Gå til innhold

Fler som har termin mai/juni?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i slutten av mai ❤️ har legetime om ca 1 uke, men det er ringetime, for å få henvisning til tul på sykehuset rundt uke 12. Ellers har jeg ikke jordmortime før nærmere uke 13. 

Anonymkode: ef6d0...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leser litt om flere som får tidlig ultralyd. Får de første det nå? Eller har det noe med alder å gjøre?

 

Mille

Anonymkode: f254c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har termin i slutten av mai ❤️ har legetime om ca 1 uke, men det er ringetime, for å få henvisning til tul på sykehuset rundt uke 12. Ellers har jeg ikke jordmortime før nærmere uke 13. 

Anonymkode: ef6d0...ccf

Får man ultralyd i uke 12 nå?  
 Lest litt om det at man kan få det uavhengig av andre grunner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Leser litt om flere som får tidlig ultralyd. Får de første det nå? Eller har det noe med alder å gjøre?

 

Mille

Anonymkode: f254c...999

Alle skal få tilbud om tidlig ultralyd nå. Tidligere var det kun etter alder eller andre risikofaktorer. 

Anonymkode: f6d68...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Leser litt om flere som får tidlig ultralyd. Får de første det nå? Eller har det noe med alder å gjøre?

 

Mille

Anonymkode: f254c...999

Alle skal få tilbud om det nå, men du må nok være litt på og be legen henvise deg😊

Anonymkode: b3e43...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maria236 skrev (17 minutter siden):

Får man ultralyd i uke 12 nå?  
 Lest litt om det at man kan få det uavhengig av andre grunner. 

På St. Olavs får iallefall alle det, innført for alle 1. oktober men de har tatt imot folk under 35 en stund hvis de har hatt behov/ønsker om det (veninnen min under 35 fikk det når hun spurte selv😅). Mener alle sykehus skal ha det på plass ila. 2022?

Anonymkode: fd58b...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

På St. Olavs får iallefall alle det, innført for alle 1. oktober men de har tatt imot folk under 35 en stund hvis de har hatt behov/ønsker om det (veninnen min under 35 fikk det når hun spurte selv😅). Mener alle sykehus skal ha det på plass ila. 2022?

Anonymkode: fd58b...f75

Okei da skal jeg høre med legen når jeg skal dit på første legetime nå snart. Blir St. Olavs jeg skal til så håper jeg får 😊

Anonymkode: 5b3d7...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Alle skal få tilbud om det nå, men du må nok være litt på og be legen henvise deg😊

Anonymkode: b3e43...9c4

Åja det visste jeg ikke. Tusen takk for svar :)

Anonymkode: f254c...999

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge kalkulator, termin 13.juni 🥰 Fikk positiv test i går kveld, så er fortsatt i sjokk 😵 Håper det går veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfuglen93 skrev (På 6.10.2022 den 10.17):

Ifølge kalkulator, termin 13.juni 🥰 Fikk positiv test i går kveld, så er fortsatt i sjokk 😵 Håper det går veien!

Gratulerer! De første dagene mine var jeg i veldig sjokk selv, selvom det var planlagt. Men jeg trodde liksom ikke helt på det. Det hender nå også at jeg lurer på om jeg fortsatt er gravid, men så tikker symptomene inn og da får jeg tydelig svar føler jeg 🤣

Anonymkode: f254c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 12.37):

På St. Olavs får iallefall alle det, innført for alle 1. oktober men de har tatt imot folk under 35 en stund hvis de har hatt behov/ønsker om det (veninnen min under 35 fikk det når hun spurte selv😅). Mener alle sykehus skal ha det på plass ila. 2022?

Anonymkode: fd58b...f75

Jeg fikk tilbud av fastlegen, førstegangsgravid og 30år. Takket såklart ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som kjenner på lite symptomer? Forrige uke hadde jeg flere symptomer, denne uken har jeg bare spotting og ømme bryster. Er det normalt? 

Anonymkode: f254c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har 18 mai, sitter på legekontoret nå, siste 2 ukene har jeg så å si mistet alle symptomer. Håper det er enda noe der, blir helt sikkert henvist til ultralyd, håper det er noe der 

Anonymkode: e5c8e...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, I speak just a little bit of Norwegian but I can understand what you write with my basic knowledge and with a little help from my good friend google so I hope I can join you and as the baby grows learn the language. I am new to Norway and without female friends here so it would be nice to be in this forum chat :)

June baby too!

In my country women do full blood tests and a vaginal ultrasound at the beginning of pregnancy. I know that vaginal ultrasound is not done in Norway in the beginning of pregnancy, but did you do full blood test on the first appointment with the doctor? (vitamins, iron etc.)

Endret av marinalou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har 18 mai, sitter på legekontoret nå, siste 2 ukene har jeg så å si mistet alle symptomer. Håper det er enda noe der, blir helt sikkert henvist til ultralyd, håper det er noe der 

Anonymkode: e5c8e...f42

Hvordan gikk det? 🥰

Anonymkode: f254c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er det noen her som kjenner på lite symptomer? Forrige uke hadde jeg flere symptomer, denne uken har jeg bare spotting og ømme bryster. Er det normalt? 

Anonymkode: f254c...999

Jeg har annerledes symptomer hvert fall. Sist uke hadde jeg kjempesterk luktesans og hadde mistet all matlyst. Denne uken er luktesansen normal og matlysten er tilbake, og puppene er plutselig ømme.. Etter hva jeg har skjønt er spotting normalt, ca 30% av alle gravide opplever det, mener jeg å ha lest  :)  Tror nok symptomer i disse første ukene kan gå litt frem og tilbake, uten at det er noe å bekymre seg over. Om det skulle komme mer blod, eventuelt koagulert blod sammen med smerter, så er det derimot grunn til å bekymre seg. Også er det jo umulig å vite om man skulle ende opp med å ha en missed abortion. Men ja, jeg er 5+3 i dag og lurer på å bestille en TUL om 3 ukers tid bare for å sjekke at det er hjertelyd og at fosteret ligger i livmor 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...