Gå til innhold

Jeg er en oversipser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, jeg er en overspiser. Jeg vil så gjerne slutte med det og få et normalt forhold til mat, men jeg klarer bare ikke! 
 

Jeg er høyt utdannet, rimelig oppegående og vet det meste om hva som er et sunt kosthold og ikke. Lager variert mat og har således et bra kosthold, men jeg har overhodet ingen mengdebegrensning! Til middag forsyner jeg meg gjerne med to store porsjoner, til sammenlikning spiser mannen min én av samme størrelse. Han er fysisk aktiv i jobb hele dagen, mens jeg for det meste sitter stille. Jeg bør derfor ikke ha større behov for mat enn ham.. Ofte er det rester og det spiser jeg opp så fort jeg er alene, for jeg føler skam for å spise så mye. Jeg kan også stå opp om natten for å spise mer. Jeg vet at dette ikke er normalt, men jeg har ingen viljestyrke på dette området og dytter i meg til jeg blir uvel. 
 

Utfordringen min er at jeg er 160 høy og veier 51 kilo, så jeg er jo slank. Dermed er det bare en «morsom» greie blant venner og familie at jeg kan spise så mye som jeg gjør. Jeg vil ha hjelp og har tatt det opp med nåværende og tidligere fastlege, men merker godt at de avfeier meg og ikke tar det på alvor siden jeg veier som jeg gjør. 
 

Det skal sies at jeg alltid har vært sånn, men det har nok blitt verre de siste årene. Er 35 nå. Jeg er vokst opp i et hjem hvor man alltid spiste så buksa måtte kneppes opp, og mamma og pappa trengte en halvtime på sofaen etterpå. De er også helt normale i kroppen. 
Utover dette har jeg det veldig bra, og det handler ikke om trøst eller noe sånt, bare at jeg synes alt er digg! Problemet er at jeg har mye vondt i magen, føler meg så sliten, stappet og mett at jeg sjelden orker noe på kveldene. 
 

Er det noen andre som kjenner seg igjen og som kanskje har noen råd om hvordan jeg kan ta meg sammen?

Anonymkode: 539a3...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...