Gå til innhold

Blande hvitt og gult gull!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man brukes hvitt gull og gult gull sammen?
Jeg har alltid tenkt nei, men har og alltid bare hatt hvit gull/diamanter. Nå har jeg kjøpt meg litt gult gull og liker det bedre og bedre. Men kan jeg f.eks ha øredobber/kjede i gult gull samtidig med ringer i hvitt gull/diamanter??

Anonymkode: 83db7...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissIndependent45 skrev (5 minutter siden):

Er ikke det egentlig moderne nå? Ser plenty med smykker som er en blanding av dette.

Er det jeg har sett jeg og. Men det blir liksom feil i hodet mitt😅 Men skal prøve utforske trenden:-) Før likte jeg ikke gult gull, men nå liker jeg det veldig godt. Men bar få ringer i gult, mest øredobber/kjeder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det ser ut som om du har tatt på deg det alt juglet du eier da. Derfor det ikke er likt. Velg en av delene, det ser så mye bedre ut!

Anonymkode: 3fcea...9fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det ser ut som om du har tatt på deg det alt juglet du eier da. Derfor det ikke er likt. Velg en av delene, det ser så mye bedre ut!

Ja…er jo det jeg har tenkt og. Men så ser jeg så mange blander. Får tenkte litt på saken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det ser mye bedre ut når man blander. 

Så ts, hvis du synes det ser fint ut, så blander du! :)

Anonymkode: 57669...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er penest når det er helhetlig, med enten gult eller hvitt. Noen får blanding til å funke, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hvordan, mens andre får det bare til å se rotete ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var det så mye sånne regler. Ikke blande hvitt gull eller sølv med gult gull. Ikke bruke diamanter og perler samtidig. Ikke bruke diamanter før etter fylte 30. Ikke bruker diamanter på dagtid. Mye sånne regler. Men nå er det ingen som følger slike regler lenger, så gjør det du vil. 

Anonymkode: 93ca8...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Satt og googlet nettopp dette og fant denne tråden, godt det ikke bare er meg.

Jeg har både forlovelses- og giftering i gult gull, samt et smykke jeg er veldig glad i. Har alltid syntes man skal bruke enten eller, men jeg har to veldig fine diamantringer i hvitt gull som jeg har arvet etter bestemor som jeg aldri får brukt fordi jeg ikke syntes det passer sammen med det jeg bruker hver dag. 
En tullete problemstilling, men dog.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være utfordrende, men kan og være fint. Ringer og smykker der det er blandet er fint. Men gult gull øredobber, smykke i hvitt, og masse ringer i hipsomhapp blir bare glorete synes jeg. Så selv om f.eks Georg Jensen sin blanding er fin, blir å blande selv litt rart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir fort dyrt å dolle seg med masse ekte gull i disse tider, da. Spotprisen på en unse gull er vel 30-31-000kr.

Anonymkode: 580de...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjollefyr skrev (4 timer siden):

Kan være utfordrende, men kan og være fint. Ringer og smykker der det er blandet er fint. Men gult gull øredobber, smykke i hvitt, og masse ringer i hipsomhapp blir bare glorete synes jeg. Så selv om f.eks Georg Jensen sin blanding er fin, blir å blande selv litt rart. 

Jeg er helt enig. Kjedelig at arvegodset i hvitt gull skal bli liggende og støve, vurderer å bytte innfatning på diamantene så alt blir gult, men det koster jo det og.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 15.33):

Kan man brukes hvitt gull og gult gull sammen?
Jeg har alltid tenkt nei, men har og alltid bare hatt hvit gull/diamanter. Nå har jeg kjøpt meg litt gult gull og liker det bedre og bedre. Men kan jeg f.eks ha øredobber/kjede i gult gull samtidig med ringer i hvitt gull/diamanter??

Har en diamantring med gult og hvitt gull. Så det går an.

Anonymkode: 01e7e...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nutz skrev (2 timer siden):

Jeg er helt enig. Kjedelig at arvegodset i hvitt gull skal bli liggende og støve, vurderer å bytte innfatning på diamantene så alt blir gult, men det koster jo det og.. 

Ja, det er det. Jeg bruker gult gull og hvitt gull for seg. Har lite i hvitt gull men jeg mikser aldri gull med sølv. Jeg er heldig som har arvet fine ting i gull. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker ikke hvitt gult, men nå har jeg arvet en diamantring i hvitt gull, og den betyr mye for meg og diamantene er jo fine. Så den bruker jeg mellom gullringer i gult gull  på samme finger og fingeren ved siden av, som en sandwich. Det funker helt supert. 

Anonymkode: 3dbd5...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...