AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Del Skrevet 25. september 2022 Ny serie på nrk: Rykter Samme kategori som skal/blank/16 ol tror jeg. Hva synes dere? Og dere som evt bor på en «fisker øy», har dere sånne fester i naust? Er det ikke iskaldt i havet utenfor Bergen? Og er det realistisk at de har med en fra Vietnam og en fra afrikansk opprinnelse, eller er det pga inkludering? Anonymkode: ffe45...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Del Skrevet 25. september 2022 Så nettopp de to første episodene og synes det virker som en skikkelig pinlig dårlig serie. Det var liksom bare feil alt sammen. Så på sammen med min datter på 15, hun synes det var det kleineste hun har sett nest etter Skam. Hun omtrent tryglet meg om å slå av halvveis ut i episode 2. Anonymkode: 10ae0...abe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så nettopp de to første episodene og synes det virker som en skikkelig pinlig dårlig serie. Det var liksom bare feil alt sammen. Så på sammen med min datter på 15, hun synes det var det kleineste hun har sett nest etter Skam. Hun omtrent tryglet meg om å slå av halvveis ut i episode 2. Anonymkode: 10ae0...abe Enig at det var litt tynn historie, veldig «konstruert» historie. Anonymkode: ffe45...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Del Skrevet 25. september 2022 Haha hvorfor skulle ikke det være realistisk at flere etnisiteter jobber/bor i Bergen? 🤣 Anonymkode: 9fb51...828 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Del Skrevet 25. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Og er det realistisk at de har med en fra Vietnam og en fra afrikansk opprinnelse, eller er det pga inkludering? Anonymkode: ffe45...f0b Ikke sett serien ennå, men måtte le av dette 😂😂 Hva er det du antar? Tror du vestlandet er isolert fra omverdenen? Også Bergen, handelshovedstad med tilreisende til sjøs fra hele verden siden før Oslo ble by. Anonymkode: ba252...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 22.53): Haha hvorfor skulle ikke det være realistisk at flere etnisiteter jobber/bor i Bergen? 🤣 Anonymkode: 9fb51...828 På en øde øy lang utenfor Bergen? Anonymkode: ffe45...f0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 23.34): Ikke sett serien ennå, men måtte le av dette 😂😂 Hva er det du antar? Tror du vestlandet er isolert fra omverdenen? Også Bergen, handelshovedstad med tilreisende til sjøs fra hele verden siden før Oslo ble by. Anonymkode: ba252...686 Handlingen skjer ikke i Bergen. Kan du se serien før du kommenterer. Den handler om en bygutt som flytter på «landet» på en øy, der alle driver med fiske. Liten skole osv. Men selvfølgelig så består alle vennegjenger av: en homofil, en afrikaner, en vietnameser. Anonymkode: ffe45...f0b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 22.04): Og er det realistisk at de har med en fra Vietnam og en fra afrikansk opprinnelse, eller er det pga inkludering? Anonymkode: ffe45...f0b Nei selvfølgelig ikke realisrisk. Dette er bare for representasjonens del. Viktig at hele verden føler seg inkludert i en serie fra lille Norge som ingen egentlig har hørt om. Anonymkode: 7142b...49e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Del Skrevet 26. september 2022 https://www.nrk.no/vestland/nrk-serien-_rykter_-skildrer-strileungdommene-pa-vestlandet-1.16071541 Anonymkode: ffe45...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.nrk.no/vestland/nrk-serien-_rykter_-skildrer-strileungdommene-pa-vestlandet-1.16071541 Anonymkode: ffe45...f0b Sitat «Og ungdommene i serien som til vanlig er på bygdefest og naustfester, tar også noen turer til byen i løpet av serien. Det er altså «strilene» som skildres, som før i tiden ble brukt til å omtale fiskere fra distriktene som kom roende til Bergen.» Anonymkode: ffe45...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #11 Del Skrevet 26. september 2022 Men hva synes dere om serien? Ingen som har sett den? Anonymkode: ffe45...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #12 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Sitat «Og ungdommene i serien som til vanlig er på bygdefest og naustfester, tar også noen turer til byen i løpet av serien. Det er altså «strilene» som skildres, som før i tiden ble brukt til å omtale fiskere fra distriktene som kom roende til Bergen.» Anonymkode: ffe45...f0b Akkurat slik det er her ute på bygda. Me har faktisk asiatere OG mørkhuda folk her oh, tenkje seg til! Hovudpersoenn er ekte stril, og handlinga er lagt til Øygarden. Det einaste eg reagerte på var at det var så mange jamnaldrane på ei så lita øy. Lenge leve strilakulturen 😍 Anonymkode: 1fea6...895 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #13 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Akkurat slik det er her ute på bygda. Me har faktisk asiatere OG mørkhuda folk her oh, tenkje seg til! Hovudpersoenn er ekte stril, og handlinga er lagt til Øygarden. Det einaste eg reagerte på var at det var så mange jamnaldrane på ei så lita øy. Lenge leve strilakulturen 😍 Anonymkode: 1fea6...895 Er opptaka frå Øygarden? Veldig stilig den fotballbanen! Anonymkode: 8b1eb...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #14 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Akkurat slik det er her ute på bygda. Me har faktisk asiatere OG mørkhuda folk her oh, tenkje seg til! Hovudpersoenn er ekte stril, og handlinga er lagt til Øygarden. Det einaste eg reagerte på var at det var så mange jamnaldrane på ei så lita øy. Lenge leve strilakulturen 😍 Anonymkode: 1fea6...895 Takk for svar☺️ Meningen med tråden var ikke at det skulle bli fokus, jeg syntes bare det var litt påtatt. Anonymkode: ffe45...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #15 Del Skrevet 27. september 2022 Er det vanlig med fester i naust og bading og badedyr osv? Anonymkode: ffe45...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #16 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men hva synes dere om serien? Ingen som har sett den? Anonymkode: ffe45...f0b Jeg liker den, synes den er bra jeg da, men jeg likte jo Skam, Blank osv også Er langt over målgruppa. Det eneste jeg stusser over er om det faktisk finnes en øy på Vestlandet som heter Vesterøy? Vet at det er en øy i Hvaler kommune i gamle Østfold fylke bare. Anonymkode: e1928...3d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #17 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 22.41): Så nettopp de to første episodene og synes det virker som en skikkelig pinlig dårlig serie. Det var liksom bare feil alt sammen. Så på sammen med min datter på 15, hun synes det var det kleineste hun har sett nest etter Skam. Hun omtrent tryglet meg om å slå av halvveis ut i episode 2. Anonymkode: 10ae0...abe Mens jeg som er i slutten av 30-årene liker den 😅 Anonymkode: e1928...3d7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #18 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det vanlig med fester i naust og bading og badedyr osv? Anonymkode: ffe45...f0b Ja, selvfølgelig. Ungdom treffes (og fester og drikker osv osv) alle steder der voksne ikke er. Om det så er i skogen, på ei strand eller i et naust ☺️ Anonymkode: 8b1eb...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #19 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg liker den, synes den er bra jeg da, men jeg likte jo Skam, Blank osv også Er langt over målgruppa. Det eneste jeg stusser over er om det faktisk finnes en øy på Vestlandet som heter Vesterøy? Vet at det er en øy i Hvaler kommune i gamle Østfold fylke bare. Anonymkode: e1928...3d7 Jeg liker den også. Det er en fiktiv øy sier de i nrk artikkelen over. Anonymkode: ffe45...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #20 Del Skrevet 27. september 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Handlingen skjer ikke i Bergen. Kan du se serien før du kommenterer. Den handler om en bygutt som flytter på «landet» på en øy, der alle driver med fiske. Liten skole osv. Men selvfølgelig så består alle vennegjenger av: en homofil, en afrikaner, en vietnameser. Anonymkode: ffe45...f0b Øyer langs Vestlandet har absolutt mange typer folk med forskjellig hudfarge og etnisitet. Igjen, fiskere - folk som reiser mye. Dessuten er det ofte slik at mindre lokalsamfunn ønsker seg flyktninger og innvandrere for å øke folketallet. Helt realistisk:) Anonymkode: ba252...686 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå