Gå til innhold

Adventskalendere for make-up, velvære, hudpleie, skjønnhet osv - hvilken skal du ha i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den kalenderen jeg har vært mest fornøyd med var clarins sin, så jeg vil gjerne ha den igjen, men har ikke funnet den i Norge på noen år 🤔 har også vært fornøyd med lyko og KICKS. Jeg vurderer alle, og vurderer også et år uten for og heller bruke pengene på noe annet. Får jeg tak i clarins blir det den. 

Anonymkode: 8bb09...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirah skrev (2 minutter siden):

Et par produkter til menn, men de aller fleste kan fint brukes av begge :) Hvilken av dem til Body Shop har du hatt? Må innrømme at jeg har mest lyst på den største, men den er jo himla dyr 😅

Det samme har jeg gjort :) Har det vært et produkt som ikke passer meg har jeg lagt det ved i en gave til noen jeg kan tenke meg at det passer til. Eventuelt hatt det liggende som en vertinnegave, en ekstra oppmerksomhet eller lignende. Man treffer jo ikke blink på 24 ting til en person :)

Jeg føler egentlig ikke det, etter at jeg har regnet på hva du får fra pengene, og uansett kjøper/bruker gjennom et år. Men om du risikerer bomkjøp blir det jo noe annet. Jeg er blant annet litt usikker på shampooen og balsamen, men får snike ut en liten prøve, så får det heller bli en gave til en tenårings-niese om det ikke er klaff. 

Det er jo dyrere å bruke penger på en kalender som stort sett inneholder små samples - da betaler man jo noe for å prøve ut flere produkter av et merke. 

Anonymkode: 0ddc7...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg føler egentlig ikke det, etter at jeg har regnet på hva du får fra pengene, og uansett kjøper/bruker gjennom et år. Men om du risikerer bomkjøp blir det jo noe annet. Jeg er blant annet litt usikker på shampooen og balsamen, men får snike ut en liten prøve, så får det heller bli en gave til en tenårings-niese om det ikke er klaff. 

Det er jo dyrere å bruke penger på en kalender som stort sett inneholder små samples - da betaler man jo noe for å prøve ut flere produkter av et merke. 

Anonymkode: 0ddc7...d47

Ja for den store inneholder fullsize-produkter? Da er det jo noe litt annet, det er jeg enig i :) Det man eventuelt ikke liker selv er jo fine gaver til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (19 minutter siden):

Et par produkter til menn, men de aller fleste kan fint brukes av begge :) Hvilken av dem til Body Shop har du hatt? Må innrømme at jeg har mest lyst på den største, men den er jo himla dyr 😅

Det samme har jeg gjort :) Har det vært et produkt som ikke passer meg har jeg lagt det ved i en gave til noen jeg kan tenke meg at det passer til. Eventuelt hatt det liggende som en vertinnegave, en ekstra oppmerksomhet eller lignende. Man treffer jo ikke blink på 24 ting til en person :)

 

Sirah skrev (11 minutter siden):

Ja for den store inneholder fullsize-produkter? Da er det jo noe litt annet, det er jeg enig i :) Det man eventuelt ikke liker selv er jo fine gaver til andre.

Hvis det bare er at par produkter skal det nok gå, jeg var mer redd det skulle være en par-kalender med like mye til begge.

Jeg hadde den største BS-kalenderen i fjor, fikk den i gave 😊 Kunne ikke bruke shampo. balsam eller badekuler (har ikke tørt hår eller badekar), men ellers har jeg faktisk brukt alt. 

Ja, produktene er fullsize.

 

Anonymkode: 253ba...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

Hvis det bare er at par produkter skal det nok gå, jeg var mer redd det skulle være en par-kalender med like mye til begge.

Jeg hadde den største BS-kalenderen i fjor, fikk den i gave 😊 Kunne ikke bruke shampo. balsam eller badekuler (har ikke tørt hår eller badekar), men ellers har jeg faktisk brukt alt. 

Ja, produktene er fullsize.

 

Anonymkode: 253ba...9b3

Det har bare vært et par produkter beregnet utelukkende på menn de årene jeg har hatt dem, så med mindre de gjør noen skikkelige stunt i år så kan du nok bruke det meste :)

Topp! Nå har du nesten overbevist meg om at det blir en slik 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å være litt sunnere i år, og velge sminkekalender fremfor sjokoladekalender. Trodde jeg hadde god tid på meg ennå til å finne den rette, før jeg kom over denne tråden 🤣🙈 trodde heller ikke det var så mange å velge mellom...

Men så fant jeg en oversikt her:https://godegavetips.com/julekalender-sminke/ , og det er jo utrolig mange forskjellige!

Kommer til å følge ivrig med på denne tråden fremover , men må vel snart bestemme meg... 

Anonymkode: d9acc...3f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenkte å være litt sunnere i år, og velge sminkekalender fremfor sjokoladekalender. Trodde jeg hadde god tid på meg ennå til å finne den rette, før jeg kom over denne tråden 🤣🙈 trodde heller ikke det var så mange å velge mellom...

Men så fant jeg en oversikt her:https://godegavetips.com/julekalender-sminke/ , og det er jo utrolig mange forskjellige!

Kommer til å følge ivrig med på denne tråden fremover , men må vel snart bestemme meg... 

Anonymkode: d9acc...3f6

Ja det er en jungel! Greit å bestille tidlig ja, de beste blir raskt utsolgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ganske nøye utvalgte hudpleieprodukter og lite sminke (bare faste produkter der også), så jeg har pleid å ha Babor sin. Da får man en ampull hver dag som til sammen blir en planlagt 24-dagers kur for huden. Gir veldig luksusfølelse. Ellers vurderer jeg den fra Skincity siden jeg stort sett handler der (og på Kicks), men har ofte endt opp med en masse produkter jeg bare tester en gang og så blir de liggende. Man får jo uansett ikke så mye utbytte av hudpleieprodukter man ikke bruker over tid. 

Anonymkode: ea542...130

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett årets første review av Lush, som jeg nevnte at jeg vurderte da jeg elsker produktene.

Snittpris på nesten 80 per luke. 4-5 produkter jeg ikke vil bruke. Fullt av badebomber man får rimeligere enkeltvis i butikk. 3 dusjsåper i små størrelser. Og når luke 25 var en lush-parfyme.... Nope. 

Her betaler man for innpakning. Og det er tydelig et produkt der de skal tjene mye penger på kalenderen, fremfor å fremme egne produkter slik at man kjøper mer fremover. 

Anonymkode: 0ddc7...d47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjedelig med kalendere med bare ett merke som, som Rituals eller BodyShop, så jeg kjøper som regel Lookfantastic sin - synes den har veldig god "value for money" ift. mange dyrere kalendere.

Anonymkode: 97009...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett de tre filmene Margareta har lagt ut i dag har jeg lyst til å bestille Catrice, og kanskje også DIY-versjonen av Essence. Ser ut som man får veldig mye for pengene, og jeg har ikke prøvd noen av de billige merkene før. 

Anonymkode: bf639...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal kjøpe årets adventskalendere til min kone (43) og min datter (16).

Hvilken kalender ville du hatt, om du kunne velge fritt? 

Og hvilken kalender er passende for min 16 - åring. Hun bruker sminke, men kun i selskap/fest.

Tusen takk for alle forslag!

 

M40

Anonymkode: 723df...fd8

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hei!

Jeg skal kjøpe årets adventskalendere til min kone (43) og min datter (16).

Hvilken kalender ville du hatt, om du kunne velge fritt? 

Og hvilken kalender er passende for min 16 - åring. Hun bruker sminke, men kun i selskap/fest.

Tusen takk for alle forslag!

 

M40

Anonymkode: 723df...fd8

Ville kjøpt Lyko 24 K eller SkinCity til kona.

Og den store fra Body Shop til datteren.

Anonymkode: ddfed...7e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hei!

Jeg skal kjøpe årets adventskalendere til min kone (43) og min datter (16).

Hvilken kalender ville du hatt, om du kunne velge fritt? 

Og hvilken kalender er passende for min 16 - åring. Hun bruker sminke, men kun i selskap/fest.

Tusen takk for alle forslag!

 

M40

Anonymkode: 723df...fd8

Body shop er alltid populært 😊

Ps. Awwwwwwwww😍😍😍

Anonymkode: 3891e...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ville kjøpt Lyko 24 K eller SkinCity til kona.

Og den store fra Body Shop til datteren.

Anonymkode: ddfed...7e0

Enig i BS til datteren, men Lyko sin synes jeg så kjip ut. SkinCity så bedre ut, men som sagt over har jeg veldig god erfaring med Lookfantastic sin (har ikke villet spoile årets for meg selv, men generelt har de mange gode og litt eksklusive merker). Mvh kvinne i 40-åra. :) 

Anonymkode: 97009...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Enig i BS til datteren, men Lyko sin synes jeg så kjip ut. SkinCity så bedre ut, men som sagt over har jeg veldig god erfaring med Lookfantastic sin (har ikke villet spoile årets for meg selv, men generelt har de mange gode og litt eksklusive merker). Mvh kvinne i 40-åra. :) 

Anonymkode: 97009...5a8

Ifjor kjøpte jeg en slik med ulike makeup produkter, og det ble litt skivebom, ettersom hun ville egentlig ha Babor (jeg trodde det var kjedelig ettersom det var 24 X Serum).

 

BodyShop til datter, CHECK.

 

Lookfantastic OG Babor kanskje til kona da - helgardering 😄

Tusen takk for tips!

TS.

Anonymkode: 723df...fd8

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ifjor kjøpte jeg en slik med ulike makeup produkter, og det ble litt skivebom, ettersom hun ville egentlig ha Babor (jeg trodde det var kjedelig ettersom det var 24 X Serum).

 

BodyShop til datter, CHECK.

 

Lookfantastic OG Babor kanskje til kona da - helgardering 😄

Tusen takk for tips!

TS.

Anonymkode: 723df...fd8

Hvis hun har så spesifikke preferanser ville jeg bare spurt. Uansett hva mannen hadde kjøpt ville det blitt bom..

Og motsatt. Han får ølkalender, og kommer selv med innspill til hvilken. Da han selvfølgelig har mye bedre oversikt over merker, nyheter, og hva han vil prøve ut, enn hva jeg har. 

Anonymkode: 0ddc7...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig i BS til datteren, men Lyko sin synes jeg så kjip ut. SkinCity så bedre ut, men som sagt over har jeg veldig god erfaring med Lookfantastic sin (har ikke villet spoile årets for meg selv, men generelt har de mange gode og litt eksklusive merker). Mvh kvinne i 40-åra. :) 

Anonymkode: 97009...5a8

Synes du denne ser kjip ut? https://lyko.com/en/by-lyko/lyko-24k Den er jo spekket med fullstørrelser og veldig bra produkter (produktene står ramset opp i beskrivelsen) :)

Anonymkode: ddfed...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes du denne ser kjip ut? https://lyko.com/en/by-lyko/lyko-24k Den er jo spekket med fullstørrelser og veldig bra produkter (produktene står ramset opp i beskrivelsen) :)

Anonymkode: ddfed...7e0

Jeg må faktisk si meg enig med personen du siterer. 

Det var mange små størrelser. Særlig parfymer er bare tull, samt mascara. Og tan revel er vel noe alle som følger litt med enten har kjøpte, eller valgt å droppe, de siste årene. 

Personlig foretrekker jeg mer av mellomstørrelser. Man vil jo prøve ut et merke. Fullstørrelser blir for mye om det er bom. Småstørrelser føles bare kjipt, og er ofte ikke nok. 

Anonymkode: 0ddc7...d47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...