Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 15.54):

Jeg har aldri sagt ja til henne- aldri. 
Jeg har av og til lagt ut for mat vi bestiller til lunsjen på jobb for kollegaer, men de vipset tilbake. Dette går begge veier, da bare en av oss reiser ned å henter mat som er bestilt. 
ang venninnen min, så vet jeg ikke om hun har kredittgjeld eller andre ting hun betaler på. Føler meg litt bedriten, samtidig tenker jeg det er hun som er det.. siden hun skriver at det er kjipt om barnet hennes ikke får medisinene sine.. om jeg ikke låner henne penger så skaper jeg vansker for barnet.. 

det er frekt 

Anonymkode: 849ec...f15

Ja det er frekt, og det er ganske tydelig signal når hun spørr ny venninne framfor familie.

Men du kan jo spørre hvilke medisiner barnet trenger som ikke går inn under frikort. Barn under 16 år har automatisk frikort.

Og siden du har sagt nei flere ganger allerede så er det bare si at du fortsatt ikke låner ut penger, og si at hun kan spørre familien sin eller abdre istedet.

Anonymkode: cd7c6...fc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 12.29):

Har blitt kjent med ei ny venninne via en felles venninne. Hun spiser meg opp i perioder. I følge fb så har hun masse venninner hun møter og er sammen med. 
Men spør meg om å få låne penger til tannlege, eller medisin til barnet sitt o.l 

«kan jeg låne 800 kr til neste uke? Barnet mitt må ha medisiner, veldig synd hvis hun ikke får medisinene sine…» 

Er vel strengt tatt hennes ansvar å ha penger til barnets medisiner! 
Skriver ting som: du er den eneste jeg føler jeg kan spørre.. jeg kjenner henne knapt?? Og hun har jo så mange venninner hun kjenner bedre enn meg.

Hun har mann som tjener godt og eier både bolig og bil. 
Jeg har god økonomi og kunne lånt henne penger, men av prinsipp så låner jeg ikke bort penger til venner. Det kan fort bli masete og skje ofte. 
Hva med dere? Låner dere bort penger til venner? 

Anonymkode: 849ec...f15

Jeg har lånt til samme venninne 3 ganger i år. Først 500, som jeg fikk tilbake over 1 uke etter at hun lovet å betale tilbake. 

Så spør hun om å få låne 20.000 fordi hun hadde fått inkassokrav. Jeg spurte hvordan hun havnet der, så svarte hun at hun hadde vært litt for impulsiv og brukt for mye, og at hun aldri skal gjøre det igjen. Hun fikk ikke låne 20K! Men hun ble ikke sur. Og jeg er meeeget glad for at jeg ikke lånte henne det.. for….

Hun spurte litt senere om å få låne 1000. Det fikk hun. Det var fordi hun hadde fått penger på en eller annen måte til å betale inn inkassokravet, men hadde nå derfor ikke igjen penger til mat. Så hun fikk låne. Hørte ikke mer fra henne. Etter 2 uker så spurte jeg om de, men hun åpnet ikke meldingen en gang. Jeg lar det gå en uke til og purrer. Så svarer hun at hun har betalt. Jeg sjekker men det har hun ikke. Så sa hun at hun skulle fikse det. Så ikke noe til pengene. Nå er dette 4 mnd siden. Hun kommer aldri til å få låne igjen. Makan til økonomisk surrehue!! Jeg ser på sosiale medier (hun er svært aktiv) at hun bruker penger på restaurant, alkohol, kafe og kosmetikk. Hvis man er i så økonomisk krise, så prioriterer man ikke å kjøpe fra Wolt/Foodora, kjøpe kaffe ute, restaurant, alkohol og kosmetikk!!!! 😵💫

Skrevet

Jeg har lånt penger (opp til 10k) av venner og familie over årene og alltid betalt tilbake når jeg har sagt at jeg skal betale. Jeg har lånt bort penger til familie og venner og har alltid fått tilbake. Men jeg låner aldri bort penger jeg ikke kan «miste». Antar jeg er veldig heldig med familie og venner. Problem kan oppstå når det er samme person som hele tiden spør. Da har åpenbart den personen problemer med økonomien og det er større risiko og låne bort penger. 

Anonymkode: c1bf1...919

Skrevet
On 9/22/2022 at 6:26 PM, Avstand said:

Makan til økonomisk surrehue!! Jeg ser på sosiale medier (hun er svært aktiv) at hun bruker penger på restaurant, alkohol, kafe og kosmetikk. Hvis man er i så økonomisk krise, så prioriterer man ikke å kjøpe fra Wolt/Foodora, kjøpe kaffe ute, restaurant, alkohol og kosmetikk!!!! 😵💫

Man er ikke et "surrehue" om man ignorerer noen som ber om pengene tilbake samtidig som man åpenlyst bruker penger på unødvendige ting, man er en som utnytter andre. Kommenter under alle postene hennes med "Jøss, så dette har du råd til, men ikke å betale tilbake meg?"

Skrevet

Kjipt med sånne mennesker som ber om penger og later som om de er venner 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...