Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 15. desember 2005 #41 Del Skrevet 15. desember 2005 "OG det var ikke meg du var uhøflig mot om du kan lese innleggene i denne tråden litt bedre..Det var en helt annen person som mente at det å si HÆ var ganske uhøflig...ikke jeg..." Nei? jamen jeg synes også det er super uhöflig å si HÄ!? OK? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #42 Del Skrevet 15. desember 2005 syns i det hele tatt det var rart at hun jobbet i en vanlig norsk skobutikk om hun såvidt kunne norsk og gikk med tildekket hodeplagg o.l har hvertfall aldri jeg sett før, og tror ikke jeg kommer til å se det så mye fremover heller. og at du sa hæ er vel ett fett. vi nordmenn er ikke særlig høflige av oss uansett, jeg har selv jobbet som butikkselger og har hørt verre ting enn HÆ for å si det sånn...!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 15. desember 2005 #43 Del Skrevet 15. desember 2005 syns i det hele tatt det var rart at hun jobbet i en vanlig norsk skobutikk om hun såvidt kunne norsk og gikk med tildekket hodeplagg o.l ← Ja, fysjom, disse fæææle innvandrerne som ikke vil jobbe!! og at du sa hæ er vel ett fett. vi nordmenn er ikke særlig høflige av oss uansett, Ja, det kommer tydelig frem i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #44 Del Skrevet 15. desember 2005 "OG det var ikke meg du var uhøflig mot om du kan lese innleggene i denne tråden litt bedre..Det var en helt annen person som mente at det å si HÆ var ganske uhøflig...ikke jeg..." Nei? jamen jeg synes også det er super uhöflig å si HÄ!? OK? ← Bare et lite spm her..Jeg er selv trønder og ergo snakker jeg trøndersk...Om noe blir sagt som jeg ikke oppfatter (og som kan komme litt brått på) så sier jeg Hæ...Men hva med dere som snakker så fint nede på Østlandet, hva sier dere da? Sier dere Hva? er det så mye bedre da? Hæ er jo bare det trønderske ordet av Hva! Hjelpe meg altså...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #45 Del Skrevet 15. desember 2005 ...Ikke i alle sammenhenger selvfølgelig...bare så det er sagt...så ingen kan begynne å si at jeg har driti nå så voldsomt på draget..... det er snakk om å bruke ordet i en situasjon hvor du ikke oppfatter hva en annen sier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 21. desember 2005 #46 Del Skrevet 21. desember 2005 Så en gang en kjempepen ansatt jente på Dressmann kledt i knall rødt fra topp til tå, også hodetørklet. Både jeg og mannen min ble helt betatt av henne. ← Det forundrer meg ikke det minste at du og mannen din ble betatt av henne. Hun gledet vel PK’hjertene deres stort. Man hadde hun derimot vært ei hvit tyggegummityggende jente med pønkersveis, ring i nesa og tatoveringer på overoverma, hadde vel både du og mannen din snøfta indignert og gått videre. Kanskje hadde dere også skrevet et sint leserinnlegg i lokalavvisa, og klaget deres moralske nød over hvor slapp handelsstanden har blitt? I en bydel i Oslo, med en av Norges største innvandrerandel, opplevde jeg å se en innvandrerjente iført den tradisjonelle drakten sin sitte i kassa på Kiwi. Dette PK-syndromet provoserte meg voldsomt. For jeg vet at ikke EN jævla butikksjef i Kiwi ville godtatt at en norsk jente satt i kassa, eller på andre måter jobba i butikken i åpningstiden, iført bunad eller andre typer sivile klær. Jeg ble rett og slett forbanna, der jeg stod i kassa og skulle betale. Det var så vidt jeg klarte å unngå å la det gå uttover jenta. Det er tross alt ikke hennes skyld at nordmenn er belemra med norske PK’ere. Avslutningsvis vil jeg si at dere PK’ere har ingen rett til å kritisere nordmenn, som vil ha seg frabedt å bli tvunget til i stadig større grad å måtte forholde seg til fremmede kulturer gjennom et statlig vedtak. Det er det denne debatten egentlig bør handle om. Ikke hvorvidt hun er litt suspekt, hun som opplever det som utidig å få slengt fremmede kulturer i trynet når hun er ute og handler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 21. desember 2005 #47 Del Skrevet 21. desember 2005 Nå sier jeg IKKE at skaut er av samme hodeplagg som caps.. Caps, lue eller hatt synes jeg er upassende når man skal betjene kunder.. Reagerte på skautet fordi det var uvant...← Selvfølgelig er kæpps og skaut det samme. De er begge kulturelle hodeplagg. Kæpps er importert hvit arbeiderkultur fra det nærkulturelle Usa. Dette til vesensforskjell fra skautet og lakenet som er brakt til Norge av svarte fremmedkulturelle mennesker gjennom innvandring. At man ikke finner det naturlig å sidestille slike kulturelle hodeplagg, synes jeg sier det meste om hvor dypt PK-mentaliteten har satt seg i det norske folk. Jeg synes over hodet ikke at du har noe å unnskylde. Det er ingen grunn til at du skal måtte unnskylde eller forklare overfor PK’erne at du finner det utidig å få slengt i trynet fremmede kulturer som er et resultat av politiske vedtak. Det er heller PK’erne som skal forklare hvorfor du skal godta å bli utsatt for konsekvensene av innvandringen. Hvorfor skal nordmenn tvinges til å måtte leve sammen med, og forholde seg til, fremmede kulturer og fremmede etnisiteter? Hvilken rett har PK’erne til å nekte nordmenn å si nei til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 21. desember 2005 #48 Del Skrevet 21. desember 2005 Forstår trådstartar godt. Det går faktisk ikkje an å sei noko utan å bli stempla som rasist, og at ein ikkje respekterar folk. Det er sjeldan eg opplever at nokon møter meg med hodeplagg av butikkpersonale, då meinar eg caps også. At folk reagerar på dette er fullt forståeleg. Dette er eit plagg som står for noko spesielt, ein slags uniform. Det er heilt greit å bruka det der det "høyrer heime", men ein treng ikkje bruka det overalt. Lurar på om det hadde vore like ok å gå rundt med militærlue på jobb også...For at ein skal sleppa at folk møter ein med hodeplagg i det heile, så er det like greit å forby alle, så slepp ein dette problemet. Kvifor skal nokon få lov, medan andre ikkje får lov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 21. desember 2005 #49 Del Skrevet 21. desember 2005 Og å sei "Hæ?" har eg aldri sett på som uhøfleg. Det er noko som kan koma automatisk når ein blir litt overraska. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 22. desember 2005 #50 Del Skrevet 22. desember 2005 Bare et lite spm her..Jeg er selv trønder og ergo snakker jeg trøndersk...Om noe blir sagt som jeg ikke oppfatter (og som kan komme litt brått på) så sier jeg Hæ...Men hva med dere som snakker så fint nede på Østlandet, hva sier dere da? Sier dere Hva? er det så mye bedre da? Hæ er jo bare det trønderske ordet av Hva! Hjelpe meg altså...... ← Jooo, alle vi fra oslo (eller östlandet) altså.... vi er såååå fine på det, også alltid også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #51 Del Skrevet 22. desember 2005 Sorry as, men hæ er det vi sier på østlandet også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. desember 2005 #52 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg har blitt fortalt at HÆ er uhøflig, så¨jeg prøver å si unnskyld eller hva sa du nå i stedet. Men jeg synes ikke HÆ er så uhøflig, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2005 #53 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Sorry as, men hæ er det vi sier på østlandet også. ← Selvsagt sier man HÆ på Østlandet også, ingen har vel sagt noe annet. Men at det er en høflig respons?? Jeg vil oppfordre deg å benytte HÆ? i mer formelle sammenhenger (eks jobbintervju, møte med fremmede), og vurdere hvor høflig du blir oppfattet, i forhold til å si "hva" eller "hva sa du". Endret 22. desember 2005 av Melk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mito24 Skrevet 22. desember 2005 #54 Del Skrevet 22. desember 2005 'Unnskyld' er høfligere enn 'hva sa