for russerne. Adjø, russiske militærbaser. Natta, verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 28. september 2022 #38 Del Skrevet 28. september 2022 Som nybakt mor må jeg bare la være å lese nyhetene. Fokuserer heller på andre ting. Ser på grenseløst forelsket for eksempel 😁 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 28. september 2022 #39 Del Skrevet 28. september 2022 (endret) 39 minutter siden, kar90 said: Det er ikke bra å stikke hodet i sanden. Her er det folk som tror at Norge ikke vil være utsatt for krig fordi vi aldri har vært i krig mot Russland, og at vi vist nok skal være immune mot konsekvenser mot en krig som eskalerer utenfor Ukraina. Disse folkene er på skiferie i Østeriket 2020. Jeg må si du krisemaksimerer dette veldig. Men jeg tror også at russland kommer til og annektere de *frigjorte* områdene, etter det kommer de til og hevde at det er *russisk* territorium, noe som forsåvidt er bare vås, og hvis ukraina da retter en motoffensiv for og ta tilbake de områdene så vil russland hevde at det er et angrep på deres levesett og identitet og da slår deres atomvåpen doktrine inn. I tillegg så vil deres artikkel 4 slå inn, siden de er medlem av CSTO Men igjen, ingen er tjent med en atomkrig, alle taper. Hvorfor skal Russland åpne en ny front mot baltikum? Har de styrker nok til det? Nå snakker jeg ikke om alle de nedrusta stridsvognene de har på papiret, eller papirflyene de måtte ha, og åpne en ny front gavner ingen, minst mulig Russland. Nå tømmer de alle basene de måtte ha i det tidligere sovjet for mannskap for og skulle sende folk til ett land som er mindre enn Afghanistan, dette i tilegg til at landet er jo nesten paddeflat. Etter årtier med dårlig ledelse, korrupsjon, maglende investeringer samt liten eller ingen vilje til og fornye seg har ført til, vi ser Papir Bjørnen for den det er. Endret 28. september 2022 av Melkebarten 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evybergen Skrevet 28. september 2022 #40 Del Skrevet 28. september 2022 Melkebarten skrev (46 minutter siden): Jeg må si du krisemaksimerer dette veldig. Men jeg tror også at russland kommer til og annektere de *frigjorte* områdene, etter det kommer de til og hevde at det er *russisk* territorium, noe som forsåvidt er bare vås, og hvis ukraina da retter en motoffensiv for og ta tilbake de områdene så vil russland hevde at det er et angrep på deres levesett og identitet og da slår deres atomvåpen doktrine inn. I tillegg så vil deres artikkel 4 slå inn, siden de er medlem av CSTO Men igjen, ingen er tjent med en atomkrig, alle taper. Hvorfor skal Russland åpne en ny front mot baltikum? Har de styrker nok til det? Nå snakker jeg ikke om alle de nedrusta stridsvognene de har på papiret, eller papirflyene de måtte ha, og åpne en ny front gavner ingen, minst mulig Russland. Nå tømmer de alle basene de måtte ha i det tidligere sovjet for mannskap for og skulle sende folk til ett land som er mindre enn Afghanistan, dette i tilegg til at landet er jo nesten paddeflat. Etter årtier med dårlig ledelse, korrupsjon, maglende investeringer samt liten eller ingen vilje til og fornye seg har ført til, vi ser Papir Bjørnen for den det er. Har vel aldri i mitt liv ønsket noen et nakkes**dd mer enn gubbene i Kreml 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå