AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Del Skrevet 24. september 2022 Jeg trener vanligvis styrke og har klart å briste et ribbein to steder; nedenfor det ene skulderbladet og litt lengre bort mot armhulen. Er litt vondt å puste inn/ut, vri meg og løfte armen. Får ikke gå tur, gå på butikken osv sier legen, og har gitt beskjed om full ro til smerten er borte, men det kan jo ta ukesvis.😕 Lurer på om det er noe trening jeg kan gjøre? Anonymkode: 0c345...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Del Skrevet 24. september 2022 Legen sier full ro. Det betyr full ro. Anonymkode: b44c7...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg trener vanligvis styrke og har klart å briste et ribbein to steder; nedenfor det ene skulderbladet og litt lengre bort mot armhulen. Er litt vondt å puste inn/ut, vri meg og løfte armen. Får ikke gå tur, gå på butikken osv sier legen, og har gitt beskjed om full ro til smerten er borte, men det kan jo ta ukesvis.😕 Lurer på om det er noe trening jeg kan gjøre? Anonymkode: 0c345...480 Hva i alle dager?? Jeg bristet ribbein tidligere år, gikk med stigning på tredemølla etter ti dager og jogget etter 12 (det var ikke smertefritt...) Var på jobb og levde som «normalt» ellers, men prøvde såklart å unngå det som gjorde mest vondt. Styrketrening begynte jeg først med én måned etterpå. Å være helt i ro med ribbeinsbrist/-brudd er ikke bra, og det er viktig å puste normalt dypt og hoste ved behov, for å redusere risikoen for lungebetennelse. Anonymkode: 56390...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva i alle dager?? Jeg bristet ribbein tidligere år, gikk med stigning på tredemølla etter ti dager og jogget etter 12 (det var ikke smertefritt...) Var på jobb og levde som «normalt» ellers, men prøvde såklart å unngå det som gjorde mest vondt. Styrketrening begynte jeg først med én måned etterpå. Å være helt i ro med ribbeinsbrist/-brudd er ikke bra, og det er viktig å puste normalt dypt og hoste ved behov, for å redusere risikoen for lungebetennelse. Anonymkode: 56390...2cd Du tok det med ro i ti dager og så begynte du trening med å gå på møllen? Ts Anonymkode: 0c345...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #5 Del Skrevet 24. september 2022 Er viktig at du hører på legen som kjenner din skade best, og ikke anonyme på KG. Hvis du er i tvil kan du be om en second opinion hos en annen lege. Anonymkode: ff7b9...54a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er viktig at du hører på legen som kjenner din skade best, og ikke anonyme på KG. Hvis du er i tvil kan du be om en second opinion hos en annen lege. Anonymkode: ff7b9...54a Skal til manuellterapeut over helgen og høre om han mener det er brist eller muskelstrekk. Jeg konkluderte at det var brist/brekt etter å ha lest på nettet, og legen var enig uten å ha undersøkt ryggen nøye. Ts Anonymkode: 0c345...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 25. september 2022 #7 Del Skrevet 25. september 2022 Du skal i alle fall holde deg unna benkpress en god stund 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå