Example Skrevet 24. september 2022 #41 Del Skrevet 24. september 2022 lady90 skrev (40 minutter siden): Ingenting hadde vært bedre enn det. Men hvordan tror du det vil skje da? Det gjenstår å se, men det finnes ikke lenger noen vei tilbake. Mobiliseringen og nå annekteringen av de okkuperte områdene vil gjøre det umulig for Putin å snu. Personlig frykter jeg nå at det ikke finnes noen grenser for hva han er villig til å gjøre. Så er spørsmålet når og hvordan han møter veggen. Enten ved å gå så langt som å bruke atomvåpen, eller å bli stoppet i forsøket. Det er lite som tilsier at denne mobiliseringen vil gi andre fordeler enn å trekke ut krigen i tid og brutalitet. Det er nok elitene som må ta fra han makta. Et folkelig opprør ser urealistisk ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 25. september 2022 #42 Del Skrevet 25. september 2022 Det er vel flere land i Europa som allerede sitter med en god del flyktninger fra Ukraina også. Både kvinner, barn og eldre mennesker. Hvordan kommer en russisk militær-nekter og en ukrainsk flyktning egentlig til å oppføre seg overfor hverandre hvis de eventuelt møter hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. september 2022 #43 Del Skrevet 25. september 2022 StinkySocks skrev (45 minutter siden): Det er vel flere land i Europa som allerede sitter med en god del flyktninger fra Ukraina også. Både kvinner, barn og eldre mennesker. Hvordan kommer en russisk militær-nekter og en ukrainsk flyktning egentlig til å oppføre seg overfor hverandre hvis de eventuelt møter hverandre? Jeg tror det kan gå bra. De russiske militærnekterne liker ukrainere. Akkurat som flertallet av russere i Norge liker ukrainere. Men det kan bli hatproblem den andre veien. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. september 2022 #44 Del Skrevet 25. september 2022 Example skrev (11 timer siden): Det gjenstår å se, men det finnes ikke lenger noen vei tilbake. Mobiliseringen og nå annekteringen av de okkuperte områdene vil gjøre det umulig for Putin å snu. Personlig frykter jeg nå at det ikke finnes noen grenser for hva han er villig til å gjøre. Så er spørsmålet når og hvordan han møter veggen. Enten ved å gå så langt som å bruke atomvåpen, eller å bli stoppet i forsøket. Det er lite som tilsier at denne mobiliseringen vil gi andre fordeler enn å trekke ut krigen i tid og brutalitet. Det er nok elitene som må ta fra han makta. Et folkelig opprør ser urealistisk ut. Snakket med russer i går. Motsatt oppfatning. Hun mente elitekupp var urealistisk. Hun tror det blir folkelig revolusjon og at Putin blir skutt eller henrettet/lynsjet på en annen måte. Situasjonen er veldig vanskelig og det er vanskelig å forutse noe som helst. Jeg mener at Putin og disse Duma-bandittene har tråkket langt over alle akseptable grenser for mange russere, men de har kommet unna med det så langt. Putin er forresten brukbart beskyttet av Rusgardia bak sitt 8 metere lange bord i en bunker under Atlasfjellene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 25. september 2022 #45 Del Skrevet 25. september 2022 StinkySocks skrev (57 minutter siden): Det er vel flere land i Europa som allerede sitter med en god del flyktninger fra Ukraina også. Både kvinner, barn og eldre mennesker. Hvordan kommer en russisk militær-nekter og en ukrainsk flyktning egentlig til å oppføre seg overfor hverandre hvis de eventuelt møter hverandre? Ukrainere ser ut til å forsøke å holde seg mest mulig unna russere og er mer opptatt av hvordan de skal klare seg å når de kan komme hjem igjen. Russere er som kjent et brautende folk når de ikke kneler for regimet sitt, og er også veldig rask til å påta seg offerrollen, som de dramaqueenene de som oftest er. Der folk ikke bryr seg, for eksempel Tyrkia, ser vi jo eksmpler på ukrainere som holder opp plakater og forsøker å vise hva som skjer i Ukraina, mens russiske turrister står og håner dem, rekker finger, og ler. Ellers så ser du jo russiske turister farte rundt med z i bilruta, og her i vesten er de godt i gang med å påta seg offerrollen der det er så synd på dem for at verden hater dem. Det gikk jo også en video viralt fra ei russisk jente i Østeriket som oppsøkte og hånet to ukrainske flyktninger. Det sier seg selv at disse folkene kommer til å lage et meget høyt konfliktnivå, spesielt siden vi har nok nyttige idioter her hjemme, som også vi forsøke å undertrykke og shame folk for å ha et rettmessig sinne og forakt mot disse menneskene, som skulle vært hjemme i Russland og gjort det du kunne for å stanse denne krigen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 25. september 2022 #46 Del Skrevet 25. september 2022 I Grosny skrev (10 minutter siden): Jeg tror det kan gå bra. De russiske militærnekterne liker ukrainere. Akkurat som flertallet av russere i Norge liker ukrainere. Men det kan bli hatproblem den andre veien. Det er jo det motsatte vi har sett ellers. Russere som håner, terger og provoserer ukrainere, både i okuperte områder i ukraina, og ellers rundt om i verden. Disse "militærnekterene" er ikke krigsmotstandere. Dette er hovedsaklig sofasittere som kjører rundt med z-en i ruta og nå skjønner at det plutselig er dem som må i frontlinjene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. september 2022 #47 Del Skrevet 25. september 2022 kar90 skrev (7 minutter siden): Det er jo det motsatte vi har sett ellers. Russere som håner, terger og provoserer ukrainere, både i okuperte områder i ukraina, og ellers rundt om i verden. Disse "militærnekterene" er ikke krigsmotstandere. Dette er hovedsaklig sofasittere som kjører rundt med z-en i ruta og nå skjønner at det plutselig er dem som må i frontlinjene. Jeg forholder meg mest til det jeg har sett selv fra russere i Norge. Jeg var i selskap med 7 russere i går, og alle var sterkt imot Putin og hans spesialoperasjon. 100% fordømmelse. Flere av dem har jobbet frivillig for å hjelpe ukrainere. Men jeg vet imidlertid at det også finnes Putinister i Norge. Noen av disse har brutt kontakten med russere som støtter ukrainerne. Man kan jo lure på hva slags folk som støtter Putin og hva som ligger bak. Frykt? Nasjonalisme? Rævsleiking for posisjoner og rikdom? Disse som henger med makta for å oppnå rikdom trenger ikke å ha noe imot ukrainere i det hale tatt. De gjør jo bare det de anser økonomisk smart i situasjonen og kunne sikkert ha lagt løkka rundt halsen til Putin på revolusjonsdagen dersom det ville gitt dem bedret posisjon. Den slags folk vil til enhver tid støtte det de tror er makt for å selv kunne posisjonere seg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Woah0 Skrevet 25. september 2022 #48 Del Skrevet 25. september 2022 Akryl skrev (På 23.9.2022 den 16.21): Russland lar russiske menn rømme i hopetall etter nyhet om mobilisering. Ukraina var mer brutal mot menn og deres familiet. De lot ikke menn forlate landet. De ble adskilt fra sine familier. Ukraina tvang sine til å kjempe en krig de ikke ville kjempe. Litt kudos til Russland her. Fikk den informasjonen ifra Putler eller Trump autokrater eller noe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Woah0 Skrevet 25. september 2022 #49 Del Skrevet 25. september 2022 Mr.PimpLotion skrev (På 23.9.2022 den 17.22): Ble veldig stille fra feministene plutselig. Rart det der Håper det blir mer stille ifra Incels iallfall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 25. september 2022 #50 Del Skrevet 25. september 2022 Akryl skrev (På 23.9.2022 den 16.21): Russland lar russiske menn rømme i hopetall etter nyhet om mobilisering. Ukraina var mer brutal mot menn og deres familiet. De lot ikke menn forlate landet. De ble adskilt fra sine familier. Ukraina tvang sine til å kjempe en krig de ikke ville kjempe. Litt kudos til Russland her. Надеюсь, вы процветаете в России нацистской Russland fortjener null nix og ingen kudos nå eller i fortsettelsen når de invaderer land på den måten de gjør. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 25. september 2022 #51 Del Skrevet 25. september 2022 Smascha skrev (På 23.9.2022 den 17.42): Takk for at du forklarte; no forstår eg kva du meiner. Ja, tanken slo med då Ukraina stengte grensene for utreise av eigne menn. No er jo ikkje akkurat verken Russland eller Ukraina feminismens høgborg, då. Har ikkje sett kvinner i det miliære nokon av dei stadane. Og eg merka meg at når demonstrantar har blitt arresterte så har eg ikkej sett kvinneleg russisk politi (finst det?) på tv-skjermen. Men eg skulle veldig gjerne visst korleis vi her i Noreg hadde reagert viss Russland invaderer. Hadde vi etterkvart innkalla både kvinner og menn til forsvar? Eller berre menn...? Er endel kvinnelige soldater i Ukraina, stolte sterke ukrainske og utenlandske kvinner som forsvarer Ukraina imot ondskapen fra Russland 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 25. september 2022 #52 Del Skrevet 25. september 2022 I Grosny skrev (2 timer siden): Jeg tror det kan gå bra. De russiske militærnekterne liker ukrainere. Akkurat som flertallet av russere i Norge liker ukrainere. Men det kan bli hatproblem den andre veien. Ikke nødvendigvis, mange er nok nektere fordet de ikke vil dø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Determegja Skrevet 25. september 2022 #53 Del Skrevet 25. september 2022 Mobiliseringshæren i norge er nedlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. september 2022 #54 Del Skrevet 25. september 2022 Fru Uperfekt skrev (33 minutter siden): Ikke nødvendigvis, mange er nok nektere fordet de ikke vil dø Det har noe å si hva de ikke vil dø for. Mange russere har noe imot å dø for en kampanje som dreper ukrainarussere. De kan være venner og slektninger. De gamle som blir mobilisert nå kan ha kjempet side om side med ukrainske kamerater i Afghanistan. De kan være venner fra universitetet. Mange av de første vernepliktige som kom saboterte angrepene på Ukraina , som samtidig var den delen av Ukraina som var stappfull av russerukrainere. De som koste seg mest med å drepe ukrainer-russerne var muligens Wagner og Tsjetsjenerne. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 25. september 2022 #55 Del Skrevet 25. september 2022 I Grosny skrev (7 minutter siden): Det har noe å si hva de ikke vil dø for. Mange russere har noe imot å dø for en kampanje som dreper ukrainarussere. De kan være venner og slektninger. De gamle som blir mobilisert nå kan ha kjempet side om side med ukrainske kamerater i Afghanistan. De kan være venner fra universitetet. Mange av de første vernepliktige som kom saboterte angrepene på Ukraina , som samtidig var den delen av Ukraina som var stappfull av russerukrainere. De som koste seg mest med å drepe ukrainer-russerne var muligens Wagner og Tsjetsjenerne. De vil ikke dø for Putin sine storhetstanker 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 25. september 2022 #56 Del Skrevet 25. september 2022 On 9/23/2022 at 4:21 PM, Akryl said: Russland lar russiske menn rømme i hopetall etter nyhet om mobilisering. Ukraina var mer brutal mot menn og deres familiet. De lot ikke menn forlate landet. De ble adskilt fra sine familier. Ukraina tvang sine til å kjempe en krig de ikke ville kjempe. Litt kudos til Russland her. Litt kudos til trollfarm-postingen din igjen, 10 posts på 10 min. Er utrolig at man gidder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå