AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #21 Skrevet 19. september 2022 En venninne har i lang tid lånt småbeløp uten å betale tilbake. 1000kr hver gang, for hun fikk aldri lønna til å strekke til neste lønning og hun tjente bedre enn meg. Jeg maste aldri om å få tilbake pengene, men da hun ville låne penger til egenkapital for å kjøpe seg bolig, sa jeg nei. Da kunne jeg visst bare glemme vennskapet med henne. Det var stille fra henne i 6 måneder og da trengte hun å låne 1000kr igjen. Den fikk hun aldri svar på. Deilig å slippe å ha sånne venner. Anonymkode: 67541...bbe 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #22 Skrevet 19. september 2022 Blir flau på hennes vegne som bruker barnet sitt for å manipulere til seg penger. Æsj Anonymkode: 5a566...a17 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #23 Skrevet 19. september 2022 Ænema skrev (4 timer siden): skjønner hva du mener. samme skjedde meg. jeg ser på det som at jeg betalte for å bli kvitt vedkommende. og så på de som en "god" investering Er sånn jeg også har endt med å se på det. Men er likevel surt å få økonomien sin ødelagt av andre. Anonymkode: f226c...0ee
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #24 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En venninne har i lang tid lånt småbeløp uten å betale tilbake. 1000kr hver gang, for hun fikk aldri lønna til å strekke til neste lønning og hun tjente bedre enn meg. Jeg maste aldri om å få tilbake pengene, men da hun ville låne penger til egenkapital for å kjøpe seg bolig, sa jeg nei. Da kunne jeg visst bare glemme vennskapet med henne. Det var stille fra henne i 6 måneder og da trengte hun å låne 1000kr igjen. Den fikk hun aldri svar på. Deilig å slippe å ha sånne venner. Anonymkode: 67541...bbe Wow 😳 Anonymkode: 2a2ad...927
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #25 Skrevet 19. september 2022 jeg syns det er frekkt å spørre noen det å spørre noem om penger værtfall så store summer som det høres ut som en dårlig venn og bruker deg har hun dårlig råd er det hennes problem ikke ditt Anonymkode: c579f...de7 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #26 Skrevet 19. september 2022 Vet om ei dame som utnytta "venner" slik. Lånte penger og betalte aldri tilbake. Rota seg vel borti feil folk til slutt og ble slått ihjel. Høres ut som denne "venninna" er av samme sorten, men manipulerer i tillegg ved å skylde på barnet og gi deg dårlig samvittighet. Anonymkode: 55b2f...187 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #27 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet om ei dame som utnytta "venner" slik. Lånte penger og betalte aldri tilbake. Rota seg vel borti feil folk til slutt og ble slått ihjel. Høres ut som denne "venninna" er av samme sorten, men manipulerer i tillegg ved å skylde på barnet og gi deg dårlig samvittighet. Anonymkode: 55b2f...187 Ts her. Nei, hun er hverken ond eller slem. Alle sliter med sitt og sier og gjør ting for å få det de ønsker. noen ganger kommer det feil ut og kan påvirke andre negativt. Det handler om å ta og gi. noen er ekstreme og skriver på fb hele tiden der de ber om hjelp til snømåking, plenklipping, spør om noen kan handle eller gjøre ærend for de hele tiden. slike folk vil bare ha og ha, gratis. Ingen orker å kommentere eller bidra. tigging er en uting. å hjelpe noen i ei krise er en ting, men å bli utnyttet er noe annet Anonymkode: 849ec...f15 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #28 Skrevet 19. september 2022 Man låner ikke bort penger til venner og familie. Man gir bort hvis man har lyst. Men aldri forvent å få de tilbake. Anonymkode: ab477...0f1 1 1
Gjest Adobyen Skrevet 19. september 2022 #29 Skrevet 19. september 2022 Nei, jeg har gjort det før, men pengene ble aldri tilbakebetalt. Da jeg spurte etter dem så var de blakke, og situasjonen deres var om mulig enda sørgeligere enn før. Jeg sier at jeg er blakk.
Gjest Spritzx Skrevet 19. september 2022 #30 Skrevet 19. september 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Nei, hun er hverken ond eller slem. Alle sliter med sitt og sier og gjør ting for å få det de ønsker. noen ganger kommer det feil ut og kan påvirke andre negativt. Det handler om å ta og gi. noen er ekstreme og skriver på fb hele tiden der de ber om hjelp til snømåking, plenklipping, spør om noen kan handle eller gjøre ærend for de hele tiden. slike folk vil bare ha og ha, gratis. Ingen orker å kommentere eller bidra. tigging er en uting. å hjelpe noen i ei krise er en ting, men å bli utnyttet er noe annet Anonymkode: 849ec...f15 Hun lyver for å få penger jo. INGEN i Norge trenger å la barnet gå uten medisiner, vi har ordninger som sørger for at barn får den helsehjelpen de skal ha. Det vitner om en ganske kynisk person som bruker barnet sitt for å lure til seg penger
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #31 Skrevet 20. september 2022 On 9/19/2022 at 11:29 AM, AnonymBruker said: Har blitt kjent med ei ny venninne via en felles venninne. Hun spiser meg opp i perioder. I følge fb så har hun masse venninner hun møter og er sammen med. Men spør meg om å få låne penger til tannlege, eller medisin til barnet sitt o.l Anonymkode: 849ec...f15 Våkn opp. Det er ikke en ny venninne du har fått. Anonymkode: 450ed...c16
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #32 Skrevet 20. september 2022 0 i egenandel på medisiner til barn, så dette er jo blank løgn. Hadde ikke lånt bort. Kunne aldri fått meg til å spørre venner om å låne heller. Med mindre jeg glemmer lommeboka og vippser mens de legger ut. Det er vel det nærmeste jeg kommer. Anonymkode: 6a905...733
flusa Skrevet 21. september 2022 #33 Skrevet 21. september 2022 Hun har fått seg en ny 'venninne'som hun utnytter/prøver å utnytte økonomisk..
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #34 Skrevet 21. september 2022 Jeg låner aldri bort penger til nære relasjoner. Lekse lært. Anonymkode: 57c28...b49
Embla Othea Skrevet 21. september 2022 #35 Skrevet 21. september 2022 Ikke lån bort penger. Dine venners økonomi er hens problem.
sommerkroppen Skrevet 21. september 2022 #36 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 11.29): Har blitt kjent med ei ny venninne via en felles venninne. Hun spiser meg opp i perioder. I følge fb så har hun masse venninner hun møter og er sammen med. Men spør meg om å få låne penger til tannlege, eller medisin til barnet sitt o.l «kan jeg låne 800 kr til neste uke? Barnet mitt må ha medisiner, veldig synd hvis hun ikke får medisinene sine…» Er vel strengt tatt hennes ansvar å ha penger til barnets medisiner! Skriver ting som: du er den eneste jeg føler jeg kan spørre.. jeg kjenner henne knapt?? Og hun har jo så mange venninner hun kjenner bedre enn meg. Hun har mann som tjener godt og eier både bolig og bil. Jeg har god økonomi og kunne lånt henne penger, men av prinsipp så låner jeg ikke bort penger til venner. Det kan fort bli masete og skje ofte. Hva med dere? Låner dere bort penger til venner? Anonymkode: 849ec...f15 Eh nei, hun der høres jo mindre smart ut 😮 Hadde aldri lånt bort penger til henne. Dersom hun ikke har penger til barnets medisiner, så er det noe veldig galt. Det kan jo selvsagt mannen betale. Personlig så tror jeg ikke hun skulle bruke pengene på medisiner altså, bare så det er sagt 😉 Men for å svare på spørsmålet ditt, nei jeg låner ikke bort penger hvis ikke jeg kjenner personen veldig godt.
Frk Midnattsol Skrevet 21. september 2022 #37 Skrevet 21. september 2022 Tror jeg enkelt og greit hadde sagt at jeg lever på budsjett akkurat nå, for har et prosjekt med å driver å betaler ned boliglån med alt overskytende, eller noe i den duren....
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #38 Skrevet 21. september 2022 Shit, folk her inne virker til å ha dårlige venner, om de låner og aldri får det igjen. Jeg har både lånt og spurt om å låne, har alltid fått pengene tilbake til avtalt tid og selv alltid gjort det samme dersom jeg har lånt. Men nå skal det sies at jeg har vært venn med vennene mine i veldig mange år. Anonymkode: b9c72...83b 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. september 2022 #39 Skrevet 21. september 2022 Jdz skrev (På 19.9.2022 den 16.09): Har man ryddig nok økonomi til å låne og betale tilbake penger til venner, så har man ryddig nok økonomi til å ha og bruke et kredittkort på ansvarlig måte. Kan ikke huske at noen venner har spurt meg om å låne penger siden ungdomstiden, og jeg ville nok sett på det i seg selv som et rødt flagg. Jeg ville heller aldri i verden ha spurt venner om å låne penger. Nettopp. De av vennene/familiemedlemmene mine jeg kunne ha lånt penger, har aldri spurt, for de trenger ikke, siden de har kontroll på økonomien. Generelt bør man ikke låne bort penger til venner, det blir bare tull. Hvis man gjør det, får man tenke at de pengene er borte. Om en av mine venner var i krise, ville jeg heller tilbudt å kjøpe mat til dem, at de kunne sove her e.l. (etter hva som var behovet).
Maskinfører Skrevet 22. september 2022 #40 Skrevet 22. september 2022 Ikke lurt å låne bort da skal de være gode venner og ikke bo langt unna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå