Gå til innhold

Er du bekymret for Ukrainakrigen?

himmeloghav

Er du bekymret for Ukrainakrigen?  

74 stemmer

1. 1. Er du bekymret for Ukrainakrigen?

• Ja, tror det kan bli verre og spre seg
      58
    • Nei, det går nok over snart
      16

Anbefalte innlegg

Jeg tipper at de annekterer de regionene imorgen og under Putins tale, vil det skje ett eller annet. Kanskje Dumaen kaster Putin under bussen på den måten? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nicathv skrev (På 24.9.2022 den 10.47):

Ingen av svaralternativene passer.

Jeg tror ikke konflikten vil spre seg, og jeg tror ikke den går over snart.

Signere denne. Blir nok kun kriging i Ukraina en god stund til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (På 24.9.2022 den 10.55):

Blir som å tro kokevannet kommer til å bli varmere, men at det aldri kommer til å koke over. Krigen er ikke lang fra å spre seg. Vi snakker 4-5 måneder maks.

Spre seg med hvilke midler? Russland har ikke engang nok folk og utstyr til å legge under seg Ukraina.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (På 28.9.2022 den 20.49):

Jeg håper at det er USA som tok gassrørledningen og at de innrømmer det. Russland legger jo skylda på oss, og det  betyr at vi er i stor fare.  

Det var Russland som gjorde det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke bekymret for min egen del. Men jeg syns det er forferdig trist ovenfor dem som er, og blir, berørt av krigen. På samme måte som andre kringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pågår en borgerkrig i Etiopia med flere hundre tusen døde fra 2020, og ingen dekker dette i media.

Det pågår en revolusjon? i Iran som forhåpentligvis får ut de korrupte Mullaene som finansierer terror.

Det pågår en krig i Ukraina hvor Russland kjemper om å få ulovlig innlemmet store deler av Ukraina inn i Russland og å utslette Ukraina som stat. Som er direkte brudd på uavhengighetsavtalen de signerte for mange år siden. 

Ja, jeg er bekymret. Det er en stor flykningsstrøm til Europa og store kostnader for oss i en periode hvor det ser ut som verdensøkonomien kan få seg en stor knekk. Men det betyr ikke at verden er over. 

Ingen "billig" energi fra Russland for å finansiere Europa. Det er prisen vi betaler og den svir. Bedre at vi ordner oss noe uavhengig av Russland tidligere enn senere, sånn sett så kan du si at dette er en gavepakke og øyeåpner for hele Europa om at vi kan ikke bare flagge ut våre behov for energi-svineri og tungmetaller til Russland.

Det som jeg kan si jeg er veldig glad for er at noen av partene som signerte Budapest Memorandum: USA og Storbritannia, oppholder sin del av avtalen om å sikre Ukraina sin uavhengighet med å gi dem støtte i sitt forsvar mot Russisk imperialisme.

Endret av Gjest5656
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...