Gå til innhold

Barnebursdag, pølser, halal

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei, ville bare oppdatere dere, spesielt dere som sa jeg ikke GADD å strekke meg for muslimene. Nå skal dere høre 😉

Far til barnet ringte meg kvelden før bursdag og nærmest kjeftet på meg at barnet skulle ikke ikke IKKE ha noe annet enn halal! ALDRI!!! Godteri skulle ikke være gelantin, det kom ikke på tale. Han var sint, agressiv i tonen.

Jeg svarte ydmykt at jeg skulle så klart skaffe noe alle kunne ha, og til godteposen også. Dro ekstra langt for å få tak i en liten halalpølsepakke som kostet like mye som en jubelpakke som var nok til alle de andre og flere med. Handlet ekstra godteri også, og merket posene så ingen skulle få noe feil.

Barnet dukket ikke opp i bursdagen. 20 samme kvelden ringte foreldrene, og forstyrret leggetid og vekket babyen i samme slengen, svarte ikke telefonen for å ikke gire opp ungene. Fikk melding om at de hadde glemt dagen. Forklarte jeg ikke kunne svare, men at det gikk fint, men jeg kunne sende med godteposen til barnet i skapet neste dag. Ikke noe svar.

La godteposen diskret i hyllen neste dag, og fikk aldri noe svar eller takk. Passerte en av foreldrene neste uke, jeg sa hei, men personen så bare på meg og gikk forbi.

Meget merkelig oppførsel, her har jeg brukt tid, penger og energi for å glede disse menneskene, også behandler de meg som dette. Ikke bare meg heller, barnet var ikke i de andre bursdagene heller som var den siste måneden. Stakkars unge, alle de andre fikk jo komme, og snakker om det dagen etter så klart!

Anonymkode: 55ad2...80a

• Liker 3
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei hei, ville bare oppdatere dere, spesielt dere som sa jeg ikke GADD å strekke meg for muslimene. Nå skal dere høre 😉

Far til barnet ringte meg kvelden før bursdag og nærmest kjeftet på meg at barnet skulle ikke ikke IKKE ha noe annet enn halal! ALDRI!!! Godteri skulle ikke være gelantin, det kom ikke på tale. Han var sint, agressiv i tonen.

Jeg svarte ydmykt at jeg skulle så klart skaffe noe alle kunne ha, og til godteposen også. Dro ekstra langt for å få tak i en liten halalpølsepakke som kostet like mye som en jubelpakke som var nok til alle de andre og flere med. Handlet ekstra godteri også, og merket posene så ingen skulle få noe feil.

Barnet dukket ikke opp i bursdagen. 20 samme kvelden ringte foreldrene, og forstyrret leggetid og vekket babyen i samme slengen, svarte ikke telefonen for å ikke gire opp ungene. Fikk melding om at de hadde glemt dagen. Forklarte jeg ikke kunne svare, men at det gikk fint, men jeg kunne sende med godteposen til barnet i skapet neste dag. Ikke noe svar.

La godteposen diskret i hyllen neste dag, og fikk aldri noe svar eller takk. Passerte en av foreldrene neste uke, jeg sa hei, men personen så bare på meg og gikk forbi.

Meget merkelig oppførsel, her har jeg brukt tid, penger og energi for å glede disse menneskene, også behandler de meg som dette. Ikke bare meg heller, barnet var ikke i de andre bursdagene heller som var den siste måneden. Stakkars unge, alle de andre fikk jo komme, og snakker om det dagen etter så klart!

Åfy f.. Blir helt flau over å lese det her. Du har ihvertfall gjort ditt og beyond. Makan til oppførsel 😢

Anonymkode: 866fe...a6e

• Liker 2
Skrevet

Jeg sender gjerne med halal pølser/mat. Vil helst ikke være til bry for vertene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men dette er ikke vanlig oppførsel fra muslimske foreldre da. Men fytti katta🤮

• Liker 3
Skrevet

Skyt meg gjerne, men jeg hadde ikke giddet å invitere igjen. Glemt bursdagen, du liksom.

Anonymkode: 9db90...ca1

• Liker 3
Skrevet

Disse diskusjonene er tullete hver gang. Ender opp med hatefullt oppgulp. Halal eller ikke-halal er lett å fikse. Er det et problem er det bare å be foreldrene ordne spesiell mat selv. Ta-da! Problem solved!

Anonymkode: 01221...6c4

• Liker 2
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men hva slags godteri kan muslimske barn spise da?

Anonymkode: d4988...743

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gelatin fri. Rema 1000 har masse vegansk smågodt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 11.17):

Hadde bare sagt at alt var halal selv om det ikke var det. 

