Gå til innhold

Jeg blir slettet av flere folk på facebook og jeg skjønner ikke hvorfor ..

Gjest Anonym61

Anbefalte innlegg

Vet at man ikke burde bry seg om sånt men pga mye mobbing og utestenging i fortiden så går det veldig inn på meg hvis folk ikke vil ha med meg å gjøre...

Jeg blir så lei meg når jeg ser at folk sletter meg på facebook.. 

Jeg har aldri gjort de noen ting, så jeg forstår ikke hvorfor? Flere av de har mange tusen venner, en av de har faktisk 4600 stk så det kan ikke være at de vil rydde opp i vennelistene sine.. 

Vi er ikke venner eller snakker sammen men flere av de har alltid likt bildene mine, noen nå nylig også.. så plutselig ser jeg at de har slettet meg.. jeg begynner å gruble skikkelig 

de som sletter meg er ikke venner av hverandre heller så det har nok ingen kobling ...

hva kan grunnen til dette være? er det at noen snakker stygt om meg eller finner på stygge ting om meg ? synes det er så rart at de virkelig har gått inn på min profil for å slette meg fordi de ikke vil ha meg som venn lenger .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest albertinee

Hvorfor bry seg om det er mennesker du ikke omgås? Skjønner om det hadde vært en nær venninne eller nært familiemedlem. Det er jo bare sosiale medier. Kan det være fordi du bryr deg om klikk og oppmerksomheten? Eller poster du så mye at folk blir lei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

albertinee skrev (6 minutter siden):

Hvorfor bry seg om det er mennesker du ikke omgås? Skjønner om det hadde vært en nær venninne eller nært familiemedlem. Det er jo bare sosiale medier. Kan det være fordi du bryr deg om klikk og oppmerksomheten? Eller poster du så mye at folk blir lei?

Jeg vet .. pga det jeg skrev helt i starten av innlegget så er det vel bare slik.. jeg er så utrolig redd for at folk ikke skal like meg/hate meg.. jeg kan ikke noe for det.. 

jeg poster faktisk aldri noenting .. så det er ikke derfor

bare skjønner ikke hvorfor de bevisst har gått inn for å slette meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker bursdagslistene på Facebook til på slette folk jeg ikke har kontakt med i løpet av året 🤪

Ja, jeg hadde forstått det hvis de hadde ryddet opp i listene sine, men de har ikke gjort det.. og jeg forstår ikke grunnen til at de har slettet meg 😕 jeg tenker automatisk at jeg har gjort noe galt eller at noen har snakket stygt om meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym61 skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg hadde forstått det hvis de hadde ryddet opp i listene sine, men de har ikke gjort det.. og jeg forstår ikke grunnen til at de har slettet meg 😕 jeg tenker automatisk at jeg har gjort noe galt eller at noen har snakket stygt om meg 

Da tror jeg rett og slett du må slutte å overtenke så mye. Du vet jo ikke om de bare sletter en her og en der etterhvert som det kommer opp. Jeg går ikke igjennom listene selv om jeg sletter folk når jeg ser de har bursdag, det er helt tilfeldig at jeg ser det. Og hva vet vel du om de går igjennom listene eller ikke, om de har et nettverk på 4600 stk som de ønsker å ha på Facebook så har ikke det noe med deg å gjøre. 

Problemet er ikke de som sletter deg men ditt eget hode. Slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere endt opp som fb-venner i utgangspunktet - hvilken tilknytning har dere? Jeg slettet nettopp en hel haug folk på fb,  av grunner son handler om meg, ikke om dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea skrev (6 minutter siden):

Det er mange som har slettet meg også på Facebook.🙈 

Blir du lei deg da eller bryr du deg ikke? 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slette folk på Facebook er ingen big deal, særlig om det er snakk om perifere bekjente. Det er helt greit å slette eller bli slettet om du ikke omgåes eller har kontakt med vedkommende. Flere og flere rydder vennelistene for tiden. Tidene har endret seg. Før så var det om å gjøre å legge til alle rundt deg, men nå har man innsett at det er kun de nære og kjære som betyr noe. Facebook brukes annerledes nå, og flere bruker det mindre, så herav er det av interesse å fjerne perifere bekjente. 

Ikke ta sånn på vei for det. 

Å bli blokkert uten grunn derimot, det skjønner jeg kan stikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (5 minutter siden):

Da tror jeg rett og slett du må slutte å overtenke så mye. Du vet jo ikke om de bare sletter en her og en der etterhvert som det kommer opp. Jeg går ikke igjennom listene selv om jeg sletter folk når jeg ser de har bursdag, det er helt tilfeldig at jeg ser det. Og hva vet vel du om de går igjennom listene eller ikke, om de har et nettverk på 4600 stk som de ønsker å ha på Facebook så har ikke det noe med deg å gjøre. 

Problemet er ikke de som sletter deg men ditt eget hode. Slapp av.

Jeg bare synes det er så rart.. noen av de kjente jeg godt før, andre bare bekjente.. vi har ikke noe kontakt nå men vi har alltid likt hverandres bilder og jeg trodde det var bare god stemning .. forstår ikke hvorfor de faktisk har gått inn for å slette meg .. tviler på at de sletter andre folk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (6 minutter siden):

Hvordan har dere endt opp som fb-venner i utgangspunktet - hvilken tilknytning har dere? Jeg slettet nettopp en hel haug folk på fb,  av grunner son handler om meg, ikke om dem. 

Jeg var nære noen av de før .. det har alltid vært god stemning 😕 en av de jobbet jeg med, en gikk jeg på skole med, en var en venninne .. noen bekjente bare 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 minutter siden):

Å slette folk på Facebook er ingen big deal, særlig om det er snakk om perifere bekjente. Det er helt greit å slette eller bli slettet om du ikke omgåes eller har kontakt med vedkommende. Flere og flere rydder vennelistene for tiden. Tidene har endret seg. Før så var det om å gjøre å legge til alle rundt deg, men nå har man innsett at det er kun de nære og kjære som betyr noe. Facebook brukes annerledes nå, og flere bruker det mindre, så herav er det av interesse å fjerne perifere bekjente. 

Ikke ta sånn på vei for det. 

Å bli blokkert uten grunn derimot, det skjønner jeg kan stikke. 

Ja .. sant nok.. men føles bare rart 😕 jeg tror ikke at de sletter noen andre.. jeg tror at de har gått inn for å slette akkurat meg bare 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym61 skrev (2 minutter siden):

Ja .. sant nok.. men føles bare rart 😕 jeg tror ikke at de sletter noen andre.. jeg tror at de har gått inn for å slette akkurat meg bare 

Vet du, jeg tviler sterkt for at det er kun du som er slettet fra vennelisten hos flere. At det muligens ikke er mange som er slettet, det kan sikkert stemme, men det har nok gått noen i slette-dragsuget skal du se. Du er garantert ikke alene. 

Du må nesten bare prøve å la det ligge, og trøste deg med at du var ikke nær dem uansett. Og sjansen er megastor for at du er slettet fordi du ikke er nær dem. Så ikke krisemaksimèr dette :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym61 skrev (13 minutter siden):

Men hvorfor tror du at du, en bekjent de ikke lenger har kontakt med og som ikke legger ut noe, er så viktig for dem at de (flere, uavhengig av hverandres) går inn for å slette akkurat deg, og bare deg? Lav selvtillit og overdreven selvopptatthet har noen fascinerende likheter... At man mister kontakten med folk skjer stadig i løpet av livet, facebook er kunstig åndredrett for "kontakt " som egentlig ikke eksisterer lenger. Det handler ytterst sjelden om personlig motvilje, det er bare livet som går videre.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (32 minutter siden):

Vet du, jeg tviler sterkt for at det er kun du som er slettet fra vennelisten hos flere. At det muligens ikke er mange som er slettet, det kan sikkert stemme, men det har nok gått noen i slette-dragsuget skal du se. Du er garantert ikke alene. 

Du må nesten bare prøve å la det ligge, og trøste deg med at du var ikke nær dem uansett. Og sjansen er megastor for at du er slettet fordi du ikke er nær dem. Så ikke krisemaksimèr dette :) 

Tusen takk for en fin melding :) jeg skal prøve å ta det til meg ❤️ 

hun ene med 4600 venner er venn eller "venn" med absolutt alle, så der er jeg helt 100% sikker på at det har noe med meg å gjøre og ikke fordi hun rydder opp.. men men 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daria skrev (26 minutter siden):

Men hvorfor tror du at du, en bekjent de ikke lenger har kontakt med og som ikke legger ut noe, er så viktig for dem at de (flere, uavhengig av hverandres) går inn for å slette akkurat deg, og bare deg? Lav selvtillit og overdreven selvopptatthet har noen fascinerende likheter... At man mister kontakten med folk skjer stadig i løpet av livet, facebook er kunstig åndredrett for "kontakt " som egentlig ikke eksisterer lenger. Det handler ytterst sjelden om personlig motvilje, det er bare livet som går videre.

Fordi jeg er så redd for at jeg skal ha gjort noe galt, eller at noen skal ha snakket stygt om meg eller om noe jeg har gjort.. slik at de har gått inn for å slette meg siden de synes at jeg er sånn eller sånn .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...