Oppreist Skrevet 8. november 2022 Forfatter #441 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (På 6.11.2022 den 21.08): Hei igjen, Oppreist❤️ Om du har tid, så hadde det vært veldig interessant å høre om du ser noe ang et av mine vennskap. Navnet hennes begynner på E. Vi er veldig ulike, men hadde likevel god kontakt i mange år. Nå har vi gradvis glidd fra hverandre, og fra mitt ståsted skyldes det mange små ting som sammen gjorde at jeg utsatte kontakten lenger og lenger. Jeg aner ikke hva hun mener og tenker om dette. Ser du noe? Er dette et vennskap det er riktig å la passere? Det føles så rart å kutte kontakt med venner, så jeg er usikker på hva jeg ble gjøre. Får du opp noe? ❤️ Anonymkode: cc708...b19 Jeg kjenner på såre følelser. E har gjennomgått ting du ikke er informert om, og hun har savnet at du har vært der for henne. Du på din side har ikke visst, og har hatt mange jern i ilden og mye som har skjedd, som igjen har ført til din distanse overfor henne. Jeg tror det kan være fornuftig å møtes et hyggelig sted og prate åpent om den siste tiden og hvor dere begge er pr nå. jeg tror ikke det er ønskelig fra noen av dere at dette vennskapet avsluttes uten videre. Ta kontakt og ta det derfra, jeg tror du vil bli overrasket. Alt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #442 Del Skrevet 8. november 2022 Oppreist skrev (9 minutter siden): Dette er et savn du bærer på, ikke sant? Og dere er forskjellige, opplever du....Det første som skal til er kommunikasjon og det å våge være tydelig på hva du ønsker og savner. Det kan være ydmykende, men vi gi frukter. Snakk med dem. Inviter dem til deg og sett ord på hvordan du har det. Be dem lytte og lytt til dem. Viktig at dere lærer hverandre å kjenne på en litt ny måte, som styrker båndene. Kan du foreslå noe som kanskje virker utenkelig men som likevel kan bli veldig bra? De kan bli overrasket og trekke på det, men ikke vær redd for det, du skal være modig i kommunikasjon med dem og være tydelig .Kanskje dere skulle tatt en helg og reist bort sammen....Jeg heier. Alt godt. Oppreist skrev (6 minutter siden): Og denne så jeg nå, først etter at jeg har svart deg....men jeg holder på det jeg skrev. Igjen, vær åpen og ærlig med dem. Det vil komme noe godt ut av det! Tusen takk for svar. Det er dessverre litt vanskeleg dette, eg ynskjer å bli nærare den eine og meir uavhengig av den andre. Så eg slit med masse skuld og dårlege kjensler over det. Ei helg borte saman er nok ikkje realistisk, de eine søskenet hadde vore klistra til meg heile tida. Det andre hadde eg nok ikkje fått med 😕 Anonymkode: 8f6f0...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 8. november 2022 Forfatter #443 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 0.15): Hei👋 Jeg har gått igjennom mye de siste årene og det toppet seg helt med skilsmisse og hele sulamitten tidligere i år. Jeg føler jeg fortsatt står litt fast, kan du se om jeg kommer meg videre snart? Jeg jobber så hardt og kommer ingen vei føler jeg. Anonymkode: b349b...40d Føler med deg. Livet føles litt i stampe akkurat nå, eller som at du stanger hodet i veggen. Og slik vil det føles en god stund, uten at det faktisk er sånn av den grunn. Skill mellom følelser og fakta. Ser du tilbake på livet ditt om tre måneder, så vil du se at du har kommet et godt stykke videre med noen ting. Tre måneder etter det, har du kommet enda et stykke. Du ser det bare ikke nå, for skrittene er små, men de er fortsatt skritt. Skjønner du? Du har en del ting å bearbeide etter skilsmissen, får du hjelp av noen? hvis ikke anbefaler jeg deg å oppsøke noen du kan lufte ut hos og snakke gjennom noen ting med. Du trenger det for å kunne slippe den følelsen av å være stuck. Det vil løsne, det også, litt etter litt. Alt godt til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 8. november 2022 Forfatter #444 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 0.32): Hei , jeg blir så fascinert av dine svar så jeg må komme med et spørsmål jeg også. Jeg har lenge hatt det litt problematisk i eget forhold og på jobb. Det ser ut Som om det ordner seg på jobb og jeg opplever at de rundt meg er veldig på. Jeg innser at jeg spiller med litt høye kort og at jeg er god på å pushe fremover mine ideer. Men det er nettopp det, jeg lurer på: er jeg for postiv innstilt på min egen situasjon her hjemme også uten at jeg egentlig vet hva jeg vil ha? Jeg har vanskeligheter for å kjenne på egne behov. Er jeg I et godt et og sunt forhold for meg? Anonymkode: