Gå til innhold

Ravs notater


Rav

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare ha et sted å skrive ned strøtanker og pjatt. Det er utrolig hvor mye uvesentlig jeg beskjeftiger meg med når jeg egentlig burde gjort noe helt annet. Egentlig gjøre noe helt annet.

Men. Jeg må ha usedvanlig sterk motivasjon for å gjøre noe jeg ikke har lyst til, og det har jeg bare ikke. Kjipt! For meg.

Har forøvrig brukt et annet nick her inne før. Det kommer sikkert noen til å oppdage, og det er greit, men jeg har ikke tenkt å fremheve det så mye.

Akkurat nå er det steike kaldt, og jeg gruer meg skikkelig til pelsdotten må ut og tisse. Det bør gjøres kjapt!

... men vi må selvfølgelig ut på tur også, så jeg får bare finne frem en finlandshette, eskimosko (ikke at jeg har det) og varmedress (eller ikke :ler: ), og stupe ut i det.

Noen som vil ha ham? Selges relativt billig akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilbudet er trukket tilbake, han selges ikke likevel.

Riktignok må vi ut, men nå ligger han i kroken sin og sover, med bena til alle kanter. Vakkert.

Jeg bladde litt i en annen dagbok her inne, hvor mye handlet om bøker - og det fikk meg til å tenke på at det snart er ferie, med andre ord: overskudd og tid til å lese!

Planen er å lese Dickens, en litteratur-bekjent av meg anbefalte Great Expectations. Grei start, sikkert. Jeg vurderer å prøve meg på Prosessen igjen også, etter samtale med den samme litteratur-bekjenten, men jeg tror jammen ikke jeg gidder. Da jeg leste (litt av) den skjønte jeg ikke at poenget var at ingen skulle forstå hva som foregikk (jeg er ganske lur :ler: ), og ble bare frustrert. Selv om jeg nå vet at det er slik det skal være, kjenner jeg meg vel såpass godt at jeg vet at det ikke blir noen høydare.

Ble forresten skuffet over Kundera - selv om jeg bare såvidt begynte på den første boken. Jeg eier ikke tålmodighet.

Skal prøve å spa frem litt flere alternativer, så jeg har litt lesestoff i beredskap for slike ugruelige kalde dager som dette. Fysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å leke i snøen med en livsglad vofs må være noe av det mer sjarmerende og slitsomme her i verden. :ler:

Pakket meg inn i ullklær fra innerst til ytterst og fra topp til tå, med verdens styggeste lue (jeg liker stygge luer). Store gigavotter som helt klart ikke er mine, noe valpen tydeligvis ikke heller trodde, siden han titt og ofte tok feil av leken og votten.

En valp på 30 kg er heller ikke så lett å holde igjen på glattisen - i gummistøvler. :ler:

For å ha hund må man ha humoristisk sans, tror jeg.

Jeg har lyst på noe trøstegodt (siden jeg prøver å lese noe jeg virkelig må lese, men virkelig ikke har lyst til), så vurderer å true noen til å komme innom. Det minner meg på en venn av meg, som er verdens snilleste (selv om han hater at jeg sier det - dust), og kom innom med en hel bærepose med snop en gang han visste jeg var hjemme og leste og var småsyk. Stjerne i boken, stjerne i boken! Samme med en annen, som tok med seg sjokkis og et glossy blad til meg da jeg hadde litt snev av PMS og følgelig var litt ute av vater.

Forøvrig håper jeg at jeg får ski til jul. Ja, det gjør jeg... Fjellski, helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self:

slutt å svare på alle mulige jalla-temaer som

a) ikke er interessante

b) jeg ikke har greie på

=> fordi jeg kjeder meg

... det fucker opp "mine innlegg"-lista mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, så her gjemmer du deg ja, ser ut som det er litt mer bøker her enn hos meg... :ler: Foreløpig forholder min konsentrasjon seg kun til lettleste blader og aviser, men min svigerinne er evig optimist og ga meg en ringenes herre bok, på tusen sider :overrasket:

Husk, ikke svar på jaja, det siste ordet, den spretter ALLTID opp på toppen og lyser der med den fineste røde kofferten av alle :frustrert:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, så her gjemmer du deg ja, ser ut som det er litt mer bøker her enn hos meg...  :ler:  Foreløpig forholder min konsentrasjon seg kun til lettleste blader og aviser, men min svigerinne er evig optimist og ga meg en ringenes herre bok, på tusen sider

Kjenner til det, jeg har vært sånn lenge (i mange år), men har hjulpet på igjen i det siste. Unntaket fra konsentrasjonsvanskene mine har alltid vært eksamenstiden - når jeg må lese noe helt annet. Da begynner jeg å skal lære meg russisk, pløye gjennom Dostojevskij, osv. Jeg er bare ikke født lur.

Men Ringenes Herre leste jeg ikke før i fjor - etter å ha sett filmene. Den er bra synes jeg, men det forutsetter jo at du har en viss forkjærlighet for den type fortellinger... Eller, det hjelper jo igrunnen ikke uansett når man har konsentrasjon som en belger med ADHD.

Husk, ikke svar på jaja, det siste ordet, den spretter ALLTID opp på toppen og lyser der med den fineste røde kofferten av alle :frustrert:

:ler: Ikke sant det er irriterende? :noterer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens hundetrening

Innkalling, kontakt og godterisøk.

Innkallingen går veldig bra - jeg er stort sett det mest interessante i verden, så lenge jeg har med meg pølsebiter. Uten dem er jeg nok litt lost, så jeg håper på å få ham litt tent på lek etterhvert også, ikke bare godis. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gå frem riktigtnok, bortsett fra å la ham vinne litt drakamp og leke litt klovn.

Den fine innkallingen er jo ikke generalisert, så det er bare 50%, men mer kan heller ikke ventes på dette stadiet.

Kontakten gikk ut på å gjemme meg og å snu mens han var opptatt med andre ting, noe som også fungerte helt utmerket. Når han fant meg ble det masse ros, klapp og pølse - virka som om han syntes det var ganske kult. Fungerer også fint slik at han er mer oppmerksom hele tiden, og ser stadig vekk etter meg. Det er bra.

Godterisøket gjorde vi i snøen, første gang med pølsebiter for hans del. Det var voldsom respons, både i "felt" (i miniatyr) og i "spor" (også miniatyr).

Flinke gutten min. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i (l)uken.

Hunder er herlige vesener. Jeg har hatt hund. Har hatt masse katter også. Nå har jeg katt igjen, hovedsaklig fordi jeg slipper å lufte den, den passer stort sett på seg selv og den kan ligge på magen min og kose og varme meg uten at den samtidig MÅ opp og slikke meg i øret. :ler:

Har lagt spesielt merke til deg og innleggene dine, og grunnen til det, er at du er en kløpper i rettskriving. Det er det ikke alle som er i disse dager... ;) (Litt trist når man legges spesielt merke til fordi man ikke har masse skrivefeil, orddelingsfeil osv.? :ler: )

Litt misunnelig på deg som har så omtenksomme kompiser.

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rav! Tenkte jeg skulle stikke innom siden du la igjen en så hyggelig melding i dagboka mi :)

Hva slags hund har du? En valp på 30 kg - det høres ut som mye hund :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vinga! :vinke:

Hunder er herlige vesener. Jeg har hatt hund. Har hatt masse katter også. Nå har jeg katt igjen, hovedsaklig fordi jeg slipper å lufte den, den passer stort sett på seg selv og den kan ligge på magen min og kose og varme meg uten at den samtidig MÅ opp og slikke meg i øret.

:ler: Dyr er generelt koselig. Katter er tøffe, mest fordi de er så uforskammet arrogante. Katten til eksen min døde for eksempel på mystisk vis, og jeg er sikker på at det var fordi noen så litt for lenge på ham etter hans smak.

Hva slags pus er det du har da (hvis du leser dette svaret)?

Har lagt spesielt merke til deg og innleggene dine, og grunnen til det, er at du er en kløpper i rettskriving. Det er det ikke alle som er i disse dager...  ;) (Litt trist når man legges spesielt merke til fordi man ikke har masse skrivefeil, orddelingsfeil osv.?  )

Hehe, jeg er litt nøye på sånt (selv om jeg også bommer innimellom). Før var jeg nøye på andre også, det er jeg ikke lenger, etter å ha blitt kjent med et menneske som virkelig suger når det gjelder skriving, men som rett og slett ikke har evnene for det. Han har imidlertid veldig mange andre evner, og han fikk meg til å innse at det ikke er en selvfølge å ha lett for rettskriving, akkurat som at jeg er sjanseløs i matte.

Men takk, da! Det er hyggelig det.

Litt misunnelig på deg som har så omtenksomme kompiser.

Ja, de er best. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rav! Tenkte jeg skulle stikke innom siden du la igjen en så hyggelig melding i dagboka mi

Hva slags hund har du? En valp på 30 kg - det høres ut som mye hund

Hola! :-D

Hehe, ja, det er mye hund... Han er schæfer, så det kunne jo vært "verre", men han er stor til å være så ung, og han er stor til å være schæfer også, så jeg håper egentlig litt at han heretter bare vokser i bredden. Jeg er bare en meter høyere enn ham nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr og språk er en interesse vi deler ;)

Schäfere er kjempefine :) Valper er så utrolig søte. Det er så stilig når de er klumsete og bare er bein, øyne, ører og tunge en periode :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en såkalt standard huskatt av typen mor: gårdskatt, far: ukjent. Verdens herligste pus, selvfølgelig. :) (Han er kastrert, og snart 7 måneder gammel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäfere er kjempefine :) Valper er så utrolig søte. Det er så stilig når de er klumsete og bare er bein, øyne, ører og tunge en periode 

Ja, de er nydelige. Og når de får slike "klikker" og racer rundt som om de skulle hatt fandens oldemor i hælene - det er gøy.

Min ser jo nesten voksen ut, bortsett fra litt valpepreg i ansiktet, og de enormt rare kengurubevegelsene når han blir ivrig. :ler:

Har en såkalt standard huskatt av typen mor: gårdskatt, far: ukjent. Verdens herligste pus, selvfølgelig.  (Han er kastrert, og snart 7 måneder gammel)

En ekte gatemix! Jeg digger gatemixer, har hatt mange selv. Selvfølgelig er han verdens herligste. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg lurer på om jeg oppfattes veldig skarp skriftlig. Det kan hende, siden jeg ofte uttrykker meg mer "rett fra hjertet" i skrift; slik jeg uttrykker meg overfor mennesker jeg kjenner veldig godt. Jeg har det vel ikke med å pakke inn ting så voldsomt kanskje, og stiller muligens provoserende direkte spørsmål? Poenget er jo at jeg ikke mener å være spydig eller skarp (hva er poenget med å være det på internett...), jeg bare spør enkle og direkte spørsmål for å få mer informasjon. Men ok, kanskje det oppfattes ulikt av andre. Noen andre, ihvertfall. Det skal jeg da leve med, men jeg blir litt paff av tilbakemeldingene innimellom. Dessuten så liker jeg ikke å bli oppfattet som uforskammet - ihvertfall ikke når det over hodet ikke er hensikten. ;)

Vel vel!

Judging Amy er ferdig, smågodtet er slukt, og jeg fikk faktisk antydning til forståelse av teksten jeg leser på. Glemmer det nok fort, og jeg har heller ingen dybdeforståelse å skryte av, så... Shit happens.

Heldigvis har jeg blitt cirka tredve hakk flinkere til å ta ting litt mer avslappet, mot "før i tiden" (les: et par år), da jeg var mer kontrollfreak enn Maxine Gray på sitt aller verste. Et dårlig resultat er faktisk ikke verdens undergang, og det har skjedd før og vil soleklart skje igjen.

Selv om det selvfølgelig alltid er best med gode resultater. Jeg er jo en sucker for god tilbakemelding.

I den forbindelse har jeg fått høre to ganger i løpet av dagen, fra to uavhengige, at jeg er forfriskende. :sjarmor: Forfriskende, faktisk. Høres ut som en gul paraplydrink med lime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God natt Vimselims. :-D

Ravet får sannsynligvis en like kort natt som i går, siden hun ligger på eget rom med Terminator (les: den lille firbente bølla) siden han tygger på veggene her. Vi er borte på besøk i disse dager, og det er litt kjipt at de får ødelagt tingene sine, kan man trygt si. Ergo: Ravet ligger i sovepose på gulvet, og Termy gjør sitt beste for å trampe, sikle og forstyrre nattesøvnen.

At man blir sjarmert av sånt kan vel kun kalles morskjærlighet, I guess.

Han har forøvrig fått kick på fluer - han jager dem. Herregud, store bikkja som kaver seg noe helt sykelig opp over en bitteliten flygende ert... Han har hittil spist to, og jeg håper han snart klarer å snappe den tredje, så jeg slipper å bli døv (skriiiiikpiiiiipyyyynk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ungjenta mi har også forkjærlighet for fluer, heldigvis er det ikke mange igjen av de nå, men.... I sommer trodde hun en bie var en flue, den stakk, og hun endte opp med den tennisballeppa :ler:

Kose dere på besøk da ;) Vi nyter livet med -4, sol og blå himmel, ahhh ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungjenta mi har også forkjærlighet for fluer, heldigvis er det ikke mange igjen av de nå, men....  I sommer trodde hun en bie var en flue, den stakk, og hun endte opp med den tennisballeppa

Au! :overrasket:

Synes jeg ser henne for meg. :ler:

Vi nyter livet med -4, sol og blå himmel, ahhh

Ikke sant? Det er helt utrolig fint nå - vi har vært to ganger ut på leketur i dag, og jeg kunne ønske vi kunne vært ute hele dagen... Men, jeg må være inne og lese fag. Heldigvis er det snart juleferie... Det blir helt perfekt. Hunder som leker i snøen er noe av det morsomste jeg vet, og du har jo fire snømenn å bale på med. :-D

Dagens hundetrening

Jaktlek.

Vel, trening og trening! :ler: Det er jo bare lek (les: gøy), men lek med et formål - å gire ham opp over lek, og å stimulere jaktlysten. Dessuten så skal jo treningen være gøy, ellers er det liten vits.

Jeg er faktisk overrasket over hvor gira han er på leken - det var han ikke før. Han er fortsatt ikke særlig utholdende, men han fatter mer interesse, og viser antydning til noe mer kamplyst i drakampene våre.

Men, i dag var det jaktfunksjonen vi skulle fokusere på, og for en effekt! Jeg knyttet leken hans til en lang hyssing, og han ble totalt vill. Yes! :-D

Konsentrasjonen var ikke langt unna pølse-modus, og selv om han visste at lommene til ho mor var stinne av pølser, så var han egentlig enda mer opptatt av leken.

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...