Gå til innhold

Leos opp- og nedturer


Leo

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke skrevet dagbok siden jeg gikk på ungdomsskolen og det har jeg vel egentlig ikke tenkt å gjøre her heller. Lar meg imidlertid lett rive med av saker og ting som skjer i hverdagen, så det ville kanskje være morsomt å lese i ettertid hva som gjorde meg så fantastisk glad eller sint akkurat den dagen for noen måneder siden.

I dag har jeg vært fantastisk forbannet på en sjef som ga meg inn så "øra hang" fordi det hadde kommet en klage fra en kunde på meg. Det var bare det at det var ikke meg og mitt arbeid kunden hadde klaget på... Slik går det ofte når informasjon skal gjennom fire ledd før det når frem til den (man på det tidspunktet tror) det gjelder. Var imidlertid helt sikker på at dette umulig kunne gjelde meg og klarte heldigvis å bevare roen. (Begynner du å bli gammel, Leo?) Etter mye om og men og samtaler mellom "de høye herrer" viste det seg at jeg hadde rett... Kunden var slett ikke misfornøyd med meg; Tvert i mot! Det hadde bare oppstått en liten forvirring med hensyn til et firmanavn.

Selv om jeg har fått en unnskyldnig, er jeg fremdeles forbannet; Tenk at folk med 1.5 mill i årslønn gidder å bruke flere timer på noe så dumt! Hvis noen hadde spurt meg først, kunne jeg ha gitt dem et svar umiddelbart! (Kunne ha forklart hva kunden egentlig var misfornøyd med!)

Dagens jungelord: Leo blir sint når en fjær (og det at på til på feil høne...) blir til 15 høner i en hønsegår på en helt annen kant av byen.

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Om det er en oversikt over oppturer og nedturer, og hva som gjør deg sint, så er vel det også en form for en dagbok. Min dagbok inneholder mye av tanker om hva jeg tenker på, og lite om hva jeg har gjort på den dagen, men dagbøker er så mangt :)

Koselig å lese i ettertid uansett. (Og kjekt med meldinger fra andre synes jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg temmelig forbannet på taxisjåføren som satte meg av på feil sted slik at alternativene var å vasse gjennom en 40 cm dyp vanndam eller klatre over et to meter høyt gjerde for å komme dit jeg skulle. Jeg valgte det siste, men hvor lur ser man ut/føler man seg når man klatrer over et gjerde, i tettbebygd strøk, midt på dagen iført drakt og dokumentkoffert!!!!

:hoho:

Var jo en smule komisk også, da! (Men sjåføren fikk ikke tips....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Leo og jeg var å så på den nye leiligheten vår for første gang her om dagen, og det var en gedigen opptur. Siden den er helt ny, har vi ikke sett den før. Den var faktisk mye finere enn forventet. #¤%¤% dyrt, men så langt verdt pengene.

Har kikket på møbler etc. helt siden vi bestemte oss for å kjøpe for over et år siden og nå kan vi (les; jeg) endelig begynne å ta de endelige beslutningene og begynne å bestille. Det aller meste skal kjøpes nytt og det blir jo mildt sagt morsomt! Har svart belte i shopping fra før og nå er jeg redd jeg får oppgradert det... (Internett er no' dri** :lol: . Har funnet masse fint som må bestilles fra Italia og andre steder. Alle muligheter for å unngå det fordyrende "mellomleddet" Bygdøy Alle må jo også prøves ut).

Bortsett fra selve flyttingen om 14 dager, tror jeg dette blir en "høydare".

:briller:

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Så spennende da! Du er heldig. Meg og sambo flyttet inn i ny leilighet i sommer, men den er leid da. Og nesten alt vi kjøpte nytt kom rett fra IKEA, nyutdannede uten jobb enda har ikke råd til annet....

Gratulerer. Kos dere, og gi oss oppdateringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Fredagsbarn, nå føler jeg meg kjempeheldig selv også! Nesten for godt til å være sant! Var mildt sagt heldig, og kom meg inn på boligmarkedet på Oslo Vest mens prisene var på det laveste og nyter nå frukten av det, for å si det slik.

Vitsen er imidlertid å glede seg over det man har, og leid leilighet og IKEA er like morsomt det! (Syntes i alle fall, jeg) Absolutt ikke noe galt med IKEA. Mye av det de har er absolutt helt på høyden både design- og kvalitetsmessig. Tro ikke at jeg kjøper f.eks. klesskap til 50.000 hvis jeg finner noen som er like fine og like bra på IKEA :blunke:

Har vært nyutdannet jeg også og kan love deg at du har mye å glede deg til!

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempestilige bord - faktisk så fant jeg mitt bord her også - det er TS 850.

Jeg kjøpte det på Black & White her i Stavanger.

Du har en kjekk tid foran deg - vi flyttet inn i nytt hus i mai - og det føles enda som en drøm.

Lykke til med leiligheten !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....du sover fremdeles ikke om natten, Hilde???

Må si du har god smak :blunke: ! Det var nemlig disse to bordene valget sto mellom. Avgjørelsen ble tatt p.g.a. utseendet på konsollbordet. Synes konsollbordet som hører til TS891 er mye finere, ser du.

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Leo og jeg hadde en måneds bryllupsdag i går, men husket vi det? Nei, som vanlig glemmer vi begge slike ting. Nå var vel ikke dette akkurat noen stor begivenhet, men vi følger opp i kjent stil; Husker nemlig ikke hvilken dag/dato vi traff hverandre, når Hr. Leo fridde eller når vi forlovet oss. Det er ikke bare det at vi glemmer det når dagen er der, men vi husker faktisk ikke når det var noen av oss!!! Har ikke dato i ringene :lol: og det gjør det jo ikke akkurat lettere! Tenkte vi skulle ha det når vi giftet oss, men tenkte at hvis vi ikke klarer å huske den dagen, så er den kanskje ikke så farlig.....

Tenker vi spretter en champagne på det neste tirsdag eller no' sånt, jeg!

:sjarmor:

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg aner ikke hvilkn dato vi traff hverandre (venner først, på en måte) men jeg vt hvilken data det første kysset... når han overnatta... når det skjedde mer. Jeg vet dato for når vi ble sammen. forlovelse og bryllupsdag kommer jeg også til å vite. Mitt problem er at jeg vet om dette i en uke i forveien, men glemmer det den dagen det er. Somregel husker han det oftere enn meg (altså, sier "gratulerer med dagen" på månedsdagen for at vi ble sammen, ikke noe mer) Jeg kommer somregel på det sent på kvelden eller ikke i det hele tatt.

Så lenge dere begge glemte det kunne jo ingen være sure :)

Kos dere en annen dag, det viktigste er jo at dere ER gift :)

Gratulerer, på etterkudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er visst ikke så flink til dette jeg... Tar litt lang tid mellom hver gang kan man si...

Enormt mye å gjøre om dagen både på jobb og hjemme. Har fått fotografbildene fra bryllupet også, så jeg/vi må vel skrive takkekort snart også. (Finnes vel ikke firmaer som tar på seg slike oppdrag :briller: ).

I dag kl. 17 fikk jeg beskjed om at jeg må reise "langt pokker i vold" sammen med en britisk kollega på mandag. Kontoret i UK hadde forsøkt å planlegge turen så godt de kunne, men det var vel ikke særlig vellykket kan man si... Norske avstander, norsk vinter m.m. var ikke tatt med i betrakningen... Planleggingen/tilretteleggingen ble raskt overtatt; Fly, hotell etc. ble booket om og sånn ca. nå er alt i orden. GØY :( ! Noen kunne ha spurt meg først!

Har også vært relativt irritert på det norske byråkratiet i dag! De påstår at min mann ikke skal ha utbetalt så mye sykepenger som han og arbeidsgiver har opplyst fordi inntekten hans de tre siste årene har vært så lav!!! Hvis de ser litt nøyere etter på de ligningene de refererer til, vil de se at mannen har oppgitt "student" som yrke på selvangivelsen for de tre årene og studenter tjener som kjent fett! NOT! Noen ganger lurer jeg på hvor mange idioter som egentlig er ansatt i det norske "systemet". Kunne ha forstått det hvis han var sykmeldt hele tiden, men han har faktisk aldri vært sykmeldt hele sitt liv!!! (Unnskyld til alle dere som er blide, hyggelige og gjør en god jobb. Vet at dere finnes, men dere synes desverre så dårlig!) Har satt i sving en advokat jeg kjenner og regner med at det løser seg, men blir ekstra forbannet når jeg tenker på alle de som blir utsatt for mye verre ting og som ikke kjenner en advokat som praktiserer innen trygderett!

Bortsett fra dette er verden et greit sted å være akkurat nå. Bare dager igjen til ny leilighet! Masse shopping gjenstår også! Skal ta litt i morgen. Har spart noen "omfattende" gavekort som kan brukes...

...og sånn går nå dagene... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Av-og-til-dagbok er bedre enn ingen dagbok :)

Hyggelig med innlegg som jeg kan lese... her jeg sitter helt alene og kjeder meg.

Ha ei fortsatt fin helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, men du har mye mer rikelig anledning enn meg til å kjede deg i det daglige. Min erfaring er at det inntreffer oftere når verden er slik.. (Ja, Leo følger med :blunke: ). Hva med Leas tråd på "Snikk-snakk"?

Klem fra Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...