b3d26...5c1 Du har en smittende energi og en utstråling mange kan bli "blendet" av. Det er en god ting og det er fint å bli godt likt og å oppleve at folk rundt er "på". Men du kan se deg litt blind på noen ting, som feks kan din selvtillit noen ganger skyte såpass i været at du kan skyve folk bort. Dette er du ikke bevisst på, derfor sier jeg det til deg. Å være positiv er en gave du sal være glad du har, men vær bevisst på dem som står rundt, som kanskje strever, som kanskje er stillere og mer forsiktig enn deg, de kan oppleve deg noe "brautende" eller "overkjørende"....Bare noe å tenke på. Og egne behov skal du også ta på alvor. Jeg tror du trenger å roe helt ned av og til, lage en hyggelig og god kveld for deg selv, der du har alenetid og sorterer en del ting. Forholdet ditt er av den gode sorten pr nå men går fort over på autopilot. dere må jobbe litt mer for hverandre og ikke ta hverandre for gitt, dette er viktig. Bruk tid sammen, gjør noe fint og hyggelig som styrker båndene. Ønsker deg alt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 8. november 2022 Forfatter #445 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for svar. Det er dessverre litt vanskeleg dette, eg ynskjer å bli nærare den eine og meir uavhengig av den andre. Så eg slit med masse skuld og dårlege kjensler over det. Ei helg borte saman er nok ikkje realistisk, de eine søskenet hadde vore klistra til meg heile tida. Det andre hadde eg nok ikkje fått med 😕 Anonymkode: 8f6f0...f64 Jeg fikk ikke opp det med at det var en du ønsket fjerne deg litt fra, men det ligger likevel i det jeg skrev - at du må være tydelig på dine behov, hva du ønsker. Skyld og skam skal du la fare, du skal være deg og ikke være den som tilfredsstiller eller alltid er der. Jeg står fortsatt for dette med tydelighet og det å snakke sammen. Jeg tror du har det i deg, det å kunne sette ord på ting på en god måte. Å reise vekk var bare en innskytelse, men du skal aldri si aldri, det kan skje med tiden... Men du, bare midt oppi alt dette: sett deg selv først litt oftere, jeg opplever det som at du ofrer nokså mye her. Kjenn etter, hva har DU behov for og handle mer på det. Alt godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 8. november 2022 #446 Del Skrevet 8. november 2022 Hei😊 Jeg lurer på om du ser noe rundt familielivet fremover. Å få barn nummer to har tatt på for alle mann, ettersom yngstemann har hatt utfordringer med søvn. Det har nok vært tøffere enn vi skulle tro å gå fra til fire. Lurer på om du får noen pekepinn på om dette kommer til å gå seg til fremover😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #447 Del Skrevet 8. november 2022 Oppreist skrev (25 minutter siden): Du er på vei i en retning du har ønsket deg og det ser lyst ut. Det kan ta litt lenger tid å komme frem, enn du først tenkte, men du kommer dit. Du er absolutt på rett spor og flere planer blir realisert, men ikke alle. Du kommer til å lære mye på veien, blant annet om det å ydmyke seg for å komme i mål. Kjærligheten: Jeg kjenner på mange sommerfugler her...og ikke bare fra din side. Jeg er nokså sikker på at her er det gjensidige følelser og at dere kan utvikle noe bra sammen . Men det krever litt mot, for slik det er nå er det for mye usagt. Håper det gir litt mening? Alt godt. Tusen takk for svar ❤️ det gjorde godt å lese! Så godt å høre jeg endelig er på rett vei jobbmessig. og ja, det gir absolutt mening. Mye er usagt, og uavklart. Får hoppe i det, og overse aldersforskjellen jeg føler er ett hinder! Anonymkode: 90d42...441 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #448 Del Skrevet 8. november 2022 Oppreist skrev (På 24.10.2022 den 23.20): Kjære deg, her kjenner jeg på mye usikkerhet og sår, slik du også beskriver. Kjennes ut som noen har revet hjertet ditt i biter tidligere og at du enda ikke er helt lappet sammen. Jeg tror denne mannen du er med nå, vil hjelpe til med nettopp det, sakte men sikkert vil du kjenne deg trygg igjen, og glad igjen. Ikke rart du stiller spørsmål, med den bagasjen du har, men jeg tror han er så trygg og god som du opplever, ja, han har ingen skummel agenda. Og ekssamboer er sjeldent i hans tanker, ikke et savn hos han i det hele tatt. Jeg er nokså sikker på at vonde erfaringer roter det litt til for deg, dessverre, men gi han en sjanse og våg å åpne opp for han. Jeg tror du blir møtt på en god måte. Alt godt. Tusen takk for svar! Du har rett i at jeg har bagasje. Utroskap, løgner og sinne fra tidligere samboer. Noen år siden nå men