Gå til innhold

Intuitiv/billedlig tolkning av din situasjon. Les HI før du spør :)

Oppreist

Anbefalte innlegg

Oppreist skrev (På 18.10.2022 den 0.19):

Helt riktig at det er vanskelig å skille mellom følelser, tanker, fantasi og intuisjon....det er en stor øvelse å komme dithen at man klarer skille dette, men om det viser seg at du gang på gang treffer på ting, da vet du at du har kommet et godt stykke på vei. Og jeg kan fortelle deg at du treffer på en hel del. Jeg tror ikke jeg skal utlevere mer her nå, men syns dette var interessant :) takk for at du prøvde deg. 

Og når du spør hvordan jeg utviklet mine evner, så kan jeg si at det er en kombinasjon av å gå gjennom enormt mye smerte og dermed kjenne igjen andres smerte  - og det å også ha et yrke som handler om å møte mennesker der de er....jeg har fått øve meg mye, men jeg tror at for  å ha og forvalte vel slike evner så MÅ man ha en enormt stor dose empati, evne til innlevelse, evne til å ta inn stemninger....mange høysensitive vil ha store muligheter for å bli gode på dette. selv tror jeg også at jeg er blitt gitt denne gaven fra Gud....en gave som av og til er til belastning....lykke til med alt!    :) 

Hei igjen Oppreist 🧚🏻

Tusen takk for at du tar deg tid og energi til å guide oss. Jeg håper du får mere godt ut av det enn belastning💜

Jeg vil gjerne spørre deg igjen angående mannen jeg spurte deg om sist. Vi havner stadig i situasjoner der jeg ikke føler han synes jeg er helt nok. Eller, jeg er nok men føler det mangler noe ekstra. Han benekter så klart dette når jeg spør. Og det kan hende jeg er kravstor. Men, kan du vær så snill prøve å hjelpe meg? Jeg slites så mellom om jeg burde gå fra denne relasjonen eller bli? Jeg føler han kan gi stygghet og stabilitet, men ikke det helt store. Jeg vet ikke om jeg er ødelagt av tidligere relasjoner som har vært høydramatiske på godt og vondt, og dermed forventer for mye eller om dette rett og slett er for lite? 

Håper du kan gi meg noen retningslinjer og at du har en bra dag🧚🏻💜

Anonymkode: 2078c...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Catlin skrev (På 21.10.2022 den 0.32):

Når er singeltilværelsen min over?

Oppreist skrev (18 timer siden):

Si meg litt mer om deg selv, så skal jeg klare koble meg på - det gjør jeg ikke med så lite info. ..

Midt i livet, god utdanning og fast jobb, barn. Er det nok eller trenger du mer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du få en følelse av om det kommer til å bli lysere tider framover, om det jeg ønsker så sterkt kommer til å skje på lettvinte måten? Mest om du kan få en slags positiv eller negativ følelse? Vil jeg stå overfor vanskelige valg? 

Anonymkode: 32ad5...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei🌻kan du se noe iforhold til jobbsituasjonen min? Har nå mulighet til å jobbe kun på dagtid, ikke turnus. Vurderer også å gå opp i stillingsprosent men er usikker på hva som er best for familien min? Både i forhold økonomi og livskvalitet 🌻

Anonymkode: 710bb...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 23.29):

Hei Oppreist🧡

Hunden min er ca 8 år, den har hatt et lite drypp/slag. Den var preget noen uker, fått prednisolon, blitt bedre, og virker ok nå, litt slapp/lammelse under det ene øye bare. Dyrlegen sier at sjansen for at den lever i mange år til, er stor. Den sover mye, men det er også pga tablettene. Den virker ikke til å ha vondt, men jeg er så redd for at den har det, og at den lider uten at jeg forstår det. 

Kan jeg spørre hva du tror? Men bare hvis du har tid. Kan du se om den har det bra? 

Mvh Elin🙂

Anonymkode: 4e425...c44

AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 23.58):

Hei igjen🧡

Jeg forstår at du er sliten, og tar kvelden. 

Jeg leste ikke godt nok HI. Beklager. Jeg forstår at du ikke svarer på helse. Og at dette blir feil. Jeg bare tenkte at kanskje..

Jeg får stole på legen, og at den har det bra. Den virker jo glad og beveger seg fint. Det er nok bare det at den sover mye som får meg til å uroe meg. 

