Gå til innhold

Gode tusjer som ikke går igjennom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker å tegne, men mest går det i skisseblyanter. Har lyst å tegne og lage til/fra lapper for julegaver og skulle brukt litt gode tusjer. Jeg har Sharpie tusjer, men de går igjennom på baksiden til tross for tykt papir. 
Nå tenkte jeg å kjøpe både nytt papir til formålet og nye tusjer. Noen anbefaling av tusjer? 

Anonymkode: 10f54...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle alkoholbaserte tusjer vil gå igjennom papir, så det er noe som er lurt å tenke på. Vannbaserte tusjer er som regel bedre å bruke til det formålet isåfall. 

Hvis du skal lage kort, så KAN du jo i teorien tegne på ett ark, også lime det på et annet ark, som da gjør at du ikke ser baksiden av arket.

Men om du ser etter noen ålreite vannbaserte tusjer, så anbefaler jeg Tombow Dual Tip Brush pens, de har både en liten bullet nib, og en brush nib, så den er fin til både tegning og lettering. Litt dyre, men verdt prisen. Eneste jeg syns det kjedelig er at hvis du tegner flere lag oppå hverandre, så blir det veldig mørkt, og tusjene kan få papiret til å løse seg litt opp. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaromei skrev (3 timer siden):

Alle alkoholbaserte tusjer vil gå igjennom papir, så det er noe som er lurt å tenke på. Vannbaserte tusjer er som regel bedre å bruke til det formålet isåfall. 

Hvis du skal lage kort, så KAN du jo i teorien tegne på ett ark, også lime det på et annet ark, som da gjør at du ikke ser baksiden av arket.

Men om du ser etter noen ålreite vannbaserte tusjer, så anbefaler jeg Tombow Dual Tip Brush pens, de har både en liten bullet nib, og en brush nib, så den er fin til både tegning og lettering. Litt dyre, men verdt prisen. Eneste jeg syns det kjedelig er at hvis du tegner flere lag oppå hverandre, så blir det veldig mørkt, og tusjene kan få papiret til å løse seg litt opp. 

Tenkte selv at jeg kunne lime oppå kortet, men samtidig så tenkte jeg at nye og bedre tusjer er kjekt å ha til evt andre ting jeg tegner. Takk for tips ☺️

Anonymkode: 10f54...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...