Gå til innhold

Syltetøy


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har utrolig mye stikkelsbær tilovers som skal bli til syltetøy for julegave. Dett er første gang jeg lage syltetøy selv og har noe spørsmål for dere som er flinke med dette...

1. Kan jeg har dei stående i kjøleskapet fram til jul eller vil dere anbefale noe anna som kald mørk rom eller fryse?

2. Om jeg har dei i fryseren, hvordan er konsistensen etter man ta det ut fra fryseren før bruk? 

3. Har noen fryse det før også tiner det og gi det som gave? Og har det funket? Med både smak og konsistens? 

 

Håpe på svar! Hadde hjelper så mye🙏

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bærene kan ikke stå som de er, verken i kjøleskap eller mørke, for da ødelegges de raskt.  Du kan fryse dem og lage syltetøy senere, eller du kan lage syltetøy med en gang.  Om du fryser dem rå er konsistensen helt ok for syltetøy.  Det er også helt flott å fryse ferdig syltetøy og så tine før du gir i gave.  

Jeg synes stikkelsbærsyltetøy er en flott gave!:)    

  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg fryser bærene og tar dem opp når jeg skal lage syltetøy. Jeg bruker fryespulver fra Tørslefs, det syns jeg gir best resultat i tillegg til at det er drøyt.

Jeg gir også syltetøy i julegave, og det faller alltid i smak (pun intended), og når syltetøyet er kokt oppbevarer jeg det i kjøleskapet til det skal gis bort.

Lykke til med syltinga.

  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...