Anonymkode: f26d3...fb6

Det er det jeg gjør i alle fall. Ingen barn tar skade av å spise svin.

Anonymkode: c3290...ed1

Skrevet

Jeg bare lurer. Jeg er fullstendig i mot ordentlig halal (altså uten bedøvelse), og vil aldri i min villeste fanteri spise halal kjøtt. Om dyret har hørt på en bønn under slakting bryr jeg meg lite om. 

Går dette begge veier, at jeg som gjest hos muslimer sier at jeg IKKE ønsker halalkjøtt? De ønsker jo ikke kjøtt som ikke er halal, og jeg ønsker ikke halal. Innafor å be om? 

Anonymkode: 561ec...862

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg bare lurer. Jeg er fullstendig i mot ordentlig halal (altså uten bedøvelse), og vil aldri i min villeste fanteri spise halal kjøtt. Om dyret har hørt på en bønn under slakting bryr jeg meg lite om. 

Går dette begge veier, at jeg som gjest hos muslimer sier at jeg IKKE ønsker halalkjøtt? De ønsker jo ikke kjøtt som ikke er halal, og jeg ønsker ikke halal. Innafor å be om? 

Anonymkode: 561ec...862

Du hadde nok fått fisk eller vegetar hos meg ihvertfall 😊 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Åfy f.. Blir helt flau over å lese det her. Du har ihvertfall gjort ditt og beyond. Makan til oppførsel 😢

Takk. Nei har aldri opplevd maken 😖

Urwa skrev (4 timer siden):

Men dette er ikke vanlig oppførsel fra muslimske foreldre da. Men fytti katta🤮

Nei heldigvis ikke, de andre muslimske barn og foreldre var veldig høflige, komplimenterte hus og søt katt, og takket pent for alt, så dette gjelder så klart ikke alle! 🙂

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skyt meg gjerne, men jeg hadde ikke giddet å invitere igjen. Glemt bursdagen, du liksom.

Anonymkode: 9db90...ca1

Nei, jeg har heller ikke lyst til det, men jeg synes synd på ungen, den kan jo ikke noe for dette. Aldri faen om de hadde glemt det dagen etter, da kan man skyte meg og gjerne. Glemte melding og godtepose og alt..

Vi kjøpte Twist for de kunne ha små sjokolader, sa foreldrene. 🙂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 11.17):

Hadde bare sagt at alt var halal selv om det ikke var det. 

Anonymkode: f26d3...fb6

Mamma gjorde det mot ei veninne av meg i 3. klasse. Dette var på 90-tallet så halal var vanskelig å få tak i men alikevel var det for meg så uærlig og sjokkerende at jeg aldri har glemt det.

Når mamma kunne lyve om matvarer da var liksom ingenting helt trygt.

Jeg er autist og så nok ting veldig svart/hvitt som barn men alikevel. Ikke lyv til eller for barn slik. Det viser bare at du ikke har respekt for hverken deg selv eller andre.

• Liker 2
Skrevet

Pizza margaritha. Passer for veggiser, muslimer, veganere, indere, sære nordmenn og katter. 

• Liker 2
Skrevet

Det er det jeg gjør i alle fall. Ingen barn tar skade av å spise svin.

Vært like fornøyd om noen hadde servert barnet ditt hund, og brukt samme argument?

Anonymkode: 633a3...07d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 11.55):

Lag noe annet enn pølser. Hjelpes for noe dilldall med mange ulike typer pølser. 

Anonymkode: 69c50...96b

Så enig med deg. Blir helt matt av alt sammen. Til slutt virker det som det er foreldrene til gjestene som bestemmer menyen. Da jeg var liten spiste alle det de fikk, og det var ikke snakk om noe halal, vegetar, tåler ikke ditt og datt. Glad jeg er ferdig med dette styret. 

Anonymkode: d82a8...db0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vært like fornøyd om noen hadde servert barnet ditt hund, og brukt samme argument?

Hadde ikke gjort meg noe nei. Så lenge det ikke var familiens hund.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ehhh… er vel ikke noen som spiser hund i Norge. Tullete kommentar. 

• Liker 2
Skrevet
BobbySocks skrev (17 minutter siden):

Pizza margaritha. Passer for veggiser, muslimer, veganere, indere, sære nordmenn og katter. 

Tåler ikke ost, melk, gluten, tomater osv folka da…🤪🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ehhh… er vel ikke noen som spiser hund i Norge. Tullete kommentar. 

Tullete å ikke forstå poenget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...