Gå til innhold

Orkla kjøper Kvinneguiden


Lollo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil det fortsatt være moderatorer på dugnad, som jobber gratis for et Orkla med milliarder i overskudd??

Finns det grenser for folks naivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Vil det fortsatt være moderatorer på dugnad, som jobber gratis for et Orkla med milliarder i overskudd??

Finns det grenser for folks naivitet?

Nei

Jo. Grenser finnes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har selskapet full kontroll over Kvinneguiden.no, som har 27.0000 brukere hver uke.

Nå er bestemor stolt nå. Tenkt at barnebarnet står i avisa :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge forumet ser ut som i dag og ikke endrer seg, vil jeg fortsatt være en trofast bruker.

Jeg bryr meg ikke om hvem som eier denne siden så lenge den fremastår som den gjør i dag.

Idet noen går inn og endrer drastisk på forumets utseende eller funksjon, vel, så vurderer jeg det.

Jeg synes Kvinneguiden er best slik det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lilly_*

Da er det slutt med å gå inn på reklamen...

Da må du være frø i hodet om en fortsetter som gratis moderator. Et konsern som har r... full i gryn

Synd det var Orkla....de eier nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått...så tvinges ingen til å være moderator....derfor bør det kanskje være opp til de som påtar seg den oppgaven å vurdre hvorvidt de ønsker å gjøre dette med eller uten økonomisk kompensasjon?

Vi andre har iallefall ingenting med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe nytt at Orkla Media er inne på eiersiden, det har de vært siden februar. Jeg har kun positive erfaringer med Orkla Media som samarbeidspartner. Det blir ikke endringer ift forumet, rent bortsett fra at vi nå har mulighet til å utvikle oss til å blir enda bedre for dere brukere. Orkla Media eier flere andre nettsteder også, og utvikling av tjenester vil ikke lenger stoppes av mine (begrensede) kunnskaper.

Jeg fortsetter i stillingen min, og det samme gjør Hege.

Modertorenes rolle kommer til å være den samme som tidligere. Kvinneguiden er en hobby for dem, på samme måte som den er for mange andre brukere. Jeg har imidlertid alltid forsøkt å ta godt vare på dem, og det vil jeg fortsatt forsøke..

Jeg tror dette blir bra jeg!

Og ja - bestemor er sikkert stolt, jeg er litt stolt selv jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye er Kvinneguiden verdsatt til da?

Akkurat DET vil du neppe få rede på. Men kjøpskåte Orkla Media med en svulmende pengebinge har sikkert bladd opp noen millioner.

Det er grunn til å gratulere gründeren Gry Heggelund med å "ta hjem" verdiene på sitt livsverk. Hun smiler nok hele veien til banken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på hvordan Kvinneguiden begynte, og på hva den er nå, da er det ikke vanskelig å skjønne hvor mye Gry har jobbet med den. Jeg håper hun fikk veldig godt betalt. Hun fortjener det. Godt jobbet, Gry! Glad for at vi har deg med videre! Kvinneguiden = Gry = Kvinneguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det fortsatt være moderatorer på dugnad, som jobber gratis for et Orkla med milliarder i overskudd??

Finns det grenser for folks naivitet?

Dog er det et interessant fenomen at andelen med et radikalt samfunnssyn (les kommunister) er betydelig større blant datafolk enn ellers i samfunnet.

Kanskje ikke så rart? Dataverdens enorme mengde dugnadsproduksjoner har vist at man slettes ikke er avhengig av kommersielle aktører og et kapitalistisk system for å få ting til å fungere. For eksempel er jo Linux kommunisme i praksis.

Lenge leve den frie kildekoden! Den skremmer de øvre klassene ved å bevise at penger ikke er den eneste motivasjonsfaktoren som kan drive mennesker til å produsere.

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat DET vil du neppe få rede på. Men kjøpskåte Orkla Media med en svulmende pengebinge har sikkert bladd opp noen millioner.

Det er grunn til å gratulere gründeren Gry Heggelund med å "ta hjem" verdiene på sitt livsverk. Hun smiler nok hele veien til banken. ;)

Den ble kjøpt opp for en pall med lutefisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modertorenes rolle kommer til å være den samme som tidligere.

Uten moderatorenes ulønnede arbeidsinnsats kunne ikke du tjent deg rik på dette. Så det kommer vel ikke akkurat som et sjokk at moderatorenes rolle kommer til å være den samme som før, å jobbe store penger inn i lommeboka til Gry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Kanskje ikke så rart? Dataverdens enorme mengde dugnadsproduksjoner har vist at man slettes ikke er avhengig av kommersielle aktører og et kapitalistisk system for å få ting til å fungere. For eksempel er jo Linux kommunisme i praksis.

Det er mange kommersielle som tjener penger på Linux og annen åpen kildekode. Novell/SuSE, RedHat, Linspire. Samtidig er også den populære distroen sponset av en mangemilliardær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange kommersielle som tjener penger på Linux og annen åpen kildekode. Novell/SuSE, RedHat, Linspire. Samtidig er også den populære distroen sponset av en mangemilliardær.

Noe som jo betyr at kommersielle aktører utnytter alt gratisarbeidet som blir gjort i åpen kildekodemiljøer til å fylle sin egen lommebok. Ikke helt ulikt forholdet mellom Gry og moderatorene her på KG.

Det er jo ikke overraskende at slikt skjer. Men det betyr ikke at ikke at Linux ikke ville eksistert uten kommersielle aktører. Det er vel snarere slik at kommersielle aktører som Novell ikke ville eksistert uten det åpne kildekodemiljøet.

Dessuten er jo eksistensen av åpen kildekodeprogrammer som Linux et solid ballespark til liberalistenes stadige messing om at det ikke finnes noe alternativ til kapitalistiske systemet.

Ikke minst er det en kjensgjerning at andelen med radikale røde politiske sympatier er mye større i datamiljøet enn i befolkningen ellers. Det mener jeg er grunn til å tro skyldes nettopp at de ser med egne øyne at privat eierskap til kildekoden ikke er nødvendig for at det skal skapes gode dataprogrammer.

Snarere oppfatter de åpen kildekode som demokrati i praksis. Noe som står i motsetning til den kapitalistiske diktatoriske lukkede kildekoden.

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...