Maskinfører Skrevet 26. september 2022 #21 Del Skrevet 26. september 2022 Utrolig interessant tema ww2 så på Youtube dokumentar i helgen Rapport fra NR 24 og flere til informativt Jens Chr Hauge stod bak en bygning og brente opp dokumenter etter krigen folk lurer i dag på åssen dokumenter dette var synd de ikke ble levert til ett arkiv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #22 Del Skrevet 26. september 2022 Synes ikke det er oppbrukt tema. Det er stadig nye sider og hendelser fra krigen som kommer frem i lyset. Dessuten er andre verdenskrig den største, verste og mest verdensomspennende krigen som har vært i menneskets historie. Det er historieløst å mene at det er oppbrukt. Den som ikke husker historien er dømt til å gjenta den, som det heter. Anonymkode: a8393...15e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegMotStrømmen Skrevet 26. september 2022 #23 Del Skrevet 26. september 2022 Endelig kommer det en solid film om krigsseilerne. Ikke sett den enda, men skal se den snart, og jeg håper den gir en knyttneve til den norske stats og notraships behandling av krigsseilerne etter krigen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #24 Del Skrevet 26. september 2022 Helt enig med TS. Samme med slaveriet og borgerrettighetskampen i USA. Skjønner ikke vitsen i å lirekasse den samme historien for n'te gang. Anonymkode: 73085...501 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #25 Del Skrevet 26. september 2022 Enig med de som skriver at skuespillerne er mer oppbrukt enn historier fra krigen. Det er jo veldig mange flere som ønsker å bli skuespillere enn det er noen som lykkes. Men de må da ha talent noen av dem? Nekter å tro at det ikke er en eneste fra diverse skuespillerutdanninger som ikke kunne tatt plassen til noen av de oppbrukte i noen av filmene. Anonymkode: b836d...36a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #26 Del Skrevet 27. september 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Enig med de som skriver at skuespillerne er mer oppbrukt enn historier fra krigen. Det er jo veldig mange flere som ønsker å bli skuespillere enn det er noen som lykkes. Men de må da ha talent noen av dem? Nekter å tro at det ikke er en eneste fra diverse skuespillerutdanninger som ikke kunne tatt plassen til noen av de oppbrukte i noen av filmene. Anonymkode: b836d...36a Filmbransjen handler veldig mye om å kjenne de rette menneskene. Det hjelper ikke med talent alene. Veldig synd for de som aldri får vist hva de er gode for. Anonymkode: 06c47...c14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #27 Del Skrevet 27. september 2022 On 9/23/2022 at 3:29 PM, AnonymBruker said: Det kommer en ny norsk film nå om temaet. Og det kommer flere slike hvert år, fra Hollywood til franske Indie-filmer. Det MÅ snart være nok. Anonymkode: 67dd1...2df Det er et ganske stort publikum som liker dette så derfor lages det fortsatt. Du vet tilbud og etterspørsel? Anonymkode: 39ac2...71b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PanteneProVVV Skrevet 28. september 2022 #28 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg er enig med de andre som skriver her at vi trenger å belyse flere sider av andre verdenskrig/historien forøvrig. Hvem har fått lov til å fortelle sin historie og hvordan er den blitt fortalt? Og hvilke føringer har dette for videre fortellertradisjon? Man ser det spesielt når det kommer til historier om krig, at det fort blir en del propaganda-aktig fremstilling og en ensrettet skildring av hvem som er de gode og hvem som er de onde. Heltehistorier med andre ord. Jeg for min del hadde digget om de filmatiserte boken Til vanvidd, til døden av Kirsten Thorup. Som viser hvor vanskelig det er å navigere innenfor de politiske holdningene som fantes under andre verdenskrig. Får leseren til å stille seg spørsmål som; hvem ville jeg vært i en krigssituasjon og hadde jeg klart å velge riktig side? Skildrer den totalt meningsløse, kaotiske og ravende gale hverdagen når verden har gått av hengslene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #29 Del Skrevet 28. september 2022 Daria skrev (På 23.9.2022 den 15.33): Jeg har lest mye - både fakta og fiksjon - om annen verdenskrig, og blir stadig overrasket over ny informasjon, nye vinklinger og nye historier. Så lenge man klarer å tenke litt originalt, vil det alltid være mer å ta av. Dessuten har ulike filmer ulikt publikum og ulik målgruppe. Kan du anbefale noe av det beste? Anonymkode: f07bd...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PanteneProVVV Skrevet 28. september 2022 #30 Del Skrevet 28. september 2022 ELSKER Kristoffer Joner! Hadde ikke vært meg imot om han spilte alle rollene i Krigsseileren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 28. september 2022 #31 Del Skrevet 28. september 2022 Krigsseileren er en viktig film. Blir nok heller ikke få krigsfilmer de neste årene. https://cine.no/2021/12/25/6-kommende-norske-krigsfilmer-en-oversikt/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå