Maskinfører Skrevet 9. oktober 2022 #21 Del Skrevet 9. oktober 2022 Brutex skrev (På 29.9.2022 den 7.09): Hvem vil ha bort drivstoff til nødstrømaggregat? Dette høres mer ut som er paranoid påstand fra antiklima folk som mangler gode argumenter og dermed må overdrive/lyve litt. Hørt om fosilfritt samfunn ?? du bør lese deg litt opp disse folka skrøt jo så fælt av strømaggregat uten startsnor når strømmen er borte åssen skal de da få startet dette ? mye rart der ute 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutex Skrevet 9. oktober 2022 #22 Del Skrevet 9. oktober 2022 3 hours ago, Maskinfører said: Hørt om fosilfritt samfunn ?? du bør lese deg litt opp disse folka skrøt jo så fælt av strømaggregat uten startsnor når strømmen er borte åssen skal de da få startet dette ? mye rart der ute Du må nok bidra med en link her. Det du snakker om her høres ut som en sær, liten gruppe som ikke er representative for noe. Innen alle større grupper finnes det små, ekstreme grupper med utrolig sære meninger. Man kan ikke dømme de store gruppene ut fra disse få avvikerne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 9. oktober 2022 #23 Del Skrevet 9. oktober 2022 tonebelinda skrev (På 28.9.2022 den 15.50): Altså, i dagens usikre verden, har dere alt dette hjemme i tilfelle? Vi har en del, men har nok planer om å gå gjennom listen og ha alt som er anbefalt hjemme nå. Synes dagens samfunn virker veldig ustabilt, og er litt engstelig for framtida kjenner jeg. Noen flere som har alt som er anbefalt i beredskap hjemme? Her hjemme har jeg alt på listen, pluss litt til. Har egen brønn og pumpe som kan benyttes ved strømbrudd. Mange tenker ikke på hvordan de skal kunne kvitte seg med avføring på en hygienisk måte, dersom det skjer en krise. Selv har jeg utedo. Jeg har også kanner med drivstoff (bytter innholdet som anbefalt) som benyttes til blant annet aggregat og gammel traktor. Sistnevnte fungerer selv ved EMP. Vil tipse dere med barn å lage en liten sekk sammen med barna og øve på hva dere skal gjøre dersom det skjer noe. For barn som får med seg mye via medier om flom,krig, ras, brann osv, kan det roe ned dersom de har en egen sekk med nyttig innhold. Noen tips til innhold er: liten bamse, hodelykt/lommelykt, lysstav og overlevelsesteppe. Bare for å nevne noe. Fjällräven kånken genial å bruke som en "krise sekk". Flere som har tips og råd til hva en bør ha hjemme, dersom SHTF? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 9. oktober 2022 #24 Del Skrevet 9. oktober 2022 (endret) Nei det har jeg ikke og stresser ikke med det. Vi kan aldri vite når noe skjer nei men er positiv og tenker sannsynligheten er liten så har ikke noe lager. Endret 9. oktober 2022 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. oktober 2022 #25 Del Skrevet 9. oktober 2022 Brutex skrev (7 timer siden): Du må nok bidra med en link her. Det du snakker om her høres ut som en sær, liten gruppe som ikke er representative for noe. Innen alle større grupper finnes det små, ekstreme grupper med utrolig sære meninger. Man kan ikke dømme de store gruppene ut fra disse få avvikerne. Gidder ikke å diskutere noe mere med deg du får søke opp selv du får søke på NRK Artikler 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 10. oktober 2022 #26 Del Skrevet 10. oktober 2022 Warrior skrev (22 timer siden): Nei det har jeg ikke og stresser ikke med det. Vi kan aldri vite når noe skjer nei men er positiv og tenker sannsynligheten er liten så har ikke noe lager. Selv om det (mest sannsynlig) ikke blir krig i Norge, er det mye annet som kan skje. Ras, lengre strømbrudd og flom, feks. Kanskje du bor et sentralt sted, men det kan likevel være greit å ha et lite beredskapslager i hus😊 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 10. oktober 2022 #27 Del Skrevet 10. oktober 2022 Troyamin skrev (5 timer siden): Selv om det (mest sannsynlig) ikke blir krig i Norge, er det mye annet som kan skje. Ras, lengre strømbrudd og flom, feks. Kanskje du bor et sentralt sted, men det kan likevel være greit å ha et lite beredskapslager i hus😊 Ja det har du rett i. Har bare aldri tenkt over det at sånn kan skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 10. oktober 2022 #28 Del Skrevet 10. oktober 2022 Warrior skrev (21 minutter siden): Ja det har du rett i. Har bare aldri tenkt over det at sånn kan skje. Der kan jeg forstå. Selv synes jeg det er kjekt å være forberedt på det meste. Forhåpentligvis trenger jeg ikke benytte meg av det jeg har i beredskap😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 17. oktober 2022 #29 Del Skrevet 17. oktober 2022 penger kan være greit å ha..det er vel bare et tidsspørsmål før internet-kablene på havets bunn blir sprengt..og da sitter vi der som , verdens mest digitaliserte befolkning , uten internett.. nettopp den sårbarheten har jeg skrevet et utallig innlegg om i netforumer.. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå