Rav Skrevet 30. november 2005 Forfatter #21 Del Skrevet 30. november 2005 På lørdag... Har jeg fri. Da skal jeg: * Stå opp i 8-9 tida, gå tur med Termy * TRENE styrke! * På biblioteket; låne Dickens' "Store forventninger" * På Mango, kjøpe et par helt enkle gensere * Innom Diesel og sjekke New Hedgy-modellen (egentlig ikke råd ) * Kjøpe bur til T? (hvis råd) * Hjem, ut og trene/leke med T * Tvinge noen til å finne på noe gøy på kvelden (ØL :-D) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 30. november 2005 Forfatter #22 Del Skrevet 30. november 2005 Terminator er ikke så tøff som han liker å late som - han har nå vært helt slått ut og sovet i over 4 timer etter lekeøkta midt på dagen i dag. Pingla mi. :-D (PS. Han heter ikke Terminator, altså. Det er et av hans mange kallenavn, andre er Sirena, Rex [ironisk], Tjukken, Bønna, Baby og Cola [variant av navnet hans når jeg er trøtt om morgenen og hjernedelene som har med språk å gjøre ikke er helt på nett]). Hvorfor kunne han ikke spare dette voldsomme søvnbehovet til i natt? Etter dette kommer han vel til å leke stolleken konstant mens jeg gjør fortvilte forsøk på å sove. I dag på morgenen roet han seg heldigvis litt, og skulle kose. Kosingen gikk ut på å hive seg ned ved siden av meg så han dunka hodet rett oppå mitt, for så å spinne over meg, komme tilbake og legge seg fint inntil med hodet begravd inntil meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 30. november 2005 Forfatter #23 Del Skrevet 30. november 2005 Brownies er undervurdert. Røra er på linje med Spoon Cake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 30. november 2005 Forfatter #24 Del Skrevet 30. november 2005 Fikk akkurat telefon fra en venninne/bekjent som prøver å få meg med på hundetrening. Jeg ringte ham som hadde ansvar for treningen for et par uker siden, og han sa da at det var en fordel å ha trent litt i brukshundklubb og på grunnleggende lydighet først - men da hun hadde snakket med ham i dag, hadde han sagt at det bare var å stille opp og ihvertfall se på. Jeg hater å være til bry, så jeg innstilte meg på å trene mer på egen hånd først, men da får jeg ringe og "mase" på ham igjen. Kanskje vi kan være med på treningen på onsdag? Det er jo alltid lærerikt å se på, og Termy har bare godt av å sosialiseres og miljøtrenes. Jeg blir litt gira på dette. Sendte også mail til brukshundklubben i byen, for å høre om vi kan joine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 30. november 2005 #25 Del Skrevet 30. november 2005 SÅ GØY!! Åssen trening er detta da? Bruks eller redning eller hva? Er bare litt nysjerri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 30. november 2005 Forfatter #26 Del Skrevet 30. november 2005 SÅ GØY!! Åssen trening er detta da? Bruks eller redning eller hva? Er bare litt nysjerri... ← Jeg vet! Det er militærtrening, Heimevernets innsatsstyrke. Jeg aner jo ikke om hverken jeg eller bikkje kvalifiserer oss egentlig (vi kan ikke mye noen av oss), men det er verdt et forsøk! Kan uansett være med på trening og se hvordan det er, sosialisere og miljløtrene Termy i samme slengen - lærer mye av bare det. Ellers er klubben jeg sendte mail til vanlig hundeklubb, men det er fortrinnsvis bruks jeg har lyst til å bli med på, og kanskje litt lydighet. Har også sendt litt mail med redningstjenesten, så vi får se hvor mye vi rekker over og hva som passer best til oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 30. november 2005 Forfatter #27 Del Skrevet 30. november 2005 Begynner nesten å bli bekymra for lillemann her, han har sovet (ikke helt i strekk, men nesten - avbrutt av traving i hælene mine når jeg har gått rundt i huset) i rundt 8 timer! Synd det er så mørkt, ellers skulle vi tatt en lekerunde til i kveld, så han kunne sovet i hele natt. I morgen drar vi også hjem igjen, og jeg må huske: - Pakke (husk: fòr, klær, kåpe, alle sko, alle ledninger, digitalkameraet) - Prøve å pakke alt dette ned i èn sekk (særlig) - Ringe X ang. hundetrening neste uke - Se over notater, ta med utskrift, lese litt - Lekestund før vi drar på bussen (lang tid...) - Ta med elgkjøtt fra fryseren!! - Hundepølsa i kjøleskapet!! - Bankkort (begynn å lete før 5 minutter for sent) - Støvsuge huset Eh, ja. Ikke at det ble mer oversiktlig nå. Det viktigste er kanskje å stå opp i tide, så jeg faktisk har en reell sjanse til å rekke over alt. Nå er jeg dødstrøtt og burde sove, men sovepose frister ikke så sinnsykt mye. Savner senga mi. )(&¤)("&¤/" bikkje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 30. november 2005 Forfatter #28 Del Skrevet 30. november 2005 Ute på luftetur, det er beinkaldt, og jeg gruer meg til jeg skal hjem. Her er det massevis av varme klær jeg kan tjuvlåne (og heldigvis er det ikke så mange folk her, når jeg svinser elegant rundt i gamle boblejakker str. XXXL og slikt, man har da en viss forfengelighet å hanskes med). Flue nummer trehundreogførtifem er slukt, og jeg håper at de snart slutter å reprodusere seg selv. Mener, trodde jeg var lett å glede, men jeg blir faktisk ikke i fyr og flamme av en flue som danser i taket. Men så er jeg ikke schæfer og 9 måneder heller. Jeg får meg mest sannsynlig snart bærbar PC - det blir digg, så får jeg tilgang hjemme også... Blir små-avhengig av å være oppdatert til enhver tid, kunne sjekke bussruter und weiter. Og ikke minst å ha et sted som dette å skrive alt det drittpjattet som ingen ellers gidder å høre på, og som jeg strengt tatt helst ikke vil lese i ettertid heller. Jeg får ikke sove, så vi smeller til med en innkjøpsliste: Til meg - Helt enkel genser fra Mango x 2 - New Hedgy-bukse (hvis passformen er like bra som det ser ut som på bildet) - Flate støvletter i lilla eller noe, fra Lille Vinkel - Ullgenser, ullundertøy og ullsokker - Skjerf, type langt, stort og deilig - Votter (favorittvottene er borte - skikkelig, seriøs krise) Til andre - Bursdagsgave til CZ (på høy tid) - Julegaver (whæ) Til Bolle - Sammenleggbart stålbur - Ball, en stor og en liten - Kong - Noe å bite i, ting i plast for eksempel. Slitesterkt er et must. Kanskje jeg skal begynne å tippe? Det er forresten noe av det mest meningsløse jeg ser. Tenk å bruke kanskje en million til sammen gjennom et liv på å sende inn slike kuponger, og bli lurt hver jævla lørdagskveld (eller når det nå måtte være). Det kaller jeg optimisme. Jeg er sulten, men gidder ikke lage mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 30. november 2005 #29 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg vet! Det er militærtrening, Heimevernets innsatsstyrke. Jeg aner jo ikke om hverken jeg eller bikkje kvalifiserer oss egentlig (vi kan ikke mye noen av oss), men det er verdt et forsøk! Kan uansett være med på trening og se hvordan det er, sosialisere og miljløtrene Termy i samme slengen - lærer mye av bare det. Ellers er klubben jeg sendte mail til vanlig hundeklubb, men det er fortrinnsvis bruks jeg har lyst til å bli med på, og kanskje litt lydighet. Har også sendt litt mail med redningstjenesten, så vi får se hvor mye vi rekker over og hva som passer best til oss. ← SÅ gøy!! Blir spennende å høre! Selvfølgelig er det verd et forsøk! Kan jo være dere får blod på tann Jeg har en svinsende ungjente her, som er overtrøtt, men som liksom ikke får roet seg... Forresten, denne bikkja di, hvis den ikke får sove om natta, kanskje en ide å holde den våken om dagen :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #30 Del Skrevet 1. desember 2005 SÅ gøy!! Blir spennende å høre! Selvfølgelig er det verd et forsøk! Kan jo være dere får blod på tann Absolutt! Men det har jo mye med evnene å gjøre også, først og fremst for bikkja (men også meg ). Skader uansett ikke å bli med, og la gutta se på ham. Hvis ikke det blir forsvaret, så kan vi jo bare trene enten redning (hvis han egner seg til det) eller bare bruks/lydighet på hobbybasis. Jeg synes ihvertfall at det er viktig å bruke ham til det han er skapt til, og ikke bare la ham sose rundt som en kanin, uten mål og mening. Har tro på at det er slik man får en lykkelig hund. :-D Jeg har en svinsende ungjente her, som er overtrøtt, men som liksom ikke får roet seg... Forresten, denne bikkja di, hvis den ikke får sove om natta, kanskje en ide å holde den våken om dagen ← *kremthosthark* Joa, men han er jo så steintrøtt - han sover enda! Det må jeg virkelig si... Kanskje han er i ferd med å dø? Kanskje han rett og slett har lagt på røret, mens jeg tror han tar en dugelig skjønnhetssøvn? :pirker borti: Nah, han er med oss. :puh: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 1. desember 2005 #31 Del Skrevet 1. desember 2005 Absolutt! Men det har jo mye med evnene å gjøre også, først og fremst for bikkja (men også meg ). Skader uansett ikke å bli med, og la gutta se på ham. Hvis ikke det blir forsvaret, så kan vi jo bare trene enten redning (hvis han egner seg til det) eller bare bruks/lydighet på hobbybasis. Jeg synes ihvertfall at det er viktig å bruke ham til det han er skapt til, og ikke bare la ham sose rundt som en kanin, uten mål og mening. Har tro på at det er slik man får en lykkelig hund. :-D SANT! Det er viktig!! Har sett noen som ikke blir stimulert i det hele tatt, det er skremmende å se hvordan hunden kan utvikle seg. Ei jeg kjenner måtte ta liv av sin hund, etter diverse uhyggelige opplevelser, som rett og slett kom av at denne hunden ikke fikk brukt seg nok, fordi eieren av helt vanlige årsaker ikke hadde tid. Kjempetrist! Blir spennende å høre hvordan det går! Blir litt misunnelig gitt! *kremthosthark* Joa, men han er jo så steintrøtt - han sover enda! Det må jeg virkelig si... Kanskje han er i ferd med å dø? Kanskje han rett og slett har lagt på røret, mens jeg tror han tar en dugelig skjønnhetssøvn? :pirker borti: Nah, han er med oss. :puh: HaHa!! Jo, jeg er klar over, stakkar, klart han er trøtt og sliten, men tenkte litt sånn for din del også Er jo ikke særlig morsomt å miste nattesøvnen over en lengre periode liksom... Ungjenta mi måtte læres inn i døgnrytme når jeg bestemte meg for at JEG måtte ha en normal døgnrytme... Det ble litt kamp... Hun var litt komakåre en ukes tid, men nå går det meget bedre ← Og, beklager, men jeg kan ikke quote så fancy som du gjør.... Så, jeg får bare skrive litt inni sånn jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #32 Del Skrevet 1. desember 2005 SANT! Det er viktig!! Har sett noen som ikke blir stimulert i det hele tatt, det er skremmende å se hvordan hunden kan utvikle seg. Ei jeg kjenner måtte ta liv av sin hund, etter diverse uhyggelige opplevelser, som rett og slett kom av at denne hunden ikke fikk brukt seg nok, fordi eieren av helt vanlige årsaker ikke hadde tid. Kjempetrist! Ja, det er trist. Kjenner også til noen eksempler hvor hunden er helt freaka, får kjeft, men ingen tenker på at den mest sannsynlig er understimulert. Blir spennende å høre hvordan det går! Blir litt misunnelig gitt! Fikk mail tilbake fra hundeklubben nå, og man må ha bil for å drive bruks. Fanken. Det har jeg ikke, og jeg har heller ingen jeg kan tinge på for å låne bil slik fast, så da får vi nesten bare droppe det. Det er nok en fordel i forsvaret også om man har bil, men jeg tipper de er litt mer innstilt på alternative løsninger, for eksempel at jeg går, samme hvor langt det er. Funker, det. Hvis jeg vil nok. HaHa!! Jo, jeg er klar over, stakkar, klart han er trøtt og sliten, men tenkte litt sånn for din del også Er jo ikke særlig morsomt å miste nattesøvnen over en lengre periode liksom... Ungjenta mi måtte læres inn i døgnrytme når jeg bestemte meg for at JEG måtte ha en normal døgnrytme... Det ble litt kamp... Hun var litt komakåre en ukes tid, men nå går det meget bedre Hvordan gjorde du det? Konstant aktivitet så hun ikke fikk sove? Hm. Vel, han var ganske grei i natt egentlig. Jeg må si at det å ligge og sove med Lille Pelsdott, med hoder, armer og for hans del ben - i en salig klynge, er vanvittig koselig. Når han presser hodet sitt inntil meg, og er overlykkelig over å bli holdt mest mulig inntil - gud, så nydelig. Og, beklager, men jeg kan ikke quote så fancy som du gjør.... Så, jeg får bare skrive litt inni sånn jeg... Hehe, du skriver bare før setningen du vil sitere, og [/quote ] etter, that's it! Uten mellomrom mellom e og klamme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #33 Del Skrevet 1. desember 2005 I morgen drar vi også hjem igjen, og jeg må huske: Pakke (husk: fòr, klær, kåpe, alle sko, alle ledninger, digitalkameraet) Done. Nesten. Husk støvler utenpå sekken. Prøve å pakke alt dette ned i èn sekk (særlig) En og en sekk, det er en sekk - ingen som har sagt noe om at man ikke kan bygge den ut i høyde og bredde. Ringe X ang. hundetrening neste uke Ikke gjort. Haster forsåvidt ikke heller, må gjøres innen lørdag. Se over notater, ta med utskrift, lese litt Utskriften er gjort, lesinga... *kremthost* Lekestund før vi drar på bussen (lang tid...) Ikke enda. Ta med elgkjøtt fra fryseren!! Ikke plass. Hundepølsa i kjøleskapet!! Ikke gjort. Bankkort (begynn å lete før 5 minutter for sent) Gjort. Etter en halvtimes leting... Støvsuge huset Ikke gjort. Ekstra, ny musikk er overført til mp3-spilleren, brev til kennelklubben satt frimerke på (det er litt av et tiltak gitt). Fint med skriftlig huskeliste på nett - hodet mitt virker nemlig ikke for sånt. Prøvde å donere det bort her på KG, og fikk en kvisete nese tilbake. Må vurdere det likevel. :noterer bak øret: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 1. desember 2005 #34 Del Skrevet 1. desember 2005 Fikk mail tilbake fra hundeklubben nå, og man må ha bil for å drive bruks. Fanken. Det har jeg ikke, og jeg har heller ingen jeg kan tinge på for å låne bil slik fast, så da får vi nesten bare droppe det. Det er nok en fordel i forsvaret også om man har bil, men jeg tipper de er litt mer innstilt på alternative løsninger, for eksempel at jeg går, samme hvor langt det er. Funker, det. Hvis jeg vil nok. Tuller du? Måtte du ha bil?? Fordi at? Så hunden skal ha et sted å være mens andre trener? Hvordan gjorde du det? Konstant aktivitet så hun ikke fikk sove? Nei, SÅ aktiv er jeg ikke Men vi var ute og trente fem ti minutter flere ganger om dagen, ga henne mye bein(som også resulterte i at hun faktisk ikke har spist på EN ENESTE TING), var litt på besøk, fikk besøk osv. Og prøvde å la vær de store søvnmengdene, hun fikk selvfølgelig lov å sove litt, men ikke flere timer i strekk. Jeg må si at det å ligge og sove med Lille Pelsdott, med hoder, armer og for hans del ben - i en salig klynge, er vanvittig koselig. Når han presser hodet sitt inntil meg, og er overlykkelig over å bli holdt mest mulig inntil - gud, så nydelig. Enig!! De skal liksom gi deg hele seg, og atmosfæren blir bare helt spesiell!! Nå skal vi se da... Om jeg fikk detta quote greiene til Ha en fortreffelig tur ?hjem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 1. desember 2005 #35 Del Skrevet 1. desember 2005 TADA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #36 Del Skrevet 2. desember 2005 Tuller du? Måtte du ha bil?? Fordi at? Så hunden skal ha et sted å være mens andre trener? Ja, og fordi de trener langt uti hutiheita, så det er vanskelig å komme seg dit ellers. ga henne mye bein(som også resulterte i at hun faktisk ikke har spist på EN ENESTE TING), Oi. Min spiser på alt - han er helt kronisk. Han spiser opp de største beina på 0,0 også... Utrolig plagsomt. Ga ham et bein da jeg dro hjemmefra, men gruer meg til å komme hjem - kanskje det er senga som er ødelagt i dag. Må kjøpe bur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 2. desember 2005 #37 Del Skrevet 2. desember 2005 Ja, og fordi de trener langt uti hutiheita, så det er vanskelig å komme seg dit ellers. Okei, skjønner det med å ha hunden plassert en vei, men allikevel, er det ingen som kan være behjelpelige av de andre som trener liksom? Oi. Min spiser på alt - han er helt kronisk. Han spiser opp de største beina på 0,0 også... Utrolig plagsomt. Ga ham et bein da jeg dro hjemmefra, men gruer meg til å komme hjem - kanskje det er senga som er ødelagt i dag. Må kjøpe bur. Uff, det er kjedelig!! Vår andre tispe spiste på sofaen, kjøkkenmøblementet, og i det hele tatt... Da vi var hos dyrlegen fant vi årsaken, hjørnetennene ville ikke dette ut slik at de nye bare sto og stanget og ikke kom noen vei, stakkar jenta, ikke rart hun gnagde Men, dyrt blei det lell... Får håpe det ikke er noe sånt da... Forresten, i mangel på bein i frysa kjøpte jeg et stooooort bein i en dyreforretning, det kosta 130 kr eller noe, men det holdt en god stund for ungjenta mi det, hun er som din, av stor type, som fort gnager ting i stykker, småbein=tannstikkere Forresten, kan du ikke ønske deg bur til jul av noen snille noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #38 Del Skrevet 6. desember 2005 Okei, skjønner det med å ha hunden plassert en vei, men allikevel, er det ingen som kan være behjelpelige av de andre som trener liksom? Jeg synes også det var litt rart å få svaret "uten bur er det umulig å trene bruks"; jeg kan alltids bære med meg det jævla buret og gå dit jeg - hvis jeg vil nok. Uff, det er kjedelig!! Vår andre tispe spiste på sofaen, kjøkkenmøblementet, og i det hele tatt... Da vi var hos dyrlegen fant vi årsaken, hjørnetennene ville ikke dette ut slik at de nye bare sto og stanget og ikke kom noen vei, stakkar jenta, ikke rart hun gnagde Men, dyrt blei det lell... Får håpe det ikke er noe sånt da... Hm, hvor gammel var hun da? Forresten, i mangel på bein i frysa kjøpte jeg et stooooort bein i en dyreforretning, det kosta 130 kr eller noe, men det holdt en god stund for ungjenta mi det, hun er som din, av stor type, som fort gnager ting i stykker, småbein=tannstikkere Hehe, ja, han spiser griseører og småbeina til minivalpen i ett jafs. Men kjøpte et slikt gigabein også, og det var borte på en dag. Forresten, kan du ikke ønske deg bur til jul av noen snille noen ← Hehe... njo, men jeg har funnet et nå som jeg såvidt har råd til, så tror jeg fikser det selv. Løle søl... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #39 Del Skrevet 6. desember 2005 My God, så effektiv jeg er. Har vært på biblioteket og levert tilbake "forfalne" bøker (hvorfor klarer jeg aldri å levere dem tilbake på tid?!), og lånt Dickens Store Forventninger. Koselig. Og jeg har ro på meg til å lese! Ikke verst. Sjekket ut New Hedgy-modellen på DenimGallery, men de hadde den ikke. Krise! Neida. Men kjipt - må sjekke litt mer. Mango-shopping: done, bur: bestilt. I morgen blir det hundetrening, og snart drar jeg på ferie. Blir fint, veldig fint. Lei Oslo-slapset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Spidergirl# Skrevet 6. desember 2005 #40 Del Skrevet 6. desember 2005 Gratulera med dagbok. Den hunden virke kjempe søt altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå