Gå til innhold

Hvorfor tegner dere øyebryn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jenter som ikke har øyebryn men som tegner de med sminke er dette pga sykdom som gjør at de mister øyebryn hårene? 

Anonymkode: 73c4c...7ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være sykdom, eller det kan være at de napper, og vil tegne det sånn at de føler de får et mer våkent blikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg overnappet i ung alder, og nå har for lite hår. Har startet en prosess med å gro ut håret, men det tar fryktelig lang tid. Har også gammel øyenbryn Tattoo som etterhvert skal fjernes. Alle disse prosjektene tar tid. Får håpe folk ikke er så overfladiske og snevre at de henger seg opp i dette når de møter meg :) 

Anonymkode: 9730d...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt starter vel med at folk skal bli såkalt penere og følge moten. Jeg har sett mange forskjellige varianter og mange er ikke vellykkede. Det ser veldig rart ut og tildels trist, hvis de har vanlige bryn i utgangspunktet. Alle medisinske grunner er untatt mine meninger her, men moteslaver taper på å gjøre dette. En gang i fremtiden kommer dette til å bli helt ut av motebildet og ingen gjør det lengre, men da har noe annet dumt overtatt og veldig mange kvinnfolk følger etter. Det blir nok ikke annerledes, for mennesket er en saueflokk som følger lederne. 

Anonymkode: e4048...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva legger du i tegner? mener du de som ikke har bryn  eller oss som tegner opp de vi har? Selv svigermor på 80 tegner opp øybrynene.

Anonymkode: 9d189...7b2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fordi jeg overnappet i ung alder, og nå har for lite hår. Har startet en prosess med å gro ut håret, men det tar fryktelig lang tid. Har også gammel øyenbryn Tattoo som etterhvert skal fjernes. Alle disse prosjektene tar tid. Får håpe folk ikke er så overfladiske og snevre at de henger seg opp i dette når de møter meg :) 

Hårene man napper ut kommer jo tilbake etter noen uker 😅. Da har du jo overnappet absolutt hele livet? 

Anonymkode: fece7...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Beklager. Men det hadde jeg gjort.

Anonymkode: f4282...9a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi 90 tallet skjedde... 

Men helt alvorlig, dere som mener det er stygt å tegne på bryn. Vet dere hva alternativet er? Det er ikke akkurat vakkert å gå rundt som en teletubbie.

Anonymkode: 91cdd...c66

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare sykdom eller overnapping som gjør at noen må tegne på øyenbryna sine.

Noen tegner på fordi de naturlig har veldig tynne eller små øyenbryn, eller øyenbryn i en fasong som ikke kler ansiktet deres, eller fordi de har veldig få hårstrå, eller fordi de har veldig lyse bryn som gjør at de blir usynlige mot huden.

Anonymkode: f02a1...cbc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jenter/kvinner som tegner opp brynene sine veldig .. stygt. Jeg syntes det er veldig pent med naturlige øyebryn, egentlig. Men jeg selv føler mine bryn er så stygge, de er naturlige mørke og store - eller hva jeg skal si. Har fått flere komplimenter på de før, men jeg vurderer å finne en profesjonell som kan fikse de for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke bare sykdom eller overnapping som gjør at noen må tegne på øyenbryna sine.

Noen tegner på fordi de naturlig har veldig tynne eller små øyenbryn, eller øyenbryn i en fasong som ikke kler ansiktet deres, eller fordi de har veldig få hårstrå, eller fordi de har veldig lyse bryn som gjør at de blir usynlige mot huden.

Anonymkode: f02a1...cbc

Ikke noe ekspert. Men holder det ikke å sverte de opp litt.?

Endret av PITTY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg er født sånn. På min fars side har alle masse lyst, tykt hår på toppen av hodet, korte og lyse vipper, og lite øyenbrynshår. Det er nokså normal mengde innerst, også tynnes det voldsomt ut fra 1/3 av brynet. Det er jo noe hår der, men det er tynt, blondt dunhår nærmest.

Jeg farger det jeg har, men de tar ikke så lett farge, også fyller jeg ut det manglende med sminke. Prøver å gjøre det så naturlig som mulig, og de er jo fortsatt tynne etter sminke også. Å sminke de særlig større vil bare se dumt ut. 

Anonymkode: 2a9f4...a8e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (4 minutter siden):

Ikke noe ekspert. Men holder det ikke å sverte de opp litt.?

For noen, ja. Mine korte, tynne og lyse hår tar ikke til seg så mye farge. Det hjelper noe, men ikke mye.

Anonymkode: 2a9f4...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (38 minutter siden):

Hvis det er frivillig så må de slutte med dette. Ser jo f.. meg ut som en pasient fra heavy psykiatri ..

Dere som sier dette har jo null peiling på sminke og overdriver til de grader..16 Tips + Tricks for Natural Looking Eyebrows | Tutorial for Beginners +  Sparse Brows • GirlGetGlamorous

se er foreksempel, det er mye penere på nr2. 

Alle som tegner på gjør det ikke hardt og firkantet. Er så utrolig dumt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mange jenter/kvinner som tegner opp brynene sine veldig .. stygt. Jeg syntes det er veldig pent med naturlige øyebryn, egentlig. Men jeg selv føler mine bryn er så stygge, de er naturlige mørke og store - eller hva jeg skal si. Har fått flere komplimenter på de før, men jeg vurderer å finne en profesjonell som kan fikse de for meg. 

Men du har jo naturlige øyebryn da, det er en fin ting 🙂 Du kan selvsagt få en profesjonell til å forme dem for deg. Det blir sikkert kjempefint. Datteren min har også mørke og store naturlige bryn. Hun har fått stylet dem på salong, og er alltid veldig fin og kjempefornøyd etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Folk ser vel for seg tjukke, svarte snegleøyenbryn når de tenker på å tegne opp, men det trenger ikke å være det. Eller sånne rare og overdrevne som er i mange sminkevideoer.

Selv så nappet jeg mye i tenårene og har også litt sparsommelige bryn. Det ser ikke så pent ut når jeg ikke tegner på der det mangler mest, men jeg går ut uten å gjøre det også. Jeg prøver å gjøre det så naturlig som mulig og med en farge som er lik min egen.

Jeg prøver å gro dem ut igjen, men det tar ekstremt lang tid og jeg får nok neppe like fyldige bryn som jeg kan tenke meg så fyller jeg på/tegner opp der det mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjaus skrev (3 minutter siden):

Dere som sier dette har jo null peiling på sminke og overdriver til de grader..16 Tips + Tricks for Natural Looking Eyebrows | Tutorial for Beginners +  Sparse Brows • GirlGetGlamorous

se er foreksempel, det er mye penere på nr2. 

Alle som tegner på gjør det ikke hardt og firkantet. Er så utrolig dumt.

Ikke noe amatør det her tenker jeg. Men nettopp amatører og forferdelige resultater er det jeg ser mer enn nok av.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (Akkurat nå):

Ikke noe amatør det her tenker jeg. Men nettopp amatører og forferdelige resultater er det jeg ser mer enn nok av.. 

eh, de fleste damer tegner på brynene sine ser nok sånn her ut. Trenger ikke gå til salong for å gjøre det der😂 Du har nok sett mange som har tegnet på brynene sine uten at du selv tenker over det fordi det er nettopp så naturlig. Du tar bare frem skrekk eksemplene på de som faktisk gjør det dårlig..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...