Gå til innhold

Intuitiv/billedlig tolkning av din situasjon. Les HI før du spør :)

Oppreist

Anbefalte innlegg

Hei Oppreist! Du svarte meg aå fint for en stund siden, så jeg våger meg på noen flere spørsmål jeg.

Stresser mye med det økonomiske for tiden. Vil det bedre seg snart eller må jeg innstille meg på å ha det slik lenge?

Og så lurer jeg på noe angående nåværende bosted. Håper og tror jeg får bo her noen år til, men alt avhenger av en søknad jeg nettopp sendte. Ser du noe der?

Anonymkode: d4e96...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 9.17):

Jeg lurer på om du kan se noe om mitt familieliv. Har bodd med en i mange år som utøver psykisk vold og har et rusproblem. Klarer jeg å komme meg unna og holde meg sterk? 

Har samtidig klart å få følelser for en annen mann, blir det oss en gang? 

Anonymkode: 8126f...84e

Prøver igjen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppreist skrev (16 timer siden):

Singeltilværelsen er over først når du signaliserer utad at du er klar. Det har du ikke alltid gjort så langt, for enkelte menn har gått noen skritt tilbake for du har sett ut til å ikke ha bruk for dem. Du er så selvstendig på mange måter, jeg tror det er viktig at du våger vise noe av din sårbarhet. Klarer du det, har du gode muligheter for at du ikke lenger er singel i løpet av 2023. Alt godt ! 

Treffer nok ganske godt der ja. Tusen takk <3 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Oppreist said:

Dere vil få solgt huset deres men det oppleves som om dere ikke får det dere har ønsket dere. Det handler om å bli slått ift økonomi. Men jeg ser et annet hus som ligger litt lenger frem. 

Dere skal ikke bekymre dere for jobber, det ordner seg. Litt usikker på om det blir i området med det fine huset, da jeg tror den tanken vil endre seg noe... Alt godt. 

Kan du se hvor det andre huset eventuelt ligger? 😅

Anonymkode: 916b2...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Oppreist.

Jeg lurer på om du har mulighet til å se noe angående en person, kan ikke kalle det en  relasjon, men som betyr en del for meg i hverdagen. Jeg har ei jeg ringer til av og til. Ei som er livsveileder -klarsynt som har hjulpet å veiledet meg mye, og hun er ærlig og til å stole på, alltid holdt sine løfter og hatt rett i det hun får opp.

Jeg lurer på om du får opp når hun ca tar kontakt igjen? 

Før ringte jeg ofte, men det siste året har det blitt ett par ganger i året. Dette er og har vært veldig uvant og vanskelig for meg. Men det var det hun kunne tilby videre, og det har gått fint til nå. Vi har en avtale om at hun tar kontakt, og det har gått greit frem til nå.

Sist vi pratet falt jeg for fristelsen til å ta kontakt, og hadde da allerede hatt samtaler. Dette angrer jeg på.

Nå vet jeg ikke når hun tar kontakt eller hva ståa er. Hun har også begrenset meg på facebook. jeg håper du får opp noe. På forhånd takk ♥️

Anonymkode: 904e9...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har etterhvert en ganske lang og solid karriere bak meg. Har vært innom mange jobber i ulike bransjer, utfordret meg selv, tatt nye veivalg, gjort det bra og hatt mye ansvar innen det private næringsliv.
Jeg kjenner imidlertid sterkt på at jeg egentlig hører til på «en annen hylle» og at noe er uforløst i meg. Jeg vet bare ikke hva dette «noe» er, og jeg er redd jeg skal gå helt til pensjonsalder og aldri finne ut av det og få sjansen til å finne mitt rette kall i jobbsammenheng. Kan du se hva jeg burde gjøre? Hvilken vei jeg burde ta og om den rette muligheten dukker opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppreist skrev (På 7.11.2022 den 0.26):

Du skal ikke overlate noe til han, dette er en felles jobb. Jeg kjenner som om dere har gått litt i stampe, som om dere har stoppet litt opp. Har noe skjedd son har drevet dere litt fra hverandre? Er hverdagen for rutinepreget eller kjedelig? Kjennes ut som om ting går på autopilot uten at noen av dere gjør veldig innsats for forholdet. 

Dette vil ta slutt om du/dere ikke prater sammen og bestemmer dere for å gi jernet. Han kan bli lykkelig med deg men du må vise han litt mer at du vil ha han. Jeg tror du innerst inne har svarene selv. Kjenn etter. Alt godt. 

Tusen takk skal du ha, jeg satte pris på svaret ditt. Du har helt rett, ting har stagnert litt fordi ingen våger/prøver å drive oss videre, og deg skal jammen jeg gjøre nå. Takk.

Anonymkode: cc2ce...f5f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ser det er fullt opp i tråden allerede, så kan ikke annet enn å hååpe du får tid og mulighet til å svare her. Har full forståelse om du ikke får tid også🥰

Er midt oppi litt forskjellig, så hadde ikke vært vondt med litt hjelp/ veiledning😅

1. En viktig sak for meg er startet for flere år siden, men er en del kjepper i hjulene for å komme i mål. Hvorfor disse kjeppene i hjulene fra "utenforstående"? Og hvordan vil saken ende?

2. Litt relasjonsproblemer med nær familie (forsåvidt flere, så mulig du får opp mange signaler her😅), men lurer på om det kan løse seg og bli normalt igjen, for meg og vedkommende jeg bekymrer meg over.

3.Pga diverse omstendigheter har jeg og mannen noen utfordringer, lurer på om dette løser seg med tiden? Om vi er ment å være sammen for alltid?

4. Har mulig tatt meg vann over hode jobbmessig. Kan det stemme? Eller er usikkerheten bare pga mitt dårlige selvbilde, og dette vil gå bra i lengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei Oppreist.

Jeg lurer på om du har mulighet til å se noe angående en person, kan ikke kalle det en  relasjon, men som betyr en del for meg i hverdagen. Jeg har ei jeg ringer til av og til. Ei som er livsveileder -klarsynt som har hjulpet å veiledet meg mye, og hun er ærlig og til å stole på, alltid holdt sine løfter og hatt rett i det hun får opp.

Jeg lurer på om du får opp når hun ca tar kontakt igjen? 

Før ringte jeg ofte, men det siste året har det blitt ett par ganger i året. Dette er og har vært veldig uvant og vanskelig for meg. Men det var det hun kunne tilby videre, og det har gått fint til nå. Vi har en avtale om at hun tar kontakt, og det har gått greit frem til nå.

Sist vi pratet falt jeg for fristelsen til å ta kontakt, og hadde da allerede hatt samtaler. Dette angrer jeg på.

Nå vet jeg ikke når hun tar kontakt eller hva ståa er. Hun har også begrenset meg på facebook. jeg håper du får opp noe. På forhånd takk ♥️

Dette er ikke ment som mas eller oppfølgingsspørsmål. Jeg vet ikke hvorfor du svarer noen, og andre ikke. Det har du sikkert dine grunner til. Hadde sett veldig pris på om du ønsket å svare meg. Jeg er skikkelig nedfor pga dette ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette er ikke ment som mas eller oppfølgingsspørsmål. Jeg vet ikke hvorfor du svarer noen, og andre ikke. Det har du sikkert dine grunner til. Hadde sett veldig pris på om du ønsket å svare meg. Jeg er skikkelig nedfor pga dette ♥️

Jeg svarer når jeg har tid, lyst, overskudd og kjenner at jeg er fullt tilstede. Jeg svarer heller aldri de siste først, med mindre jeg har en god grunn til det. Det er mange før deg som jeg tenker svare, jeg tar for meg side for side. Nå jobbet jeg meg gjennom side 20-21 i går, gjenstår et par der.....deretter tar jeg side  22 osv....Jeg må ikke presses på dette, da hopper jeg over. Og jeg svarer NESTEN alle, med noen unntak. Jeg svarer IKKE dem som helt opplagt ikke har lest HI og likevel spør om medisinske spørsmål, helse, død og liv osv.....Jeg svarer heller ikke dem som maser på meg og som mener jeg bør ta dem før noen andre. Svarer heller ikke dem som spør en setning a la "hva skjer videre".....eller dem der jeg kjenner null connection. Jeg har gitt uttrykk for dette i HI at dere ikke kan forvente å få svar til enhver tid. 

Så nei, jeg har ikke hoppet over deg, jeg har bare ikke kommet til deg enda. Jeg håper at du - og de andre, som ønsker svar, klarer smøre dere med litt tålmodighet. Jeg gjør dette, tross alt,  helt gratis. 

Alt godt. 

Endret av Oppreist
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 8.23):

Hei, Oppreist. Jeg står over det vanskeligste valget i livet mitt. Jeg er kvinne, og for tiden samboer med 2 små barn. Forholdet er voldelig, jeg er redd for framtiden og hvordan det påvirker oss. Jeg ønsker meg desperat vekk med barna. Men han truer med å ta barna (tomme trusler og det er mer realistisk med en vanlig barnefordeling i retten). Men jeg kan ikke forestille meg en dag uten jentene mine. Så det er det som holder meg tilbake fra å flytte fra han. Samtidig som jeg kan ikke fortsette sånn for det kan ende i en katastrofe. Hva bør jeg gjøre? Bør jeg flytte og starte prosessen med barnefordeling? Jeg er totalt alene og har ingen å søke støtte hos

Blir enormt takknemlig for svar

Anonymkode: e1ef1...ccc

Kjære deg, kjennes som jeg har svart eller snakket med deg tidligere? 

Jeg skal være direkte med deg, for det trenger du nå. Du skal og må ut av dette forholdet. Det bryter deg ned, men det bryter også ned barna. Dette kan du ikke lenger leve i og du vet like godt som meg at du er nødt til å finne all din styrke, enten fra en tro eller fra ditt innerste dyp, og mobilisere krefter til å gå. Legg en plan, det er veldig viktig. Ikke gjør ting på impuls, men planlegg over litt (kort) tid hvordan du skal klare pakke med det viktigste, hvordan du skal få med deg barna uten at han får det med seg osv. Og før du drar, kontakter du nærmeste krisesenter. De kan mest sannsynlig også være behjelpelige med henting på et møtested. Der vil dere være trygge frem til livet roer seg noe og du vet veien videre. 

Du skal ikke tenke barnefordelingssak akkurat nå- Det er noe du trenger MYE styrke til og du kommer dit. Men du MÅ gå, og da mener jeg MÅ. Truslene hans er nettopp det, de er trusler, de er et maktmiddel han bruker for å få deg full av frykt og til å bli værende i hans makt. Han kommer ikke til å gjøre alvor av truslene for han vet han allerede har tapt. Sammen med et krisesenter kan dere anmelde han, du kan få besøksforbud og prosessen er i gang. Blir han dømt, har du en kanonsterk sak som du vil vinne. Du kommer til å få omsorgen for barna. Men vær smart i prosessen. Det finnes hjelp å få, det vet du, men nå holder det ikke å sitte og vite, nå må du handle. Du kan ikke tillate at han bryter dere ned på denne måten lenger, ikke sant? Så...begynn å legge en plan. Be om hjelp fra krisesenter,  evt lege, familiekontor/senter, politi eller barnevern....

Jeg ønsker deg av hjertet alt godt og håper du oppdaterer her en dag og sier: Jeg klarte det! ❤️ 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 9.17):

Jeg lurer på om du kan se noe om mitt familieliv. Har bodd med en i mange år som utøver psykisk vold og har et rusproblem. Klarer jeg å komme meg unna og holde meg sterk? 

Har samtidig klart å få følelser for en annen mann, blir det oss en gang? 

Om du klarer å komme deg unna, avhenger av deg. Du må finne din styrke og motivasjon til å gå. Du VET det han gjør mot deg er forferdelig galt, men du klarer ikke gå. Hvorfor? trusler? frykt? kjærlighet til han? tomme løfter om endring? Alt det der er løgn, han serverer deg daglige løgner og du har en tendens til å tro dem for innerst inne håper du at han skal endre seg. Hør, det skjer ikke. Han kommer ikke til å endre seg og du MÅ gå. Se svaret mitt til hun over her, samme "oppskrift" gjelder deg. Legg en plan, du må komme deg vekk og det finnes mye god hjelp å få. Du kommer ikke til å angre at du valgte å be om hjelp, selvom det kjennes ydmykende der og da. 

Følelsene for han andre, ja de kjenner jeg. Du er på vei inn mot en forelskelse. Jeg er usikker på om han er helt troverdig, det er noe som skurrer for meg. Jeg vil råde deg til å ikke løpe rett i armene på en annen mann, nå må du først gå  - deretter jobbe med å bygge deg selv opp igjen og så, hvis denne mannen da fortsatt står der med åpne armer, ja da kan du vurdere det, for da har han faktisk klart å vente. Men pr nå så hverken tror jeg eller syns jeg at du skal gå inn i et forhold med han. 

Ønsker deg alt godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 17.34):

Hei igjen. Jeg er her for tredje gang, og hvis du hopper over meg så skjønner jeg det godt, men jeg prøver meg en gang til, jeg. 

Jeg driver og skriver en åpen søknad til en jobb jeg har lyst på. Det blir i såfall en praksisplass først, men kan hende de blir fornøyd med meg og vil beholde meg. Ser du noe om jeg har noe sjans på den jobben? Ser du om jeg er i jobb innen jul f.eks? 

Anonymkode: e7415...daf

Jeg tror du er god til å formulere deg og at en åpen søknad vil være bra og et skritt i riktig retning. Jeg opplever at det går mot en tid der du er mer tilfreds enn du er nå og det kan absolutt tenkes at det handler om denne jobben. jeg tror du har svært gode muligheter og er fristet til å si at du får den, men det våger jeg ikke helt. Tror dessverre ikke du er i jobb innen jul, men litt tidlig på nyåret. Lykke til. Alt godt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 11.30):

:sjenert: Ser du om jeg får meg en jobb i området jeg kommer til å bosette meg i, og eventuelt hva slags jobb det blir? (Om det er lov med et spørsmål til– vil samboer og jeg være sammen «for alltid»?) 

Anonymkode: 916b2...59a

Du går mot en litt spennende tid kjenner jeg, for ting blir ikke helt slik du hadde tenkt. Jo, du får en jobb, men ikke helt det du så for deg. Jeg klarer ikke se hva du jobber med eller ønsker jobbe med pr nå, men jeg tror du ender opp med noe i den kreative gaten. Er du kreativ? For det er som om du trekkes dit. 

Og samboeren og deg har alle gode forutsetninger for å vare livet ut. Jeg ønsker ikke si "for alltid" for om jeg skulle se det, så kan dere to likevel gå deres egne veier og rote det til, om du skjønner. Men ja, jeg har tro på dere. Alt godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 11.48):

Korleis kan eg få eit tettare og meir tålmodig forhold med mine søsken?

:smilyblomst:

Anonymkode: 8f6f0...f64

Dette er et savn du bærer på, ikke sant? Og dere er forskjellige, opplever du....Det første som skal til er kommunikasjon og det å våge være tydelig på hva du ønsker og savner. Det kan være ydmykende, men vi gi frukter. Snakk med dem. Inviter dem til deg og sett ord på hvordan du har det. Be dem lytte og lytt til dem. Viktig at dere lærer hverandre å kjenne på en litt ny måte, som styrker båndene. Kan du foreslå noe som kanskje virker utenkelig men som likevel kan bli veldig bra? De kan bli overrasket og trekke på det, men ikke vær redd for det, du skal være modig i kommunikasjon med dem og være tydelig .Kanskje dere skulle tatt en helg og reist bort sammen....Jeg heier. Alt godt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 11.55):

Hei kjære deg 🥰 lurer veldig på jobb, er jeg på rett spor, og blir planene mine realisert? Og kjærlighet, han jeg har følelser for, hva skjer med oss? Klarer ikke bli klok på intuisjonen min rundt han!

Anonymkode: 90d42...441

Du er på vei i en retning du har ønsket deg og det ser lyst ut. Det kan ta litt lenger tid å komme frem, enn du først tenkte, men du kommer dit. Du er absolutt på rett spor og flere planer blir realisert, men ikke alle. Du kommer til å lære mye på veien, blant annet om det å ydmyke seg for å komme i mål. 

Kjærligheten: Jeg kjenner på mange sommerfugler her...og ikke bare fra din side. Jeg er nokså sikker på at her er det gjensidige følelser og at dere kan utvikle noe bra sammen . Men det krever litt mot, for slik det er nå er det for mye usagt. Håper det gir litt mening? Alt godt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 12.08):

Kanskje eg skal skriva litt meir så du har meir å "henge" dette på? Eg er eldst, og har 2 yngre søsken.

Søster: nydeleg "rein sjel", som ikkje har hatt det så lett i livet

Bror: typisk gladgut som alle blir ven med, smart og trygg

Anonymkode: 8f6f0...f64

Og denne så jeg nå, først etter at jeg har svart deg....men jeg holder på det jeg skrev. Igjen, vær åpen og ærlig med dem. Det vil komme noe godt ut av det! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 13.28):

Har en mann i kikkerten, vi har veldig mye til felles "på papiret". Burde jeg ta initiativ til å bli bedre kjente? Kan det være antydning til noe romantisk?

Anonymkode: fffae...8bb

Ja, du skal ta initiativ men svaret kan slå begge veier. For pr nå er det ikke romantisk fra hans side, men det kan gå den veien med tiden. Så om han sier ja til å treffes/finne på noe, så er det et tegn på at det vil gå den veien. Sier han nei, så har han sin frie vilje og det tyder på at han da ikke ser det samme som deg....Men i utgangspunktet, ja, ta initiativ!! Lykke til .Alt godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...