Gå til innhold

Slutte med amming

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lenge du vil fortsette amming må du egentlig føle på selv. Nå som du har kuttet ned amming til en gang om dagen, vil det kanskje stoppe seg selv. Min erfaring er at du bør amme minst to ganger til dagen for å opprettholde melkeproduksjonen. Da min sønn var 9 mnd, reduserte jeg amming til morgen og kveld, men siden han drakk lite om gangen, mistet jeg mye melk. Da mistet han også interessen etter hvert. Da han var 10 mnd var det stopp. Han var ikke fornøyd med puppen lenger, og jeg orket ikke sette i gang med øking når han var blitt så stor. I utgangspunktet ville jeg amme til han var 1 år, så det var litt sårt at han ikke ville mer...

-f-f-f-

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er sammenhengen her??

Jeg regner med at hun kommer til å bruke bleier en god stund lenger enn jeg ammer henne. Så vidt jeg vet er det ganske vanlig med bleiebarn frem til 3 års alderen, og så lenge skal jeg i hvert fall ikke amme.

Hilsen Lille meg

Du regner med at hun kommer til å bruke bleier en stund lengre, men du kan ikke vite ikke sant? Kanskje er jenta de en av de som slutter tidlig med bleier, før 2 års alder, og da bør jenta også være ferdig med puppingen.
Skrevet

Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom amming og bleiebarn, jeg.

Gjest Gjest_Siren_*
Skrevet
Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom amming og bleiebarn, jeg.

Jeg tror det gjest forsøker å si her, er at et barn bør være avvent fra brystet før hun/han slutter med bleier. At det blir for dumt at en renslig barn fortsatt får bryst liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...