du'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #55 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg klarer ikke helt å skjønne problemet med å si HÆ. Jeg er en normalt høflig person, men jeg går ikke å tenker over akkurat hva slags ord som er høflig eller ei. Alt til sin tid. At man passer på hva man sier i en begravelse - ok! Men til en vanlig butikkansatt som du faktisk ikke skjønner et døyt hva sier......Who cares!! Og dersom noen sier HÆ til deg, mener du virkelig at du i all ettertid tenker på den personen som uhøflig?? Er det da du eller h*n som har det største problemet!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2005 #56 Del Skrevet 22. desember 2005 Og dersom noen sier HÆ til deg, mener du virkelig at du i all ettertid tenker på den personen som uhøflig?? ← Det er vel ingen her som har sagt akkurat det? Det er mange småting man kan gjøre i hverdagslivet som blir ansett å være uhøflig, uten at det henger ved deg resten av livet av den grunn. De fleste regner jeg med synes det er ok å bli sett på som en høflig person, og ikke det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 22. desember 2005 #57 Del Skrevet 22. desember 2005 Det forundrer meg ikke det minste at du og mannen din ble betatt av henne. Hun gledet vel PK’hjertene deres stort. Man hadde hun derimot vært ei hvit tyggegummityggende jente med pønkersveis, ring i nesa og tatoveringer på overoverma, hadde vel både du og mannen din snøfta indignert og gått videre. Kanskje hadde dere også skrevet et sint leserinnlegg i lokalavvisa, og klaget deres moralske nød over hvor slapp handelsstanden har blitt? I en bydel i Oslo, med en av Norges største innvandrerandel, opplevde jeg å se en innvandrerjente iført den tradisjonelle drakten sin sitte i kassa på Kiwi. Dette PK-syndromet provoserte meg voldsomt. For jeg vet at ikke EN jævla butikksjef i Kiwi ville godtatt at en norsk jente satt i kassa, eller på andre måter jobba i butikken i åpningstiden, iført bunad eller andre typer sivile klær. Jeg ble rett og slett forbanna, der jeg stod i kassa og skulle betale. Det var så vidt jeg klarte å unngå å la det gå uttover jenta. Det er tross alt ikke hennes skyld at nordmenn er belemra med norske PK’ere. Avslutningsvis vil jeg si at dere PK’ere har ingen rett til å kritisere nordmenn, som vil ha seg frabedt å bli tvunget til i stadig større grad å måtte forholde seg til fremmede kulturer gjennom et statlig vedtak. Det er det denne debatten egentlig bør handle om. Ikke hvorvidt hun er litt suspekt, hun som opplever det som utidig å få slengt fremmede kulturer i trynet når hun er ute og handler. ← Hva er en PK'er???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babyboy Skrevet 22. desember 2005 #58 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Oi, det hørtes skikkelig skummelt ut. Du vet aldri hva slike mennesker kan finne på. Du drar inn i butikken for å kjøpe sko, så kommer du ut igjen omskjært og tvangsgiftet. Og hun snakket gebrokkent norsk og sier du? Å huff, huff, du var nok heldig som kom deg ut. Det var en som snakket på gebrokken norsk til meg en gang, og jeg må innrømme at jeg ble helt skjelven, jeg var helt sikker på at min siste time var kommet. Nei, jeg må nesten sette meg ned litt, blir skjelven bare av å tenke på det. Nei, har man sett, jeg sitter allerede. Jaja. Huff og huff. Hahahaha! :grine2: Slapp av, de biter ikke. -Babyboy Endret 22. desember 2005 av babyboy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 23. desember 2005 #59 Del Skrevet 23. desember 2005 Slapp av, de biter ikke. ← Nei, men hvorfor skal vi ha den innvandringen som bare vil gi oss mer av dette? Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 23. desember 2005 #60 Del Skrevet 23. desember 2005 Hva er en PK'er???? ← Politisk Korrekt Du vet, noen virkelighetsoppfattninger er mer dekorative enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå