AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Ja, har faktisk dårlig samvittighet over å ha barnet i barnehagen. Over at jeg lar meg presse til å jobbe fullt. Har mye karriere og jobbing å ta igjen, og føler behov for å stå på og motbevise at det var dumt av dem å ansette ei kvinne i reproduktiv alder. Er ikke gift med far, har ikke opparbeidet meg noen verdier å snakke om så blir det slutt mellom oss så har jeg ingenting å tilby barnet mitt. Så jeg føler ikke at jeg kan gå ned i stilling, jeg trenger all inntjeningen jeg kan få til. Men det er vondt og jeg føler meg som en elendig mor som må ha barnet i barnehage. Og enda verre fordi jeg ikke hadde taklet så godt å gå hjemme bare oss to, jeg er lykkeligere av å være i jobb. Anonymkode: ce161...172
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Jeg har også dårlig samvittighet. Ikke fordi barna går i barnehagen, for det syntes barna er supergøy, men fordi jeg ikke har mulighet til å gi de korte dager og må hente slitne og trøtte barn hver dag. Det er ingenting som gir meg mer glede enn å være sammen med barna mine, men jeg har rett og slett ikke mulighet til å gi de kortere dager. Har ikke økonomi til å jobbe mindre, og får ikke aksept for mitt ønske om en større andel hjemmekontor for å bedre ivareta barna mine. Har allerede valgt en kjip jobb nærmest mulig barnehagen for å gjøre dagene kortest mulig, på bekostning av egen trivsel, og vet rett og slett ikke hva mer jeg kan gjøre. 🤷♀️ Anonymkode: 52ecf...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Vet ikke hva du forventer å få som svar her, men du vet du setter jobb forran ungen og har ikke planer om å endre på det så hva vil du frem til? Anonymkode: 7fac3...c8a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet ikke hva du forventer å få som svar her, men du vet du setter jobb forran ungen og har ikke planer om å endre på det så hva vil du frem til? Anonymkode: 7fac3...c8a Vet ikke helt. Det var noen som spurte i den andre tråden om vi har dårlig samvittighet. Ja, har det. Men føler ikke jeg har så mye valg, slik livssituasjonen har blitt. Burde tatt andre valg i fortiden men ikke så mye å gjøre med det nå. Sånn, værsågod, hat i vei. Anonymkode: ce161...172
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke helt. Det var noen som spurte i den andre tråden om vi har dårlig samvittighet. Ja, har det. Men føler ikke jeg har så mye valg, slik livssituasjonen har blitt. Burde tatt andre valg i fortiden men ikke så mye å gjøre med det nå. Sånn, værsågod, hat i vei. Anonymkode: ce161...172 Da nå du prioritere både jobb å barnet da. Tilbringe masse tid med barnet etter jobb uansett hvor sliten du er. Anonymkode: f79f4...d50
Trolltunge Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 Da er den dårlige samvittighet du bærer på svært lite konstruktiv, og du må prøve å legge den bort. Jeg var alene med eldste fra han var 1 til 6 år, og de to yngste fra de var 3 til 7 år, og de var alle tidlig i barnehagen og ble hentet sent. Mens jeg var alene med eldste fordi jeg både jobbet og studerte, med de yngste fordi jeg jobbet fulltid, og hadde noe kjørevei. Jeg har aldri, ikke et øyeblikk, hatt dårlig samvittighet for at jeg sto på og måtte stå på for å sikre økonomi og fremtid. Det var for dem jeg sto slik på, og de trivdes godt i barnehagen. At jeg sto slik på er grunnlaget for at de aldri har manglet noe, og at de har bodd godt og at jeg har mulighet til å hjelpe dem økonomisk nå når de har blitt større. Alt henger sammen, og hadde jeg ikke stått slik på da de var mindre ville det ha påvirket vår økonomi negativt opp gjennom alle år. Det hadde ikke vært bedre for dem enn lange dager i en barnehage de elsket å være i, og husker som fine år. Å være fysisk og mentalt tilstede på ettermiddagen, kveld og i helger, samt å skape en økonomisk trygghet, er mer vesentlig enn å ha korte dageri barnehagen. Legg det bort! Du gjør det du må gjøre, for barnet ditt, og det skal du være stolt av. ❤ 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå