Oppreist Skrevet 24. september 2022 Forfatter #181 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 13.33): Hei! Jeg må ta et vanskelig valg om jeg skal gå fra partneren min eller ikke. Jeg har slitt med parforholdet lenge på grunn av ting han har gjort mot meg i fortiden. Vi har barn sammen og jeg er glad i han men jeg synes det er vanskelig å fortsette. Jeg sliter også med depresjon og kanskje andre ting innen psykisk helse. Jeg er lite selvstendig der jeg er nå. Har også møtt en annen som jeg har følelser for, men vil ikke at det skal styre mitt valg om å gå fra mannen min. To navn, et starter på B og et på S. 💜 Anonymkode: ee9c9...ed5 Det er et vanskelig valg du står overfor og du er usikker. Her vil jeg be deg gå etter magefølelsen. Dersom du VET at partneren ikke gjør deg godt, hvorfor skal du da bli? Eller er det ting som kan løses og bli bedre ved hjelp av parterapi? kanskje trenger du hjelp til å sortere og å finne ut hva som er best for deg. Et råd jeg fikk for mange år siden, vil jeg gi videre til deg: Ta aldri et valg når du er i depresjonens dal. Jeg kjenner en dragning (som om det er din dragning) mot B. Hvem av dem det er, vet jeg ikke, men i de retningen kjennes du til syvende og sist mest lykkelig ut. Jeg ønsker deg alt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. september 2022 Forfatter #182 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 14.05): Jeg lurer på om jeg klarer å slå meg til ro med livet mitt slik det er nå. Jeg skulle gjerne hatt noe jeg kanskje ikke kommer til å få. Vet kkke om jeg skal kjempe mer for å få det, det er mye styr og kanskje veldig dyrt. Usikker på om jeg vil angre om jeg ikke bruker pengene på det. Da er det siste sparepenger. Får du noen følelse? Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 32ad5...08b Hm, sånn umiddelbart sier noe meg at du ikke skal bruke pengene dine på dette som du higer etter. Du vil sitte igjen uten ganske mange penger og kan bli urolig av det. Om du er usikker på om du vil angre, så må du bruke litt tid på å kjenne etter nå....hva er viktigst for deg: å gå for dette som du har ønsket deg, eller å vite at du har sparepenger som en sikkerhet videre...?Du kommer til å finne ut av det. Alt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. september 2022 Forfatter #183 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 22.03): Prøver meg på et spørsmål til jeg hvis det er greit. Behøver ikke svare hvis du ikke vil 😊 Kan du se om det blir noen endringer på jobb? Tror de er fornøyd med jobben jeg gjør, men fant ut at det fra desember så kommer jeg til å bruke enda lengre tid på transport enn i dag pga endringer i rutetider på toget. Usikker på om jeg orker det. Kanskje ikke så lett å finne ny jobb heller for en uten noe særlig utdanning. Om det blir noen endring, ser du i såfall hva? Takk 🌸 Anonymkode: 083ca...47e Får litt følelsen av at du kaster deg rundt og gjør noe annet en stund. Studier eller kurs....? Usikker....men ser også at du er tilfreds der du er og ønsker forbli der en stund til. Får ikke til å se om du er der noen år frem i tid, det ser blankt ut, dvs jeg tror du endrer arbeidsplass etterhvert. Beklager, får ikke så opp mye i denne situasjonen. Håper alt ordner seg for deg. Alt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #184 Del Skrevet 24. september 2022 Hei. Jeg har mann og barn men føler meg ensom. Lite venner og familie. Ser du om det vil komme noen nye personer inn i livet mitt? Eller vil det bare forbli slik det er? Anonymkode: cc0e3...4f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. september 2022 Forfatter #185 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Jeg har mann og barn men føler meg ensom. Lite venner og familie. Ser du om det vil komme noen nye personer inn i livet mitt? Eller vil det bare forbli slik det er? Anonymkode: cc0e3...4f1 Så leit å høre du kjenner på ensomhet Jeg kjenner jeg blir litt delt på om det kommer nye inn i livet ditt, for jeg har lyst til å si JA, for det ER et ja, men det krever også litt av deg. Jeg ser en kvinne med brunt hår som du vil komme nærmere, det oppleves som en du allerede kjenner litt. Men du må våge å vise deg litt sårbar, ta litt initiativ. Det føles som om det er litt vanskelig for deg, som om du ikke helt har troen på deg selv? Jeg tror dette vil løsne, men det er litt sånn gi og ta, om du skjønner? Finnes det et kurs eller en hobby du kunne begynt med som kan være en døråpner for nye relasjoner? eller