Mvh Elin🕯

Ja du har helt rett, jeg går ikke så dypt inn i helserelaterte spørsmål, men det jeg kan si her er at du skal stole på veterinæren. Husk også at hunder som begynner bli eldre, som din, trenger å sove litt mer enn før, uten at det trenger være grunn til bekymring. Her snakker jeg av erfaring, har selv hatt mange hunder. Jeg forstår din uro, men vær god mot den, slik du er, og la den forstå at du virkelig er glad i den og vil den alt godt. Den vet det allerede, men si og gjør det likevel :) Alt godt til deg og hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 23.43):

Jeg og mannen min er i en krise i ekteskapet nå. Har vært gift i 17 år og har to tenåringsbarn sammen. 

Jeg lurer på om vi kan klare å finne tilbake til hverandre med tid og stunder. Får du opp noe? Om du forsøker så tusen takk på forhånd 🙏

Anonymkode: 3b48a...7e7

Det krever hard jobbing av dere begge. Beklager å være så direkte, men det er sant. Noe er fastlåst, særlig hos den ene av dere. Jeg merker både stolthet, en slags bitterhet/sorg/smerte og en evne til å holde fast på og bruke det vonde som har skjedd mot den andre. Jeg vet ikke om dette er deg eller din mann, men en av dere er slik. Det nytter ikke. Her må dere tilgi og forsones for å klare å gå videre. Jeg ser håp men som sagt, hard jobbing. Bestem dere for å klare dette, koste hva det koste vil, da går det. Det vet jeg. Men en slik bestemmelse må til fra begges side. Ps. Dette påvirker barna. Det er mulig dere tror de ikke får med seg alt, men de senser mer enn dere vet. Særlig den ene (yngste tror jeg). Vær litt obs på å se barna midt i alt dere står i selv, det er veldig viktig. Alt godt til dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 2.00):

Kan du fortelle meg om min å Fredriks relasjon? Hva han følte på før han gikk bort? Om han fortsatt er her avertil? Vet han at jeg enda elsker han ? Har han noe han vill fortelle meg? 

Anonymkode: fa1e9...bee

Dette er på kanten av hva jeg ønsker gå inn på, da vi snakker om en avdød og hvis jeg bommer, er det ingen mulighet for han å forsvare seg eller si noe annet. Jeg tror dessverre jeg må hoppe over denne. Men han vet du elsker han, det kan jeg si, for å forhåpentlig gi deg en fred på det :) Mer enn det går jeg ikke innpå, jeg snakker heller ikke/connecter ikke med de døde, fungerer ikke som et medium og har tro på å la de døde hvile i fred. Dem som har noe å formidle etter sin død, gjør det på sine underlige måter uansett. Alt godt til deg. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte et annet sted men spør her og:

Vil vi få solgt huset vi bor i nå og få kjøpt det fine huset vi har sett på? 
(Vil samboer og jeg få jobb i området der det fine huset er?) 

Anonymkode: 916b2...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppreist skrev (7 timer siden):

Ja du har helt rett, jeg går ikke så dypt inn i helserelaterte spørsmål, men det jeg kan si her er at du skal stole på veterinæren. Husk også at hunder som begynner bli eldre, som din, trenger å sove litt mer enn før, uten at det trenger være grunn til bekymring. Her snakker jeg av erfaring, har selv hatt mange hunder. Jeg forstår din uro, men vær god mot den, slik du er, og la den forstå at du virkelig er glad i den og vil den alt godt. Den vet det allerede, men si og gjør det likevel :) Alt godt til deg og hunden. 

Takk, Oppreist🙂

Ja, jeg gjør det. Jeg forteller, og viser det på alle de måter jeg kan. Vi er sammen hver dag, mye kos, og sunne ting. Fokuserer på god energi. 

Alt godt til deg også💞

Du gjør mye godt for mange her inne. 

Mvh Elin🙂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppreist skrev (På 24.10.2022 den 22.46):

Man skal alltid kjenner etter på magefølelsen, så om du mistenker noe og har en sterk følelse av at du har rett, så skal du ta dette på alvor! Men sånn i utgangspunktet vil jeg si at han har i allefall vært en du kunne stole på, men det virker på meg som om det har skjedd noe mellom dere, for jeg kjenner på en slags distanse og et , beklager å si det, men et slags kuldegufs...Er det noe som har gjort at det har kjølnet mellom dere? Jeg tenker at dere kan finne tilbake til hverandre, men alle kort må på bordet, du må kreve ærlighet og samtidig selv være ærlig om dine mistanker....og dere må begge være villige til å gi. Jeg håper det løser seg for dere. Alt godt.

Tusen takk for svar 🙏🏻

Jeg skal stole på min indre stemme, at det er noe også denne gangen. 

Han var en jeg stolte på, den jeg stolte mest på av alle. Dessverre brøt han tilliten min, på ikke bare en ting, men flere. Dette var ting som egentlig gikk imot min moral, og mitt syn på livet. Det har endret noe i meg. Jeg vet ikke om jeg klarer og tilgi, hverken han eller meg selv for at jeg har latt mine moralske synspunkter i livet bare falle.. 

Jeg står ved et skille. 
Har tatt et valg om noe, som også kan påvirke vårt forhold. Jeg får bare håpe at mine valg fører til noe godt til slutt, og jeg kan bli lykkelig igjen. 

Takk igjen for ditt syn. Du har en gave 

Anonymkode: 9255b...21c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Setter pris på om du ønsker å ta deg tid til meg.

Jeg er faktisk betatt av to forskjellige menn, kan du få opp noe rundt dette? 
Han ene er litt yngre enn meg, jeg har igrunn vært betatt av han lenge uten at det har skjedd det store, han andre er eldre enn meg. 

Håper på svar 🌸

Anonymkode: 760c8...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, Oppreist. Kanskje et veldig vag og rart spørsmål men blir glad og takknemlig om du forstår hva jeg mener og kan svare på det. Jeg trenger en kilde til styrke i hverdagen. Hva er det for meg og hvor skal jeg lette etter det?

P. S.: Jeg er kvinne, veldig snart 40, altfor mye som skjer rundt meg som jeg føler jeg ikke evner å holde ut eller komme meg ut av. Veldig alene

Endret av Kattisen
Mer utfyllende spm
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du svare på om det er riktig for meg å videreføre det forholdet jeg er i nå? Hvordan kan jeg i så fall drive oss o retning av større nærhet, eller skal jeg overlate til ham? Er vi så ulike at vi ikke vil klare det, og vil han bli lykkelig med meg selv om han er et mer passivt og rolig menneske enn meg?

Midt i livet, nesten voksne barn og grei utdanning/jobb. Det samme med ham.

Anonymkode: cc2ce...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er best for meg å være hjemmeværende og fokusere på å være mamma, kone og husfrue, eller om jeg skal ta PT-utdanning, og begynne å jobbe litt - og evt. mer på sikt. Jeg er i 30-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så i tvil om hvilken vei jeg skal gå videre med både kjærligheten og jobb. Eller kan det være at jobben min kanskje forsvinner av seg selv og jeg blir tvunget til å gå annen vei fremover. Hva føler du ? Noen råd ? 

Møtt en mann men er så usikker på om jeg kan stole på at dette er ekte hvis du skjønner hva jeg mener 🌼

Anonymkode: 0c6f4...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Oppreist. Jeg står over det vanskeligste valget i livet mitt. Jeg er kvinne, og for tiden samboer med 2 små barn. Forholdet er voldelig, jeg er redd for framtiden og hvordan det påvirker oss. Jeg ønsker meg desperat vekk med barna. Men han truer med å ta barna (tomme trusler og det er mer realistisk med en vanlig barnefordeling i retten). Men jeg kan ikke forestille meg en dag uten jentene mine. Så det er det som holder meg tilbake fra å flytte fra han. Samtidig som jeg kan ikke fortsette sånn for det kan ende i en katastrofe. Hva bør jeg gjøre? Bør jeg flytte og starte prosessen med barnefordeling? Jeg er totalt alene og har ingen å søke støtte hos

Blir enormt takknemlig for svar

Anonymkode: e1ef1...ccc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei, Oppreist. Jeg står over det vanskeligste valget i livet mitt. Jeg er kvinne, og for tiden samboer med 2 små barn. Forholdet er voldelig, jeg er redd for framtiden og hvordan det påvirker oss. Jeg ønsker meg desperat vekk med barna. Men han truer med å ta barna (tomme trusler og det er mer realistisk med en vanlig barnefordeling i retten). Men jeg kan ikke forestille meg en dag uten jentene mine. Så det er det som holder meg tilbake fra å flytte fra han. Samtidig som jeg kan ikke fortsette sånn for det kan ende i en katastrofe. Hva bør jeg gjøre? Bør jeg flytte og starte prosessen med barnefordeling? Jeg er totalt alene og har ingen å søke støtte hos

Blir enormt takknemlig for svar

Anonymkode: e1ef1...ccc

Kontakt meg på pm❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om du kan se noe om mitt familieliv. Har bodd med en i mange år som utøver psykisk vold og har et rusproblem. Klarer jeg å komme meg unna og holde meg sterk? 

Har samtidig klart å få følelser for en annen mann, blir det oss en gang? 

Anonymkode: 8126f...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...