Gå til innhold

Barnebursdag, pølser, halal

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 10/24/2022 at 9:53 PM, AnonymBruker said:

Tullete å ikke forstå poenget.

Anonymkode: 633a3...07d

Du hadde ikke noe poeng. Det er forskjell på ku og hund, men det er ingen forskjell på kjøtt fra ku og ku. Mye kjøtt som er merket halal er egentlig ikke halal uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 9/23/2022 at 11:14 AM, AnonymBruker said:

Vi pleier å kjøpe på internasjonale butikker, de pleier å ha. Eller eurocash siden vi bor nærme Sverige.. 

Ville helt ærlig kjøpt kun halal eller vegetarpølser fra coop. De er faktisk veldige gode 😊

Anonymkode: 866fe...a6e

Har du sett hva du støtter om du kjøper halalslaktet dyr fra utlandet? Halal fra norske butikker er en ting, men ingen krav til bedøvelse i andre land. 

Anonymkode: d83e0...7e6

• Liker 1
Skrevet
On 9/23/2022 at 12:22 PM, AnonymBruker said:

Hva er det med deg for noe? Jeg sier jo jeg er villig til å kjøpe disse halalpølsene hvis de er slaktet på humant vis! Skal jeg respektere folk for hva de er, er det vel like logisk at de skal respektere meg for å ville servere dyr som har lidd minst mulig? Hvorfor vil ingen svare meg på dette med halalslakt? Blir de bedøvet, eller lider de levende og blør sakte ihjel opp ned? Det er 3 ganga jeg spør.

Jeg prøver bare å gjøre alle til lags og jeg vil ikke lyve for noen!! Håper ikke du bor i nærheten av meg heller hvis du ikke kan respektere min dyrevennlige kultur, makan til bastanthet!!

Anonymkode: 55ad2...80a

I Norge blir dyret bedøvet. I utlandet blir det ikke bedøvet, og det lider voldsomt. Dette er forsket på. 

Kjøper man halal så støtter man en motbydelig skikk. Hadde heller gått for vegetar. 

Anonymkode: d83e0...7e6

• Liker 1
Skrevet

Er bare til å servere vanlige kyllingpølser. Om de spør sier du at de er halal.

Er jo ikke som om du lurer i dem bacon lissom 😅

Anonymkode: 84d7c...4f8

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal tilpasse seg alt og alle, om det ikke skjer andre veien. Å ta hensyn til allergi, gluten etc er greit, men hvorfor skal jeg som mor feks kjøpe inn halal pølser?

Hadde jeg sagt til muslimske foreldre at jeg vil at ungen min skal kun spise wienerpølser i deres barn bursdag så hadde jeg ikke fått det innvilget. De kan jo ikke tilberede dette kjøttet hos seg, for det blir sett på som Harem. Jeg kan heller ikke koke eller steke halal pølser hos meg, siden det har garantert blitt tilberedt svin ved mange tidligere annledninger.

Jeg serverer halal til ditt muslimske barn den dagen dere serverer wienerpølser til mitt barn, og dere må samtidig godta at det tilberedes i allerede brukte kjeler som jeg har brukt hundrevis av ganger til både svin, fugl og fisk i. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...