Gå til innhold

Hjelp til å forstå gravid test/eggeløsning

Jj268

Anbefalte innlegg

Hei, for en stund tilbake begynte jeg å få positive graviditest (svært svake tester) men plutselig ble de negative. nå siste tiden begynte jeg å få litt ømme bryster/følt meg litt uvell/ litt kramper i magen ish.

jeg hadde en blødning for rundt  3 uker siden som var lengre varig enn vanlig men mildere og det var først da jeg fikk positive tester. Men en liten stund ble de plutselig negative.

igår tok jeg en eggeløsningstest for å se og denne viste positiv (rundt 30 timer siden) viser fortsatt positiv og på morgen i dag fikk jeg en positiv gravid test.

hva tror dere her? Har aldri vært gravid før så setter pris på info rundt dette, er svært forvirrende og ønsker å høre om andre har opplevd samme.. 

skal selvfølgelig til lege og ta blodprøve men han er fortiden sykemeldt..

41716B61-B560-4FA4-961E-E50E358E7B1E.jpeg

1F1AC3D4-5D52-4E6D-A6A8-89DEB86CE85A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

EL-tester blir positive når man er gravid.

Anonymkode: 15586...965

Okei, takk for svar. Bekymret i fht hadde en periode med positiv gravid test så negativ så positiv igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du smerter? Blødning og manglende hcg stigning (svake tester) kan være symptomer på svangerskap utenfor livmor.

Synes du burde få tatt blodprøver hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myMa skrev (18 minutter siden):

Har du smerter? Blødning og manglende hcg stigning (svake tester) kan være symptomer på svangerskap utenfor livmor.

Synes du burde få tatt blodprøver hos legen.

Det jeg tror er at det var en festeblødning, har ikke hatt noe blødning etter dette.. har ikke noe store smerter men litt kramper 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jj268 skrev (1 minutt siden):

Det jeg tror er at det var en festeblødning, har ikke hatt noe blødning etter dette.. har ikke noe store smerter men litt kramper 

Da er du i såfall ca 7 uker på vei om festeblødningen var for 3 uker siden. Testene dine burde være knall positive.

Det kan ha vært en kjemisk graviditet kanskje? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

myMa skrev (1 minutt siden):

Da er du i såfall ca 7 uker på vei om festeblødningen var for 3 uker siden. Testene dine burde være knall positive.

Det kan ha vært en kjemisk graviditet kanskje? 

Hun kan ha blitt gravid for bare noen uker siden.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hun kan ha blitt gravid for bare noen uker siden.

Festeblødning er typisk 10-14 dpo, altså rundt ikm. Om hun hadde ikm for 3 uker siden er hun ca 7 uker på vei.

Ts, når var forrige mens? (Før denne blødningen du snakker om?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myMa skrev (3 minutter siden):

Festeblødning er typisk 10-14 dpo, altså rundt ikm. Om hun hadde ikm for 3 uker siden er hun ca 7 uker på vei.

Ts, når var forrige mens? (Før denne blødningen du snakker om?)

Mensen skulle vært samme tid rundt blødningen, men hørte den kunne komme samme tid. Fikk svak positiv like etter blødningen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...