Gjest Athena Catalina Skrevet 18. september 2022 #21 Del Skrevet 18. september 2022 Flott og stødig navn 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 18. september 2022 #22 Del Skrevet 18. september 2022 1 hour ago, Snok1 said: Jeg liker alle norrøne navn med to stavelser. Altså: Einar, Erlend, Håkon, Berge, Brage, Sverre og så videre. Trauste, gode og solide navn uten behov for å stikke seg ut. Det er ingen som kjenner en drittsekk som heter Einar, men alle kjenner både en Kenneth og en Alexander som er skikkelige rasshøl. Alle kongenavnene er i denne kategorien, dersom slikt interesserer foreldrene… Største problemungen jeg var borti som lærervikar for en haug med år siden het Einar. Erlend og Sverre har jeg gjennom årene også møtt en del triste tilfeller av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #23 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Liker ikke einar. Tenker på gammel mann. Synes ikke einar passer på et barn. Anonymkode: 71490...99e Gamle menn har også vært barn. Jeg har selv møtt oddveig under 30 Anonymkode: e0016...ad4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 18. september 2022 #24 Del Skrevet 18. september 2022 Fint navn.👍 Bare flott noen bruker navn som ikke er så helt vanlig lenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #25 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde heller valgt Elias. Men Einar er bedre enn f.eks Leander. Anonymkode: 9b355...a58 Elias liker de ikke så godt, og det er jo et navn som ligger høyt på trendlistene AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde en oldefar og har en kompis som heter det. Jeg er veldig glad i kompisen min, men jeg synes navnet hans er stygt. Skal sies, jeg misliker norske navn. Anonymkode: ef7de...3fc Stygt faktisk. Kunne aldri kalt et navn for stygt. Tror den jeg hadde sagt at "du har stygt navn" hadde blitt lei seg. Man bør tenke sånn - er dette noe jeg ville sagt til vedkommende? AnonymBruker skrev (13 timer siden): Liker ikke einar. Tenker på gammel mann. Synes ikke einar passer på et barn. Anonymkode: 71490...99e Passer Leander Maximillian eller Matteo Emilian på en voksen mann da? Hun med barnet i magen takker for alle innspill og synes det er hyggelig at såpass mange liker navnet Einar Anonymkode: ee883...b81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 18. september 2022 #26 Del Skrevet 18. september 2022 Flott navn👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 18. september 2022 #27 Del Skrevet 18. september 2022 Tomas77 skrev (5 timer siden): Største problemungen jeg var borti som lærervikar for en haug med år siden het Einar. Erlend og Sverre har jeg gjennom årene også møtt en del triste tilfeller av. Shit! Hvis du kalibrerer mot Kenneth og Alexander? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #28 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg hadde heller valgt Elias. Men Einar er bedre enn f.eks Leander. Anonymkode: 9b355...a58 Elias? Nei, kjære vene. Einar er fint. Anonymkode: 31713...c8d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #29 Del Skrevet 18. september 2022 Finfint navn! Anonymkode: b602c...3dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #30 Del Skrevet 18. september 2022 Misliker navnet. Sikkert fordi naboen der jeg vokste opp heter Einar, største drittsekken som går i to sko. Anonymkode: 7e0e9...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 18. september 2022 #31 Del Skrevet 18. september 2022 Flott navn! Kjenner Einar som er født på 50-tallet og Einer som er født i 2012. Favorittbamsen til sønnen min på syv heter også Einar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #32 Del Skrevet 19. september 2022 Synes det er et stødig og traust navn, men ville nok ikke ha valgt det selv. Anonymkode: 05148...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 19. september 2022 #33 Del Skrevet 19. september 2022 10 hours ago, Snok1 said: Shit! Hvis du kalibrerer mot Kenneth og Alexander? Jeg tror ikke jeg noengang har kjent en Kenneth men Alexander er jeg helt på linje med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #34 Del Skrevet 19. september 2022 Veldig fint navn! Flere små Einarer rundt her nå, så tror det er kommet litt tilbake. Anonymkode: 2cd49...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #35 Del Skrevet 19. september 2022 Klassisk og pent med historiske røtter. Et upretensiøst og godt navn. Anonymkode: ab747...890 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #36 Del Skrevet 19. september 2022 Fint navn. Vurderte det til min yngste, men her ble det Sigurd i stedet. Anonymkode: a605a...7b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #37 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 23.23): Det er ikke jeg som skal ha barn, men noen nær meg. Vi satt her i kveld og diskuterte navn (det blir en gutt), og så kom navnet Einar opp. Jo mer jeg smaker på det, jo finere blir det. Med tanke på dagens trend med mange vokaler i navn passer det inn, men så har det en hard konsonant til sist som gjør det både mykt og stødig. Hva synes dere? Anonymkode: ee883...b81 kjempe fint Anonymkode: 646cb...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #38 Del Skrevet 21. september 2022 Jeg liker norrøne navn 👍har det selv. Ei jente i klassen til kidden min heter Borghild- syns det er kanonkult på en 13 åring. Einar, Magnus, Håkon, Edvard, osv er stødige navn . Anonymkode: 065da...8a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #39 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg liker norrøne navn 👍har det selv. Ei jente i klassen til kidden min heter Borghild- syns det er kanonkult på en 13 åring. Einar, Magnus, Håkon, Edvard, osv er stødige navn . Anonymkode: 065da...8a0 Litt pirkete av meg, men Edvard er engelsk. Lånt ganske nylig fra Edward. Jedvard/Jatvard/Jåtvard/Jetvard el.l. er vel formen som ble lånt inn tidligere, men fortsatt fra (eldre) engelsk. På samme vis som sankt Jetmund tilsvarer Saint Edmund på engelsk. Ēadweard het det på gammelengelsk. En norsk form må bli Audvard eller noe. Som er i bruk, dog sjeldent ser det ut som. Tre eller færre i Norge, men treff i telefonkatalogen, så minst én nålevende, kanskje to til (hemmelig nummer, små barn eller andre uten tlf. osv.) Mulig -vord går også...? men ingen heter vel Håvord eller? Anonymkode: 2b199...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #40 Del Skrevet 21. september 2022 Einar er et navn i toppklasse! Anonymkode: f2700...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå