Young mom Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Hei! Jeg har utrolig mye stikkelsbær tilovers som skal bli til syltetøy for julegave. Dett er første gang jeg lage syltetøy selv og har noe spørsmål for dere som er flinke med dette... 1. Kan jeg har dei stående i kjøleskapet fram til jul eller vil dere anbefale noe anna som kald mørk rom eller fryse? 2. Om jeg har dei i fryseren, hvordan er konsistensen etter man ta det ut fra fryseren før bruk? 3. Har noen fryse det før også tiner det og gi det som gave? Og har det funket? Med både smak og konsistens? Håpe på svar! Hadde hjelper så mye🙏
Amossa Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Bærene kan ikke stå som de er, verken i kjøleskap eller mørke, for da ødelegges de raskt. Du kan fryse dem og lage syltetøy senere, eller du kan lage syltetøy med en gang. Om du fryser dem rå er konsistensen helt ok for syltetøy. Det er også helt flott å fryse ferdig syltetøy og så tine før du gir i gave. Jeg synes stikkelsbærsyltetøy er en flott gave!:) 1
Brunhilde Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Jeg fryser bærene og tar dem opp når jeg skal lage syltetøy. Jeg bruker fryespulver fra Tørslefs, det syns jeg gir best resultat i tillegg til at det er drøyt. Jeg gir også syltetøy i julegave, og det faller alltid i smak (pun intended), og når syltetøyet er kokt oppbevarer jeg det i kjøleskapet til det skal gis bort. Lykke til med syltinga. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå