Gå til innhold

Hvorfor komme DU til Himmelen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke gode ting har du gjort til nå i livet som gjør at du kommer til Himmelen? 

Og er det noe du skulle ønsket at du hadde gjort eller vil gjøre med av? :)

Anonymkode: 29b06...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken himmel? er det virkelig ingen religiøse som tenker selv? Si du gifter deg med en du virkelig elsker. Vedkommende dør. Etter en stund møter du en du elsker like mye.  I "himmelen" skal du møte dine kjære. Så hva er himmelen? Milliarder av mennesker i en big, happy orgie? 

Anonymkode: 093b7...284

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke gode ting har du gjort til nå i livet som gjør at du kommer til Himmelen? 

Nå tror ikke jeg at det er gode handlinger som åpner døren for meg til himmelen, jeg er ikke katolikk. Jeg tror det er Jesus som har åpnet den for meg, og da er det troen på ham alene, som åpner døren. Men det er alltids fint å gjøre gode handlinger. 

Det er min tro, så får dere andre tro hva dere vil. 

Anonymkode: a431c...3ed

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mine handlinger som får meg til himmelen (= Guds rike, der vi møter igjen dem som har gått foran, der det ikke finnes smerte, sorg og elendighet), men min tro på at Jesus er Guds sønn, at han døde og sto opp for meg, at han er min venn som leder vei i det daglige. Det er det som får meg til himmelen, tro - ikke gjerninger. 

Anonymkode: b7940...ec8

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg tror på Jesus kristus som menneskehetens fresler, som døde for våre synder. Forsøker naturligvis også å gjøre gode handlinger og leve i tråd med Bibelen.

Anonymkode: b4954...633

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen fortjener eller kan gjøre seg fortjent å komme dit, men det er 1 som 'betalte inngangsbilletten' så vi kunne komme inn likevel og det er jo Jesus!  

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså tror himmelen er mer en ide på gode gjerninger. Men autokrater har gjort himmelen til et sted som har strenge regler basert på mye fascistiske tankegang i historien

- Ha sex utenfor ekteskap . Da er du ond

- Om du ikke tilber den rette guden, da er du ond.

- Runking, da er du ond

Bare for å nevne ifleng

Endret av Woah0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg tror på den riktige guden. 
Det er alt som skal til.

Kommer uansett til å få tilgivelse for mine (mange og grove) synder

Anonymkode: ccd70...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Trenger ikke å gjøre noe for å komme til himmelen, vet du. Man kan være den verste og ondeste drittsekken i verden, men man kommer likevel til himmelen så lenge man tror på Gud på riktig måte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg tror på Jesus, og har tatt i mot ham som Herre i livet mitt. 

Anonymkode: 8f2b0...754

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror på den riktige guden. 
Det er alt som skal til.

Kommer uansett til å få tilgivelse for mine (mange og grove) synder

Anonymkode: ccd70...d85

«Gå bort og synd ikke mere..» sier Jesus. 

Man må be om tilgivelse for å få det, og ikke fortsette å gjøre bevisste synder.

Anonymkode: 456c5...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (4 minutter siden):

Trenger ikke å gjøre noe for å komme til himmelen, vet du. Man kan være den verste og ondeste drittsekken i verden, men man kommer likevel til himmelen så lenge man tror på Gud på riktig måte.

Dette stemmer ikke helt. Man kan få tilgivelse på dødsleie ja (om man ber om det), men man er ikke på vei til himmelen om man er en ond drittsekk.

Anonymkode: 456c5...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til syvende og sist, det er bare dine siste minutter i dødsenga som avgjør hvor du havner.

Resiter Gud's Navn. Be om tilgivelse for dine onde handlinger. Be om Nåde og Barmhjertighet. Be og be! 

Pris Gud. 

Resiter hellige skrifter.

Og en oppvåket person burde være med deg, som kan be for deg og med deg. Dette kan hjelpe ekstremt.

Uansett hva, uansett hva du har gjort, så kan Gud, som er Absolutt Godhet, tilgi deg. 

Gud er Han som avgjør hvor du havner. 

Ingen havner noen sted uten at Gud først har Bestemt og Viljet det.

Igjen, dine siste minutter avgjør ALT.

As I walk through the shadow of death, I shall fear no evil, for Thy are with me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conal skrev (6 minutter siden):

Til syvende og sist, det er bare dine siste minutter i dødsenga som avgjør hvor du havner.

Resiter Gud's Navn. Be om tilgivelse for dine onde handlinger. Be om Nåde og Barmhjertighet. Be og be! 

Pris Gud. 

Resiter hellige skrifter.

Og en oppvåket person burde være med deg, som kan be for deg og med deg. Dette kan hjelpe ekstremt.

Uansett hva, uansett hva du har gjort, så kan Gud, som er Absolutt Godhet, tilgi deg. 

Gud er Han som avgjør hvor du havner. 

Ingen havner noen sted uten at Gud først har Bestemt og Viljet det.

Igjen, dine siste minutter avgjør ALT.

As I walk through the shadow of death, I shall fear no evil, for Thy are with me.

Her, ts, er grunnen til at ingen vettuge folk vil til himmelen (altså, gitt at den faktisk hadde eksistert, vi vet jo alle at både den, gud, engler, tusser å, troll og spagettimonsteret er figmenter av vår fantasi).

Enhver pedofil voldtektsmann med psykopatiske tendenser som åpent har nytt vold og elendighet hele sitt liv kommer, etter bibelens premisser, rett til himmelen. Bare hen ber litt på sitt dødsleie. ;)  Hitler sitter trolig der oppe og skåler i altervin med Gud. Som selv har mange tegn på psykopati. De har trolig endel til felles.

Anonymkode: 434ea...48f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Her, ts, er grunnen til at ingen vettuge folk vil til himmelen (altså, gitt at den faktisk hadde eksistert, vi vet jo alle at både den, gud, engler, tusser å, troll og spagettimonsteret er figmenter av vår fantasi).

Enhver pedofil voldtektsmann med psykopatiske tendenser som åpent har nytt vold og elendighet hele sitt liv kommer, etter bibelens premisser, rett til himmelen. Bare hen ber litt på sitt dødsleie. ;)  Hitler sitter trolig der oppe og skåler i altervin med Gud. Som selv har mange tegn på psykopati. De har trolig endel til felles.

Gud elsker deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve å lage paradis på jorden mens vi faktisk lever. Ta vare på jorda og medmennesker. Prøve å gjøre alt vi kan for å gjøre ting bra for andre og for planeten. Tilgi alle som har gjort oss vondt Aå vil vi selv få tilgivelse. 

Anonymkode: 80ed4...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er virkelig ikke sant. Men du tror på deg selv nå? Hvis du tror man kommer til himmelen bare man ber rett før man dør så er det kanskje ikke Bibelen du har lest

Anonymkode: 80ed4...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 22.09):

Jeg bannet høylytt i kirken og ble tilgitt av presten når han forstod at det var en god grunn 😆

Anonymkode: 0d2e8...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...