AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Jeg har en datter på 14 måneder som plutselig har begynt å favorisere far. Noe jeg blir lei meg for selvom jeg skjønner at det er et barn som ikke har kompliserte hensikter. Det skal sies at far akkurat er ferdig med perm, og det er nesten alltid han som leverer i bhg mens jeg henter. Kan hun ha fått mer separasjonsangst for han og tar meg mer «for gitt» siden jeg kun henter? Flere som har lignende erfaring? Anonymkode: 2089a...ffb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Så det du forteller er at kjønn ikke er det viktigste for barnet, men relasjonen de har? Tror mange alenemødre som gjør alt for å forhindre barnet samvær med far er helt uenig med deg. Min erfaring er at kjønn i den alderen ikke spiller så stor rolle, det handler om relasjonen i den siste perioden - og det er som oftest bare en periode. Barn veksler på hvem som er favorittforelderen, denne høsten er det far, til vinteren så kan det bli mor.. Anonymkode: 0a214...836 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så det du forteller er at kjønn ikke er det viktigste for barnet, men relasjonen de har? Tror mange alenemødre som gjør alt for å forhindre barnet samvær med far er helt uenig med deg. Min erfaring er at kjønn i den alderen ikke spiller så stor rolle, det handler om relasjonen i den siste perioden - og det er som oftest bare en periode. Barn veksler på hvem som er favorittforelderen, denne høsten er det far, til vinteren så kan det bli mor.. Anonymkode: 0a214...836 Hæ? Det jeg spør om har ingenting med kjønn å gjøre.. Anonymkode: 2089a...ffb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 Det er bra du stopper opp og tenker deg om, fordi du er på ville veier... Hvordan er det hun favoriserer? Tror du at hun er mer glad i pappaen enn deg? Blir hun mer glad for å se han enn deg? Du tror hun tar deg for gitt, og hva gjør hun da mer far? Å lage følelser til en konkurranse på denne måten er skadelig. Mest av alt for deg, men ikke gunstig for relasjonen din med barnet. Og i hvert fall ikke med barnets far Anonymkode: 78eb1...3e4 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 Min hadde også en slik periode. Og så byttet det og hun virket mer trygg og avhengig av meg. Og så byttet det igjen. Det er ganske normalt at slikt skifter litt på Anonymkode: 7769e...eaa 1 1
Brunello Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Det jeg spør om har ingenting med kjønn å gjøre.. Anonymkode: 2089a...ffb Han bare konkluderer med at barn favoriserer den de er mest sammen med. I dette tilfellet far. Det finnes massevis av tråder her inne der det hevdes at det du opplever er en biologisk umulighet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå