Gå til innhold

Typisk oppførsel hos utro menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er sikkert variabelt, men er det noen typiske tegn man ofte ser hos menn som er utro? Altså om man lever med denne mannen?

Anonymkode: fc922...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min brukte lenger tid på do.

Mer tid på mobilen, og satte seg ofte opp og vekk fra meg da han skulle "se på Facebook".

Ble mer sint. Tror kanskje han innerst inne hadde dårlig samvittighet og var sint på seg selv. Prøvde kanskje å provosere frem en krangel og brudd? Det endte i brudd til slutt.

Han var mer på fest, og overnattet hos "kompis" og mobilen ladet ut. Kompisen kunne selvsagt ikke låne han mobil. Kun til å ringe taxi 🙄

Trene mer

 

Anonymkode: a80e2...fc1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble mer sint og avvisende, virket som han ønsket å skape krangel, hadde litt hånlig smil når jeg reagerte, nesten som han ønsket å skape at jeg skulle gjøre det slutt, så han slapp. Fant alle små feil med meg og kommenterte det, snakket ellers lite med meg. Jobbet mer og "glemte" avtaler både med meg og barna. Virket som han hadde forakt for meg. Gikk veldig lange turer med hunden og jeg fikk ikke være med. 

Jeg ville gjenkjent det umiddelbart om jeg opplevde det igjen, men vi er skilt nå og jeg kommer "aldri" til å ha tiltro til menn igjen. Han er far til barna mine, men jeg har mistet all respekt for han og glad det nå er over, kommer ikke til å ha kontakt med han, utover eventuelle krisemøter rundt barna.

Anonymkode: 696f9...5b9

  • Liker 6
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voktet telefonen som den mest dyrebare skatt når han var hjemme. Alltid på lydløs med skjermen ned!  Kunne sitte på do med den i en time. Men når han dro ut glemte han den ofte i bilen, glemte at den var på lydløs, ble tom for batteri etc. sånn at han ikke så meldinger fra meg eller hørte hvis jeg ringte...

Måtte ofte legge seg veldig tidlig pga hodepine og andre plager, men lå i timesvis på telefonen istedet for å sove. Prøvde også å gjemme den hvis jeg kom inn. (Så lyset gjennom dyna maaange ganger).

Han kunne også bli borte et døgn eller mer helt plutselig, og komme med de rareste unnskyldninger som at han hadde vært innlagt på sykehus, at han hadde overnattet på hotell fordi han var deprimert, at han hadde gått seg en tur og gått seg vill på veien etc. (Nei, han var ikke dement))...

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalusi. Menn som kommer med beskyldninger om utroskap uten grunn, gjør det fordi de selv sannsynligvis har vært/er utro. De klarer ikke å forstå at andre ikke hopper på sjansen til å rote med andre om muligheten byr seg, siden det er så lett for de selv. Denne typen menn viser ofte et behov for kontroll i tillegg.

Anonymkode: 579ab...99a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tingelinge skrev (4 timer siden):

Voktet telefonen som den mest dyrebare skatt når han var hjemme. Alltid på lydløs med skjermen ned!  Kunne sitte på do med den i en time. Men når han dro ut glemte han den ofte i bilen, glemte at den var på lydløs, ble tom for batteri etc. sånn at han ikke så meldinger fra meg eller hørte hvis jeg ringte...

Måtte ofte legge seg veldig tidlig pga hodepine og andre plager, men lå i timesvis på telefonen istedet for å sove. Prøvde også å gjemme den hvis jeg kom inn. (Så lyset gjennom dyna maaange ganger).

Han kunne også bli borte et døgn eller mer helt plutselig, og komme med de rareste unnskyldninger som at han hadde vært innlagt på sykehus, at han hadde overnattet på hotell fordi han var deprimert, at han hadde gått seg en tur og gått seg vill på veien etc. (Nei, han var ikke dement))...

Gått seg vill? Innlagt på sykehus? 🤣 Han må virkelig ha trodd du var stokk dum/naiv? What a man.. 😅

Anonymkode: 91730...9dc

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han begynte å trene, slanket seg, ville plutselig ha fine klær og fikse håret. Mye ute, hjemme var han sint og oppfarende, plutselig kunne han være superhyggelig og komme med en uventet blomst… Var veldig lite sammen med oss (meg og barna) og hadde mobilen limt i handa konstant. 

Anonymkode: db282...818

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tingene er ikke nødvendigvis tegn på at man er utro, kan også være at man vil ut.

Anonymkode: d57d3...983

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også mer tegn på at man er på vei ut enn "bare" utroskap, men noen ganger går jo de to tingene hånd i hånd:

Hvis dere har et gjentagende problem som aldri blir løst, som han har tatt opp med deg mer og mer den siste tiden, kanskje til og med gitt deg noen tidsfrister på, noen siste sjanser.. Det er ikke en mann som ønsker å bli som snakker, det er en mann som vil ut.

Utro menn som vil ut vil gjerne avrunde ekteskapet uten at utroskapen blandes inn, den soon-to-be-ekskona må ikke være i tvil om hvorfor det ble slutt, ikke engang tenke at det kan være ei annen.

Nå er jeg klar over at en som ikke er utro selvsagt også vil avrunde ekteskapet uten at noe utroskap har noe med saken å gjøre! Så det er jo ikke nødvendigvis et tegn på utroskap at mannen tar opp problemer selvsagt. Men jeg tror at utroskap kan blåse opp de problemene man har, sånn at de blir større eller tatt opp oftere.

Anonymkode: aac4d...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 22.11):

Det er sikkert variabelt, men er det noen typiske tegn man ofte ser hos menn som er utro? Altså om man lever med denne mannen?

Anonymkode: fc922...096

Min slo av alle varslingene på telefonen sin, han begynte å trene, noe han aldri har gjort i forholdet vårt. Telefonen hadde han konstant i lommen. Hvis han la fra seg telefonen, så var den alltid innenfor rekkevidde. Han var utro mens han var på jobb, han jobbet i byen ikke langt i fra der vi bodde. Hvis han trente eller var på fjelltur, så sendte han selfier til elskerinnen. Når jeg oppdaget utroskapen, så ble han deppa. Han la seg heller ikke flat. Han begynte også å drikke 1,2,3 øl hver dag i mange mnd. Jeg tror han ble forelsket i henne, siden han tok det tungt når det endte. Han har aldri drukket mye, kun av og til, derfor reagerte jeg på drikkingen hans når utroskapen tok slutt

Anonymkode: 98bcb...6cd

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Min slo av alle varslingene på telefonen sin, han begynte å trene, noe han aldri har gjort i forholdet vårt. Telefonen hadde han konstant i lommen. Hvis han la fra seg telefonen, så var den alltid innenfor rekkevidde. Han var utro mens han var på jobb, han jobbet i byen ikke langt i fra der vi bodde. Hvis han trente eller var på fjelltur, så sendte han selfier til elskerinnen. Når jeg oppdaget utroskapen, så ble han deppa. Han la seg heller ikke flat. Han begynte også å drikke 1,2,3 øl hver dag i mange mnd. Jeg tror han ble forelsket i henne, siden han tok det tungt når det endte. Han har aldri drukket mye, kun av og til, derfor reagerte jeg på drikkingen hans når utroskapen tok slutt

Anonymkode: 98bcb...6cd

ble dere skilt ?

Anonymkode: 6fc0e...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir skremt av hvor likt dette er blant oss alle.

Min begynte også å drikke mer øl. Fra å ta seg en øl en sjeldent gang på en fredag/lørdag, gikk han over til å drikke 1 øl nesten hver dag, og gjerne 2-3 i helgene. Hadde han ikke øl, dro han faktisk ut for å kjøpe øl. (HELT utypisk han)

Skjulte telefonen. Fra å la tlf ligge slengt ooooveralt, var den konstant hos han/på han. Vendt ned OM synlig (sjeldent). Den ble aldri ladet annet enn om natten, hvor den da attpåtil ladet under hodeputen hans. Før ladet han den på kjøkkenet alltid.

Innadvendt, sur, sint, kort, stille.

Ville ikke planlegge ting lengre. Helgeting, høytider, ferier - ingenting.

Ting som normalt før var et naturlig «vi», ble til et «jeg». Før ville han sagt: Hva skal VI til helgen. Det ble omgjort til: til helgen skal JEG, eller hva skal DU til helgen.

Plutselig dukket det opp ting ved min oppførsel han «hadde slitt med leeeeeenge», men ironisk nok, aldri tatt opp med meg eller gitt utrykk for før.

Da ting så ble adressert og jeg korrigerte disse tingene, var det allikevel ingen endring/bedring. Naturlig nok, da fyren var forelsket i en annen og jeg antagelig kunne gjort hva som helst uten at det ville påvirket status i vårt forhold.

Ego på penger. Når han handlet inn til uken, handlet han plutselig KUN det vi trengte. Aldri noe ekstra. Stor pakke salami, gikk til liten pakke.

Satt på do lenge, og etterhvert som man ble mistenksom, kunne man se pålogging både i snap, Instagram og Messenger når han var alene.

Telefon på lydløs. Varsler slått av.

Flere tuuuusen små ting som endret seg i adferd. Alle disse tusen små tingene er det man liker å kalle «magefølelse». Sannheten er at det ikke er en magefølelse, det er direkte signaler i endret adferd, men de er ofte så små, at man må kjenne vedkommende meget godt for å se dem.

Utroskap ødelegger den lojale som er uskyldig. Utroskap er faktisk drepende for et individ. Styggeste som er :(

Anonymkode: 6cc96...1eb

  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis han la fra seg telefonen, så var den alltid innenfor rekkevidde.

Dette også. Og det var særdeles sjeldent, og da måtte han faktisk ha den så nært at han kunne fysisk se den. Og var da aldri lengre unna den enn maks 30sek - 1minutt.

Anonymkode: 6cc96...1eb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen, kom på flere ting:

Sluttet å kommentere ting jeg la ut i sosiale medier, bilder av meg, barna etc.

Han sluttet selv å legge ut bilder også.

Sendte aldre memes eller skrev til meg i feks Messenger slik han pleide.

Om man spurte hva han ønsket seg til feks bursdag; «ingenting».

TOTAL avmelding rett og slett!

Anonymkode: 6cc96...1eb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De får deg til å føle at du er paranoid og i ubalanse, jeg prøvde og da og si jeg jeg ville gjøre det slutt for jeg hadde det ikke bra med meg selv da sa jeg, men nei, det ønsket han ikke, det var jo urettferdig for han elsket jo meg.

men så fikk jeg bevis, jeg stakk

i ettertid angrer jeg på at jeg «trengte» bevis. I dag ville jeg bare gått

min psykiske helse er viktigere 

Anonymkode: a6155...e61

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De får deg til å føle at du er paranoid og i ubalanse, jeg prøvde og da og si jeg jeg ville gjøre det slutt for jeg hadde det ikke bra med meg selv da sa jeg, men nei, det ønsket han ikke, det var jo urettferdig for han elsket jo meg.

men så fikk jeg bevis, jeg stakk

i ettertid angrer jeg på at jeg «trengte» bevis. I dag ville jeg bare gått

min psykiske helse er viktigere 

Anonymkode: a6155...e61

Ja de kødder voldsomt med hodet. Får deg til å føle at du er paranoid, sykelig sjalu, ustabil, vanskelig osv osv.

Om man er så forelsket i et annet menneske bør man heller bare være ærlig og forlate. Ikke prøve å ødelegge det mennesket du faktisk SELV gikk for. Grusomt stygt!

Anonymkode: 6cc96...1eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

De får deg til å føle at du er paranoid og i ubalanse, jeg prøvde og da og si jeg jeg ville gjøre det slutt for jeg hadde det ikke bra med meg selv da sa jeg, men nei, det ønsket han ikke, det var jo urettferdig for han elsket jo meg.

men så fikk jeg bevis, jeg stakk

i ettertid angrer jeg på at jeg «trengte» bevis. I dag ville jeg bare gått

min psykiske helse er viktigere 

Anonymkode: a6155...e61

Jeg fikk aldri håndfast bevis som sådan, han blånektet på alt. Påstod at han elsket meg... Men alle tegnene var jo der, og jeg hadde tatt ham i så mange løgner allerede. Så jeg spurte om jeg kunne få låne telefonen hans i 10 minutter siden han ikke hadde noe å skjule. Det fikk jeg ikke. Han fikk fullstendig panikk, stakkars... 

I ettertid fikk jeg også vite at han hadde vært mye borte fra jobb. Sykmeldinger og egenmeldinger. Men han tok på arbeidsklærne og dro hjemmefra hver morgen likevel... 🤔

 

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingelinge skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk aldri håndfast bevis som sådan, han blånektet på alt. Påstod at han elsket meg... Men alle tegnene var jo der, og jeg hadde tatt ham i så mange løgner allerede. Så jeg spurte om jeg kunne få låne telefonen hans i 10 minutter siden han ikke hadde noe å skjule. Det fikk jeg ikke. Han fikk fullstendig panikk, stakkars... 

I ettertid fikk jeg også vite at han hadde vært mye borte fra jobb. Sykmeldinger og egenmeldinger. Men han tok på arbeidsklærne og dro hjemmefra hver morgen likevel... 🤔

 

Dette med telefon var likt her. Han blånektet for alt og nektet meg å låne telefonen «da han følte det som helt sykt at jeg skulle sjekke den». Da ble jeg kalt sykelig kontrollerende og sjalu. Mot å tidligere hatt kode og fri tilgang på telefonen hans..

Anonymkode: 6cc96...1eb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...