kan du be noen foreldre til barna dine hjem til deg på kaffe? Ønsker deg alt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #186 Del Skrevet 24. september 2022 35 minutter siden, Oppreist said: Får umiddelbart opp en ro, en slags melding til deg om å prøve beholde roen i dette, vær fattet, det er ikke så skummelt som du tror. Og det går bedre enn du frykter. Mye står på spill men dette kommer du til å håndtere greit. Før du går inn i møtet, så trekk pusten dypt, smil for deg selv og si (gjerne høyt) at "dette klarer jeg, det kommer til å gå fint" - og det er det som skjer Alt godt. Det skal jeg gjøre! Tusen takk Anonymkode: a7bf0...d06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #187 Del Skrevet 24. september 2022 Hei Jeg lurte på om du kunne se litt på min situasjon. Jeg er skilt, lever alene, delvis pga jeg har det bedre sånn og delvis fordi jeg ikke tror at det finnes noen jeg ville kunne bli glad . Det hadde nok vært fint å finne en hjertevenn allikevel ? ❤️ Jeg har hatt et strevsomt liv, lite tid til å ta vare på meg selv. Barn med diagnoser med utfordringer som fører med. De er voksne nå og det ser lovende ut. Vokst opp i en familie med utfordringer mellom foreldre og mye styr Gått i terapi og ryddet vei for en indre ro. Det økonomiske har strammet seg inn , men har et håp om det løser i banken på det møtet jeg skal i . Hva tror fu om fremtiden min ? Vil jeg få noen gode år fremover eller må heg forandre på alt igjen ? Takk, jeg lover å gi tilbakemelding 🙏 Anonymkode: 6720e...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. september 2022 Forfatter #188 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hei Jeg lurte på om du kunne se litt på min situasjon. Jeg er skilt, lever alene, delvis pga jeg har det bedre sånn og delvis fordi jeg ikke tror at det finnes noen jeg ville kunne bli glad . Det hadde nok vært fint å finne en hjertevenn allikevel ? ❤️ Jeg har hatt et strevsomt liv, lite tid til å ta vare på meg selv. Barn med diagnoser med utfordringer som fører med. De er voksne nå og det ser lovende ut. Vokst opp i en familie med utfordringer mellom foreldre og mye styr Gått i terapi og ryddet vei for en indre ro. Det økonomiske har strammet seg inn , men har et håp om det løser i banken på det møtet jeg skal i . Hva tror fu om fremtiden min ? Vil jeg få noen gode år fremover eller må heg forandre på alt igjen ? Takk, jeg lover å gi tilbakemelding 🙏 Anonymkode: 6720e...280 Kjære deg, vet du hva jeg kjenner på når jeg leser dette? HÅP! Du har vært gjennom mye, som du selv sier, og jeg ser et menneske som har ofret mye og gitt avkall på mye for å sette barna først. Du har kommet i siste rekke og det har vært tider der du har kjent for å gi opp. Men det har du ikke, du har stått i det, og nå er barna store og det går betraktelig bedre. Gi deg selv kred for alt du har stått i. Nå kommer tiden for å høste det du har sådd, og jeg ser at det vil bli så mye godt og fint som ligger foran deg. Så mye optimisme og håp. Du skal ikke trenge forandre på alt, som du spør om, det er gode år foran deg. Jeg tror også du vil møte en spesiell en, som vil komme deg nær og som vil være god for deg. Alt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #189 Del Skrevet 24. september 2022 Jeg er så nede, så langt, langt nede. Vil ting bli bedre? Det er kaos i hodet og i hjertet og i følelsene, jeg veit snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg eller gjøre med alt dette. Jeg er kronisk syk, men jeg føler meg sykere, er redd for hvordan dette her kommer til å gå, om jeg noensinne blir bedre og om framtiden blir det jeg håper eller om den blir ett eneste stort slit, så jeg dør tidlig... Anonymkode: 1c0fb...8af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #190 Del Skrevet 25. september 2022 Hei ! Ser du noe pris/tidspunkt det lønner seg å selge firmaet ? Ser du noe på hva den mørkblonde damen på 40 jeg tenker på nå egentlig vil med meg ? Altså det blir aldri oss, men hva tenker hun egentlig, det er som om hun ønsker noe. Anonymkode: 74476...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #191 Del Skrevet 25. september 2022 Oppreist skrev (12 timer siden): Kjære deg, vet du hva jeg kjenner på når jeg leser dette? HÅP! Du har vært gjennom mye, som du selv sier, og jeg ser et menneske som har ofret mye og gitt avkall på mye for å sette barna først. Du har kommet i siste rekke og det har vært tider der du har kjent for å gi opp. Men det har du ikke, du har stått i det, og nå er barna store og det går betraktelig bedre. Gi deg selv kred for alt du har stått i. Nå kommer tiden for å høste det du har sådd, og jeg ser at det vil bli så mye godt og fint som ligger foran deg. Så mye optimisme og håp. Du skal ikke trenge forandre på alt, som du spør om, det er gode år foran deg. Jeg tror også du vil møte en spesiell en, som vil komme deg nær og som vil være god for deg. Alt godt. Takk for en fin tilbakemelding. Jeg håper jo at det vil utvikle seg sånn som du antyder. Jeg har ikke krefter til så mye mere «styr» kjenner jeg . Det viktigste for meg er om at stabiliteten fortsetter og jeg kan tørre å tenke at nå er det verste over. Tusen takk for en god dytt i ryggen 🙏🥰 Anonymkode: 6720e...280 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #192 Del Skrevet 25. september 2022 Oppreist skrev (14 timer siden): Ja det gjør du. Det er heller ikke helt utelukket med han du spør om, men tiden vil vise det...Mot er et nøkkelord. Du skal ikke være redd for å ikke bli lykkelig, men husk bare på at det er viktigst å være lykkelig i deg selv og ikke lete etter et menneske som skal gjøre deg lykkelig. Du vil finne kjærligheten, med den ene eller andre, men våg å gi litt mer av deg selv, så du viser den fine personligheten din litt mer? Lykke til og alt godt. Tusen takk for et så fint svar! Du har rett, jeg prøver å jobbe hardt med å finne lykken og tilfredshet alene, og se på et forhold som bare en bonus. Det var fint å høre at det ikke er helt utelukket med Ole, varmer. Takk for at du tok deg tid til denne tråden, rådene og trøsten du gir. Det betyr mye. Alt godt til deg og. Anonymkode: 878b7...c36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #193 Del Skrevet 25. september 2022 God søndag, Oppreist😊 Jeg fikk kjempegod hjelp av deg tidligere i tråden, og nå lurer jeg på om jeg kan spørre om et par ting til? Bare hvis det er ok😊 Ang mamma: Mamma har hatt ekstra med utfordringer de siste årene, og sitter mest hjemme. Jeg tror hun slapper av og koser seg litt hjemme, men er også mye ensom, og sliter nok en god del med vanskelige tanker oppi alt. Ser du om hun snart vil få en bedre periode i livet? Hvor hun kjenner seg glad igjen, og kjenner at hun fungerer litt bedre igjen? Kommer hun til å kjøre bil igjen på et tidspunkt, eller er den tiden helt forbi? Tenker mye på henne❤️ Vennskap for meg: Jeg har noen få gode venninner, som jeg setter stor pris på. Hadde et større nettverk, men det har gradvis minket pga egen livssituasjon og også fordi man glir naturlig fra hverandre. Ser du noen nye vennskap for meg som er på vei? Som kan bli nære og fine på lengre sikt? Føler jeg trenger å skape nye vennskap, men det er ikke så lett når man ikke har overskudd til fritidsaktiviteter osv. Ser du noe? ☺️ Klem til deg❤️ Anonymkode: cc708...b19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 25. september 2022 #194 Del Skrevet 25. september 2022 (endret) *sletta* Endret 25. september 2022 av Motelvibes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #195 Del Skrevet 25. september 2022 Hei @Oppreist Jeg ser at flere hilser deg velkommen tilbake, men det er første gang jeg ser brukernavnet ditt og denne tråden. Har lest gjennom sånn litt kvikt og du sier så mye bra og du er dyktig. Jeg er glad jeg "ramlet" over denne tråden nå og håper du vil svare meg også. Jeg er midt i livet nå - sånn ca - og har vært singel i 14-15 år. Har ikke vært så mye på leit etter kjærligheten, utover å ha noen profiler på forskjellige datingnettsider litt til og fra. Har ikke hatt noen tro på å møte den store kjærligheten slik. Men, så er jeg lite sosial så møter ingen ellers heller. Så jeg lurer på ang. kjærlighet: hva skal til for at jeg skal møte en god og snill mann. VIL jeg noen gang møte en god og snill mann forresten? Og vil det være lenge til? Jeg lurer også på noe ang. jobb. I tillegg til kjæresteløs så har jeg vært arbeidsløs i noen år nå. Vil gjerne at noen skal ansette meg, men har litt lav selvtillit ift det også, pga utfordringer med min datter som gjør at jeg må ha en arb.plass som lar meg være veldig fleksibel og at jeg kan jobbe mest (alt?) hjemmefra. Er i en prossess med arbeidsrettet tiltak via NAV og håper det vil bære frukter. Så derfor lurer jeg på hva du evt. får opp om kjærlighet/mann og jobb/økonomi? Anonymkode: e7415...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #196 Del Skrevet 25. september 2022 Oppreist skrev (21 timer siden): Kjære deg, den hendelsen har gjort mer med deg enn du liker. Og du har følerne ute grunne tidligere sår og svik, det er helt naturlig. Mannen du er med gjorde en tabbe og kan ha en hang til å ta letteste utvei, det er noe du selv må vurdere om du kan leve med. Han ER en fin fyr og det bor mye godt i ham som jeg ser vil gjøre deg godt. Men typiske hvite løgner kan oppstå, så kanskje det er lurt å snakke sammen om din nulltoleranse for dette? Si noe om at du ikke ønsker at dette skjer igjen og at du da vil vurdere på nytt? Jeg håper dette gir mening. Alt godt. Tusen takk for svar❤. Akkurat det du sier om hvor mye den hendelsen gikk inn på meg er veldig sant. Noe som kommer i tankene, men glemmes når vi har det så fint sammen. Jeg har snakket med han om dette, og han la alt på bordet og sa det ikke var seriøst ment å chatte med andre, og vi var ikke kjærester da, men datet. Men han hadde dårlig samvittighet fot det og skjønte om jeg ikke hadde tillit lenger. Jeg valgte å treffe han videre. Får mye kjærlighet og varme. Tiden går, vi har det fint sammen. Men dette sitter i, og plager meg når vi ikke er sammen. Får du opp noe om meg og han fremover? Kan jeg stole på han? Veldig takknemlig for svar, og alt godt til deg også! Anonymkode: 16917...296 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 25. september 2022 Forfatter #197 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er så nede, så langt, langt nede. Vil ting bli bedre? Det er kaos i hodet og i hjertet og i følelsene, jeg veit snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg eller gjøre med alt dette. Jeg er kronisk syk, men jeg føler meg sykere, er redd for hvordan dette her kommer til å gå, om jeg noensinne blir bedre og om framtiden blir det jeg håper eller om den blir ett eneste stort slit, så jeg dør tidlig... Anonymkode: 1c0fb...8af Du skal ikke dø tidlig. Ting vil bli bedre, men jeg vet ikke når. Jeg oppfordrer deg til å holde ut, selv på de tyngste dagene så klamre deg til håpet om bedre dager, for det kommer. Det finnes noe du ikke har prøvd. Er det noe du vurderer ift din sykdom, som du går og tenker på om du skal prøve? hvis ja, så gå for det! Snakker du med legen din? hvis det er lenge siden, så ta en telefon og bestill time, slik at du får sagt noe om dette, du trenger det nå. Ikke mist håpet, det vil bli bedre!Alt godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 25. september 2022 Forfatter #198 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei ! Ser du noe pris/tidspunkt det lønner seg å selge firmaet ? Ser du noe på hva den mørkblonde damen på 40 jeg tenker på nå egentlig vil med meg ? Altså det blir aldri oss, men hva tenker hun egentlig, det er som om hun ønsker noe. Anonymkode: 74476...91e Jeg kan ikke gå inn på økonomi, men jeg lurer på om du er fast bestemt på dette? eller trenger du å vurdere det litt til? Du vet selv hva som er best for deg og hvis du faktisk selger, kjenner jeg sterkt for våren-23. Den mørkblonde damen du nevner har et godt øye til deg. Merker du ikke at hun prøver flørte med deg? Hun er ganske så fascinert av deg og håper bli bedre kjent og komme i posisjon, men så langt har hun ikke helt klart det. Du er opptatt av en annen? Du får følge med på tegnene, så vil du oppleve at hun viser deg mer interesse enn du var klar over. Og du må ta et valg ift henne. Alt godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #199 Del Skrevet 26. september 2022 Hei!! Ser du noe angående han jeg er interessert i? ser han på meg på samme måte og burde jeg ta sjansen på han? Og hvis ikke det er han .... kommer jeg til å finne en annen ? På forhånd takk 💙 Anonymkode: 9b6a8...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #200 Del Skrevet 26. september 2022 Oppreist skrev (21 timer siden): Jeg kan ikke gå inn på økonomi, men jeg lurer på om du er fast bestemt på dette? eller trenger du å vurdere det litt til? Du vet selv hva som er best for deg og hvis du faktisk selger, kjenner jeg sterkt for våren-23. Den mørkblonde damen du nevner har et godt øye til deg. Merker du ikke at hun prøver flørte med deg? Hun er ganske så fascinert av deg og håper bli bedre kjent og komme i posisjon, men så langt har hun ikke helt klart det. Du er opptatt av en annen? Du får følge med på tegnene, så vil du oppleve at hun viser deg mer interesse enn du var klar over. Og du må ta et valg ift henne. Alt godt. Takk for svar. Stemmer ganske godt dette. Anonymkode: 74476...91e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå