AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Del Skrevet 25. september 2022 I jungelen av produkter og kremer har jeg prøvd "alt", men ingenting gjør susen for huden min Har en fet/kombinert hudtype med kviser som fort blir blank. Det er utrolig vanskelig å finne en krem som ikke gjør huden blank og gir mer kviser, men som også gir nok fukt. Så derfor lurer jeg på om noen kan tipse om en god krem som har hjulpet? Gjerne til en rimelig pris, helst ikke over 300 kroner. Det er viktig for meg at huden ikke blir blank av kremen, og at den ikke har noen aknetriggende ingredienser (gjelder også fungal acne). Kvinne 25 år Anonymkode: 2ff93...7e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 26. september 2022 #2 Del Skrevet 26. september 2022 Garnier sin krukke til fet/kombinert hud🤗 Også denne fra Loreal🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Del Skrevet 26. september 2022 En av La Roche-Posay sine Effaclair-kremer, men husker ikke prisen. Anonymkode: 75566...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Del Skrevet 26. september 2022 Denne har vært fin til meg. Anonymkode: bd4a6...64b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Del Skrevet 26. september 2022 Gå for olje! Jeg fikk øyeblikkelig kontroll på min blanke hud. Det virker ulogisk men huden ble fin og myk uten blankhet og det hele dagen. Nå er porene redusert og utbrudd er bare sporadisk. Jeg bruker en olje som er renest mulig for tilsetningsstoffer. Grunnen til at jeg begynte med olje var fordi jeg gikk tom for ansiktskrem en kveld og brukte en negleolje fra CND i mangel på noe bedre. Det var en skikkelig aha opplevelse. Den oljen var basert på mandel og full av E-vit. Går aldri tilbake til kremer fulle av silikoner og andre syntetiske petroliumsbaserte ingredienser. Jeg liker godt merket Decléor. De har mange fine oljer og andre produkter for fet hud. Husk at overhuden fort er tørr og sensitiv ved fet hud selv om det ikke føles slik. Anonymkode: 9c12b...83d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Del Skrevet 26. september 2022 Nivea sin. Anonymkode: e9613...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Del Skrevet 26. september 2022 Jeg har fet hud som tåler svært få kremer (ingen av dem som er foreslått, det virker som alle kremer med mattende effekt tetter porene mine). Den siste som fungerte var Hydraluminous Water Surge Gel fra No7. Jeg tåler også Water Boost Hydrating gel fra Simple (finner den kun online) og Vichy Mineral 89 Booster. Noe dager bruker jeg kun serum med salisylsyre og denne https://www.normal.no/merker/puca-pure-care/pure-and-care-hyaluronic-acid-serum/ , men nå som det er kaldere i været må jeg ha mer fukt ellers flasser huden. Supergøy med hud som får kviser om jeg bare ser på noe med litt olje i og samtidig flasser om den ikke får nok fukt 🥳 Anonymkode: 410b9...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gå for olje! Jeg fikk øyeblikkelig kontroll på min blanke hud. Det virker ulogisk men huden ble fin og myk uten blankhet og det hele dagen. Nå er porene redusert og utbrudd er bare sporadisk. Jeg bruker en olje som er renest mulig for tilsetningsstoffer. Grunnen til at jeg begynte med olje var fordi jeg gikk tom for ansiktskrem en kveld og brukte en negleolje fra CND i mangel på noe bedre. Det var en skikkelig aha opplevelse. Den oljen var basert på mandel og full av E-vit. Går aldri tilbake til kremer fulle av silikoner og andre syntetiske petroliumsbaserte ingredienser. Jeg liker godt merket Decléor. De har mange fine oljer og andre produkter for fet hud. Husk at overhuden fort er tørr og sensitiv ved fet hud selv om det ikke føles slik. Anonymkode: 9c12b...83d Hvilken olje bruker du da? Anonymkode: a64f4...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Del Skrevet 26. september 2022 TS her, tusen takk for så mange svar og at dere tar dere tid! ❤ Nå har jeg litt av hvert å undersøke 😄 Anonymkode: 2ff93...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Del Skrevet 26. september 2022 Sjekk ut ‘La Roche Posay’ sine produkter. De har mange kremer for fet hud. Jeg slet mye med voksen akne tidligere, men har ikke slitt etter jeg begynte med deres produkter. De fleste apoteker har dem og på nett er det ofte kampanje med 20-30% avslag. Så sjekk ut flere apotek før du evt bestiller🙂 Anonymkode: 01dfc...90a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. september 2022 #11 Del Skrevet 27. september 2022 Den kremen fra Garnier inneholder ganske mye alkohol (alcohol denat), som på sikt kan tørke ut huden og dermed øke oljeprodksjonen. Det samme gjelder Hydra Genious fra L'Oreal. Ettersom jeg oppfatter at du opplever at huden ikke får nok fukt, kan det være greit å være oppmerksom på dette. Kremen fra Nivea som det lenkes til, er faktisk ikke så verst når det gjelder ingredienser. Du kan også forsøke å kombinere krem med et fuktgivende serum, f.eks. det fra PUCA som AB#10 foreslår, jeg har selv god erfaring med serumene derfra. Om kvelden kan du forsøke en krem eller serum med niacinamide (vitamin b3) som kan hjelpe til å balansere talgproduksjonen. 1-2 ganger i uka kan du også bruke et serum med BHA (salicylsyre) for å eksfoliere huden. BHA er dessuten betennelses- og bakteriehemmende, noe som er en fordel for akneutsatt hud. Du bør også være nøye med å rense huden morgen og kveld, for å fjerne overskuddstalg og gjøre huden mer mottakelig for hudpleieproduktene. Bruk gjerne en mild, fuktighetsgivende rens som er skånsom mot huden - mange renseprodukter for fet hud inneholder dessverre ingredienser som stripper huden for fukt og gjør problemet verre. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #12 Del Skrevet 29. september 2022 Roci skrev (På 27.9.2022 den 11.59): Den kremen fra Garnier inneholder ganske mye alkohol (alcohol denat), som på sikt kan tørke ut huden og dermed øke oljeprodksjonen. Det samme gjelder Hydra Genious fra L'Oreal. Ettersom jeg oppfatter at du opplever at huden ikke får nok fukt, kan det være greit å være oppmerksom på dette. Kremen fra Nivea som det lenkes til, er faktisk ikke så verst når det gjelder ingredienser. Du kan også forsøke å kombinere krem med et fuktgivende serum, f.eks. det fra PUCA som AB#10 foreslår, jeg har selv god erfaring med serumene derfra. Om kvelden kan du forsøke en krem eller serum med niacinamide (vitamin b3) som kan hjelpe til å balansere talgproduksjonen. 1-2 ganger i uka kan du også bruke et serum med BHA (salicylsyre) for å eksfoliere huden. BHA er dessuten betennelses- og bakteriehemmende, noe som er en fordel for akneutsatt hud. Du bør også være nøye med å rense huden morgen og kveld, for å fjerne overskuddstalg og gjøre huden mer mottakelig for hudpleieproduktene. Bruk gjerne en mild, fuktighetsgivende rens som er skånsom mot huden - mange renseprodukter for fet hud inneholder dessverre ingredienser som stripper huden for fukt og gjør problemet verre. Tusen takk for utfyllende svar, setter stor pris på det! 🌸 Skal være ærlig å si at Garnier-kremen forverret huden min for lenge siden, i form av høyrere oljeproduksjon og mer kviser. Har også opplevd en forverring ved bruk av niacinamide og BHA-serum, så tør ikke å bruke det lengre 🙈 For en stund siden ble jeg anbefalt kremer fra Paula's Choice, gjennom en hudanalyse fra Skincity. Jeg vet ikke om det er OK å spørre deg om hva du tenker om hudpleierutinen min? Jeg har sett brukernavnet ditt i mange tråder om hudpleie, du virker så flink og dyktig 😊 Men kun hvis du vil. Rens morgen og kveld: COSRX Calming foam cleanser Krem (brukes oftest på natt, men også dagtid): Paula's Choice Restoring moisturizer, normal to oily skin SPF: Paula's Choice Mineral moisturizer SPF 30 Føler ikke kremene hjelper særlig på kvisene, og dersom jeg bruker den første jeg skrev på dagtid, føler jeg ofte at kvisene forverres etter noen dager Har ikke brukt den så lenge, men tror du det er noe forbigående som er vanlig i starten, eller tåler jeg den ikke? Anonymkode: 2ff93...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 29. september 2022 #13 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Tusen takk for utfyllende svar, setter stor pris på det! 🌸 Skal være ærlig å si at Garnier-kremen forverret huden min for lenge siden, i form av høyrere oljeproduksjon og mer kviser. Har også opplevd en forverring ved bruk av niacinamide og BHA-serum, så tør ikke å bruke det lengre 🙈 For en stund siden ble jeg anbefalt kremer fra Paula's Choice, gjennom en hudanalyse fra Skincity. Jeg vet ikke om det er OK å spørre deg om hva du tenker om hudpleierutinen min? Jeg har sett brukernavnet ditt i mange tråder om hudpleie, du virker så flink og dyktig 😊 Men kun hvis du vil. Rens morgen og kveld: COSRX Calming foam cleanser Krem (brukes oftest på natt, men også dagtid): Paula's Choice Restoring moisturizer, normal to oily skin SPF: Paula's Choice Mineral moisturizer SPF 30 Føler ikke kremene hjelper særlig på kvisene, og dersom jeg bruker den første jeg skrev på dagtid, føler jeg ofte at kvisene forverres etter noen dager Har ikke brukt den så lenge, men tror du det er noe forbigående som er vanlig i starten, eller tåler jeg den ikke? Anonymkode: 2ff93...7e3 Takk for tilliten 🙂 I utgangspunktet har PC mange gode produkter, men jeg ser at begge kremene innholder mye silikon, som ikke alltid er gunstig for fet og akneutsatt hud, så det kan være derfor du opplever en forverring av kvisene. Noen fuktighetskremer du heller kan prøve, som er fri for silikon, er f. eks. PC Clear Oil-Free Moisturiser, PC Earth-sourced Amtioxidant Rich Moistirizer eller Dermalogica Active Moist. Mener det skal gå an å få tak i prøve/ reisestr av i hvertfall den første og den siste. En god solkrem for din hudtype er LaRoche Posay Anthelios Ultra Light Fluid. Kan jeg spørre hvilke produkter med niacinamide og BHA du forsøkte og hvordan du brukte dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #14 Del Skrevet 29. september 2022 Roci skrev (På 27.9.2022 den 11.59): 1-2 ganger i uka kan du også bruke et serum med BHA (salicylsyre) for å eksfoliere huden. BHA er dessuten betennelses- og bakteriehemmende, noe som er en fordel for akneutsatt hud. Hva tenker du om cosrx sine moisture up pads med hylarunic acid og 0,5% bha. Er de for daglig bruk morgen og kveld eller vil det bli for ofte selvom de er milde? Mistenker at de irriterer huden min når jeg bruker morgen og kveld men er desperat etter å bekjempe sebauceus filaments på nesen som gir inntrykk av store og skitne porer. PC sitt bha serum fikk jeg kviser av.. Anonymkode: a64f4...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #15 Del Skrevet 29. september 2022 Clearproof-serien (Mary Kay) 👌👌👌 Anonymkode: ed47e...8dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 30. september 2022 #16 Del Skrevet 30. september 2022 Jeg tester nå ut denne,fra Normal. Holder blankheten min i sjakk🤗 62 kr. Oog lukter blåbær🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 30. september 2022 #17 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva tenker du om cosrx sine moisture up pads med hylarunic acid og 0,5% bha. Er de for daglig bruk morgen og kveld eller vil det bli for ofte selvom de er milde? Mistenker at de irriterer huden min når jeg bruker morgen og kveld men er desperat etter å bekjempe sebauceus filaments på nesen som gir inntrykk av store og skitne porer. PC sitt bha serum fikk jeg kviser av.. Anonymkode: a64f4...001 Ser fine ut ingrediensmessig sett. Personlig bruker jeg ikke syre daglig en gang, og jeg tror at morgen og kveld kan bli for mye, selv med kun 0,5% BHA. Når man tenker på at 2% BHA er maks konsentrasjon som er tillatt i produkter til hjemmebehandling, så er plutselig ikke 0,5% så lite likevel. Du kan jo starte med å bruke de f.eks. èn gang om dagen annen hver dag til å begynne med. Opplever du irritasjon, trapper du ned, går det bra kan du øke frekvensen etter et par -tre uker. Huden trenger gjerne en tilvenningsperiode til aktive ingredienser, så det er om å gjøre være tålmodig. Jeg vil også tipse deg om Bamboo Matte-produktene fra Erborian. Riktignok inneholder dagkremen noe silikon og litt parfyme, som jeg prøver å styre unna, men jeg er veldig fornøyd med den mattende effekten. Har selv kombinasjonshud som lett blir blank i t-sonen, selv om jeg ikke er plaget med urenheter. Alene er den ikke tilstrekkelig fuktighetsgivende for min hud som også lett blir dehydrert, men jeg kombinerer med et fuktserum (med collagen), og da funker den fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #18 Del Skrevet 30. september 2022 flusa skrev (7 timer siden): Jeg tester nå ut denne,fra Normal. Holder blankheten min i sjakk🤗 62 kr. Oog lukter blåbær🥰 Har du liste av ingrediensene? Finner ikke det på normal sin nettside. Er det alkohol i? Anonymkode: a64f4...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 30. september 2022 #19 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du liste av ingrediensene? Finner ikke det på normal sin nettside. Er det alkohol i? Anonymkode: a64f4...001 Det aner jeg ikke..det er det helt sikkert,til den prisen.. Jeg ser aldri på imgrediensliste,så lenge det passer til min hud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. oktober 2022 #20 Del Skrevet 2. oktober 2022 flusa skrev (På 30.9.2022 den 15.55): Det aner jeg ikke..det er det helt sikkert,til den prisen.. Jeg ser aldri på imgrediensliste,så lenge det passer til min hud Den inneholder ikke alkohol, heller ikke mineralolje eller silikoner, etter det jeg kan se🙂 Ser helt fin ut ingrediensmessig sett. Inneholder kjemiske solfilter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå