Gå til innhold

Har du hatt en opplevelse som gjør deg rimelig sikker på at du vet hva som skjer når vi dør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det har jeg, flere ganger. Jeg har tatt kurs i telepatisk dyrekommunikasjon og har flere ganger snakket med døde dyr, og fått informasjon som jeg aldri kunne visst uten å ha snakket med eieren om det på forhånd. Har også hatt kontakt med en avdød person. Jeg hadde aldri møtt denne personen, men beskrev personligheten hennes til noen som kjente henne. Hun var så tilstedeværende at det var helt sprøtt. Følte også på at hun flyttet på ting hjemme hos den jeg snakket med, og det stemte. Hun var desperat etter å få kontakt med dem for å vise at hun ikke var "forsvunnet" bare fordi hun var død. I tillegg har jeg hørt på utallige nær-døden-opplevelser, og lest Michael Newton og Brian L. Weiss sine bøker.

Men, den mest bekreftende opplevelsen hadde jeg tre dager etter hunden min døde. Hun dukket plutselig opp rundt meg, så påtagelig at jeg følte jeg nesten kunne ta på henne. Jeg så henne ikke, da jeg ikke "ser" ting på den måten, men jeg så henne for mitt indre øye, og følte at hun var der. Hun så ut og føltes ut som en valp, og danset rundt meg så glad som jeg aldri har sett henne i livet, selv om hun var en glad hund. Jeg tenkte at, jeg er trist, men du er det tydeligvis ikke! Jeg vil si det lignet på det man kaller for en "shared death experience", som er når pårørende som er i rommet med de som dør, også opplever noe av det som de opplever når de går over til andre siden. For det var ikke bare det at hunden min var der, men det var også som noe åpnet seg, så jeg kunne føle den gleden som er på andre siden som ikke kan beskrives med ord en gang.

Anonymkode: 2ad4e...1d4

• Liker 2
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja det har jeg, flere ganger. Jeg har tatt kurs i telepatisk dyrekommunikasjon og har flere ganger snakket med døde dyr, og fått informasjon som jeg aldri kunne visst uten å ha snakket med eieren om det på forhånd. Har også hatt kontakt med en avdød person. Jeg hadde aldri møtt denne personen, men beskrev personligheten hennes til noen som kjente henne. Hun var så tilstedeværende at det var helt sprøtt. Følte også på at hun flyttet på ting hjemme hos den jeg snakket med, og det stemte. Hun var desperat etter å få kontakt med dem for å vise at hun ikke var "forsvunnet" bare fordi hun var død. I tillegg har jeg hørt på utallige nær-døden-opplevelser, og lest Michael Newton og Brian L. Weiss sine bøker.

Men, den mest bekreftende opplevelsen hadde jeg tre dager etter hunden min døde. Hun dukket plutselig opp rundt meg, så påtagelig at jeg følte jeg nesten kunne ta på henne. Jeg så henne ikke, da jeg ikke "ser" ting på den måten, men jeg så henne for mitt indre øye, og følte at hun var der. Hun så ut og føltes ut som en valp, og danset rundt meg så glad som jeg aldri har sett henne i livet, selv om hun var en glad hund. Jeg tenkte at, jeg er trist, men du er det tydeligvis ikke! Jeg vil si det lignet på det man kaller for en "shared death experience", som er når pårørende som er i rommet med de som dør, også opplever noe av det som de opplever når de går over til andre siden. For det var ikke bare det at hunden min var der, men det var også som noe åpnet seg, så jeg kunne føle den gleden som er på andre siden som ikke kan beskrives med ord en gang.

Så vakkert! Takk for at du deler.
Vil dette si at du tror at man henger igjen, men via et annet plan?

Anonymkode: fd8ab...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men stort sett er alt dette bare svada for å gi trøst.  

Jeg har med. status "Gjenoppliving med positivt resultat" etter en hjertestans i 2016.   Kan love at alt var helsvart, ingen tuneller  og lys eller forfedre som ropte på meg.

Legg merke til at jeg sier stort sett, jeg avviser ikke alt som tøv men det meste.   Unntak finnes alltid.

Anonymkode: ea1bd...465

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hatt en nær- døden opplevelse. Så ikke slektninger eller noe sånt, men kjente en kjærlighet som var så ekstrem og overveldende at jeg ikke kan finne ordene til å beskrive det uansett hvor mye jeg prøver.

Anonymkode: d84cc...9fc

• Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så vakkert! Takk for at du deler.
Vil dette si at du tror at man henger igjen, men via et annet plan?

Jeg tror at man kan besøke dette planet selv om man er på andre siden, og at man kan kommunisere herfra med andre siden. Det med å henge igjen forstår jeg meg ikke på egentlig, vet ikke hva det er, eller hva "spøkelser" er. De jeg har hatt kontakt med visste helt klart at de var døde, og var ikke "gjengangere". 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har med. status "Gjenoppliving med positivt resultat" etter en hjertestans i 2016.   Kan love at alt var helsvart, ingen tuneller  og lys eller forfedre som ropte på meg.

Legg merke til at jeg sier stort sett, jeg avviser ikke alt som tøv men det meste.   Unntak finnes alltid.

TS her:
Jeg har selv hatt nær døden-opplevelser av mange sorter.

Mine opplevelser har ikke dreid seg om å møte igjen tidligere avdøde, eller "trøst" - jeg har heller aldri vært redd for å dø, og hadde et ateistisk utgangspunkt. Mine opplevelser, om man skulle velge å tro på dem, ville implisert et ganske skremmende og omfattende etterliv. Ikke skremmende som i skummelt, mer som i overveldende og ikke i det hele tatt det man skulle trodd. 

Jeg forstår at mange religiøse bruker tanken om etterlivet som trøst, spesielt om de ser for seg den klassiske Himmelen, med perleporter og belønninger for livets strev, samt en skare av slekt og venner som ønsker en velkommen. Mitt etterliv var overhodet ikke slik. Hvis noe understreket det hvor ensom jeg er i dette livet.

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror at man kan besøke dette planet selv om man er på andre siden, og at man kan kommunisere herfra med andre siden. Det med å henge igjen forstår jeg meg ikke på egentlig, vet ikke hva det er, eller hva "spøkelser" er. De jeg har hatt kontakt med visste helt klart at de var døde, og var ikke "gjengangere". 

TS her:
Interessant! Hvordan kom du i gang med slik kommunikasjon? Antar kanskje det skjedde spontant en dag, og så finslipte du disse evnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, jeg har hatt en nær- døden opplevelse. Så ikke slektninger eller noe sånt, men kjente en kjærlighet som var så ekstrem og overveldende at jeg ikke kan finne ordene til å beskrive det uansett hvor mye jeg prøver.

TS her:
Da håper jeg ditt etterliv er dit vi havner, det hørtes fint ut

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS her:
Interessant! Hvordan kom du i gang med slik kommunikasjon? Antar kanskje det skjedde spontant en dag, og så finslipte du disse evnene?

Nei jeg gikk faktisk på et kurs, jeg ante ikke at jeg kunne få det til før det første kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener her. Opplevelser er svada for å gi trøst?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener her. Opplevelser er svada for å gi trøst?

TS her:
Det er typisk at folk som ikke har hatt denne typen opplevelser, kategoriserer dem som vrangforestillinger, søken etter trøst og lignende. Hen som skrev dette har selv opplevd å bli gjenopplivet, men hadde ingen opplevelser av noe etterliv. 
Jeg tenker at dette kun betyr at hen ikke kom så langt i sin dødsprosess, rett og slett. 

Jeg tror at dersom man er ute etter trøst, vil dette prege opplevelsen eller troen i forkant. Min opplevelse var ikke trøstende i det hele tatt, og jeg har heller ingen beviser for at den var ekte og ikke bare en merkelig mindfuck - men jeg har innfunnet meg med at noe sånt KAN skje når man dør. Skjer noe annet, blir jeg ikke skuffa. Skjer ingenting, har jeg ingenting å føle skuffelse med

Jeg pleide å være ihuga ateist, og har snust på en mengde tankesett og dogmer siden da. Det eneste jeg kommer fram til, er at det meste er mulig, men noe er mer sannsynlig enn annet.

For eksempel er det svært usannsynlig at krystaller, som består av det samme som alt annet (men i en annen struktur) har noen som helst kapasitet til å utføre noen annen oppgave enn å være fast materie. Fine til dekorasjon, da.
...Men den menneskelige bevissthet, og alle tilstander den kan eksistere i - kombinert med så mange opplevelser av noe etter døden - gjør det sannsynlig at NOE skjer. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 22.24):

Kort fortalt opplevde jeg det samme som du beskriver

Anonymkode: 7fdf8...30b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kort fortalt opplevde jeg det samme som du beskriver

Wow, for ein ting å oppleva! Sjølv har eg aldri hatt noko nær-dødenerfaringar, men vert nysgjerrig!

Gjorde det noko med korleis du ser på livet og døden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. En del av meg gikk ut av kroppen å fikk med seg alt som skjedde rundt , fulgte etter en som løp ut der jeg døde og da gikk en annen inn og fulgte heller etter han tilbake hørte alt som ble sagt å har spurt i ettertid å det var riktig. En annen del av meg gikk en annenplass , nesten som en kjeller. Var noen rundt meg. En trapp rett foran meg , følte kun kjærlighet, nesten tilhørighet som at alle var alt på en måte alle delte alt sammen eller noe jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare 🤪 i værtfall så lå jeg nede med armene inntil kroppen og bena rett ned, i det jeg satte meg opp å skulle reise meg ble jeg sugd tilbake i kroppen min. Kan ikke forklare det egentlig haha men en god følelse. Og alt får komplisert får å forklare. 

Anonymkode: 0ca14...710

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere ut-av-kroppen opplevelser hvor jeg har gått ut av min egen kropp og sett den sove osv.

Og mye mye annet shit. Det jeg har opplevd er total åpenbaring av Sannheten og Virkeligheten. 

Det er liv etter døden. Uten tvil.

Ateist-materialist troen er en løgn.

Benektelse av det Åndelige, av Gud og av liv etter døden er total retardasjon. Total ignoranse. Total idioti og dumhet. 

Jeg er den sanne som sier Sannheten. 

Han som benekter det jeg sier er løgneren.

Siden jeg sier Sannheten.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Smascha skrev (På 22.9.2022 den 0.35):

Wow, for ein ting å oppleva! Sjølv har eg aldri hatt noko nær-dødenerfaringar, men vert nysgjerrig!

Gjorde det noko med korleis du ser på livet og døden?

Ja. Kan si så mye som at det fikk meg til å tro på kjærlighet. Var temmelig lost og depressiv før dette, og kan takke den kjærligheten jeg opplevde for at jeg har en viss retning i livet i dag. Jeg opplevde i ett intenst altomfattende øyeblikk at jeg og alle andre/alt annet er ren kjærlighet av essens, og at alt og alle gir fullstendig mening i kjærligheten. At man alltid kan stole på dette, og at man til enhver tid har/er denne kjærligheten bokstavelig talt i hjertet. Det har gitt meg en ro jeg ikke hadde før. Jeg tror at vår bevissthet har opphav i dette stedet eller denne tilstanden, og på et eller annet vis drar vi kanskje tilbake dit når tiden her er omme. 

Håper på flere svar i denne tråden! Synes dette temaet er så interessant å høre om fra dere som skriver! Både fra de som kun opplevde et svart intet, og de som har hatt andre opplevelser.

Selv har jeg mine grunner til å tro at det at noen kun opplever mørke har med hvor vidt opplevelsen blir lagret i vårt bevisste minne å gjøre. Men hvem vet. I den tilstanden jeg var i, kunne jeg se og forstå absolutt alle minner, hver minste detalj, intensjon og bevegelse jeg noensinne hadde foretatt meg - ALT var lagret i en del av bevisstheten som til vanlig er gjemt litt bort, og gav i kjærlighet perfekt mening.

Skjønner forresten godt at dette kan høres fjernt ut for de som aldri har opplevd det 😅👍 Har ikke behov for å overbevise noen, jeg skriver bare her for å dele med de som er interessert. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange ganger. Hatt nære som har dødd, og vært nært døden selv. Man er «trygg». 

Ingenting «fælt» vil skje. 

Vil ikke si mer, men du er aldri alene.

Anonymkode: c6dd5...a2d

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja. Kan si så mye som at det fikk meg til å tro på kjærlighet. Var temmelig lost og depressiv før dette, og kan takke den kjærligheten jeg opplevde for at jeg har en viss retning i livet i dag. Jeg opplevde i ett intenst altomfattende øyeblikk at jeg og alle andre/alt annet er ren kjærlighet av essens, og at alt og alle gir fullstendig mening i kjærligheten. At man alltid kan stole på dette, og at man til enhver tid har/er denne kjærligheten bokstavelig talt i hjertet. Det har gitt meg en ro jeg ikke hadde før. Jeg tror at vår bevissthet har opphav i dette stedet eller denne tilstanden, og på et eller annet vis drar vi kanskje tilbake dit når tiden her er omme. 

Håper på flere svar i denne tråden! Synes dette temaet er så interessant å høre om fra dere som skriver! Både fra de som kun opplevde et svart intet, og de som har hatt andre opplevelser.

Selv har jeg mine grunner til å tro at det at noen kun opplever mørke har med hvor vidt opplevelsen blir lagret i vårt bevisste minne å gjøre. Men hvem vet. I den tilstanden jeg var i, kunne jeg se og forstå absolutt alle minner, hver minste detalj, intensjon og bevegelse jeg noensinne hadde foretatt meg - ALT var lagret i en del av bevisstheten som til vanlig er gjemt litt bort, og gav i kjærlighet perfekt mening.

Skjønner forresten godt at dette kan høres fjernt ut for de som aldri har opplevd det 😅👍 Har ikke behov for å overbevise noen, jeg skriver bare her for å dele med de som er interessert. 

Wow, helt fantastisk. Skal ikke si at jeg misunner deg, for det var sikkert en vanskelig situasjon som ledet til den opplevelsen. Men, jeg misunner deg likevel..... Hva gjør du nå for å komme i kontakt med den følelsen igjen? Har du det med deg hele tiden?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...