enda sitter det i. Min nye kjæreste gir meg mye positivt, og vi har like interesser. Men samtidig virker han noen ganger litt av og på. Nevner stadig ekssamboer når han forteller om fortiden, steder de har vært, opplevelser o.l. Da blir jeg usikker og føler meg lite verdt. Var hun bedre tenker jeg da. Men vet hun er borte nå. Håper vi utvikler et fint forhold. Savner trygghet og kjærlighet. Men vet ikke om det blir oss?? Får du opp noe om det? Takk for dine gode og kloke ord i denne tråden❤. Du må være et flott menneske. Anonymkode: 16917...296 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveva Skrevet 8. november 2022 #449 Del Skrevet 8. november 2022 Oppreist skrev (På 24.10.2022 den 23.06): Jeg heier på deg! Vet du har vært gjennom altfor mange kamper og livet har vært blytungt for deg og dine - men jeg tror på endring og at det vil snu. Hold ut, hold fast! Alt godt til deg. Det stemmer. Tusen takk❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #450 Del Skrevet 8. november 2022 Hei Oppreist. Jeg stiller meg i kø. Mitt spørsmål går på kjærlighet, venner, bosituasjon. Mvh Tris Anonymkode: bb28c...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #451 Del Skrevet 8. november 2022 Oppreist skrev (3 timer siden): Jeg svarer når jeg har tid, lyst, overskudd og kjenner at jeg er fullt tilstede. Jeg svarer heller aldri de siste først, med mindre jeg har en god grunn til det. Det er mange før deg som jeg tenker svare, jeg tar for meg side for side. Nå jobbet jeg meg gjennom side 20-21 i går, gjenstår et par der.....deretter tar jeg side 22 osv....Jeg må ikke presses på dette, da hopper jeg over. Og jeg svarer NESTEN alle, med noen unntak. Jeg svarer IKKE dem som helt opplagt ikke har lest HI og likevel spør om medisinske spørsmål, helse, død og liv osv.....Jeg svarer heller ikke dem som maser på meg og som mener jeg bør ta dem før noen andre. Svarer heller ikke dem som spør en setning a la "hva skjer videre".....eller dem der jeg kjenner null connection. Jeg har gitt uttrykk for dette i HI at dere ikke kan forvente å få svar til enhver tid. Så nei, jeg har ikke hoppet over deg, jeg har bare ikke kommet til deg enda. Jeg håper at du - og de andre, som ønsker svar, klarer smøre dere med litt tålmodighet. Jeg gjør dette, tross alt, helt gratis. Alt godt. Det er greit. Jeg forstår ♥️ Anonymkode: 904e9...c68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #452 Del Skrevet 8. november 2022 Oppreist skrev (2 timer siden): Jeg kjenner på såre følelser. E har gjennomgått ting du ikke er informert om, og hun har savnet at du har vært der for henne. Du på din side har ikke visst, og har hatt mange jern i ilden og mye som har skjedd, som igjen har ført til din distanse overfor henne. Jeg tror det kan være fornuftig å møtes et hyggelig sted og prate åpent om den siste tiden og hvor dere begge er pr nå. jeg tror ikke det er ønskelig fra noen av dere at dette vennskapet avsluttes uten videre. Ta kontakt og ta det derfra, jeg tror du vil bli overrasket. Alt godt. Tusen takk, Oppreist❤️ Litt tilbakemelding: Opp gjennom årene har det som regel vært jeg som har lyttet til henne. Hun har alltid vært frisk, og hatt mange rundt seg, og livet på stell på alle måter, men har ofte likevel vært den som trenger trøst og en som lytter. Det kan være små ting, som for henne oppleves veldig stort. Hun er til gjengjeld ikke like god til å lytte og til å respondere når man forteller noe vanskelig, så det har ofte gjort mer vondt enn godt å fortelle henne om mine vanskeligheter. Men hun vet hva jeg har stått i. Hun er nok fornærmet, og det er nok en sårhet der ja, og jeg tror du har helt rett i at hun har savnet at jeg er der for henne. Men vil hun noen gang kunne være der for meg? Det oppleves veldig skjevt for meg, sånn som vennskapet har vært. Og etter flere ting hun sa som gjorde at jeg fikk litt bakoversveis, hadde jeg behov for avstand en stund. Men den avstanden har blitt større enn jeg trodde den skulle bli, fordi jeg aldri følte meg klar til å ta kontakt igjen. Og det har heller ikke hun gjort. Men det føles jo rart og leit at det har blitt sånn, samtidig som jeg er usikker på om hun noen gang har vært eller vil bli en genuin og god venn. Men det du skriver var viktig informasjon, at hun har slitt med sine ting som jeg ikke er informert om. Evner hun likevel å se min situasjon, eller ser hun bare sin egen? Må bare si at du er gull verdt!! ❤️ Du sier at du ikke er klarsynt, men jeg vil tro at alt dette du ser, og all informasjonen som kommer til deg, er selve definisjonen på klarsynthet? Også bruker du evnene dine på en sånn nydelig måte! Tusen takk igjen for all hjelp❤️ Anonymkode: cc708...b19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #453 Del Skrevet 8. november 2022 Oppreist skrev (3 timer siden): Jeg tror du er god til å formulere deg og at en åpen søknad vil være bra og et skritt i riktig retning. Jeg opplever at det går mot en tid der du er mer tilfreds enn du er nå og det kan absolutt tenkes at det handler om denne jobben. jeg tror du har svært gode muligheter og er fristet til å si at du får den, men det våger jeg ikke helt. Tror dessverre ikke du er i jobb innen jul, men litt tidlig på nyåret. Lykke til. Alt godt. Tusen takk. ❤️ Både fordi du tok deg tid og for det fine svaret ditt. Kan komme innom med oppdatering ang. den jobben i løpet av uka, for da vet jeg sikkert om de vil prøve meg i praksisplass. Anonymkode: e7415...daf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #454 Del Skrevet 9. november 2022 Det er så fint å følge tråden din 😊 Kanskje jeg kan få spørre deg, er betatt av en mann, og lurer på om du får opp noe rundt dette? Han har sendt meg noen intense blikk, men det har på en måte ikke skjedd så mye mere 😕 Anonymkode: 760c8...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #455 Del Skrevet 9. november 2022 Hei Oppreist jeg har en mann på jobben som jeg tenker en del på, samtidig som jeg ikke er betatt. Kan du se hva han føler om meg? Jeg mø si at jeg behandler han likt som andre kollegaer, så ikke flørting fra min side. På forhånd tusen takk❤️ Anonymkode: a9d9f...c49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #456 Del Skrevet 10. november 2022 On 11/8/2022 at 9:09 PM, Oppreist said: Du går mot en litt spennende tid kjenner jeg, for ting blir ikke helt slik du hadde tenkt. Jo, du får en jobb, men ikke helt det du så for deg. Jeg klarer ikke se hva du jobber med eller ønsker jobbe med pr nå, men jeg tror du ender opp med noe i den kreative gaten. Er du kreativ? For det er som om du trekkes dit. Og samboeren og deg har alle gode forutsetninger for å vare livet ut. Jeg ønsker ikke si "for alltid" for om jeg skulle se det, så kan dere to likevel gå deres egne veier og rote det til, om du skjønner. Men ja, jeg har tro på dere. Alt godt. Jeg er nok der at jeg ikke vet helt hva jeg ser etter. Jeg er arbeidsledig, og har vært det en stund, så en jobb vil være meget ønsket. Vil si jeg er kreativ så en jobb innen det vil være kjekt. Om jeg bare visste hva det er 😅 ❤️ Kan du for øvrig også se om samboeren min får seg jobb? (Han jobber som vekter men er og prosessoperatør.) Anonymkode: 916b2...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #457 Del Skrevet 11. november 2022 Hei! Forholdet mitt har vært trøblete de siste åra, mange nedturer og tungt til tider. Hva føler du rundt oss fremover? Anonymkode: 970b4...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 12. november 2022 Forfatter #458 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 0.38): Hei Oppreist! Du svarte meg aå fint for en stund siden, så jeg våger meg på noen flere spørsmål jeg. Stresser mye med det økonomiske for tiden. Vil det bedre seg snart eller må jeg innstille meg på å ha det slik lenge? Og så lurer jeg på noe angående nåværende bosted. Håper og tror jeg får bo her noen år til, men alt avhenger av en søknad jeg nettopp sendte. Ser du noe der? Anonymkode: d4e96...d2f Du må innstille deg på å ha det slik en stund fremover, men ikke så lenge at det blir for tøft å bære for deg. Ser en lysning, men over på nyåret. Jeg opplever det som at du slår litt røtter der du bor nå, det kan bety at du blir værende der fremover. Tror ikke du rives opp fra der du bor nå. Alt godt til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 12. november 2022 Forfatter #459 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 19.12): Kan du se hvor det andre huset eventuelt ligger? 😅 Anonymkode: 916b2...59a I noenlunde samme område. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #460 Del Skrevet 12. november 2022 Oppreist skrev (2 minutter siden): Du må innstille deg på å ha det slik en stund fremover, men ikke så lenge at det blir for tøft å bære for deg. Ser en lysning, men over på nyåret. Jeg opplever det som at du slår litt røtter der du bor nå, det kan bety at du blir værende der fremover. Tror ikke du rives opp fra der du bor nå. Alt godt til deg. Takk! Anonymkode: d4e96...d2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå