Klappe Skrevet 28. september 2022 #1 Del Skrevet 28. september 2022 Hvordan klarer folk å leve vanlig og forholde seg rolig? Jeg blir så stresset og urolig av alt dette med Russland, atomvåpen, ødelegging av gassrør, droner i Nordsjøen. Blir det 3 verdenskrig? Russland har jo med seg psychoene Kina og Nord-Korea. Er vi fucked? 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunarstone Skrevet 28. september 2022 #2 Del Skrevet 28. september 2022 Er også redd. Ser ikke ut som om det er noen revers på dette. Og ingen diplomati. Og alt for få kritiske røster til all krigshissingen. Det at du synes folk oppfører seg normalt er vel fordi de tenker "hva annet kan vi egentlig gjøre?" man kan ikke gjøre noe annet enn å fortsette hverdagen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 28. september 2022 #3 Del Skrevet 28. september 2022 (endret) Nei tror ikke det blir verdenskrig. Tror krigen kommer til å være en god stund i Ukraina dessverre, men verdenskrig er jeg ikke redd for at det blir. Prøv å les minst mulig nyheter om det når du blir redd, og prøv å tenk positivt. Jeg vet det ikke er lett for jeg er redd for korona og ble veldig redd når pandemien brøt ut. Leste alt om det og det gjorde det ikke bedre. Det er ikke enkelt å la være og nyheter får vi jo ofte vite om, men prøv å tenk positivt om at det er liten sjanse for at det blir verdenskrig. Vi bor i Norge og her er det nå trygt og det er jeg sikker på det vil være i mange 100 år frem i tid Vi kan jo ikke vite hva fremtiden bringer, så prøv å ta en dag om gangen og nå er det helt trygt her må du prøve å tenke og vil mest sannsynlig være trygt i mange mange år. Endret 28. september 2022 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MuggenKanari Skrevet 28. september 2022 #4 Del Skrevet 28. september 2022 La vær med å les nyheter om du blir redd av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 28. september 2022 #5 Del Skrevet 28. september 2022 Klappe skrev (13 minutter siden): Hvordan klarer folk å leve vanlig og forholde seg rolig? Jeg blir så stresset og urolig av alt dette med Russland, atomvåpen, ødelegging av gassrør, droner i Nordsjøen. Blir det 3 verdenskrig? Russland har jo med seg psychoene Kina og Nord-Korea. Er vi fucked? Jeg liker og holde meg oppdatert i tilfelle noe skjer så en vet hva en skal gjøre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissWoodville Skrevet 28. september 2022 #6 Del Skrevet 28. september 2022 (endret) Jeg blir beroliget av å lese aviser fra mannens hjemland (annet sted i Europa). Der står det veldig lite om dette. De er veldig udramatiske av seg, og skriver mest om ting som skjer i deres land og som opptar dem. Er så glad vi skal flytte dit. Merker jeg får hvilepuls når vi er der og når jeg leser nyheter derfra. Endret 28. september 2022 av MissWoodville Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deep Impact Skrevet 28. september 2022 #7 Del Skrevet 28. september 2022 Hva skal du sitte å være redd før? Ingenting blir å skje med Norge. Vi er i NATO, og så fort om vi blir angrepet har han 30 land etter seg. Ikke vits å sitte å syke deg selv ut... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 28. september 2022 #8 Del Skrevet 28. september 2022 Klappe skrev (28 minutter siden): Hvordan klarer folk å leve vanlig og forholde seg rolig? Jeg blir så stresset og urolig av alt dette med Russland, atomvåpen, ødelegging av gassrør, droner i Nordsjøen. Blir det 3 verdenskrig? Russland har jo med seg psychoene Kina og Nord-Korea. Er vi fucked? Jeg tenker at i stedet for å uroe seg, bør en bruke tiden på å forberede seg på hardere tider. Noe som ikke nødvendigvis behøver å bety krig. Hva med å føre en liste over hva du bør ha av ting hvis noe skal skje? Handle inn, lagre, osv. Gjør noe konstruktivt fremfor å gruble. 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evybergen Skrevet 28. september 2022 #9 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg blir også redd.Klart jeg er redd.Gale gamle gubber som truer med å utslette kloden.Jo mer desperate de blir,jo reddere blir jeg. I min omgangskrets føler jeg at jeg er den eneste med klump i magen og høye skuldre om dagen.Tror nordmenn er en smule naive 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 28. september 2022 #10 Del Skrevet 28. september 2022 MissWoodville skrev (1 time siden): Jeg blir beroliget av å lese aviser fra mannens hjemland (annet sted i Europa). Der står det veldig lite om dette. De er veldig udramatiske av seg, og skriver mest om ting som skjer i deres land og som opptar dem. Er så glad vi skal flytte dit. Merker jeg får hvilepuls når vi er der og når jeg leser nyheter derfra. Ja, for det er jo mediabilde som avgjør hvor nære vi er verdenskrig og ikke Verdenskrig er uunngåelig slik det er nå. Det er knapt nok ikke en gang lenger et spørsmål om når. Krigen er rett rundt hjørnet. Russland har sprengt sin egen gassledning som et ekstra påskudd for å si at de er under angrep når de anekterer deler av Ukraina til helgen og Ukraina fortsetter å ta tilbake territorium. Tidligere denne uken anså jeg en fullskala krig med Russland og Europa max 4 måneder unna. Nå er det nok snakk om uker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 28. september 2022 #11 Del Skrevet 28. september 2022 (endret) - Russland bruker snart en søt, liten "taktisk" atomkinaputt mot et mål i Ukraina - NATO svarer med å angripe en drøss russiske militære mål - Russland gjør... hva da? Dette går til helvete. Endret 28. september 2022 av Optimo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 28. september 2022 #12 Del Skrevet 28. september 2022 Det er meningen at du skal være redd. En redd befolkning er lettere å styre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 28. september 2022 #13 Del Skrevet 28. september 2022 kar90 skrev (19 minutter siden): Ja, for det er jo mediabilde som avgjør hvor nære vi er verdenskrig og ikke Verdenskrig er uunngåelig slik det er nå. Det er knapt nok ikke en gang lenger et spørsmål om når. Krigen er rett rundt hjørnet. Russland har sprengt sin egen gassledning som et ekstra påskudd for å si at de er under angrep når de anekterer deler av Ukraina til helgen og Ukraina fortsetter å ta tilbake territorium. Tidligere denne uken anså jeg en fullskala krig med Russland og Europa max 4 måneder unna. Nå er det nok snakk om uker. Vanskelig å spå. Særleg om framtida 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 28. september 2022 #14 Del Skrevet 28. september 2022 Ramona1970 skrev (11 minutter siden): Det er meningen at du skal være redd. En redd befolkning er lettere å styre. Russlands propaganda og psykologiske krigføring vil at folk skal væra redde. Ikkje gi etter for terroristane 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 28. september 2022 #15 Del Skrevet 28. september 2022 lady90 skrev (1 time siden): Jeg er også stressa for dette. Vedder en million på at kar90 eller captain obvious kommer inn i tråden her og kommer med dommedagsprofetiene sine som vanlig. Dette er mennesker som mest sannsynlig ikke har det greit med seg selv, bare å ignorere 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 28. september 2022 #16 Del Skrevet 28. september 2022 Capazitet skrev (1 minutt siden): Vanskelig å spå. Særleg om framtida Du trenger ikke å spå. Det er bare å se. Putin setter klørne dypere desto mer motstand han møter. Folk flykter fra Russland, de har kun motgang i Ukraina, de tror nå de skal anektere områder i Ukraina og at trusler liksom skal holde Ukrainerne for det som er deres, og de vet de er avslørt som tullinger som sprenger sine egne gassrør. De taper uansett, og tap er helt uakseptabelt. Det er ingen vei tilbake for Russland. Det eneste de kan satse på er en lynoffensiv mot baltikum og sabotasje av infrastruktur i nordsjøen. NATO vil ikke ha full kapasitet etter all våpenleveranser til Ukraina og økonomiske problemer som følge av krigen og gasskrisen, så Russland driver nå og bygger opp til en større offensiv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 28. september 2022 #17 Del Skrevet 28. september 2022 Purple Basil skrev (2 minutter siden): Dette er mennesker som mest sannsynlig ikke har det greit med seg selv, bare å ignorere Sjansen er vel større for at hun allerede har gjort dette med deg. De fleste har vel fått med seg hva slags fascistiske holdninger du har. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 28. september 2022 #18 Del Skrevet 28. september 2022 Husk også dette med atomvåpen/atomkrig, ingen land vil nok risikere å starte en atomkrig. Helt sikker på at ikke en gang Russland vil det, for det hadde jo gått utover Russland og den russiske befolkningen også. Så prøv å pust med magen og tenk at dette går bra. Sannsynligheten er nok størst for at ingenting sånt vil skje. Så dette har jeg aldri vært redd for og ofrer det ikke en tanke en gang, men jeg er redd for noe annet igjen så vet godt at redsel ikke er noe moro. Håper du klarer å tenke positivt og at redselen din blir mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. september 2022 #19 Del Skrevet 28. september 2022 Warrior skrev (2 timer siden): Nei tror ikke det blir verdenskrig. Tror krigen kommer til å være en god stund i Ukraina dessverre, men verdenskrig er jeg ikke redd for at det blir. Prøv å les minst mulig nyheter om det når du blir redd, og prøv å tenk positivt. Jeg vet det ikke er lett for jeg er redd for korona og ble veldig redd når pandemien brøt ut. Leste alt om det og det gjorde det ikke bedre. Det er ikke enkelt å la være og nyheter får vi jo ofte vite om, men prøv å tenk positivt om at det er liten sjanse for at det blir verdenskrig. Vi bor i Norge og her er det nå trygt og det er jeg sikker på det vil være i mange 100 år frem i tid Vi kan jo ikke vite hva fremtiden bringer, så prøv å ta en dag om gangen og nå er det helt trygt her må du prøve å tenke og vil mest sannsynlig være trygt i mange mange år. det du skriver her det tenkte folk før Norge ble okkupert under 2 verdenskrig. Vi bor i trygge Norge... Det er liten sjans for at det blir krig her... Jeg håper dp inderlig at du har rett, men man vet faktisk aldri her. Vi har med en psykisk ustabil president å gjøre. Tror ikke det er logikk i hans handlinger. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 28. september 2022 #20 Del Skrevet 28. september 2022 Ikke redd, det er jo ikke så mye vi kan gjøre verken den ene eller den andre veien. Jeg blir derimot irritert og sint. Etter Covid er nok en internasjonal krise det siste verden trenger... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå